Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ürge72 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58924

Lenne másik kérdésem is ;o)

 Az autóm műszakija 2017 februárban lejár, a gázrendszer nyomás próbája 2018 ban, mit érdemes tenni?

 Nyomáspróba vagy egy új tartály és a többi.... na és mikor???

Ha nyomás próba az meddíg jó?? 

Melyk megoldás mennyibe kerül??

 

Köszönöm! J

Ürge72 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58923

Üdv Uraim! Hiba megfejtésben kérném segítségüket.

Az autóm- Octavia 1.4 16V- mostanában azt produkálja, hogy egy kicsit erőteljesebb gázadásra - pl:előzésnél gyorsításkor vagy kaptatóra menet- átvált gázról benzinre.

Úgy viselkedik, mintha nem lenne gáz a tartályban. Csinálja kevesebb és teli tartálynál is!

A szűrőket -folyadék és légnemű- kicseréltem, de nem szünt meg a hiba.

A folyadék szűrő cserejekor a szűrőben és a házban nagyon finom grafit szerű port találtam ez normális?? A rendszer Zavili és kb 70e km van benne.

  J

 

őrel Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58922

enyém landi felíratos (de lehet, hogy ez is kínai) , de már 10 éves ... én is bosch-t  nézek bele

bár valszeg már az is kínai

 

 

 

 

Előzmény: PJani32 (58921)
PJani32 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58921

Helló!

Az enyém is így működik,csak gyújtás le,majd vissza,és akkor aktív csak újra a gázrendszer.Nekem a beszerelés után egy évvel volt hasonló problémám,nekem map szenzort kellett cserélni,mert állítólag 4 éve amikor beszerelték a gázt a Lagumba,valami kínai vagy milyen mapszenzorral próbálkoztak,de elég sz..nak minősültek,így nekem gariban ezt kicserélték azt hiszem boschra.

Előzmény: őrel (58907)
PJani32 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58920

Helló!Mennyiért tudsz drót nélküli kábelt?

Előzmény: Csanak,p (58917)
őrel Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58919

köszönöm

Előzmény: Csanak,p (58913)
t.lantos Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58918

Az ujpesti MOL kutat egy idore felejtsétek el.

Valami agyhalott kotonszokeveny elgombazta a kutoszlopot.

Csanak,p Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58917

Ha valakit érdekel  tudok drót nélküli adatkábelt  AEB tipusú szettekhez jó, gyári fejlesztés . Nekem  amihez használom : Landi omegas LSI-NSI , Zavoli smile,Emer,AEB, Bigas, Lovato, Elpigas rendszerek.

jocijocó Creative Commons License 2016.05.02 0 0 58916

Benzinnel nekem is 25-30 % körül van. Pontosan nem tudom mert ritkán mérem.

Előzmény: kiggyo (58915)
kiggyo Creative Commons License 2016.05.01 0 0 58915

Te hogy értetted a 30% plusz fogyit. Benzinnel, anélkül?

Előzmény: no_holy_shit (58890)
MM. Creative Commons License 2016.05.01 0 0 58914

A költségekről szó se volt, arról beszéltünk hány %al fogyaszt többet gázból...

 

Ha most van egy átlag benzinfogyasztásod 100kmre, azt összehasonlítod az átlag gázfogyasztásoddal, de annál csak cirka 95km-t mész gázzal... tehát nem számolsz jól..

Előzmény: kiggyo (58906)
Csanak,p Creative Commons License 2016.05.01 0 0 58913

Ez a visszakapcsolás utánni gyujtás le föl igény, az összes hengerenkéntis Landi sajátossága .A visszakapcsolás  ugy mint a többi rendszernél 3 hibacsoportból  lehet:  valami érzékelő hiánya vagy jel hibája miatt : pl Viz hő ,gáz nyomás és hő érzékelő.    Vagy ténylegesen kevés gáz nyomás az injektorokon, dugulás miatt. Végül valami elektr. hiba : kontakt , vagy nagy feszültség ingadozások a gyujtó renszer hibái miatt.  Landiknak jó a hibatárolójuk roppant pontosan beirják mi a probléma .

Előzmény: őrel (58907)
R!ck4 Creative Commons License 2016.04.30 0 0 58912

Kitöltöttem, de aztán ott legyen a nevem, mint konzulens. :-))

Előzmény: neverbetter (58911)
neverbetter Creative Commons License 2016.04.29 0 0 58911

Diplomamunkát készítek az elektromos autózásról. Kérlek töltsétek ki a következő kérdőívet.

https://www.surveymonkey.com/r/BN6XXZD

Köszönöm!

spapda Creative Commons License 2016.04.29 0 0 58910

Köszönöm, hogy megnézted nekem. A most esedékes olajcserék és egyéb karbantartások során egy szelephézag ellenőrzést is beiktatunk. Na meg először ránézek a gyújtás elemeire, hogy ne ezen menjen el a dolog.

