Megjegyzem, mindkettőt láttam élőben, több másikkal összevtve ezek tényleg szép állapotúak.
A véleménykérés adott, láttok-e bármelyiken gondot, amire figyelnem kell.
A tanácsot pedig abban kérem, hogy ha megvenném bármelyiket, hogy menjen az adminisztráció.
Mindkettőt nepper árulja, mindkettő szeretné ha közvetlenül a német kereskedőtől venném (ergo biankó adásvételit írok alá), ők ezen az áron elintézik a forgalomba helyezést, műszakit, átírást. Az egyiknél ki kell fizetnem az illetéket, a másiknál benne lenne.
Mégis hajlok arra, hogy "vegyék" csak meg maguknak, majd én megveszem tőlük. Persze ennek "vannak plusz költségei", állítják - és egyébként is kockázatmentes ha kihagyom őket.
Próbáltam leszedni a féknyerget, de nem sikerült, annyira mélyen ül a csavar. Aki szerelte már megírná, hogy milyen kulcs való hozzá? A másik dilemmám pedig , hogy honnan tudom, hogy bosch, vagy ate rendszerű a fékem?
Más: Van egy szervó szivattyúm, meg egy vízpumpám, amit az okos szerelő fölöslegesen cserélt ki, nem azok nyekeregtek. A bontós ár feléért odaadom, akinek kell.
A rendeletben igazatok van, de ettől függetlenül az üzemeltető bármikor kitehet egy táblát, ami megtiltja a behajtást, mert azt enged be a magánterületére, akit akar.
Mondjuk ez engem sosem riasztott el a behajtástól. :))
a mélygarázsokkal egyetértek, aki utólag teszi be a gázt (a Focus-t így vettem, volt hozzá műbizonylat), a Multiba meg augusztusban kaptunk, annak van papírja, hogy megfelel az akármelyik kpmg rendeletnek és mélygarázsba be lehet menni, ez nálad kell legyen és elvileg kész
ez mondjuk nem zárja ki az agyatlan biztonsági őrökkel való vitatkozás lehetőségét
plusz tartály jól jönne, hetente tankoljuk a Multit, és két naponta tankolom a focust, kényelmesebb lenne az biztos
Egy időben gondolkodtam ezen is, a sima benzinesnek mi van a két tengely között? Nincsenek meg a gáztartály felfogatások, vagy legalább a helyek? Csak azért kérdem, mert a CNG-s modellnél a 3 gyári tartály 164 liter térfogatú, és ott rengeteget elvesz az űrtartalomból a tartály kb 4 centis falvastagsága, a 4 tartály helyére simán feltehető lenne annyi lpg tartály, ami bőven 200 liter fölötti össztérfogatú tankolhatóságot eredményezne, ráadásul útban sincs, a pótkerék helyét se foglalja, a CNG-s burkolattal védve lenne. 200 literrel meg elég sokat lehet menni, 100km üzemanyagköltsége itthon majdnem ugyanannyi, mint a CNG-s fogyasztás, nyugatra menve szintén majdnem megegyezik, keleten meg csak az LPG játszik.
Az nyilván kimarad, hogy a tartályoknak és a betankolt 200 liternek is van tömege, ráadásul ez kb 8-10 tartállyal oldható meg, a közösítés se tökéletes, végülis csak elméleti síkon lett volna érdekes.
Ha esetleg ez tartana valakit vissza az LPG-s autó vételétől, szólok, de szabad, legalább 2-3 éve, ugyanis a 2003 óta kapható R67-01-es jelű, elektromos mágnesszeleppel záró LPG gáztartályoknál teljesen ki van zárva a szivárgás lehetősége, eljött az idő, mikor az R67-00-s tartályok kikoptak. Amennyiben egy mélygarázs bejáratánál a piros szélű kerek tiltó táblát látod, annak a jelentése is az, hogy biztonsági szelep nélküli gázos autóval tilos a behajtás. A mélygarázs amúgyis kell, hogy szellőztető berendezéssel rendelkezzen, a kipufogógázt is ki kell onnan vezetni.
LPG = "PB palack" (a gázos autózás hőskorában, huszonéve sokan egyszerűen valóban PB palackot használtak az ilyenekhez). Nehezebb a levegőnél, ezért nem szabad vele mélygarázsba hajtani, mert szivárgás esetén összegyűlhet, nem szellőzik ki.
CNG = Compressed Natural Gas = ugyanaz, mint a lakásokban használt vezetékes gáz, csak sokkal nagyobb nyomáson. Könnyebb a levegőnél, ezért többnyire kevésbé szigorúak az előírások, mert kiszellőzik (zárt, nem szellőző helyen persze lehet tiltás)
Emiatt a CNG mindenképpen jobb, biztonságosabb megoldás, ezért ilyenek a gyárilag gázos Multik is - viszont kevesebb helyen van hozzá Magyarországon töltőállomás (pl. Győr, Szeged, Bp)
Valakinek nincs véletlenül jobbos első ajtóhoz való belső kilincskonzol-borítása, vagy mi? A szürke kellene, de ha fekete, akkor kettő, a balos is. Ebben van különbség a gyártási idő szerint? FL-eshez kellene.
Mi a különbség a CNG és az LPG gázos Multiplák közt? Volt ezekből gyári LPG-s is? Kevésbé kényes az egyik, mint a másik? Fogyasztás, praktikusság, gazdaságosság?