"Békéscsaba szerződése a DAKK-al 2017 december 31-ig szól a helyi autóbusz-közlekedési feladatok ellátására. A megállapodásban az is szerepel, hogy évente beszámolót készít a volántársaság. A végleges beszámolót a közgyűlés májusi ülésén tárgyalta, amikor is a DAKK arra mutatott rá, 32,8 millió forintos veszteséget produkáltak. A DAKK vezetősége ennek a veszteségnek a megtérítését kéri most az önkormányzattól, habár az előterjesztő szerint a veszteség mértékével és kialakulásának okaival kapcsolatban új adatot és indokot nem közölt a szolgáltató.
Tímár Ella (Fidesz) módosító javaslatot tett, miszerint a DAKK Zrt. által igényelt összeget a közgyűlés tudomásul vette, és felkérik a polgármestert arra, hogy a vezérigazgatóval tárgyalják meg az ügyet és hozzák vissza közgyűlés elé októberben. - Ha már veszteség van, és plusz pénzt kérnek, indokolják meg - fogalmazott a képviselő.
Szarvas Péter szerint nem állnak fenn azok a feltételek, amelyek miatt az önkormányzatnak fizetnie kellene. Arra emlékeztetett, az önkormányzat 180 milliót fizet a DAKK-nak a helyi közösségi közlekedés támogatásáért, annak a cégnek, amelynek 420 millió forintos bevétele van és 600 milliós a költségvetése. A polgármester hozzátette, szerinte nem indokolt a pluszköltségek megtérítése."
Lassan kiderül,hogy minek kellenek az egységes fehér buszok,mivel ezeken jól mutat a kormányzati propagandahirdetés.....Ma láttam,hogy a DDKK buszait telepakolták ilyenekkel.Szerintetek ez normális?
"A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége a Volán társaságoknál átlagosan legalább 10–15 százalékos béremelést kezdeményez a 2017-es évre szóló bértárgyalásokon.
A szakszervezeti szövetség egyes foglalkozási csoportoknál hároméves ütemezéssel ötven százalékos jövedelem-fejlesztést is indokoltnak tart, figyelembe véve a magyarországi bérfejlesztési dinamikát és a volános keresetek érzékelhető elmaradását a nemzetgazdasági keresetekhez képest.
A KMSZ azt javasolja, hogy októberben kezdődjenek meg a bértárgyalások, és az egyeztetéseken a tulajdonos, azaz a szaktárca vagy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő képviselői is vegyenek részt.
Az érdekképviselet úgy véli, hogy bérigényüket alátámasztják a Központi Statisztikai Hivatal adatai, amelyek szerint 2015 első fél éve és 2016 első fél éve között a keresetek a nemzetgazdaság nagyobb munkáltatóinál 10,5 százalékkal, az iparban 8 százalékkal, míg a Volán társaságoknál alágazati szinten csupán 2,9 százalékkal emelkedtek.
Hangsúlyozták: a komolyabb bérfejlesztést a kritikussá váló munkaerő-helyzet is indokolja, hiszen már most súlyos buszvezető-hiány van."
A riportban azt állítják, hogy az összes ellenőrzött távolsági busz 30 százalékánál találnak hiányosságokat.
---------------------
Máskor figyelj a fordításra és arra, hogy melyik nemzet, mit ért a különböző buszos kifejezések alatt ?
......".....az összes ellenőrzött távolsági busz......."........kifejezés alá tartozhat az is ha a magyar, kétszemélyes, Ki-Mit-Lop Bt, egy szakadt Ik-256-tal, gumicsizmásokat hord hetente Hamburgba a kikötőbe segédmunkára és közben vétkezik.
Hullanak tovább Németországban a márkanevek: egyes hírek szerint a Berlin Linien Bus-nak is vége van, mint a botnak. Őket kivételesen nem a Flixbus gyűri be maga alá, hanem tulajdonosuk elégelte meg, hogy minden 50 cent bevételért 1 eurót kell elkölteniük.
Legutóbbi posztunk[...] Bővebben!Tovább »
Ez a szám a Németországban ellenörzött buszokra vonakozik, és nem csak a német buszokra. Vagyis ebben benne van a Bukarest-Stockholm járat is. :)
Az is kérdés, hogy csak a pihenö és vezetési idökre vonatkozó szabályok megsértését értik alatta, vagy mindeféle egyéb hibára is vonatkozik.
Pl. pár napja olvastam egy másik cikket, ahol részletesebben ismertették a hiányosságokat, és szerepelt köztük olyan is, hogy néhány utas papirja nem volt rendben, illetve olyan dolgokat is szállitottak, amit nem kellett volna.
Német buszbarátok az idei évben többször készitettek saját felméréseket a különbözö szolgáltatók járatainak kihasználtságáról, azonos viszonylatokon. Kivétel nélkül a Flixbusz járatai futottak a legjobb kihasználtsággal, pedig a Megabus és a Berlinlinienbus is alá igért akkor már árban.
Ezekben a riportokban, újságcikkekben nem gyakran lehet hallani, olvasni, hogy az igazán alacsony árakat nem a Flixbusz kinálja/kinálta, hanem a szép lassan kihulló konkurencia.
