Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kolcsar Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133869

Jó estét az Uraknak!!

 

Lenne egy kérdésem?

VW Lupo 2004-es 1.4-es AUD motorkód,Piros:))

Szervó nem működött,üres volt a tartály bele öntötem ATF olajat kb,0.6 l-ert.

Most ahogy beinditotam fekete lett rövid időn belül,és ahogy próbáltam légteleniteni bugyog benne az olaj még fél óra mulva is,pedig megemeltem az elejét ne legyen nagyon eröltetve üresen ,és jobbra-balra végállásig lett a kormány tekerve.

Meghalt a szervó,vagy csak mossa ki a bele égett olajat? Ha menthető,milyen olajat öntsek bele valami extrát kiván,vagy jó a sima ATF olaj is?

 

Előre is köszönöm a segitséget.

409 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133868

"Mekkora a tipikus gerjesztőáram akárcsak nagyságrendileg?"

 

 Ez a generátor terhelésétől függ. (meg a generátor felépítésétől) Nagyságrendileg úgy 1-4A  (emlékeim szerint)

 

"az aksit nem tehetem mert akkor a 12.5V tullépéséig azt mérem..."

 

Akku nélkül fúrógéppel forgatva nem fog felgerjedni, ahhoz kevés a forgórész remanens mágnesessége. Ehhez legalább 10ezres fordulat kellene.

 

 

 "Probálgattam mindenféle módit, de tartok tőle, ez nem ilyen egyszerű, bármit csinálok, nem működik a generátor, a maximum eddig 100ma gerjesztőárammal, fúrógéppel tekerve olyan 3000rpm-el 1.8V kapocsfeszültség volt, ami vicc."

 

Mármint 0,1A-rel gerjesztetted? Az nagyon kevés, annyival nem is fog történni semmi.

 

"A 3000 rpm lehet kevés, de a főtengely sem igen pörög 600nál többet ebben a kocsiban alapjáraton, a "nagy" kerék kb 5x átmérőjű lehet a generátoréhoz képest, vagyis a kerülete is ötszörös, "

2000-es fordulaton már általában felgerjednek, de szabályos bekötéssel---akkuval.

"..csak éppen kb kb 2 ohm és nem több az ellenállás a két csúszógyűrű között."

 

 Ehhez mondjuk az adott generátor adatait kellene ismerni, de nem feltétlenül kevés az, előfordul ilyen értékű is, bár többségében néhány Ohm-mal inkább több.

 

"bár nem értem az a párszáz kiloohm honnan jön amit mégis mérek a testhez, "

 

Lehet, hogy a saját ellenállásodat méred.... ha megfogtad a mérőszondák végeit. :-))

Előzmény: Törölt nick (133841)
henger fej Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133867

"szerintem a 2ohm forgórész ellenállás messze kevés"

 

Bár nem írtad milyen autó, vagy elsiklottam fölötte,

de szerintem is kevés a 2 Ohm.

 

Jellemzően 3-4 Ohm a gerjesztőtekercs ellenállása, természetesen a multiméter ellenállása és testzárlat nélkül.

 

Ha óvatos akarsz lenni, nem akarsz tönkre tenni több szabályzót, akkor a két madzagot amit a keféről kivezettél, azzal imitálhatod a feszültségszabályozót.

 

- kefe test (31), +kefe legyen akku + (30).

Már kis fordulatra is (~1500rpm) 15-17 V-ot kell töltenie.

 

Vigyázat!

A nagyobb feszültség jó nagy bajt is csinálhat!!

 

Előzmény: Törölt nick (133863)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133866

Nem olyan régen foglalkoznak vele - 61 éve :) Nekem még volt szerencsém ismerni a Kelle Papát.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Paco155 (133865)
Paco155 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133865

Hogyismondjam.  A webshopot inkább csak a viszonteladóknak tartják fel ahogy észrevettem, de bárki beesik attól még vásárolhat a "boltban".  Viszont telefonon is segítenek - és nagyon-nagyon értenek hozzá.

Előzmény: Törölt nick (133860)
somytomy Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133864

Üdv!

Akadt egy kis autóvillamossági problémám.

1988-as Ford Orion tompítottja nem világított. Némi hibakereséssel sikerült rájönnöm a hiba okára: a biztosítékdobozban a tompítottat kapcsoló relé egyik lába nem ér hozzá az érintkezőhöz, ami egy kellemes kis lyukba van bújtatva. A kérdés az lenne, hogy miként lehet hozzáférni ehhez a bizonyos érintkezőhöz, illetve hogy lehetne a hibát javítani.

Bármiféle segítséget előre is köszönök

SomiTomi

 

UI: az autó sötétkék színű :-)

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133863

Igen, belső szabályzós.

