Az Agorát én is láttam az Örsön reggel átszerelni 7-esbe.
Más: Úgy tűnik, hogy a 44gy-44agy-n a héten főzőcskéznek, mert ma a kocsik (19-71, 73, 75, 76, 91, 92, 93, 95) - vagyis a 10-ből az a 8, amelyeket láttam mind knorros kocsi, de egyik se a csoport kocsija... Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e új menetrend (és hogy milyen lesz...)
Az egyik kelenföldi Tescos ráncajtós 280-asnak van egy kis szépséghibája. Az utolsó ajtó egyik fele valószínüleg ki lett cserélve, mert fehéren vírít a sárga-kék buszon.
De akkor hogy ertsem, van olyan jarmu ami egyik vonalcsoporthoz tartozik, es van egy masik csoport ami potol itt-ott vagy innen onnan szednek le kocsikat?
Igen tudom hogy vannak vonalcsoportok (Grimbi oldalan lehet olvasni roluk). Csak azt kerdem, hogy miert eppen erre a vonalra (vagy csoportra) van beosztva, vagy hogy van e olyan hogy erre a vonalra csak joalapotu buszokat kell rakni?
tudtommal vonalcsoportok vannak, és azokon belül van - elvileg - átjárás. (vagy mondjuk úgy hogy lehet.)
ezen kívül a délelőttösök (asszem) állandó kocsival vannak, ők oda mennek, autóstul, ahova épp be vannak osztva.
Kellemes estet mindenkinek !
Hat megerkezet. Nem rossz. Klaszikus szinezesu, lehet volna ujitani, egy designosabb szinezest talalni (mondjuk ugy mint amit fel raktam a Maskep-be).
Amugy hogy csinaljak a buszok beosztasakat, tehat miert egy busz azon a vonalon jar es nem egy masikba. Van az hogy a rossz jarmuveket egy bizonyos vonalra mennek, vagy el vannak osztva, stb ?
Tudja valaki, hogy az AKF-902 kié-mié?
Kétajtós, ráncajtós 260-as, semmi felirat, csak fehér-világoskék. Lehet, hogy magánbusz.
Csak mert tetszett. :-)
Jahh... A legutsó HÉV -pótlásnál, ami itt volt nálunk és Batthyány -Békás közt zajlott, képviseltette magát Troli, Kelenföld és Óbuda. Igaz, ez köznapba is átnyúlt, több kocsi kellett.
Hát még talán megéri, bár nemhiszem, de képzeld el, ha esetleg a BKV felbontaná a szerződést év végén, mondjuk... Akkor már mindjárt nem olyan jó biznisz.
Van FIX-es rendszámú exZalás 266-os több is :-) Amiről Te beszélsz, az KFKI járatot csinál, a múlt héten a Déli pályaudvarnál láttam. Talán tupolev mondta, hogy fótra 260-as jár.
Erről egy tegnap látott Kapos Volános E95-ös jutott eszembe. Kicsit belebarmoltak a színátmenetes fényezésbe, olyan BKV-sra sikerült a festés (túl élesen látszik a két szín találkozása).
Úgy látszik, sajnos a VT-Transmannak össze kellett húzni a derékszíjat, mert az E98-asukat is eladták...
És ráadásul külföldre került. :-(
De ma Budapesten volt :-)
Pedig a GJSz az, amely autóbuszfelújítással foglalkozik.
Így esett meg az, hogy NEM vásárolta meg a 260 -asokat, amelyeket nem újított fel, "véletlenül" nem békávékék színre festett, amelyeket aztán nem adott bérbe Dp. -nek.
Aztán, mellékesen 280 -ast úgy mittudomainmikor, de igenrégen selejteztek, s azok különböző Volánoknál, meg a kohókban landoltak...
Namindegy, lényeg az, hogy vezérképzés céljából jött. Meg gondolom most mondja meg a BKV- hogy a többin, mi-hogy legyen, ami ezen nem tetszik. Ez majd olyan lesz, mint a táblás 435, egyedi :o)
Akkor azért nem láttam ma. A kis csavargó. Minket meg a HLN-327 boldogít. A 00-80 meg egy nagyon jó autó. Igazi régi 260.00-ás fííliníííííng. Király, csak szegénykém eléggé megtépett állapotú...
Világoskékszerű, az már nem tradicionális pesti autóbusz -szín.
Elég lesz, haezek az ótvar Kombinék nem a hagyományos színben jönnek.
Muszáj mindent trendi, meg dizányos színben gyárttatni?
:o(
Ez érdekes... Hogy kerül pont Budára Rákosligetről? Mindenesetre jöhetnének már a Volvo-k, mert előbb-utóbb gondok lesznek a kiadással és még csukit is bérelnek...
Most olvasgattam bele oldalaidba. A 280-as oldalon két hibát is felfedeztem:
1. 280.00 beszerzés 1987-IG!!!
2. 280.40 CSAK 280.49-ből lettek átalakítva, 280.00-ból NEM!!!
Nem is. 2004 a 86 -os éve.
Óbuda gar összes csilivili, zöldkorlátos, szőrösüléses 280 -asa ott van.
Ezek (amiket eddig láttam): 08-22, 08-30, 08-37, 08-47, 08-76.
Csak az én meglátásom az, hogy a vezér balra alig lát ki? A Camionban van egy fotó a "pilótafülkéről", és az oldalfal belülről is, borzasztó magas. Nem szeretném vezetni :o)
Hát van a busz méretű, ami bazinagy (Elég kevés van már belőle :o(, aztán van egy közepesen nagy, és van egy garázsmesteri rettenetes :o) Vagyis, személyautóablaktörlő :o) Ez a legborzalmasabb.
Amit tudok:
Andris ma nem buszozott.
Amikor végeztünk VP-nél (kb 17:30), akkor ment a szemünk előtt a 11-24 Hév-pótlóként Bartókon a Móricz felé. Tehát valószinüleg nem volt elég.
Igen nem reg voltam Pesten marciusban 2 es fel hetig(Internet hiany miatt nem tudtam bejelenteni, igy talalkozhatunk volna, de majd osszel).
Ot meg a 0152est is, meg mintha a 0137es is zolkapaszkodos ?
