Ha klímát kapcsolsz, a venti állandóan jár (viszonylag zajmentesen)? Vagy (egyhelyben álló autó esetén) ki-be kapcsol, és magas fokozaton, jó hangosan tekeri? Ha előbbi, akkor nincs miért aggódnod, a ventillátor vezérlése rendben lehet (azért a kettes fokozatot még le kell ellenőrizni, de ezt pl Zolysys meg tudja csinálni diaggal). Ha utóbbi, akkor az első fokozat el van szállva, legvalószínűbben a hőbiztije (ezt jelezheti hibának). Az első fokozat bekapcsolási hőfokát majd valami motorguru beírja ide, ha ráér, vagy Zoli, én nem tudom (sose kellett még bekapcsolnia magától, mert nagy melegben a klíma miatt amúgyis megy állandóan, hűvösebb időben meg bőven elég a tisztára mosott hűtő hőleadási kapacitása). A második fokozat 100 fok fölött valamennyivel indul.
Aha! Köszi! És miért szellőztet? Valamint, keresztkédés. Szintén apám 307CC-je. A szerelő talán tévedésből a kormányszervóhoz hidraktív 3-ba való olajat adott, azzal lett utántöltve a szivárgós rendszer, amíg haza nem jön nyaralásból. Mennyire káros ez a kormányműnek, mennyire sürgős leereszteni (kibírja-e, amíg hazajön két hét múlva)? Ha le kell cserélni, a szervókör leeresztése, esetleg átmosása hogyan oldható meg?
Sziasztok! Van egy 2003-as Peugeot 307sw-m 2.0HDI motorral, 110 LE. Intenzívebb gyorsításnál, gázadásnál leáll az autó, akár nagyobb tempónál is. Ezután egy pár percig újra sem indul majd egyszer csak el lehet indítani. Van ötletetek, hogy hol kezdjük a probléma keresést vagy esetleg tapasztaltatok már hasonlót? Esetenként előfordul, hogy be sem tudjuk indítani. Hidegen sem, de ez ritka.
Sziasztok! Segítsen valaki. Bal első üvegemet kitörte egy fünyíró. Mi szükséges a cseréhez? Elsősorban egy üveg. Peugeot 307 break, 2007. Előbbi tipusok is használhatók hozzá? Vagy keressek egy szakszervízt. Somogy megye, Barcs. Közelembe van valahol. Tudtok segíteni? Köszi. További szép napot.
Alapból az 1,6 HDi nem melegszik 82 fok fölé, ha rendben van a termosztát és a hűtő is tiszta, még akkor sem nagyon, ha tényleg hajtod. Ehhez amúgy ventillátor sem kell neki. Tehát első körben érdemes egy hűtőmosást beiktatni (van leírás a honlapon, óvatosan, nem nagynyomásúval direktben, és a két hűtő közét is ki kell pucolni). Ha mégis melegszik, a 2. fokozat asszem 102 vagy 105 foknál kapcsol. Sajnos az 1. fokozat nem tudom, hány foknál indul, de pl ha klímát kapcsolsz, azzal automatikusan mennie kell. Ha nem megy, akkor jó eséllyel elszállt a venti vezérlésén egy hőbizti, azt kell cserélni (--> Zolysys, majd ha hazajött nyaralásból).
Ha esetleg széttesik a kinyomócsapágy, tehet valami nagyobb kárt is vagy csak lerobbanok valahol? :D Nézték a szervízben, azt mondták nem érdemes még megbontani, nem olyan rosz a csapágy, bár kicsi hangja van.
Vadi új (Valeo) hűtő lett bele véve, de a jelenség sajnos nem változott. hegymenetben előzéskor felszökik 95 fokra, valamikor még feljebb is megy a 100fok közelébe. A ti 90lovas hdi-tek hőfokmérője beáll 90re és onnan nem mozdul extrém hegymenetben sem feljebb? Köszi a válaszokat!
A hűtőt mostad le valaha? Szét lehet nyitni és a ráragadt bogarat, olajos trutyit óvatosan slaggal le lehet mosni. Utána ilyen jellegű problémád nem lesz szerintem. Leírás- szintén szerintem - Robi oldalán van erről.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Nemrégen lettem tulaja egy 307Sw Hdi 90 lovas paripának. A vízhőmérséklet mutatóm hegymenetben, nagyobb melegekben felmegy 95 fok körüli értékre. Hidegebb időben eléri a 82 fokot,majd el sem mozdul (tudom itt nyit a termosztát), de előzéseknél, hegymenetbe felszökik 95 fokra. A 406 Hdi-mben elérte a 90 fokot a hőfokmérő mutatója egy millimétert sem mozdult ki ebből a tartományból bármilyen terhelés esetén sem. A 307 Hdi viszont 82-95 közötti értékeket produkál. Kérdésem az, h ez normális jelenség?!A tiétek is ilyeneket mutat? Termosztát, hőgomba, komplett hűtő csere után is ez a jelenség. Vizet olajat nem eszi, hengerfej problémára utaló jelet nem észlelek. Köszi a segítséget
Nekem a régi 605-ösöm csinálta pont ugyanezt, és éppen a jobb első kerék. Cseréltek mindent, de nem lett jó sosem, így adtam el. Egyszer a fórumban írta valaki, hogy a fékmunkahenger felújító készletben nem jó tömítésméret van megadva, ezért szorult javítás után is, de ez már nem derült ki. Néha úgy felmelegedett a kerék egy hosszabb úton, hogy leolvadt a dísztárcsa közepe!