És miután minden része jónak tünt, elsőre csak a szabályzót tudtam okolni, hogy nem megy. Tehát megpróbáltam a két kefét kivezetve, a szabályzót kiszerelve-kihagyva külső primitiv szabályzóssá alakitani, akár csak ideiglenesen.

 

Na itt kezdődtek a gondok, szerintem a 2ohm forgórész ellenállás messze kevés, valoszinű már a felicia szabályozót ki is nyirtam evvel. Ami kis baj, nagyobb problema,  hogyha találok bele egy jó belevalót, szerintem a gyujtás ráadása pillanatában az is ugyanigy jár.

 

 

Előzmény: LyPapa (133861)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133862

Erről teljesen véletlenül mértékadó információim vannak - ti. egyik barátom készítette a termék CD-t, én meg a webes oldalt. Szóval: a CD-t használva be tudsz egy kosárkába pakolni kiválasztott termékekeket, és az így elkészített rendelést a web felületre továbbítani. Ott megkapod a visszaigazolást - és ha a kért termék nincs, akkor helyettesítő termék(ek)et ajánl fel. Ha elfogadod, megrendeled, akkor a kijelölt átvételi módon meg fogod kapni. Az internetes rendelés így működik, nem a 'klasszikus webshop' felületen.

Ha bármi többlet információra vagy szolgáltatásra van szükséged, akkor hívd a Kelle Família budaörsi telefonszámát, ahol készségesen segítenek. Ha a Zolit kéred generátor ügyben, vagy kapcsolják, vagy odahívják.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Törölt nick (133860)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133861

Bocs, de azt írtad, ha jól láttam, angolul is lehet az információ. Nem kizárt, hogy félreértettem, de azt írja az újság, hogy BELSŐ szabályzású, és csak két külső csatlakozót kell használni, meg egy előtét ellenállást - de azt lehet, hogy csak a méréshez . A 'régi, szoc. szutykok' emlékeim szerint külső szabályozóval voltak ellátva - ha egy ilyen szabályzót ráakasztasz, lehet, hogy nem veszi jónéven :)

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: Törölt nick (133859)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133860

Köszönöm a konkrét tippet, próbálkozom.

Mondjuk a webshop=cédés program(wtf?!) ott kicsit felhuzam a szemöldököm..de hátha:)

 

 

Előzmény: Paco155 (133842)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133859

Kössz, eddig megvan. Ez alapján teszteltem, és mértem meg pár alapdolgot, ebben túró nincs részletesen leírva.

Nyilván minden generátorhoz más szabályozó kell,(?) ennek csak az látszik ellentmondani, hogy a régi szoc szutykokhoz előszeretettel teszik ugyanazokat a primitiv szabályzókat és működnek. Valamennyire.

 

 

 

 

 

Előzmény: LyPapa (133854)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133858

Nem teljesen - korizni Káposztásmegyeren :)

 

Üdv:LyPapa

 

Előzmény: kolcsar (133856)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133857

Kettő meg pláne :)  Tőlem akár luftballont is használhat, vagy lombos ágat - lényeg, hogy gyakoroljon ... 

 

Üdv:LyPapa

 

Előzmény: kovacs1000 (133855)
kolcsar Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133856

Látom itt a jó idő előkerültél:)))

 

Mikor nagyon meleg volt elvoltál sielni Alaszkába??:))

Előzmény: LyPapa (133854)
kovacs1000 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133855

100-nál egy  seprűnyél csúnyán összetöri az autót. Ez így értelmetlen.

Előzmény: LyPapa (133851)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133854

Ha segít, itt a szerelési kézikönyve:

 

http://www.scribd.com/doc/23641349/Service-Manual-Delco-Remy-CS-130

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Törölt nick (133841)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133853

Nem értek hozzá, de:

 

http://alternatorparts.com/cs130-cs130d-series-alternators.html

 

itt belső szabályozós (internal regulator alternator) - ról szól a cikk. Lehet, hogy nem kell neki a te külső szabályozód ?

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Törölt nick (133841)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133852

És a Zolit kérném :)

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Paco155 (133842)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133851

OFF

 

Ha megengeded, javasolnék egy alapgyakorlatot:

 

- Szerezz két botot vagy seprűnyelet, és valami bumszlit, amibe bele tudod állítani úgy, hogy könnyen tudjon felborulni. Állítsd a kocsid mellé őket kétoldalt úgy, hogy a tükör szélétől kb. 80cm-1m-re legyenek. Azaz, készítsd egy 'kaput'. Teszteld le, hogy mennyivel tudsz átmenni a két rúd között - majd tedd beljebb őket pár centivel, és ismételd, rogyásig :) Ha kb. 100-zal átmész a két tükörtől  20-20 cm-re letett karó között, akkor lehet újra széttenni őket, és mostmár kanyarból átsuhanni. 

