Na eszt majd alkalom-adtán ki próbálom ! Ha valamelyik gépnek lent lesz a hengerfeje ,készítünk jeleket hozzá! Flex ,vagy festék pötty, vagy vágó nyom ?
Bakk !!! Sajnos nem ! És holnap is dolgozok ,műkakait szórunk karbamidot ,meg káliumot ,csak aszt tudnám minek télire !!! Ki vagyok mint a kutya, most jöttem be a kertet szántottam 6 ig ,egy kicsi maradt de aszt már nem bírtam megcsinálni sötétben ,talán ha holnap még világosban ,ha netán haza érnénk ! Feléd mi újság ,Bwelsel is csak telefonon beszéltem ,nem néztek be a fórumokra ,gondolom sok a meló !
Adagoló beállítása "mestercsap " nélkül.Elkon D 220 vagy bármilyen elhangolható stroboszkóplámpa segítségével.Előnye:teljesen pontos menetközbeni előgyujtás fokot ad.Hátránya vagy inkább nehézsége,hogy a főtengelyszíjtárcsájára és a vezérműdeknire egy felsőholtponti összejelzést kell készíteni.A 80-as években igy csináltuk a tsz-ben.
Azóta is jól szolgál a P4k!Már mult hét pénteken ki szántottam a kertemet!Nagyon bevált ez a réselt kormánylemezű eke,kis eke léttére nagyon szépen forgat!
Ja a csővel jobb a gép ,de nem kell szét vágni se az eredeti csövet ,csak levenni két elektródát össze hegeszteni és égetni kell bele egy jó nagy lyukat a felfogatási vége felől, és nagyság rendekkel jobb lesz ,még a hangja is ,és kiforog a motor 2100 ig is ! Az egyiket már meg barkácsoltam ha időm lesz a másikét is megnézem ,azzal voltam valamelyik nap az igen gyenge !
Én is ilyent szeretnék,csak várom a következő géptámogatást remélem lesz a közeljövőben,használtat akartam,de a géptámogatással megéri újat venni! egy emailt adnál ha lehet kérdeznék egy -két dolgot,előre is köszi!
Szia!Ezt jól le irtad!Már a 892-es is gyorsító váltós,legalább is amivel én melóztam az már az volt!Valamiért a Turbós Mtz-ken a gyári kipufogó egy folytás,nagyon sokan le cserélik egyenes cptsőre,azt mondják hogy bivalyabb lessz az Mtz!Az is igaz hogy az órája csak 41 km/h mutat,de a ruszki nem a precizitásáról,meg a pontos műszereiről híres!Gyárilag csak 1800-at forog a turbós motor!Volt úgy eset hogy ketten mentünk szántani én a gyorsítós 892 vel,haver meg a sima 82.1-el és ő ment elől,én ha az ő tempójába mentem akkor fél 9.-ik!Tehát én azt tapasztaltam hogy a gyorsító váltós Mtz-be a felezett sebességek felelnek meg a sima váltós Mtz egész sebességeinek!Ez lehet egy kicsit érthetetlen!?
Én meg optimálisra szoktam állítani ,pl a tzk nincs semmilyen jel még is beállítottam a gyújtását ,még télen is pöcre indult ! Nekem másként tanították azzal nem lehet mellé lőni az olyan mint az 1x1 ,de nagy hátránya csak levett hengerfejjel lehet pontosan állítani !
A 920.3 és a 80-as mtz hajtásláncát tanulmányozd légyszíves, mert a két traktornak különbözik. Pl.: A 920.3 felezett terep 4-be gyorsabb mint az mtz-80 felezett 6-ba.
920.3-ba gyorsított váltó van azért megy majdnem 50-el... :) Azért hörgött 6-ba a 920.3, mert kb ugyanaz a seb fokozat olyan mint a 80-as felezett 8-ba indulna. Meg kell tanulni, ismerni és kezelni a két traktort. Érdemes a sebesség tartományokat összehasonlítani. Mibe melyik mennyivel megy és a az adott munkához úgy megválasztani.
Aszt már én megfigyeltem hogy az elő gyújtásról egy tsz-es szerelőnek nem sok fogalma van ,ha állítani kell csak a lendkerék jeleihez tudják ! Meg kérdeztem egyszer más módot nem tudnak erre az előgyújtás állításra ? Nem szoktuk csak ehhez állítani , volt a válasz . És mondom mi van akkor ha hiba van a jelekben ,vagy éppen nincs ,mert olyan is van ! Akkor ki hívják az adagolóst ! Én csak műkedvelő trakis vagyok de ez a válasz meglepett ,egy olyan jó szerelőtől ki kapásból szét és össze szerel egy MTZ motort ! De a szerelési tévedésekről tudnék mesélni ,már több kört is futottam a 920.3 gépek hibáival ! Épp most is van egy ilyen hiba ,hogy már tudom mi a hiba csak még idő híján nem tudtam lépni benne ,és a 3 traki közül ez már a 2 ilyen szopatós hiba !
920.3 ,de én csak műanyag MTZ-nek hívom ! Hát a terepben tuti van ,de ott csak elásatni lehet a gépet ! Egyébként a terep 5. gyorsban, gyorsabb mint a felező 6 . Váltva használok két gépet a régi 80-ast és a 920-ast .és a 80-ast választanám ha választani lehetne ,megbízhatóbb és erősebb ! Lehet hogy jó lenne a 920 is csak annak a motornak sok a kerék alatta ,meglehet egy kerék cserével kiváló gép volna !
Érdeklődni szeretnék a hozzáértőktől hogy miért mondják a TSZ-es szerelők azt hogy a D-50 -es motornál kell egy kis (sok) előtöltést adni az adagoló beállításnál. Már úgy kopog a motor hogy rossz hallgatni, de ők szinte kielégűlt arccal mondják hogy így jó! Miért?