Az autóm- Octavia 1.4 16V- mostanában azt produkálja, hogy egy kicsit erőteljesebb gázadásra - pl:előzésnél gyorsításkor vagy kaptatóra menet- átvált gázról benzinre.
Úgy viselkedik, mintha nem lenne gáz a tartályban. Csinálja kevesebb és teli tartálynál is!
A szűrőket -folyadék és légnemű- kicseréltem, de nem szünt meg a hiba.
A folyadék szűrő cserejekor a szűrőben és a házban nagyon finom grafit szerű port találtam ez normális?? A rendszer Zavili és kb 70e km van benne.
Az enyém is így működik,csak gyújtás le,majd vissza,és akkor aktív csak újra a gázrendszer.Nekem a beszerelés után egy évvel volt hasonló problémám,nekem map szenzort kellett cserélni,mert állítólag 4 éve amikor beszerelték a gázt a Lagumba,valami kínai vagy milyen mapszenzorral próbálkoztak,de elég sz..nak minősültek,így nekem gariban ezt kicserélték azt hiszem boschra.
A költségekről szó se volt, arról beszéltünk hány %al fogyaszt többet gázból...
Ha most van egy átlag benzinfogyasztásod 100kmre, azt összehasonlítod az átlag gázfogyasztásoddal, de annál csak cirka 95km-t mész gázzal... tehát nem számolsz jól..
Ez a visszakapcsolás utánni gyujtás le föl igény, az összes hengerenkéntis Landi sajátossága .A visszakapcsolás ugy mint a többi rendszernél 3 hibacsoportból lehet: valami érzékelő hiánya vagy jel hibája miatt : pl Viz hő ,gáz nyomás és hő érzékelő. Vagy ténylegesen kevés gáz nyomás az injektorokon, dugulás miatt. Végül valami elektr. hiba : kontakt , vagy nagy feszültség ingadozások a gyujtó renszer hibái miatt. Landiknak jó a hibatárolójuk roppant pontosan beirják mi a probléma .
Köszönöm, hogy megnézted nekem. A most esedékes olajcserék és egyéb karbantartások során egy szelephézag ellenőrzést is beiktatunk. Na meg először ránézek a gyújtás elemeire, hogy ne ezen menjen el a dolog.
tudom, hogy ki kellene olvasni, diagolni, de folyamatosan hozom rendbe a brutál elhanyagolt
kocsit, így egyelőre csak elviekben érdeklődöm (laguna 2 1.8 16v landi li02 reduktorral)
benzinnel végre normálisa műkszik, gázon kissé darabos a motor járása de legalább nem zabál 12 litert
a gázbefecskendezőket lehet tisztítani?
a gázrészen csináltam szűrőcseréket, visszaforrasztottam lógó vezetékeket, felújítottam a reduktort
a röhejes , hogy még mindig nagyjából ugyan az a baja mint eddig, mégpedig, hogy megy megy majd visszakapcsol benzinre
amit megfigyeltem: reduktor felújítás után és a lambda vezeték visszaforrasztása után a beindítást követően 10-15 sec után átvált gázra és leáll a motor (régebben csak akkor váltott át gázra, mikor felmelegedett a víz) de újraindítom egy kicsit nyomkodom a gázpedált és megy gázon
úgy tűnik , hogy mikor már a motortér is meleg akkor elkezd rángatni és visszakapcsol benzinre (természetesen ez után hiába indítom újra a motort nem hajlandó gázzal menni . ezt sem értem , hogy miért kell a motort leállítani , hogy újra kapcsolni lehessen a gázt )
egy idő után (piros lámpáknál próbálgatva indítgatva) egyszer csak megint jó , faszán megy gázzal
az injektoroknál van gáz, mert mikor kiveszem a nyomásszenzort, akkor jön ki gáz
csanak kollega már írta korábban a nyomásszenzort, mint hibaforrás
vajon a mostani tünetek megerősítik a tippet? vagy az injektorok szarok?
Nem számolok rosszul. Nem a gázautózás költségeiről beszéltünk, mert azzal tisztában vagyok hogy mennyivel olcsóbb mint benzinnel. A rövid utak miatt fogyaszt az autóm benzint is, de ha egész nap meleg motorral jönnék-mennék akkor nem enne benzint csak reggel egyszer, amikor beindítom. Ez itt irreleváns, használati mód függő.
az eredeti felvetés ez volt:
"ugyanakkora energiamennyiseghez volumetrikusan (tehat literben) 31%-kal több "liter" LPG kell mint benzin. (idaig 2LPG-s autom volt, amit össze tudom hasonlitani es +30% a fogyi. "
Tehát benzin vs. LPG liter mennyiségről volt szó tisztán gázüzemben mennyivel többet fogyaszt gázból mint benzinből. Ezt sokallottam, 30%-nál már valami nem ok.
Ha pénzről beszélünk akkor sem lehet úgy hozzáadni a benzin literjét a gáz literhez, mert a benzin 2x annyiba kerül.
Ha így számolunk akkor: benzinnel:
9.5x335Ft = 3182Ft -ból,
LPG üzemben:
11,1x164 + 0,8x335 = 2088 Ft-ból megyek el 100km-t.
Költségeket tekintve 35%-kkal olcsóbban járok mint benzinnel.
Ha nem veszed figyelembe a benzin hozzáadását csak magad vered át..
Mivel nekem 0,00L benzint ad hozzá ezért az az út amit benzinnel tennék meg, természetes gázzal történik (méghozzá hideg motorral általában) simán kijöhet a 30% is..
Én is beállítom majd 40 fokra az átváltást, azt 3km-re van a munkahelyem, és majd verem a mellem hogy 5% a túlfogyasztás milyen fasza..
Nullás trimre belőve szépen minden, sok részletben, aprólékosan finomítgattam a beállításokat.
Gázzal a fogyasztás 11.1l + benzin, ami télen 0.8l volt nyáron 0.5l alatt lesz bőven, már elég jól látszik.
Gyakorlatilag város, nagyon rövid utak, sok indítgatás mellett mindez.
Előtte benzinnel 9-9.5 között fogyasztott, tehát 15-20% körüli a többletfogyasztásom gázzal.
A gáz átváltási hőfok 26C, meleg motorral gázzal indul egyből.
A keverékképzésen nem tudok sokatvariálni, mivel még autópályatempónál is zárt hurokban van a keverékképzés, utánaállít úgyis, elviszi a trimeket és úgy megy ahogy ő szeretne, a végeredmény ugyanaz lesz.
Szélessávú lamdba szondás, beindítás után pár mp-ccel már szintén zárt hurokban van.
Itt nem sok beleszólása van az embernek a computer dolgába.
Érzésre nem sok különbség van, mintha nyomatékosabb lenne kis fordulaton (a nagy motor miatt városban is 1200 és 1500 között tartja az automata).
Szelepfogyást még nem néztem, csak egy referenciát a beszerelés előtt.
Azsiaban a szmoggyaros ketuemuekben is lpgt hasznalnak Csokken a fust, javul a hatasfok es a hengerfekben a szelepek nem egnek szet, mert nincsenek benne szelepek.:)