De a 0144essel az is nagyon tetszik hogy olyan regi stilusu, barna ulesek, az oldalfal, szep hangja, nekem nagyon tetszik.
"Felénk a 144É se nagyon megy, mert 1200 m gyaloglásra van innen, még nem vettem igénybe soha"
Ezt így lemérted?
Egyébként meg nálunk itt a 45é, mégse mentem még vele soha... (bár novemberben láttam az utolsó 44gy-ről (igaz, hogy utána még van egy 44agy))
Egen, ez egy ős-018-as....hmmm tévedni emberi dolog-mondta a sündisznó, és lemászott a tűpárnáról...
Engem a következők tévesztettek meg:bordázott fékdob, kétállású fékkar(mechanikus kézifék),Hardy-Spicer behajtás, kerek hajtóműház.
Ez itt tényleg a faros metszetrajza.
Malwin
a nagyarcú, aki most jól leégett:-((
"Tupi, láttál vmi. érdekeset Szt Imrén, avagy a ligetben?"
Sz. Imrén nem, mert nem voltam ott, rájöttem, hogy pénteken inkább a ligetekbe érdemes menni.
Volt sok érdekesség, Bakonyos C56 a Népligetben, 300-as hegyek a Felvon téren stb...
17-60 itt járt nálunk valamelyik nap....hát aki jó (de nem felújitott) ráncajtóst akar látni, az ezt nézze meg.
a 17-15, 17-16 meg egyebek (miskolci izék) alapján én sose értettem, hogy mi olyan jó benne, de a 17-60 jó.
Mondom nincs semmi elene, csak a hangja nem olyan megszokot, es az furcsa. de van neki egy kis "futyules" a fekezesnel mint a 260asnak. Csak az a baj hogy mivel ket ajtos, hatul emelkedo van es aki a hatso sarkokban ul, inkabb kicsi legyen , mert ha nagy mint en, 184cm, akkor beveri a fejet az "oldalplafon fe'le'be. De nem rossz, de akkor is viva IKARUS.
Középen van a differenciálmű meg a kúpkerék, ami átviszi a kardántengely forgását tengelyirányba. A kerékcsavaroktól beljebb a dobfék, kívül a külső bolygómű.
Most erkeztem haza. Parizsba voltam a modellezesi vilagkiallitason. Visszafele meg az RATP-es MANnal jottem. Hat se jo se rossz. Furcsa szokatlan hangja van (olyan Bp-i Agora fele hang), kenyelmesebb ulessel. Bocs Rally de nem utalom.
Nolan,
nem jó szó a sérülékenyebb.A csendes hidaknak más a konstrukciója, itt a féltengelyek közvetlenül viszik át a nyomatékot a differenciálműtől.Ezért nagyobb a nyírás veszélye, és nagyobb terhelés éri a többi alkatrészt is.A tányér-kúpkerék viszont jobb megoldású, mert a hajtó kúpkerék mindkét végén csapágyazva van.Hátrány viszont, hogy a diffmű csapágyai speciális, különálló csapágyak, ezeket nem lehet minden csapágyboltban beszerezni, szemben a hangos(ha már ez az aposztrof a 018, 118 típ. hidak helyett)hidak csapágyaival.
Az újabb konstrukciójú BDR-BDI hidak ezen már segítenek-viszont ezek is épülnek éppúgy kerékagy-boylgóművel, mint anélkül.
Mert az 1.ajtó mögött, az oldalirányjelző felett egy matricadiszkréten hirdette, hogy "Gipsz Jakab (nem jegyeztem meg a nevét, és le se fotóztam a vinyettát) vállalkozó, Zámoly".
"tehát akkor nem evidens, hogy a csendes az "jobb"?"
Egyrész csak azért, mert jobb, nem cserélnék újra a hátsó hidat, mert a Nagyrába híd gyakorlatilag elnyűhetetlen.
A csendes egyébként tényleg jobb, mert csendes :-) és jobb a hatásfoka a kevesebb fogaskerék miatt, ezentúl kisebb a tömege is.
A Nagyrába viszont strapabíróbb.
Megvan HLN-324! Ma délután 79-esen volt. Voltam kint 19-esezni és nem találtam hátsókipuffos 260.00-át. Prágások közül csak a 00-80 jött de annak oldalt volt. Láttam még 15-34-et ott meg 16-14-et. A többit nem jegyeztem meg. Egyébként 79-esnek vonat miatt álldogálni kellett a Szabadkikötőnél úgyhogy felszedett néhány perc késést. De így legalább végre hallottam pörögni a motort, mert eddig csak óvatos vezérekkel utaztam HLN-324-en. De aki most volt igyekezett a késés miatt.
Biztos azért rendelték vissza az AKD-ket és a HLN-eket mert látták a fórumon, hogy figyeled őket és féltek, hogy bajba kerülnek emiatt, hogy össze-vissza van a kocsikiadás. :-)
Nem megyünk le Győrbe rendet tenni? Megalakulhatna az IFC Security :-)
Á, szerintem nem valakije a valaki a valakinek :o) Inkább van ai jól jár a hetenkénti üléshúzással, meg ujrakárpitozással...
DIR, AVM szvsz drága. Elég egy CB-s rendőr a kocsikra. A 260-280-asokon eléggé zárható, mint Pesten. A többinél nem annyira (Tán még a tulipános ládánal /Proto 412/)
Pontosan azért mondtam, hogy Credot nem b*******ják, mert az "szép" volt, illetve inkább csak tiszta :o) :o(
Úgy tűnik, hogy az előző nem ment el, úgyhogy beírom újra:
Én is úgy látom, hogy nem akarja senki megoldani a helyzetet. Ennek oka lehet, hogy az elkövetők esetleg valakiknek a valkikjei.
Szerintem nem lenne túl bonyolult kivezényelni x rendőrt és fölszerelni DIR-t vagy AVM-et ha nincs. (kérdés, hogy az a vezetőfülkeajtó mennyire zárható...)
Most volt a retek klubbon a riport a győri buszok rongálásáról.
