Ezeket a reggeli ingadozások megszokottak, nekünk a családba 2 db 308 1.6vti volt/van. Mind2 csinálta. Én szoktam egy kis fordulatot adni neki. De ennyi
Február elején vásároltam egy 2008 as 308-at (1.6 VTi). Az autóval járok dolgozni mindennap, azonban mostanában több fura dolgot is tapasztaltam:
1. A reggeli első indítás nem mindig sikerül, úgy csinálja mintha elkapná de vissza leáll...érzem ahogy a motor ránt egy nagyot..második indítás már tökéletes...
2. Ugyancsak reggeli indításkor beindul elsőre de a fordulatszám ingadozik olyan 1200-1400...érzem hogy nagyon egyenetlenül jár a motor, kb. 1 perc után ahogy kezd melegedni és csökken a fordulatszám megszűnik az egyenetlenség...
Maga a művelet valóban nem bonyolult. A programmal kell vacakolni az elején,mert a készítésekor még nem tudott magyarul a firmware.Így semmit sem csinál.Meg kell szerkeszteni használat előtt.Sok sikert!
mindnél rossz a gyári felirat, és még jó pár fordítás magyartalan... Igaz én 2011 óta fordítom ennek a rendszernek az összes fw verziójára meg van a magyar :)
Frissítő lemezről kell lementeni a magyar nyelvi fájlt,amit a GPH EDITOR programmal lehet megnyitni,szerkeszteni.A javított fájlt pendrive-ról egyszerűen fel kell másoltatni a fejegységre.Újraindulás után már a javított szöveg jelenik meg.
Az már szerintem sok,bár talán itt is úgy van mint sok márkánál hogy 1l/1000km az "normális"
Át kell nézetni a motort. Szimeringek,szelepfedél,hengerfej. Érdemes lekapni az alsó motorvédő burkolatot hogy száraz-e .Nekem anno lelazult egy csavar ami a vezérműláncfeszítőt tartotta, ott is nyomta az olajat. Milyen olaj van benne, hány km-et futott az autó, fogy-e a hűtővíz is stb...stb Sok tényezőtől függ az olajfogyasztás...
Nekem bevált. Újkorától van nálunk, nem rég adtam át a feleségemnek. jelenleg 184ezer km van benne (10ezres olajcsere periódussal). Sok nyűg nem volt vele. Kb 5-6-7 ezer kmenként benyel egy liter olajat. Ez kb 60 ezerkmes futás után állt be.azóta nem nőtt. Én rátudtam hiba lista: -gyári vízpumpa korán megpusztult (szintén 60 ezer körül) -1 hőgomba -1 termosztát
-szelepfedéltömítés könnyezett kicsit cseréltettem
-szimering szintén
-1 gyújtótrafó
Nagyjából ennyi 175 ezernél én úgy döntöttem kicseréltetem a vezérműláncot,mivel elég dinamkusan használtam az autót. Egyébként én nagyon szerettem ezt a motort,szerintem jó karaktere van pörgetni kell hogy menjen ,pont ezt bírtam benne :D Oda kell rá figyelni,rendesen karbantartani és akkor szerintem jó,de persze egy használtnál benne van a lutri