Esetleg az EGR szelepet is érdemes lenne megnézni, mennyire kormos. Ha le van rakódva, akkor a szelep nem tud mozogni és a benzin-levegő keverék nem megfelelő lesz. Bár ettől még nem durrogna. Szerintem mindenképpen gyújtás probléma lesz.
Elég cifra dolog, a szerelők sem tudnak semmi okosat mondani, inkább csak ötletelnek. Az pedig nem annyira jó a pénztárcának.
Most délután kiszereltem a légtömegmérőt, hogy ha eljutok egy bontóba a napokban, akkor ne ott találjam ki hová kell nyúlni. Ahogy nézelődtem, észrevettem, hogy a légszűrőház és a pillangó szelep(régen itt jött a karburátor) közötti gumicső el van repedve. Ideiglenesen betekertem szigszalaggal és reménykedem ha ez kicserélődik, akkor beáll valami nagyobb változás, mondjuk megjavul. :)
Mindenesetre ezzel kezdem a cserét, ha nem változik, akkor pedig belepróbálok egy másik légtömeg mérőt.
ha gázadásnál csörög, akkor előgyújtás, és (benzin)szegény keverék...a kipufogóba akkor szokott durranni, ha nagyon szegény a kverék, és később gyújt...talán lötyög valami jeladó..
namost ennél még mi zavarhat be a vezérlésbe, a franc tudja...mindenesetre cifra...
Akkor kopog, ha nem a szikra gyújtja be az üzemanyagot, hanem öngyulladás történik. Például az előírtnál alacsonyabb oktánszámú benzin használata. Ha a szívótorokba durrog, akkor meg kisebb az előgyújtás a szükségesnél.
Ha esetleg valakinek szüksége lenne rá, van egy eladó, bontott vezérműtengely jeladóm, VVT motoros Wagonhoz, Ignishez. E-mailben elérhető vagyok.
Vettem egyet, de nem ez volt a hiba. Eddig még nem tudtak rájönni a szerelők, hogy miért rángat az autóm alapvetően alacsonyabb fordulat, jellemzően 1200 és 1800 környékén. Máshol is produkálja a jelenséget, de ezeken a fordulatokon garantáltan. Mellette erőtlen, motorfék, nagyobb gázadás után néha beledurran a kipuffogóba, emelkedőn, baagyobb gáznál viszont "becsörög".
Most épp a légtömegmérőt gyanúsítják, de nem nagyon szeretnék venni olyat. :)
Esetleg ha valakinek van ezirányú tapasztalata, azt szívesen veszem és megköszönöm! :)
Ha csak csipegeti, akkor nem kell kétségbe esni. Az Opel nagyhírű Ecotec motorjának is meg van engedve az olaj fogyasztás. Nézz körül, drága Peugeot-ok Renault-ok hogy füstölnek. Az olaj fogyasztás függött nálam attól is, hogy milyen márkájút raktam bele. A legtöbbet a Valvoline-ből, a legkevesebbet a 4000 Ft-os GM- ből ette. Természetesen a GM olaj esetén nem duruzsolt olyan szépen a motor. Most Castrol Magnatec van benne, szépen ketyeg, fogyaszt, de keveset. Rátölteni bőven jó a GM 10W40-es, ne keríts neki nagy segget. Aki meg azt mondja, hogy nem fogyaszt olajat az övé, az azért mondja, mert fel telik neki hűtővízzel, vagy benzinnel, szeret a Wagonos is kamuzni.
Nálam kb. 100 ezer km-nél kezdődött az olajfogyasztás (G13BB motor).
82 ezer km-rel vettem az autót, sokáig semmi olajfogyasztásra utaló jel nem volt (változatlan olajszint, szép tiszta kipufogó). Olaj: Castrol Magnatec, normál, megkímélt használat.
Egyik vizsgánál a motor felpörgetésénél vettem észre az első halvány füstöt, akkor tudtam, hogy sűrűbbre kell venni a szintellenőrzést és kezdődhet a töltögetés.
Még 90 ezer előtt állítottam egyszer szelephézagot, akkor nézegettem a szelepszár szimmeringek állapotát is, de semmilyen rendellenességet nem találtam.
Kb. 120 ezernél állt úgy, hogy 5l-es flakonnal vásároltam az olajat, 3.3l kellett a cseréhez, a maradék 1.7l pedig elég volt utántöltésnek a következő cseréig.
Sajnos azután belémjöttek és leamortizálták az autómat, másikat kellett vennem, így további tapasztalatom nincs.
Persze újra Wagonom lett, most egy VVT motoros, ennél jelenleg 152 ezernél áll az óra, az olajszint változatlan, a kipufogó teljesen tiszta.
Ha valaki mostanában szelephézagot állít G13BB motorral szerelt Wagonján, annak van egy ajándék szelepfedél tömítésem (Budapest).