Ezt csak én látom úgy, hogy abszolúte senki nem akarja megoldani a problémát? Nem hiszem, hogy egy ugyanarra járó busz vonalán ne lehetne elkapni ezeket valahogy.
Pl 260-280-asokon fülkeajtó bezár, megjönnek az "embereink", utasajtó bezár, mikrofon beakpcs, " Kedves utasok! Az autóbuszgarázs következik, ahol a kedves kollégáim már várják magukat :o)))))"
Rohadt szemétláda, egyedül beszari, tróger banda. Bezzeg a Credokhoz hozzá se nyúlnak... Szegény buszok rosszabbul néznek ki, mint a BKV-s testvéreik...
rally.rendettene.győrbe.és.csinálna.forgalmat.a.korháznak!!! Ja, és rally.nagyon.mérges.is
Na akkor Rally forever Délpestológus megkezdi a rendelést :o)
15-41 (Mint azt már egy párszor elmondtam 15-19 után a 3. legjobb autó. Nagyon szép az utastere, és jól is megy.
Más:
16-64. Láttad a héten? Istenien néz ki. Elöl még szép króm díszléc is van neki. Nagyon szép!
15-27: Ismered? Iszonyatosan erős motor, és gyönyörű hangú turbóval, valamint ólomlábú pilótával szerelt autóbusz. Nagyon tetszett ma, a Tescoig.
Megintmás: Mindíg arról álmodoztam, hogy eccer kinézek az ablakon, és az uton épp egy megszokott menetrendszerinti E94G közeledik 19-esre táblázva. Ma aszittem ki is esek az ablakon, mert ebből csak kettő nem teljesült!!!
1: Nem közeledett, hanem távolodott
2: Nem volt 19-esre táblázva.
Tehát ITT MENT A VÁGÓHÍD UTCÁN EGY E94G! K****a szép busz, eccerűen nem tudok betelni vele :o). Ja, még mielőtt Kavics hüledezne, az egyik Volánbuszos volt az. Csak nem a MAN szervízbe tarthatott? ;o) Mert akkor levadászom! Vagy netán átkerült Szigethalomra, és ment az Auchan járatot csinálni? :o) Amúgy tök üres volt, a városközpont felől jött.
Na hát így a mai élményekből kb. ennyi :o)
Ja! Meg tegnap megállapítottam, hogy az AKD-k, és a HLN-ek elkóborolnak. Na ehhez képest ma a 79-esen csak HLN volt (325 is), és a 66os is színtiszta AKD volt. :o)
Ja igen! Tector. Vettem a hévpótlózást, majd meglássuk, lehet hogy megnézzük :o)
tehát akkor nem evidens, hogy a csendes az "jobb"?
még egy dolog, biztos elhangzott már, bocs: a Decent az lényegében a "szfvári Ikarus"? (tudom ez így hülyeség, de tkp. erről van szó?)
az Ikabus az meg mi is pontosan? :)
"...felújításkor volt, aminek átépítették a hátsó hídját? tehát csendesre cserélték? vagy mindegyiknek meghagyták, amilyen volt? (csendesnek csendes, nagyhídnak nagyhíd)..."
Ha a kérdéses kocsi a GJSz -ben újult meg, akkor olyan híd van alatta, ami épp a majszterek keze ügyében volt. Vagy a sajátja kerül vissza, vagy nagyhíd helyett csendes, esetleg ZF, ez odavissza megy minden variációban.
(Pár hónappal ezelőtt SaxViktor fakadt ki pont az elcsereberélt hátsóhidak témájja miatt...)
Mezőtúron nem csereberélgettek, IKABUS meg Decent asszem megen' nem csereberélget.Csak kérésre. (?)
jut eszembe: arról kéne egy valamifélefajta listát csinálni, hogy a felújított kocsik közül melyiknek van "csendeshídja" (már óvatosan merem csak kimondani:)
ehhez kapcsolódó kérdés: felújításkor volt, aminek átépítették a hátsó hídját? tehát csendesre cserélték? vagy mindegyiknek meghagyták, amilyen volt? (csendesnek csendes, nagyhídnak nagyhíd)
Sajnálattal hallom..
Van egyébként pozitív történetem is firkálással kapcsolatban. Illetve nézőpont kérdése, hogy kinek pozitív. :-) Szóval az történt, hogy a Csepeli-HÉV-en utaztak néhányan a HÉV szerelők közül. Rajtakaptak 2 fiatal fiút, ahogy épp alkotnak. Lekísérték őket Csepelre majd kis beszélgetésre invitálták őket a szerelőműhelybe. Ott a 2 fiú alkoholos filctollát kipróbálták a gazdáikon és tetőtől talpig összefirkálták a 2 gyereket. Erre mondtam, hogy nézőpont kérdése. :-)
Ennek nem örülök.. eddig még nem volt belül összefirkálva és rongálva de van egy olyan érzésem, hogy a 99-esen átesik majd ezeken a dolgokon is. Sajnos..
Tegnap is és ma is 15.20 perckor Csepel Szt. Imre térről a 17-38 volt beosztva 138-as viszonylatra. Ha két nap így volt előfordulhat, hogy holnap is ugyanígy lesz. Előtte mind2 nap félre volt állítva. És 16.10 körül érkezett a vezér hozzá.
Én már olyan rég óta vadászok a prágás 280-asokra, de sose sikerül utaznom velük.
Én is ma 326-tal mentem, elmegy... A 327-tel tegnap mentem, de eléggé érdekes motorhangja volt. Olyan nemtommilyen morgós izé, na mindegy. 324-re én is eléggé erőteljesen kiváncsi lennék, hol van a HLN-324??? És ne hagyjuk már ki a 325-öt sem :o)
Ma azthiszem BPI-639 (?) volt még a 79-esen. A 327-et tegnap én is a 71-esről láttam átszerelni a 79-esre. Úgy néz ki, hogy megszűnt ez az "exmiskolcit a 66-osra, és HLN-t a 79-esre"
"kocsikiadási korlátozás", mert a 66-oson is egyre többször látok délpesti 280-at is az AKD-k mellett, és az AKD-k egyre sűrűbben fordulnak elő a Szt. Imre téren. A 79-esről is elmászkálnak a HLN-ek.
