Szia!Ezt jól le irtad!Már a 892-es is gyorsító váltós,legalább is amivel én melóztam az már az volt!Valamiért a Turbós Mtz-ken a gyári kipufogó egy folytás,nagyon sokan le cserélik egyenes cptsőre,azt mondják hogy bivalyabb lessz az Mtz!Az is igaz hogy az órája csak 41 km/h mutat,de a ruszki nem a precizitásáról,meg a pontos műszereiről híres!Gyárilag csak 1800-at forog a turbós motor!Volt úgy eset hogy ketten mentünk szántani én a gyorsítós 892 vel,haver meg a sima 82.1-el és ő ment elől,én ha az ő tempójába mentem akkor fél 9.-ik!Tehát én azt tapasztaltam hogy a gyorsító váltós Mtz-be a felezett sebességek felelnek meg a sima váltós Mtz egész sebességeinek!Ez lehet egy kicsit érthetetlen!?
Én meg optimálisra szoktam állítani ,pl a tzk nincs semmilyen jel még is beállítottam a gyújtását ,még télen is pöcre indult ! Nekem másként tanították azzal nem lehet mellé lőni az olyan mint az 1x1 ,de nagy hátránya csak levett hengerfejjel lehet pontosan állítani !
A 920.3 és a 80-as mtz hajtásláncát tanulmányozd légyszíves, mert a két traktornak különbözik. Pl.: A 920.3 felezett terep 4-be gyorsabb mint az mtz-80 felezett 6-ba.
920.3-ba gyorsított váltó van azért megy majdnem 50-el... :) Azért hörgött 6-ba a 920.3, mert kb ugyanaz a seb fokozat olyan mint a 80-as felezett 8-ba indulna. Meg kell tanulni, ismerni és kezelni a két traktort. Érdemes a sebesség tartományokat összehasonlítani. Mibe melyik mennyivel megy és a az adott munkához úgy megválasztani.
Aszt már én megfigyeltem hogy az elő gyújtásról egy tsz-es szerelőnek nem sok fogalma van ,ha állítani kell csak a lendkerék jeleihez tudják ! Meg kérdeztem egyszer más módot nem tudnak erre az előgyújtás állításra ? Nem szoktuk csak ehhez állítani , volt a válasz . És mondom mi van akkor ha hiba van a jelekben ,vagy éppen nincs ,mert olyan is van ! Akkor ki hívják az adagolóst ! Én csak műkedvelő trakis vagyok de ez a válasz meglepett ,egy olyan jó szerelőtől ki kapásból szét és össze szerel egy MTZ motort ! De a szerelési tévedésekről tudnék mesélni ,már több kört is futottam a 920.3 gépek hibáival ! Épp most is van egy ilyen hiba ,hogy már tudom mi a hiba csak még idő híján nem tudtam lépni benne ,és a 3 traki közül ez már a 2 ilyen szopatós hiba !
920.3 ,de én csak műanyag MTZ-nek hívom ! Hát a terepben tuti van ,de ott csak elásatni lehet a gépet ! Egyébként a terep 5. gyorsban, gyorsabb mint a felező 6 . Váltva használok két gépet a régi 80-ast és a 920-ast .és a 80-ast választanám ha választani lehetne ,megbízhatóbb és erősebb ! Lehet hogy jó lenne a 920 is csak annak a motornak sok a kerék alatta ,meglehet egy kerék cserével kiváló gép volna !
Érdeklődni szeretnék a hozzáértőktől hogy miért mondják a TSZ-es szerelők azt hogy a D-50 -es motornál kell egy kis (sok) előtöltést adni az adagoló beállításnál. Már úgy kopog a motor hogy rossz hallgatni, de ők szinte kielégűlt arccal mondják hogy így jó! Miért?
Nem egész 10 tonna volt egy ölleren ! Hát én 90 LE nek tudom ,de már az is baj ha csak 84 LE turbóval ,egy sima 80-as meg turbó nélkül 80 ló akkor minek a turbó ha nem erősebb tőle ! Megint valami környezetvédelmi baromság ?
Ez jó írás, de sok benne a fél információ. Van 3,5 tonnás kocsi, meg van 24 tonnás is. Ha az elsővel nem bírt akkor tényleg sz@r a 920, de ha utóbbi val nem bírt akkor nem is csodálkozom. A másik dolog sok helyen 84 le nek írják, ha egyáltalán a 920.3 ról van szó.
Hát ami 920 számú MTZ aszt jó messzire kerüld el akkor jársz jól igazán ! Nálunk van három 920 turbós hát ritka szar gépek ! Tegnap a szóját vittem volna a földről a 90 Le -s gép nem tudta levinni a pótot ,ugyanis kb 5-6 m kellett volna húznia az útig a pótkocsit ,ha felező hatban el bírt volna indulni ,de nem inkább elkezdett le hörögni és nem bírt megkaparni öszkerékben !!!!!! Aszt hittem megüt a guta ! 1 órát vártam mire jött a nagyobb gép és kihúzta az útra ! Ma az öreg 35 éves 80 a 6köbös tartállyal megsüllyedt, és országúti 6ban simán rúgott vágott és nem hörgött le mint a 920-as tegnap,és difizár nélkül kivitte ! A véleményem szerint a 920 sorozat egy vissza lépés a korábbi típusokhoz képest ,és a motorja sem tudja aszt ami a papirjai szerint tudnia kéne !
Szép a traki. Az ülést sikerült bele alkudni az árába? (a gyárija 1 kalap sz**) Műanyag tanktól nem tartasz? A tlt bekapcsoló kar rudazatán érdemes állítani,mert a gyári beállítással katasztrófa ahogy áll a kar, a nagyokos ruszki csak épp összekapatta a csavart... :( Rendszám az első 2 munkalámpa közé fog kerülni ?