A piaci részesedést pedig ha jól tudom menetrendi kilométer alapján mérik, vagyis ha a Flixbusz kihasználtsága valóban jobb nagy átlagban is mint a többi lassan eltünö cégé, akkor utaskilométerben mérve a részesedés még nagyobb lehetett/lehet.
Emlitést érdemel meg, hogy egy 2-3 év alatt a semmiböl kinött, folyamatosan fejlödö, lassan egész Európát behálozó kb. 1000 buszos cég, nyilván többek szemét szúrhatja.
Mindenesetre tovább erősödhet a Meinfernbus-Flixbus monopóliuma. Úgy néz ki, a Deutsche Bahn az év végén teljesen megszünteti a BerlinLinienBust, annak legtöbb vonaláról teljesen kivonul, néhányat átvesz a DB másik buszos szolgáltatása, az IC Bus. A pénzügyi adatok szerint a DB buszos üzletága egy év alatt 30 millió euró bevételt és 15 millió euró veszteséget termelt.
Ezzel megszűnik az utolsó nagy távolsági buszos cég is a Meinfernbus-Flixbuson kívül.
Már két éve is lehetett látni hasonló videót, ahol 1-2 gépkocsivezetö - aki korábban "Fernbus" soförként dolgozott, majd valamilyen ok miatt abbahagyta - nyilatkozott hasonlóan mint a bácsi a videó közepén. Meg persze a riporter szerint az utcán engedték le valamelyik német nagyvárosban a busz WC-jét, stb...
Ennek semmi köze ahhoz hogy eddig müködött volna a "modell".
Lehet figyelmetlen voltam, de nekem az nem jön le, hogy egyre több a visszaélés, és az sem hogy a 30% a Flixbuszra vonatkozik.
Az 1/3 az ellenörzött összes Fernbuszra vonatkozik, és nem egy konkrét cégre. Eddig még nem közöltek olyan adatokat melyekben konkrét cégre bontva adták volna meg a szabálysértéseket.
Söt, igazábol sok esetben az sem tiszta, hogy ez valóban csak a menetrendszerinti buszokra vonatkozik, vagy beletartoznak a különjáratok, egyéb buszok is.
Persze az is jó kérdés, ha éppen hosszabb ideje araszol egy busz a dugóban, épitkezés, vagy baleset miatt, és nincsen pihenöhely, majd emiatt nem tudja kivenni a 30, vagy 45 percet idöben (mint a riport elején a példában), akkor az éppen minek számit a 30%-nál, mert azért az mégsem lenne szerencsés ha a leállósávban állna félre fél órára.
A Rostock-Leverkusen út is érösen túlzónak tünik a videó második felében. Az elérhetö menetrend szerint ha egy soför visszi végig, akkor a vezetési idö kb. 8 óra, vagyis 1+1 óra tartalék van benne, a pihenöidö Leverkusenben pedig 12 óra 45 perc, vagyis 3 óra 45 perc minusz végzés és kezdés, tehát kb. 3 óra a tartalékidö.
A Flixbuszt és az OW-t egy lapon emliteni pedig finoman szólva is túlzás, mert ég és föld a két cég, szolgáltatásukat, minöségüket tekintve.
Nekünk már hamarabb volt ilyen, csak azt Orangeways-nek hívják.
Egyébként itthon a Volánbusz a partner -van közös festésű busz is- ahol (feltételezhetően) jobban betartják a szabályokat. ..és valóban a "dugóban ülés" miatt eltolódhat a pihenő idő szabályosan.
Azért itthon is meg lehetne nézni a 17 perces állásidőket, amiből 15 perc a pihenő és 2 perc jut 30 fő utas kezelésére..
"A miniszter arról is szólt, hogy a közelmúlt megalakult Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság 436 új autóbusz beszerzésének támogatásáról döntött. Ez esetben elsősorban a Volánbusz és a közlekedési központok beszerzéseiről van szó, mivel a Volánbusznak több olyan lejáró is szerződése van, amely miatt új buszok beszerzésére lesz szükség - fűzte hozzá.
Varga Mihály elmondta: a testület a már meglévő, használt buszok esetében szükségesnek tartotta, hogy azok használatban maradjanak. Ez mintegy 150 használt busz további üzemeltetését teszi lehetővé - fűzte hozzá."
Az új buszpályaudvar építése sajnos nagyon jó példája az utóbbi időszak hazai fejlesztéseinek. Látszik rajta, hogy az építésének célja nem a közösségi közlekedés tényleges fejlesztése volt, hanem egy annak látszó, jól PR-olható, jól "szalag átvágható" látvány építkezés, ami később több kárt okozott, mint hasznot. Hülyén néz ki most elhagyatva (Volános buszok azért szoktak ott parkolni), de e kötelező fenntartási időszak már lejárt.
2015.07.20. óta a helyijáratok nem a vonatkerti végállomásról indulnak. Úgy tudom menetrend szerint egyelten egy, iskolai napokon közlekedő reggeli Sükösd-Baja (5310/768) járat tér be a vasúthoz - hogy a gyakorlatban is megcsinálja-e ezt a kitérőt a járat, nem tudom.