Előzmény: Szappanos -Autógáz (58896)
spapda Creative Commons License 2016.04.29 0 0 58909

Köszönöm a Subarus tapasztalatot. Fogyasztás hogyan alakul az Outbacknél?

Előzmény: JAMIE222 (58895)
wdriver Creative Commons License 2016.04.29 0 0 58908
Diósd 170 ft.
Hr Gorican Ina 3,55 Kn
Krk Malinska Petrol 3,45 Kn
:-)
őrel Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58907

urak, 

 

tudom, hogy ki kellene olvasni, diagolni, de folyamatosan hozom rendbe a brutál elhanyagolt

 

kocsit, így egyelőre csak elviekben érdeklődöm (laguna 2  1.8 16v  landi li02 reduktorral)

 

 

benzinnel végre normálisa műkszik, gázon kissé darabos a motor járása de legalább nem zabál 12 litert

 

a gázbefecskendezőket lehet tisztítani?

 

a gázrészen csináltam szűrőcseréket, visszaforrasztottam lógó vezetékeket, felújítottam a reduktort

 

a röhejes , hogy még mindig nagyjából ugyan az a baja mint eddig,  mégpedig, hogy megy megy majd visszakapcsol benzinre

 

amit megfigyeltem: reduktor felújítás után és a lambda vezeték visszaforrasztása után a beindítást követően 10-15 sec után átvált gázra és leáll a motor (régebben csak akkor váltott át gázra, mikor felmelegedett a víz) de újraindítom egy kicsit nyomkodom a gázpedált és megy gázon

 

úgy tűnik , hogy mikor már a motortér is meleg akkor elkezd rángatni és visszakapcsol benzinre (természetesen ez után hiába indítom újra a motort nem hajlandó gázzal menni .  ezt sem értem , hogy miért kell a motort leállítani , hogy újra kapcsolni lehessen a gázt )

 

egy idő után (piros lámpáknál próbálgatva indítgatva) egyszer csak megint jó , faszán megy gázzal

 

az injektoroknál van gáz, mert mikor kiveszem a nyomásszenzort, akkor jön ki gáz

 

csanak kollega már írta korábban a nyomásszenzort, mint hibaforrás

 

vajon a mostani tünetek megerősítik a tippet?  vagy az injektorok szarok?

 

 

kiggyo Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58906

Nem számolok rosszul. Nem a gázautózás költségeiről beszéltünk, mert azzal tisztában vagyok hogy mennyivel olcsóbb mint benzinnel. A rövid utak miatt fogyaszt az autóm benzint is, de ha egész nap meleg motorral jönnék-mennék akkor nem enne benzint csak reggel egyszer, amikor beindítom. Ez itt irreleváns, használati mód függő.

 

az eredeti felvetés ez volt:

"ugyanakkora energiamennyiseghez volumetrikusan (tehat literben) 31%-kal több "liter" LPG kell mint benzin. (idaig 2LPG-s autom volt, amit össze tudom hasonlitani es +30% a fogyi. "

 

Tehát benzin vs. LPG liter mennyiségről volt szó tisztán gázüzemben mennyivel többet fogyaszt gázból mint benzinből. Ezt sokallottam, 30%-nál már valami nem ok.

 

Ha pénzről beszélünk akkor sem lehet úgy hozzáadni a benzin literjét a gáz literhez, mert a benzin 2x annyiba kerül.

 

Ha így számolunk akkor: benzinnel:

 

9.5x335Ft = 3182Ft -ból, 

LPG üzemben:

11,1x164 + 0,8x335 = 2088 Ft-ból megyek el 100km-t.

 

Költségeket tekintve 35%-kkal olcsóbban járok mint benzinnel.

 

Előzmény: MM. (58901)
MM. Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58905

Nem érted... csak leírtam hogy lehet 30%ra is felvinni... láttam hogy kivontad

Előzmény: t.lantos (58904)
t.lantos Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58904

Olvasni tudsz e?

Előzmény: MM. (58903)
MM. Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58903

Ha nem veszed figyelembe a benzin hozzáadását csak magad vered át..

 

Mivel nekem 0,00L benzint ad hozzá ezért az az út amit benzinnel tennék meg, természetes gázzal történik (méghozzá hideg motorral általában) simán kijöhet a 30% is..