260.00-ák:
BPO-079 és BPO-181 (?)-nek van egyedül oldalra kivezetve a kipuffja, a többi mind hátul ficánkol. Ma a 19-esen majd az összes kint volt. Itt általában mindíg jó eséllyel találsz 260.00-át (Mármint a 19-esen)
Más: Egyre érdekesebb autók vannak a 19-esen. Pl: BPI-610, BPI-614, vagy 5? meg BPO-614... Tector ez nem Óbudai volt?
Mentem ma Szt. imre térről 17-38-al a 138-as viszonylaton. Hát szegénykém eléggé levan amortizálva. De tetszett benne a prága. Szintén Szt. Imréről mentem ma HLN-326 és 327-el. 326 elmegy, 327 szerintem egy rakás... szóval motorikusan elég lehangoló. Egyébként 71-es viszonylatról szerelt át a HLN-327 79-esre.
Tényleg miért van az, hogy 79-esen egyszerre csak 1 db HLN van? Hova tűnt 324?
Mégegy kérdés: Melyik 260.00-áknak van még meg az eredeti hátsó kipufogó? És mely viszonylatokon lehet őket megtalálni?
Úgy tűnik ez egy ilyen női nap volt: láttam egy női hölgyet, izé vezért a 92-esen és a 45-ösön is. A 45-ösön a női vezér 3 férfi társával nagyon szerelgették a kocsit, majd a női vezér elindult, a következő busz vezére meg 45g táblával a kezében rohangált az Örsön (3/4 3-kor..)
Ma még nem volt 44-es helyzetjelentés... Na nem baj, sürgősen pótolom: a 14:33-as indulás késett a 6 percet (amiből a diszp. csak 2-t írt ki:)), úgyhogy a 14:40-es végig követte a kocsit 6-7 utassal. (na jó, később ez még 10-12-re is nőtt:))
A vezér viszont nem volt nyomulós kedvében, nem előzte meg az a-t.
Egy 97-es újságban olvastam ma egy cikket gázturbinás buszról. A hetvenes évek végén állítólag a híradóban is volt az Autóipari Kutatóintézet IK250G típusú gázturbinás gép. Orosz gázturbinát építettek egy alap 250-esbe,a hátsó tengely mögé. 350Le-t teljesített 20 ezres percenkénti fordulatszámnál.
Abban kérném segítségeteket, hogy tudtok-e valami bővebbet róla esetleg képet tudnátok-e róla mutatni, vagy egyáltalán mi is lett vele?
Előre is köszönöm!
Üdv!
most ez hogy van aláfölérendeltségileg, hogy van a Pesti AÜI és a Budai AÜI és ezeken belül pedig a 2-2....micsoda? "Telephely"? Mert ma a gloriett munkalapján azt láttam, hogy "Dél-Pesti AÜI"
Mára is jut egy kis közbeszerzés:
1. Budapesti Közlekedési Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (2958/2004)
b) A beszerzés tárgya és mennyisége: a BKV Rt. Pesti Autóbusz Üzemigazgatóság 2 telephelyén a járművek napi, heti száraz takarítása (kistakarítás), továbbá havi, éves nedves takarítás (nagytakarítás), illetve eseti takarítása.
c) Eredményes volt-e az eljárás: nem.
8. Az ajánlattevő(k) neve és címe:
- Budaber Rt., 1204 Budapest, Török Flóris u. 114.,
- Peronsziget Kft., 1161 Budapest, Bercsényi u. 16., B épület.
11. Ha az eljárás eredménytelen, ennek oka: egyik ajánlattevő sem tett - az ajánlatkérőnek a Kbt. 32. § (2) bekezdése szerint rendelkezésre álló anyagi fedezet mértékére tekintettel - megfelelő ajánlatot, az eljárás a Kbt. 60. § (1) bekezdés d) pontja alapján eredménytelen.
2. Budapest Főváros Belváros-Lipótváros Önkormányzata részvételi felhívása tárgyalásos eljárás megindítására
2. a) A választott eljárás: tárgyalásos eljárás.
3. a) A beszerzés tárgya és mennyisége: 1 db korszerű, nemzetközi forgalomra, 48+1 személy szállítására alkalmas, 1998 után üzembe helyezett távolsági autóbusz szállítása.
KEB 30-13, Ikarus 280, 2003. augusztus 20, Kassa, Ferrocentrum mh:
KE-406AB, Ikarus 435, 2003. augusztus 20, Kassa, Lingov vá:
KE-073AD, Ikarus 415, 2003. augusztus 20, Kassa, Klástor vá:
Ikarusilag ennyi
(Plussz Karosák, Solarisok, stb... ahogy Tupolev is írta)
Kissé OFF: Ha időd engedi menj ki a vasgyárba elekricskával (R-es járatok), nálunk ritkán látni villamosvonalon 60-as lassújelet... Arrafelé előfordul.
Verik neki mint az állat! Qrv@ jó!
Megyek holnap Szlovákiába, hosszabb időt Kassán fogok eltölteni (bár nem anyira hosszút, hogy biztosan csinálok buszos fotókat), de szeretném megkérdezni, hogy milyen buszokra, milyen városi közlekedésre számítsak. Olcsó, drága? Hol lehetne buszokat fotózni, ha lesz rá lehetőségem. Tupolev oldalán már találtam képeket, 280-asakról, de ha tudtok máshol is, vagy ha van másnak, akkor mutassa már meg nekem.
Milyen típusokra számíthatok? Sok Karosa lesz? Vagy van azért IKARUS is bőven?
A Hungarianbus honlapján ez a kép van fenn. Gondolom az IFC tagjai nagyon örülnének, ha ezek a buszok elárasztanák az országot:). Legalább egy Ikarust berakhattak volna helyette.
"Jáááá, melyik, nem láttad pontosan?"
Rendszám szerint nem tudom melyik, de elég gyakran járok arra, ha látom még egyszer és nem felejtem el, akkor feljegyzem. A viszonylattáblán nem volt viszonylatszámjelzés csak annyi volt rajta, hogy "HELYI JÁRAT". Lehet, hogy csak egy járat van. Maradt miskolci színezésű, és nem Jászkun volán, hanem valami magáncég.
ha az "ergi", egri lenne, akkor az én lapomon és biztos hogy ott is van, voltam már ott.
