Láttam már hasonlót máshol. Kontakthiba esetén már ne fél Amper-rel számolj, mert az átmeneti ellenállás sorba kapcsolódik az ízzó ellenállásával, és a kontakhiba bizony melegszik. A biztosíték ha jól emlékszem 4 A-es, és az már tud melegíteni. A hibát most a rozsdamaró okozza, mert az bevonatot képez a fémen. Ha elektromos érintkező rozsdás lesz, azt cserélni kell, hiába csiszolod, újra, és újra rozsdás lesz.
Látatlanban nem lehet mit mondani, hiszen pl. írod, h cserélted a biztosítékot: jó értékű ment vissza, nem nagyobb?
Mindenesetre a rossz érintkezés már csak ilyen: ha teljes zárlat is van utána (ami valószínű), ha az érintkezés átmeneti ellenállása csak 1 Ohm, pl. egy 15A-es biztosíték már nem fog kiolvadni - melegedni viszont szépen fog
Pár hete majdnem kigyulladt a csomagtér ajtóm....!
A jobb hátsó helyzetjelzőm nem égett, kicseréltem, még mindig nem égett, kicseréltem a biztosítékot is (ki volt olvadva), ekkor már égett, de a bal hátsó rendszámtábla megvilágító lámpa ezzel egyidejűleg elkezdett füstölni. Azonnal levettem a gyújtást, de nemcsak a csati+égőfoglalat, hanem sajnos a búra is sérült, megolvadt rendesen.
Korábban volt kontakthiba ennél a rendszámtábla lámpa foglalatnál, de kicsit megcsiszoltam, rozsdamaróval lekezeltem, mert rozsdás volt, és így jó is volt 2 napig, de aztán jött a fenti esemény.
Miért lett zárlat?! Esetleg a kontakthibán átfolyó 0,5 Amperes áram (5W-os égő!) képes lehetett akkora hőt fejleszteni, ami megolvasztotta a foglalatot, s aztán összeértek a pólusok.... De akkor miért nem ment ki a biztosíték?! Lehet, hogy csak idő kellett volna neki, hogy kiolvadjon?! De addigra meglehet begyullad a csomagtartó műanyag fogantyúja !
Valaki már tapasztalt hasonlót? Mit tehetnék az ilyen veszélyek elkerülése érdekében ?
Keresek 185/65/15 téli gumit felni nélkül.. 2 darab kellene, de esetleg garnitúra is szóba jöhet jó ár esetén. Csak legalább 6 mm-es és sérülésmentes érdekel, 2010 utáni gyártású.
meg tudnád mondani melyik hőmérséklet jeladót cserélted, hol van, ill hol vetted?
Nem tudtak rájönni, de most úgy néz ki, hogy nyáron baromi jól megy, de ahogy bejön a "hideg" - kb 15 foktól lefele, rángatni kezd folyamatosan. Mindent kicseréltettem már, de most én is arra gondolok, hogy a hőmérséklet jeladó rossz értéket továbbít.
A nagynyomasu dizel okos tobb utembe fecskendezi be az anyagot nem olyan mint az adagolos itt minden preciz felugyelet alatt zajlik
Regg figyeltem 2000-2500 kozott valtok a multiba varosba mindig 5-be megyek 6 eve nem csereltem sr kuplungot se kttostomegut amugy ha finoman megyek a ceges fosvagennel 1600 -nal keri a kovetkezo fokozatot