 

Meglátod, akár egy '70 lovas' Galant' is képes szaunát játszani !

 

ON

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: EasyPro (133843)
LyPapa Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133850

Friss jogsisan keress egy vezetni tudó embert, aki hajlandó melléd beülni - és kegyetlen határozottsággal teszi helyre suta mozdulataidat. Valamikor régen az járta, hogy '100 lóerő alatt ki mit tud, 100  felett meg, ki mit mer ' :) A Galant egy nagyon jóindulatú autó, ne cseszd el mindenféle 'Józsi mondta' hülyeséggel - alaphelyzetben is tökéletes a tanuláshoz.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: EasyPro (133843)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133849
Előzmény: EasyPro (133843)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133848

ezzel a kérdéssel már jártál erre, akkor sem tudta senki a megoldást.

Előzmény: Infiniti1122 (133846)
novothauto Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133847

Elég sokféle motorral készült ez az autó szerintem.

 

A jó tuning kurvadrága, a rossznak meg nincs értelme.

 

Szerintem volt ez turbós motorral, vedd azzal, ha erre gerjedsz.

 

Szerintem.

 

 

Előzmény: EasyPro (133843)
Infiniti1122 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133846

 


A segítségüket szeretném kérni. Van egy 2006-os évjáratú 2.0 benzines Grand Vitarám. Még garos időszakban,65000-km magasságában,950-1000 fordulatszámon (sem alatta sem fölötte) egy csörgő hang jelent meg. Ledobott ékszíj mellett is. A szervíz komplett vezérlést cserélt,a láncfeszítő patronnal együtt. Kb 2000km megtétele után a jelenség újra jelentkezett,mi az óta is fen áll. Több szervízben is érdeklődtem,de senki nem találkozott,hasonló gondal. Amennyiben van ötletük, és találkoztak ezzel a hibával szívesen venném ha meg osztanák velem.

mit tuDomain Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133845

friss jogsidhoz biztos kell a tuning.

de miért nem veszel egyből egy M3 BMW-t a 300+ lóerejével?

Előzmény: EasyPro (133843)
novothauto Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133844

Küszöb neon.

 

+20 lóerő

 

 

EasyPro Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133843

Sziasztok! Friss jogsisan veszek egy galantot (96-2 évjàratut) és szeretnék tippeket kerni, ismertek e szabolcs megyében olyan szerelőt, aki ért is ahhoz amit csinál és korrekt? Ha màr lesz tapasztalatom tuningolni is akarom, szóval ha ismertek tuningost, vagy ti is azok vagytok szívesen fogadok bármilyen tanácsot!

Köszi!

Paco155 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133842

Azért én csak beszélnék a helyedben a Kelle Kft-vel egy keveset.

Előzmény: Törölt nick (133841)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133841

Urak! Némi autóvillamossági porbléma:

 

Generátor forgórészének (gerjesztőtekercs) az ellenállása mennyire "számít"? Mekkora a tipikus gerjesztőáram akárcsak nagyságrendileg?

 

Ha nem akartok a topikban felsőfoku autóvillamossági képzést tartani, hol tudok erről, -akár angolul- olvasni?

 

Kezdek megőrülni, kb Csikós és a kuplung effektus van már.

 

Háttérstory azoknak, akik szeretnek a más baján teli torokbol röhögni:

 

Van egy gyökér delco Cs130 generátor, egyszercsak egy indulás után azonnal, nem volt töltés és hibalámpa gyulladt. Mikor megálltam az autóval, még tuti jó volt minden, napokkal ezelőtt. 

 

Elkoptak a kefék vagy ilyesmi, épp eddig érintkeztek, nem nagy ügy. Gondoltam én.

 

Szétszed, pucol, mindent megnéz, kefék tökéletesek, épek.

Ez hétvégi hobbiauto, alig megy, nyáron jóidőben, hétvégén, ritkán...ilyenek, hogy az évi(!) <2000km alatt csapágyas lesz a generátor vagy szétkopik a szij, kb valoszinűtlen, inkább álltában megöregszik benne a cucc, mitnhogy a használatban menne szét.

 

Állórész tekercsei gyönyörüek, nem zárlatosak, sem egymáshoz sem a házhoz, diódahíd összes diódája tökéletes diódateszterrel nézve, forgórész is szép, csak éppen kb kb 2 ohm és nem több az ellenállás a két csúszógyűrű között.

 

Testzárlat nincs a forgórészben sem, bár nem értem az a párszáz kiloohm honnan jön amit mégis mérek a testhez, már szétparáztam magam evvel is, 12V-ot kapcsoltam a tekercs és a teste közé,  és probáltam szivárgó áramot mérni a forgórész testéhez, semmi, 0 mA.

