Ha az 5W40-ből kettő litert fog bekajálni, akkor sem állok vissza a 10W40-re. Nagyon érezhető a különbség. De ahogy nézem, nem lesz az az olajfogyasztás több...
Használhatod ebbe a motorba nyugodtan ezt a viszkozitást, de nem bizos, hogy kellene az a MoS2 adalékolt olaj. Akár a Mannolnál is találsz ennél belevalóbbat. A Classic pl. ...
Ezt is néztem,de szerelő ismi nem ajánlotta egy 300 E km-t futott motorba a "vékonyabb" olajat.
A 10w-40 ből amúgy nem egészen 1 dl/1000km a fogyasztása.
Ennek ellenére valószínű ezt fogom venni,ha nem próbálom,sosem tudom meg.Hidrotőkék olyan 6000km után kezdenek megszólalni indítás után 1-2-5 mp-ig ahogy használódik el az olaj.Szintetikus talán jobban bírja,meg hidegen hamarabb eljut ahova kell.
Van tapasztalat az alábbi olajjal? Mannol SAE 10W-40 RÉSZ SZINTETIKUS MOTOROLAJ - 10W40 félszintetikus motorolaj MoS2 adalékkal. 1.9 TDI adagolós dízelbe lenne.
Van neki VW505.00 jóváhagyása?
Ha van, mehet.
Mondjuk egy komolyabb olaj biztosan nem ártana szegény öreg TDI-nek. Literenként 1000 forinttal drágábban már sokkal jobb bázisolajra épített kenőanyagokat találni, amik szintén tudják a VW 505.00-t.....
Hát igen meg a gyár szerint a 30000 km. - enkénti olaj csere is teljesen reális ezért érdekelt volna a két szabvány közti különbség hátha a minőséghez is így állnak, az meg hogy 5W vagy 0W az én szempontomból anyira nem lényeges mert nemigen használom hidegen a motort meg a kályha is előmelegíti.
Az biztos, hogy egy A5/B5 0W-30 olaj az nagyjából a tribológia legfelső szegmense (alapolaj, adalékolás) - és pláne az volt 9 évvel ezelőtt, amikor ez a motor született. Általában a részecskeszűrős motorok C-osztályú Low-SAPS olajait szokás felhúzott szemöldökkel nézni a motormechanika-buziknak, azokhoz képest - a motor szempontjából - előremutató a 2.4D motoroknál ez az A5/B5 előírás.
A 30 ezres fix periódus szerintem is optimista, bár a kezelésiben benne van, hogy ha valaki "nehéz körülmények" között használja az autót, akkor a fele. A "nehéz körülmények" kifejtésénél meg korrekten ott van gyakorlatilag minden, nemcsak a vontatás meg ilyenek, hanem a sűrű városi használat is.
Egyébként az némileg bosszant, hogy az én ugyanilyen motoros autómnál most, ilyen 160 ezer kilométernél már lehet hallani a hidrotőkéit - pedig végig márkaszervizes autó, végig "a" gyári olajat kapta, és max 20 ezret ment el két olajcsere között, de inkább csak 15-16-ot, és gyakorlatilag csak országúton és autópályán használtuk, kényelmes autópálya tempóban (130-140 km/h), városban alig járt.
Hát igen meg a gyár szerint a 30000 km. - enkénti olaj csere is teljesen reális ezért érdekelt volna a két szabvány közti különbség hátha a minőséghez is így állnak, az meg hogy 5W vagy 0W az én szempontomból anyira nem lényeges mert nemigen használom hidegen a motort meg a kályha is előmelegíti. De azért köszönöm a válaszod.
Bár azt sejtem, hogy ezek - minimum - hasonló motorok.
A Volvónak ez egy saját fejlesztésű, öthengeres dízelmotorja, nincs rokonságban a Ford-korszakban a Fordon keresztül a (kisebb) Volvókba is átvett 1.6 és 2.0 HDI-khez.
Ahhoz világosan megmondja a gyár, milyen olaj kell: 0W-30 A5/B5. A zárhídon van egy Castrol matrica is.
Hogy a Volvo gyár miért ragaszkodik egy egyébként részecskeszűrős motor esetén az A5/B5 normához, azt mi nem tudjuk. De feltételezzük, hogy ők viszont tudják :-) Nyilván van valamilyen műszaki érv mögötte, már csak azért is, mert a ráncfelvarrás (és részecskeszűrő előtti) 2.4D motorokhoz még más volt az előírás.
Az mindenesetre biztos, hogy az általad beöntött olaj nem felel meg a gyári előírásnak. Hogy okoz-e bajt, és ha igen, milyet, hol és mekkorát, azt szerintem nem érdemes tesztelni. A Castrol-féle "Volvo olaj" litere 3000 forint körül van, a motorba kell 7 liter.
Üdv. Fórumtársak. Olyan kérdésem lenne hogy egy 2.4 dízel motorba 5w 30-as acea b3/b4 es olaj került a5/b5 helyett próbáltam utána olvasni hogy mi lehet a különbség de csak annyit találtam hogy az elsőnek nagyobb a HTHS viszkozitása míg a másodiknak kisebb viszont azzal kisebb üzemanyag fogyasztás érhető el, engem viszont az érdekelne hogy a motor élettartama szempontjából melyik az optimálisabb?
Automata váltós szervíz oldalon találtam ilyen kérdést, ott a gyári GM-et kiváltóknak írják az összes Dexron III-as olajat....amúgy semmi konkrétumot tényleg nem találni az AF13/17-es váltók olajelőírásáról...
több olajos oldalon is mindenféle olajat ajánlanak hozzá ami szerintem nem hozzávaló..
Jó eséllyel egy profi automata váltó szerelőt ha felhívsz megmondja :D
Az autómba szeretnék olajat cserélni. Honda Civic VIII 1.8 Vtec 2006-os évjárat. Most 125000 km van az autóban, én évi kb. 20000 km-t teszek bele.
Négy olajat néztem ki:
Total Quartz Future 9000 5W-30
Total Quartz Energy 9000 0W-30
Eneos Premium Ultra 0W-20
Ti melyiket ajánlanátok? A két 0-ás olaj már-már gyanúsan olcsó. Mi lehet az oka?
Jelenleg Castrol Edge Titanium 0W-30 van az autóban, de egy kicsit jobban fogy az olaj mint azelőtt. Ezért is szeretnék váltani. A Castrol Magnatec 5W-30-ról mi a véleményetek?
Az a "zöld izé" a Pentosin CHF 11 S, nem tudod semmivel sem kiváltani (erre a célra attól jobbat úgy sem találsz, egyszerűen az való bele és semmi más).
Üdv!Saab 9-3 99' évjárat,2.0t járgányba keresek szervó olajat.Valóban csak és kizárólag a gyári GM szervó olaj mehet bele,(zöld) vagy kiválthatom esetleg valami jobbal is?
" ... astra h 4sebességes (af17) automata váltójába milyen olaj való? ... "
A rendelkezésemre álló információk szerint ehhez a váltóhoz az Opel egy GM 1940767 jóváhagyású ATF használatát írja elő. Arról nem találtam semmilyen infót hogy ennek (az Esso ATF 3305 nevű ATF-en kívül) melyik kereskedelemben kapható termék felel meg.