Talán a rendszámtartón IKARUS ALBA van nem? mert olyan nekünk is van, aZ egyik Agriás E98-ason (nem tom melyiken).
Egyébként az egri helyijáratos E94-esen, a GDK-567-esen a következő van a rendszá,tartón: Special Coach Factory LTD. Hungary - Budapest
Üveggyártást?
Debrecenben? Hol?
Ezt honnan haloottad. A képet meg nem tudom hol láttad pl. a Metróban két egymást követő napon, két különbőző típus gyártásáról szóló beszámolójában, ugyanazt a képet mutogatta. Nagyon sokszor láttam már olyat Internetes cikkeknél, újságokban, hogy a nekem meglévő 1996-os EAG-es prosprektusból használtak fel képeket (és nem 96-ban írták).
Atesz:
én is rés kaptam már. Nem frissítgetsz vagy mi fene? Vagy nem küldöd el (tegnap vagy mikor frissítetteda a heringeset és nem kaptam)?
Aki kért beszámolót,az majd kb szombaton kapja meg!
Azt olvasom valamelyikőtök ergi buszos oldalán,hogy az EAG mátyásföldön van?Hát nem székesfehérváron?Én még láttam az E98 asunk rendszámtábláján hogy Székesfehérvár repülőtér.Ez különös
Azt hallotam,hogy bezárt az EAG helyette üvegyár lesz.És a magyar buszgyártás központja debrecen lesz!Ez ugye nem igaz?Ha nem akkor nem rémisztgetlek itt benneteket.Merthát én nehezen hinném el.Hisz még képeket is láttam a gyárról ahogy szerelik össze az E94 eket.Ami nemrég készült
ez az amit lentebb írtam, hogy általában a nemjuteszembe melyik intúrót "kíséri" haza a 102-es járaton (csak azt nem tudom, hogy szekszárdról vagy pécsről)
de jöttem már vele úgy is, hogy egyedül ő volt
amúgy az ercsi telephelyet azért gondoltam, mert 19.35-kor ment ma oda, gondoltam esetleg már nem jön vissza.
Nem Ercsibe. Szekszárdról tartott Budapestre. A kocsi hétköznapi fordájában van a 1125/2 sz. járat (Szekszárd i. 13.10, Népliget é. 16.05), ami a vasárnapi párjának tekinthető.
A FAB-194-et tudhattam volna, az említett járaton fotóztam.
mármint...hétköznap láttad Ercsibe menni?
én is. oda is jár, meg Szekszárdra, néha Pécsre/ről másodrész (?) asszem az intúró mellett, de jött már magában is.
(nem ide tartozik, csak eszembe jutott: valamelyik nap a DZA-356-os 256-os itt kanyargott Wekerlén, olyan utcákban, ahova alig fér be busz, és a többsége egyirányú:)
üres volt)
Még egy járatról kéne hasonló jellegű információ:
1125/4 13:10 Szekszárd - 16:10 Budapest, Nélpliget Szerintem ez egy iváncsai kocsi lesz. 250-esre tippelnék.
Meg az is érdekelne, hogy ez a két járat 16 ill. 18-án várhatóan mennyire lesz tele. Mindkét nap várható zsufi. Amúgy aki pontosan tudja a várható utaslétszámot, az kérem a jövő heti lottószámokat juttassa el a mélcímemre! Köszönöm! ;-)
Harmadszor is megpróbálom beírni:)
Szóval, várólistáról 67v-re nem kerülhetsz? HÉV-pótlót nem adtok? (tudom, hogy maratoni garázsmenet, de a BKV-nál...)
estét
ja még valami: Andriska írt az új Városi Közlekedésbe?
Nem tudok róla :)
Szombat du Vp gyors 41, én egyelőre a Pongrác várólista első helyén foglalok helyet a "ha üresedés van szombat délután a gyors 7-es autóbuszviszonylaton, értesítjük" kategóriában.
144gy-n nem volt máshonnan kocsi? Érdekesek mostanság ezek a 144gy-s kiadások...
Más: Egy kis érdekes közbeszerzés:
Borsod Volán Személyszállítási Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről
A választott eljárás: hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás.
b) A beszerzés tárgya és mennyisége: 10 db hagyományos Rába D2156 HM6U típusú motor átalakítása környezetkímélő Rába D 10 UT (UTS) 155 E1 típusra.
Na és vajon ki nyert?
Rába - Motor Gyártó Kft., 9027 Győr, Budai út 1-5.
7. A beérkezett ajánlatok száma: egy.
Indoklásszerűség:
Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás esetén az eljárás alkalmazását megalapozó körülmények ismertetése: a Kbt. 70. § (1) bekezdés b) pontja alapján.
A hagyományos Rába D2056 HM6U típusú motorokat a Rába - Motor Gyártó Kft. és az Autókut közösen fejlesztette tovább az alapmotorra építve, melyből megszületett az alacsony károsanyag-kibocsátású D 10-es motor. A pályázatunkban szereplő, átalakított D 10 motor az Ikarus 200-as autóbuszokba eredetileg beépített motorokkal csereszabatos. A hagyományos motorok - hatóságilag cserére engedélyezett - környezetkímélő D 10-re történő átalakítását kizárólag a Rába - Motor Gyártó Kft. végezheti.
Az átalakított D 10-es motorok beépítése a hagyományos motorok helyére teljesen csereszabatos. Mindössze a Rába - Motor Gyártó Kft. által biztosított szívó- és kipufogórendszert kell kicserélni. A motorcseréket a Közlekedési Főfelügyelet sorozatátalakítási engedélyben (számuk: 300-0251, 300-0252) engedélyezte. A motorcseréket saját szakműhelyeinkben hajtjuk végre.
Az Ikarus 200-as típusú autóbuszokba eredetileg beépített hagyományos motorok környezetkímélő motorokká történő átépítésére más műszaki megoldással, technológiával, hatósági engedéllyel nem rendelkezünk.