Én is beállítom majd 40 fokra az átváltást, azt 3km-re van a munkahelyem, és majd verem a mellem hogy 5% a túlfogyasztás milyen fasza..

 

Előzmény: t.lantos (58902)
t.lantos Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58902

Nekem 7,25 volt a benzines, 8,5 a gazos atlag. Mivel 0,25 az atlag benzinfogyasztasom, nagyvonalúan levonom, es akkor 7 vs 8,5

+21-22%.

Előzmény: MM. (58901)
MM. Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58901

Rosszul számolsz!

Nem számolod bele a benzinfogyasztást... miért? az nem költség? és nem fogyasztja el a kocsid?

 

Fogyi---Nyáron-------------Télen

Benzin    9                        9,5

Gáz    11+0,5B(11,5)       11,1+0,8(11,9)

%            27%                    25%

 

Előzmény: kiggyo (58900)
kiggyo Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58900

"idaig 2LPG-s autom volt, amit össze tudom hasonlitani es +30% a fogyi"

 

A 30% többletfogyid soknak hangzik....

 

Nekem az elmúlt 8000km tapasztalata a következő, spritmonitoron vezetek mindent precízen.

 

2012-es 2.5 automata Mazda5, Agis rendszer, Barracuda injektorok.

Nullás trimre belőve szépen minden, sok részletben, aprólékosan finomítgattam a beállításokat.

 

Gázzal a fogyasztás 11.1l + benzin, ami télen 0.8l volt nyáron 0.5l alatt lesz bőven, már elég jól látszik.

Gyakorlatilag város, nagyon rövid utak, sok indítgatás mellett mindez.

 

Előtte benzinnel 9-9.5 között fogyasztott, tehát 15-20% körüli a többletfogyasztásom gázzal.

A gáz átváltási hőfok 26C, meleg motorral gázzal indul egyből.

 

A keverékképzésen nem tudok sokatvariálni, mivel még autópályatempónál is zárt hurokban van a keverékképzés, utánaállít úgyis, elviszi a trimeket és úgy megy ahogy ő szeretne, a végeredmény ugyanaz lesz.

Szélessávú lamdba szondás, beindítás után pár mp-ccel már szintén zárt hurokban van.

Itt nem sok beleszólása van az embernek a computer dolgába.

 

Érzésre nem sok különbség van, mintha nyomatékosabb lenne kis fordulaton (a nagy motor miatt városban is 1200 és 1500 között tartja az automata).

 

Szelepfogyást még nem néztem, csak egy referenciát a beszerelés előtt.

 

 

 

Előzmény: no_holy_shit (58890)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58899

Azsiaban a szmoggyaros ketuemuekben is lpgt hasznalnak Csokken a fust, javul a hatasfok es a hengerfekben a szelepek nem egnek szet, mert nincsenek benne szelepek.:)

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58898

20 km es hideginditos utakkal talan benzinnel is elkopna 100000kmtol sokkal korabban.

Ha nem draga a Vemu, erdemesebb feljavittatni a hengerfejet.

Benzin ara vs tobblet gaz ara vs hengerfejmunka/szereles koltsege.

 

Nekem a Vemu/szereles a szimpatikusabb. Egessek el 100 kmen fel-egy liter gazt pluszban csak azert hogy ne hulljon szet a gyarilag xar szelep?

Előzmény: jocijocó (58894)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58897

A szelepnek es szelepuleknek ez nem szereti kerdese hanem alapkovetelmeny.

Előzmény: no_holy_shit (58892)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 2016.04.28 0 0 58896

Gyújtási sorrend1 - 3 - 2 - 4  NagyítVezérlés, stroboszkópos (rácsatlakozott vákuumcső mellett)15 ± 10/650 (°/rpm) Szelephézag  Hideg  Szívó0.20 ± 0.02 (mm) Kipufogó0.35 ± 0.02 (mm) Alapjárati fordulatszám 
Tehát KELL állítani a szelepeket!

Előzmény: spapda (58887)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 58895

Az enyém 99- es Outback, EJ 25 mocival, szintén valami 

Landi cuccal. 300 ekm- rel vettem, most van benne 350.

Ennél lapkás a hézagállítás, 40 ekm- után kell ellenőrizni.Szintén hangosak a gázinjektorok, alapjáraton hallom őket ez ilyen...

Mèg 2009-ben lett gázosítva, olyan 200 ezret futhatott gázzal összesen és nem döglődik semmi sem.

A neten találat szerelèshez-karbantartáshoz mindent, leírást, youtube videót, amit akarsz.

 

 

Előzmény: spapda (58893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!