 

Akkor a generátor mindene jó, nem halhatott meg csak a fesszabályzó. Álltában, gyujtás nélkül. Hapci.

 

Mivel 7végén rohadtul nincs kedvem és alkatrészem mindenféle kitudja ki által kitalált fesszabályzó kapcsolásokat utánépíteni, vettem gyorsan a sarki boltban egy elektronikus felicia szabályozót. Sokalltam érte a háromezret, de ez legalább "profi" ipari valami, -gondoltam én- nem 8db összeforrasztgatott 150 ft ára alkatrész.

 

Na jött ám a meglepetés, a delco generátor pwm gerjesztésű pozitiv ágban szabályozott, teljesen digitális fesszab meg minden, a favorithoz meg kellene a három segéddióda,  a töltésjelző árama, hogy felgerjedjen, mifene.

 

Probálgattam mindenféle módit, de tartok tőle, ez nem ilyen egyszerű, bármit csinálok, nem működik a generátor, a maximum eddig 100ma gerjesztőárammal, fúrógéppel tekerve olyan 3000rpm-el 1.8V kapocsfeszültség volt, ami vicc.

 

Már tettem rá elkót is, pedig a multimétert aztán rohadtul nem zavarja a több khz lüktető egyen, (az aksit nem tehetem mert akkor a 12.5V tullépéséig azt mérem és semmi mást, ki sem nyitnak a hid diodái nyilván)

 

Totál tanácstalan vagyok.  Elektronikus áramkörök órán annyira egyszerű minden 3fázisú forgógép, már a tankönyveket is ujra elővettem hátha valamit már elfelejtettem és mégse, de nem.

 

A 3000 rpm lehet kevés, de a főtengely sem igen pörög 600nál többet ebben a kocsiban alapjáraton, a "nagy" kerék kb 5x átmérőjű lehet a generátoréhoz képest, vagyis a kerülete is ötszörös, a generátor fordulat nagyságrendileg kb 3000 lehet alajáraton. De szerintem már alatta életjeleket kéne mutatnia,  4voltot, vagy 6ot vagy valamit, nem 1V és hasonlók.

 

Ha megrendelek kitudja honnan és hogyan egy uj fesszabályzót (hónapok amig ideér, ha egyáltalán valaha, mert ilyen webboltos kinai xarnál gyakori, hogy soha....akkor plusz vám, plusz áfa és egyébjqa..) majd az is első pillanatban már álltában tönkremegy, mert mondjuk tényleg menetzárlatos a forgórész, akkor cseszhetem.

 

Már olyan hülyeségeket találtam ki, hogy letekerek a forgórészről 20 menetet, megmérem az ellenállását kölcsönkért millivoltmérővel, megmérem a tekercs induktivitását, majd megpróbálom kiszámolni -ez az ami nem menne az állórész fémrészeinek permabilitását ugyanis nem tudom- hány menet lehet, és ahhoz a dc ellenállás stimmel-e.

 

ELvileg szét is lehet szedni a forgórészt, de annyira egyben van, nekem még az anya sem jön le a tengely végéről, melegiteni lánggal nem merem, patthelyzet.

Szétcseszni meg nem akarom mert akkor tényleg nincs más, mint az uj 200+++ $ generátor (plusz vám, plusz áfa..jqa)

 

Haver szerint épitsek (gányoljak) be egy tökmás europai generátort, mindegyaz, mind ugyanannyit tölt..

 

Nem nagyon akaródzik, itt szokott kezdődni ezer járulékos probléma, leeső szíj, megcsuszó hajtás, esetleg mégis megszaladó feszültség, ....plusz a legtöbb játékautó generátora tiszta műanyag, hűtésük jelképes, rommá égnének az első 38fokos péntek du dugóban..

 

Ezt meg generátoroshoz is hiába viszem, ha látott is már elektronikus szabályozót, vagy delco generátort, pont annyira nem fog tudni mit kezdeni a problémával mint én.

 

Valoszinű nem is foglalkozik vele, ugyanazt a kanosszát fogom járni, mint haver a repülőkerekes yamaha indítómotorral...azt is 10 villamosságisbol egy vállalta el, belül agyig bezsírozta és ecsettel lekente feketére. "felujitás". 10e.

A motort ugyanugy nem indította persze, sőt a zsír hamar összekente a kommutátort és onnantol már füst is jött belőle..

 

Quattroman Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133840

nem igazán van mit kiolvasni, a mil folyamatosan világít ezzel a veztengellyel.

a hiba a benzinszivattyú előszűrőjénél volt, 1/2-3/4 óra után teljesen befojtotta az áramlást:-)

most csak trimmelni kéne a programmot...

Előzmény: novothauto (133838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!