A D 10-es motorátalakításon kívül minden egyéb - a levegőszennyezés csökkentése érdekében végzett - átépítés aránytalan műszaki-technikai nehézségeket és többletköltséget eredményez.
1. kb. 3/4 8-kor indult az Örsről a 32-esen a 19-96, ami a 144gy kocsija. Mi volt ez: túlóra? kocsicsere? egész napos kiadás?
2. Intelligens 44agy vezér induláskor pontban 44-es táblákkal elindul a treff felé. Látja ám, hogy a 44-es treffje foglalt. Félreáll. Rájön, hogy még át is kéne szerelni:)
Bocs Tector, hogy itt válaszolok, de kérdezted lejjebb, hogy a belinkelt kép a 630-as pótja-e?
Nos, szerintem nem az, inkább a 60-as pótjának nézném.
Többieknek mi a véleménye?
Rövid, majdnem egy év alatt kétszer változott meg a mélcímem. Én levelet írtam (arra a címre, amit az üdvözléskor kapott levelükben írtak).
Egyszer fél napba került a módosítás, egyszer fél órába (és ez szombati napon volt!)
Egy levél megírása kb. 3 perc.
Ennyi. És nem kell 65 nick. Ajánlom azoknak a topiktársaknak is, akiknek rossz e-mail cím van megadva. Nagyon bosszantó, amikor visszapattannak a nem létező e-mail címekre írt levelek.
"...a multkor is kuldtem legalab 10 mailt a modinak, de megse cserelte ki az email cimet az adataimbol..."
Mert nem ezen a topicon kérted.
Azt hiszem, a moderálási irányelvekben is rögzítvevan, hogy itt kell kérni a mélcím változást, avval a nickkel, melynek mélcímét változtatni akarod. :o)
""Bocs tudom hogy nem ide valo, lesz-e Combino villamos" Ezt csak a Jóisten tudja. De lehet, hogy még ő se..."
A VEKE és sokan mások nem szeretnék, ha a Combino nyerne. A hivatalos álláspont viszont az, hogy jön a Combino csak nem alumíniumvázas, hanem acélvázas lesz. Mindenesetre csúszás az biztosan lesz, ki tudja, talán 2006-ban már elkezdenek jönni.
"Nézz át oda, az itthon közlekedőket beírtam."
Tudnátok írni az offtopikhoz egy linket. Köszi!
---
Anno kiírt a Tisza Volán egy tendert két db gázbuszra. Erről van már valami eredmény? Az sejthető, hogy nem Ikarus lesz...
A miskolci tendernek elvileg most volt néhány napja az eredményhirdetése, nincs azóta vmi hír?
Egyébként a Balaton Volánhoz mostanában nem csak két MAN NG 272, hanem még két MAN NL 202 is érkezett. Kettőről tudom, hogy Balatonfüred helyiben van, a másik kettő hová ment?
---
Arról tudtok, hogy Tiszaföldváron van egy exmiskolci AKD-busz helyijáraton? Hódmezővásárhelyre menet láttam a Homok nevű mh.-nél.
Ja, Ik417 azt mondta, hogy két NABI-t látott Sopronban, ezek szerint ugyanazt látta kétszer?
DEMI es TUPOLEV, szivesen meg tartottam volna a regi nevemet, ugy mint az elozo nevemet (IKARUSBUS), csak a multkor is kuldtem legalab 10 mailt a modinak, de megse cserelte ki az email cimet az adataimbol. Igy egyszerub es gyorsab.
Ki fogok kapni Rallytol, elinditotam egy M.. temat...
Még nem csukták le. (és nem is fogják) Eljárás sincs ellene folyamatban.
:)
"Mikor alnak forgalomba a Volvok? "
Szvsz júniusban.
"Bocs tudom hogy nem ide valo, lesz-e Combino villamos"
Ezt csak a Jóisten tudja. De lehet, hogy még ő se...
Más:
1. Mit jelent a végállomáson a 3+HVS?
2. 76gy-ztem ma egy picit, egy-két érdekesség:
- A vezér a kanyarokban kinyitotta az 1. ajtót, hogy kilásson.
- A Jókai utcánál a következőt mondta be: Jókai Mór utca. A jobb oldali ajtók nyílnak.
Ma hallgattam egy kis koncertet a BPO-539 hátsó ülésén.
Gyönyörű hangja van annak a motornak, meg ahogy gázelvételkor és váltáskor a turbó sípol, meg amikor beszáll a versenybe a retarder és mindez a motor dízelesen csörgő hangjával kísérve.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy hallgassa meg!
Sőt, hogy még tovább menjek, NL202 jelzéssel két teljesen különböző, Mo-n közlekedő típust is jelölnek (az egyiknek a felépítménye nem MAN, de a legtöbb helyen attól még így szerepel). Tehát összefoglalva a két jelölés közül a típust egyértelműbben jelöli az A-kód, közérthetőbb, jobban használt a másik (ha egyértelmű, hogy melyik volánról van szó, akkor én is ezt szoktam használni), de a kettő együtt adja a legpontosabb meghatározást.
A Gyori IKE94es automata vagy botvaltos? Automata.
Melyik a mostani "hivatalos" szine a Borsod volan IK3XX es E98asoknak (mert van fekete, feher, lila es kekesfe'le a fotokon)? Szinte nincs két teljesen egyforma fényezésű, így nincs "hivatalos".
Hogyan lehet meg kulomboztetni egy igazi IKclassicok egy classicozot Ik-al? Általában az utóbbiakon látszik a gányolás (pl. irányjelzők), de a rendszám is segíthet.
Bocs tudom hogy nem ide valo, lesz-e (...) szolo troli beszerzes? Lesz, 5+15 darab Ganz-Solaris Trollino 12.
Rally ezer, vagyis millio bocsanatot, nagyon halkan kerdezem (te ne is olvasd) Milyen tipusu Man van a volanoknak? Hát elég sokféle... Legnagyobb darabszámban:
A60 (SL222), A74 (általában SL223) és A75 (általában SG263).
Kisebb darabszámban:
A72 (ált. SÜ313), A18 (NG232 CNG), stb.
Uj nevvel jelentkezem (ismet valtozot az email cimem), dehat csak a lenykori nevemet vettem vissza.
Ezzek utan lenne egy par kerdesem, bocs ha volt mar rola szo, de nem volt anyi erom hogy 4 es fel honapot olvassak vissza.
Szeretnem tudni hogy az IK411 es az IK417 a hangjuk hasonlit e a 412re vagy teljesen mas?
A Gyori IKE94es automata vagy botvaltos?
Van-e Fokgyemes rancajtos IK280T troli?
Melyik a mostani "hivatalos" szine a Borsod volan IK3XX es E98asoknak (mert van fekete, feher, lila es kekesfe'le a fotokon)?
Hogyan lehet meg kulomboztetni egy igazi IKclassicok egy classicozot Ik-al?
Hol tart a Szeles Ikarus ugy?
Mikor alnak forgalomba a Volvok?
Ha valaki tudna segitteni egy fotoval, egy regi rancajtos 260 BU8890 rendszamu buszrol kene, es ha van valakinek az IK415rol ami a 90es evek elejen volt a 31esen.
Bocs tudom hogy nem ide valo, lesz-e Combino villamos, es szolo troli beszerzes?
Rally ezer, vagyis millio bocsanatot, nagyon halkan kerdezem (te ne is olvasd) Milyen tipusu Man van a volanoknak?
Es vegulis, hogyan lehet kepeket es rajzokat fel rakni a forumra? De ugy magyarazatok el mint egy teljes analfabetanak es akinek nincs honlapja.
Amugy van tobb szaz fotom (amit a filmeimbol szarmaznak, nehany jo minoseguek, es tobb rajzok, rally majd kuldok a honlapodnak).
Sztem a 1998 körül gyártott 263 asoknak meg az EVL 415 ösöknek van a legjobb helyi ülésük. Ez a Halas ülés.
Aztán jön az újabb fajta bőrülés,aminek a teteje már kerekített. Ez meg a Mór. Egyébként úgy tudom, hogy ez már egy elég régi típus, de a Debrecennél újabb.
Most jöttem haza Erdélyből az FJC-743 As SCANIA - E 97 essel(Panorama Tours).Nagyon pengén ment.Úhh... Akit részletesen érdekel az utazás buszos része(Vagy épp a kirándulós),és a romániai elképesztő 'buszhelyzet' az írjon nekem emailt a c.jani@freemail.hu ra,és én majd visszaírok neki egy kis beszámolót.Tupolev,te úgyis kapsz:)(Ja ha nem kell,akkor szóljál)
Valami ilyet kell elképzelni:
Izelitőül:18 méteres régi mercik(ezek még tűrhetőek a többihez képest),16,5 méteres nagyon rossz manok,siralmas állapotban lévő 260/280 asok,Saviem,Dac,Rocar,roMAN(a man koppintása...képzelhetitek)
Tector!Ez a sztálinvárosos dolog tetszik!
Örülök,hogy valaki ilyennel is foglalkozik.
Látom beszéltetek itt az ülésekről.Én jobbat mondok:A román DAC(Talán DACia lenne?) buszokban világoskék műanyag ülés van.Iszonyat ronda!
Sztem a 1998 körül gyártott 263 asoknak meg az EVL 415 ösöknek van a legjobb helyi ülésük.Aztán jön az újabb fajta bőrülés,aminek a teteje már kerekített.
Sajnos az autóban, ami egy Maruti nincs kormányszervó. Lefotóztam amilyen csíkot húzott az autópályán, meg a gumit is, már ami amradt belőle, ha érdekel holnap szívesen megmutatom.
Persze hogy sikerül megfogni... Részint ezért (is) van a kormányszervó.
Busszal még nincs ilyen irányú tapasztalatom, de nagyobb teherautóval (Rába F22, 23 tonna) már van. Erősen meg kell fogni a kormányt, oszt jóva'. Jó, egy magamfajta alkat még fel is áll, miközben tartja a "karikát", meg nyomja a féket...
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, talán itt választ kapok rá választ.. Szóval nem tudjátok hogy egy busz hogyan viselkedik nagy sebességnél egy első durrdefekt hatására? A tömeg miatt gondolom másként mint egy személyautó. Ez utóbbit épp ma tapasztaltam meg :-( Szerencsére sikerült megfogni...
köszi az étkeztető infókat, akkor ezek szerint annak idején nem sok darabot láttam, hanem a kevés db-ot soxor.
A Kföldiben étk.kocsiban sem voltam, mert le van lakatolva :(
ja, amíg el nem felejtem: az IAB-864 tökre olyan, mint egy intúró.
jól megy, meg minden.
egy valamiben rosszabb: iszonyat kevés hely van az ember lábának.
Megnéztem, mi a Népligetből 10.40-kor Bajára induló járattal mentünk. Ez lótúró volt (IBN-623). Pakson a buszállomás a belvárosban van. Pontos cím a telefonkönyvben :-)
A sok reklamáció miatt a végeredményt visszavonom. Inkább saját pénzből, és forrásból szerzem be a hátteremet :o)
És akkor nincs kifogása senkinek! :o)
Az új nyertes fotót úgysem tudnátok űberelni :o)
Andriska412 profi fotós úr készítette a képet. Ki lehet találni, hogy kit ábrázolhat a fotó, miben, és a "miben" melyik ülésében :o))))
A tenderen indult összes fotós fényképe egytől egyik nagyon szép! Köszönöm, hogy fáradoztatok nekem. Így most betáraztam egy évre előre háttérképekből :o) Nagyon rendesek vagytok!
Én nem emlékszem olyan sok étkeztetőkocsira, 2 darab 260 -asról és 2 darab 280 -asról tudok.
Az eredeti miértje, azt hiszem abból a felindulásból jött, hogy a villamos/HÉV pályát építő -karbantartó jómunkásembereknek legyen hol kulturált körülmények közt étkeznie.
Emlékszem még rá gyerekkoromból, hogy a 44 -es villamos nagy hurkánál állt egyszer egy ilyen 280 -as, és emberek ettek benne (na ez se ma volt), mert "pályarekonstrukciós munkálatok" folytak.
Aztán, már "érett" gépkocsivezetőként találkoztam egy ilyennel legközelebb -ő volt CLK-621, azaz legelső rendszáma szerint GC-52-29, 1973- amikoris egy reklámfilmforgatáshoz jött ki a drága, s benne szolgálták fel a vacsorát, ebédet stb.
Evvel a kocsival kapcsolatban van is egy történetem.
A fent említett forgatáson történt. A helyszín a még át nem adott 2/A út volt, a Fót és Dkeszi közti lehajtónál. Már mindannyian felálltunk a lehajtóra, sőt magára a pályára is, mikor megjelent Fót felől a 280 -as, és jól le is hajtott a váci irányba, el is gurult vagy 100 métert, mikor észrevette a vezér, hogy neki pont a másik pályára kellett volna parkolnia.
A jelmezes busz pilótája meg is jegyezte, szép csendesen: "No ezt mexoptad". Halkan megkérdeztem tőle: -Most mit fog csinálni?
-Mit, mit, visszatolat. Ha már egyszer oktatja a járműtípust a cégnél, csak tud tolatni vele...
És így is volt, a vezér megállt a 280 -al, nyomott neki egy hátramenetet, majd semmi pillanat alatt visszatolt a lehajtó elejéig (a kb. 180 méterből olyan 50 méter biztosan ív volt), és kisvártatva már a többi stábautó közt parkolt.
Koszonom a kepeket. Orommel latom hogy nem felejtettek el meg ennyi ido utan se. Hatra nezek a topicba, ha birom ezt a sok olvasni valot, es majd jovok a kerdesekkel.
A sok reklamáció miatt a végeredményt visszavonom. Inkább saját pénzből, és forrásból szerzem be a hátteremet :o)
És akkor nincs kifogása senkinek! :o)
Az új nyertes fotót úgysem tudnátok űberelni :o)
Andriska412 profi fotós úr készítette a képet. Ki lehet találni, hogy kit ábrázolhat a fotó, miben, és a "miben" melyik ülésében :o))))
A tenderen indult összes fotós fényképe egytől egyik nagyon szép! Köszönöm, hogy fáradoztatok nekem. Így most betáraztam egy évre előre háttérképekből :o) Nagyon rendesek vagytok!
Nem. Attól még, hogy 11.40-kor indul, 13:03-kor van Dunaújvárosban a kocsi, és tökömtudja mikor ér Szekszárdra, nekem nem derül ki, hogy hová megy... Attól még ugyanúgy mehet akár Bonyhádra, vagy Pécsre is...
Mél: nemtom
Ha Pécsig megy, akkor valszeg Pannon. Ha Szekszárd, akkor valszeg Gemenc. Azért ezek a biztosabbak, mert előtte végig Volánbuszos kocsik mennek le, tehát akkor most következnek a helyi volánok:)
Nos az itt elhangzottak alapján a végerdeményt a következőre módosítom.
A Tector Photo Company-t az eljárásból kizárom, súlyos már majdnemhogy törvénybeütköző módon elrondított busz bemutatása miatt. Ilyen cégtől nem vásárolunk! :o)
Tuplev Photo Company-t új jármű bemutatására kötelezem rágalmazásért. Az ugyanis sehol nincs lefektetve a kiírásban, hogy nem lehet 266-os. A megrendelő szóbeszéde, nem a tender része :o)
Így a helyezések a következőkre módosultak:
1. Északi a 266-ossal
2. Kavics 260 Gemenc
3. U.a, csak egy másik
4. Vaskerekű a csupaüveg busszal
5. VJancsi a C56-ossal
Kérjük a fentiek tudomásulvételét, és elfogadását. A nyertes szállíthat még + 100%-ot!
Valamint kérjük a tenderen nem indulókat, hogy ne szóljanak bele! :o))))
Node felhívnám a T. Pályázókat, hogy ennél egy sokkal-sokkal jelentősebb tender van kiírva már régóta, mely e csekély kis tendertől erősen eltér, és sokkal-sokkal nagyobb elvárásokkal is rendelkezik. Ezért hát felhívom a versenyzők figyelmét, hogy máskor inkább az ÉN tenderemre tessék az erőiket gyűjteni, valamint összes tudásukat, fejleszteni, mert az nagyobb odafigyelést kíván, mint az eddigi akármilyen más tender. Ezért hát, aki Nógrádba jön, az ne fényképezgetni jöjjék, meg bohóckodni, mert kurva mérges leszek:-)))
A Tupolev Bus Factory kéri a tender eredményének törlését, valamint Északi Járműjavító kizárását, ugyanis pályázata több pontban nem felel meg a kiírási feltételeknek, valamint a közbeszerzési törvénynek:
-a pályázó több típussal indult a pályázaton, amit a törvény egyértelműen tilt.
-a pályázott típus nem felel meg a pályázatban lefektetett műszaki irányelveknek, a pályázat ugyanis pont ilyen típusú jármű leváltására íródott ki
-a nyertes képen a busz ajtajának üvegében tükröződik egy MAN SL223 lökhárítója, tehát a termék nem 100% magyar előállítású.
A fentiek alapján kérem az eredmény megsemmisítését és a második helyezett pályamű megvételét.
Örömmel értesítem a tenderemen pályázókat hogy megszületett a végeredmény.
Az 5. helyen végzett a Tector PC. pályázati terméke, az E99-es.
A 4. helyen végzett a Little.Stone PC. pályázati terméke amit magánban küldött (180-as)
A 3. helyen is a LS PC. terméke végzett, szintén magánban egy 260-assal, a Szekszárdi hídon
A 2. helyen végzett a Tupolev PC. az Ezüstnyíllal
És az első helyen végzett az:
ÉSZAKI Photo Company a Nógrádos 266-ossal (a napsütötte ajtós oldalival)
Gratula a győzteseknek, és további sikeres tendereket kívánok Nekik!
Na jó, de azok nem igazán elterjedtek.
Nagyjából ezek az ülések találhatók meg nagyobb számban.
Persze a távolsági IMAG ülésekből több fajta van, mert nem ugyanolyan van egy C56-osban, mint egy E95-ösben vagy E99-esben (Székesfehérvár és Körmend típusú van, de nem tudom, melyik melyik).