Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 62532

céljai helyesek.

cseza Creative Commons License 2016.09.24 0 0 62531

Mi a gond,béremelés akar?Az a dolga!Nem elégszik meg 2,7%-al?Az a dolga!A többi szakszervezet miért elégedett meg ennyivel?Nincs sofőr,lehet jönni!

 

Előzmény: trizs77 (62530)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 62530

Ez a helyi buta, már évtizede szeretne 15 másodperces TV híradó hírnél többet elérni.

Legalább 40-50 másodpercre vágyik, és legalább 3-4 napon át.

 

Reménytelen eset a főszer.

 

Eddig egyetlen akciója se volt sikeres, és már n+1-szer beígér országos sztrájkot, világvégét, stb.

 

 

Előzmény: Törölt nick (62529)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.24 0 0 62529
trizs77 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 62528

Békéscsaba 2015-2016

 

Utasok befizetik a felmerülő költségek 50%-t.

Ok.

 

Ki fizesse a másik 50%-t ?

 

Ki, milyen arányban, mennyit fizessen meg a másik (második) 50%-ból?

 - mennyit a város ?

 - mennyit az állam?

 - mennyit a társaság nyeljen le, más tevékenysége terhére ?

 

 

sosiforda Creative Commons License 2016.09.23 0 0 62527
Előzmény: sosiforda (62526)
sosiforda Creative Commons License 2016.09.23 0 0 62526

http://www.beol.hu/kozvetites/bekescsabai-kozgyules-percrol-percre-93

 

"Békéscsaba szerződése a DAKK-al 2017 december 31-ig szól a helyi autóbusz-közlekedési feladatok ellátására. A megállapodásban az is szerepel, hogy évente beszámolót készít a volántársaság. A végleges beszámolót a közgyűlés májusi ülésén tárgyalta, amikor is a DAKK arra mutatott rá, 32,8 millió forintos veszteséget produkáltak. A DAKK vezetősége ennek a veszteségnek a megtérítését kéri most az önkormányzattól, habár az előterjesztő szerint a veszteség mértékével és kialakulásának okaival kapcsolatban új adatot és indokot nem közölt a szolgáltató.

Tímár Ella (Fidesz) módosító javaslatot tett, miszerint a DAKK Zrt. által igényelt összeget a közgyűlés tudomásul vette, és felkérik a polgármestert arra, hogy a vezérigazgatóval tárgyalják meg az ügyet és hozzák vissza közgyűlés elé októberben. - Ha már veszteség van, és plusz pénzt kérnek, indokolják meg - fogalmazott a képviselő.

Szarvas Péter szerint nem állnak fenn azok a feltételek, amelyek miatt az önkormányzatnak fizetnie kellene. Arra emlékeztetett, az önkormányzat 180 milliót fizet a DAKK-nak a helyi közösségi közlekedés támogatásáért, annak a cégnek, amelynek 420 millió forintos bevétele van és 600 milliós a költségvetése. A polgármester hozzátette, szerinte nem indokolt a pluszköltségek megtérítése."

kbn Creative Commons License 2016.09.21 0 0 62525

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/komoly_penzt_kaptak_a_kormanytol_a_buszosok.621321.html

 

 A kormány 22,7 milliárd forinttal megemelte az autóbusszal végzett személyszállítási közszolgáltatások idei költségtérítését.

dundalk Creative Commons License 2016.09.19 0 1 62524

A "dolgozók" alatt a felső vezetést kell érteni..

Előzmény: kbn (62523)
kbn Creative Commons License 2016.09.19 0 0 62523

"a komolyabb bérfejlesztést a kritikussá váló munkaerő-helyzet is indokolja, hiszen már most súlyos buszvezető-hiány van"

 

De azt nem lehet, mert a vasúti közlekedés prioritásának a dolgozók fizetésében is meg kell jelennie...

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139290074&t=9007244

Előzmény: f_k (62521)
JLW-470 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 62522

Lassan kiderül,hogy minek kellenek az egységes fehér buszok,mivel ezeken jól mutat a kormányzati propagandahirdetés.....Ma láttam,hogy a DDKK buszait telepakolták ilyenekkel.Szerintetek ez normális?

f_k Creative Commons License 2016.09.19 0 1 62521

http://iho.hu/hir/kmsz-nincs-sofor-erdemi-fizetesemeles-kell-160919

 

KÖZÚT KMSZ: nincs sofőr, érdemi fizetésemelés kell!

iho/közút

2016.9.19 13:55  

 

"A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége a Volán társaságoknál átlagosan legalább 10–15 százalékos béremelést kezdeményez a 2017-es évre szóló bértárgyalásokon.

A szakszervezeti szövetség egyes foglalkozási csoportoknál hároméves ütemezéssel ötven százalékos jövedelem-fejlesztést is indokoltnak tart, figyelembe véve a magyarországi bérfejlesztési dinamikát és a volános keresetek érzékelhető elmaradását a nemzetgazdasági keresetekhez képest.

A KMSZ azt javasolja, hogy októberben kezdődjenek meg a bértárgyalások, és az egyeztetéseken a tulajdonos, azaz a szaktárca vagy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő képviselői is vegyenek részt.

 

Az érdekképviselet úgy véli, hogy bérigényüket alátámasztják a Központi Statisztikai Hivatal adatai, amelyek szerint 2015 első fél éve és 2016 első fél éve között a keresetek a nemzetgazdaság nagyobb munkáltatóinál 10,5 százalékkal, az iparban 8 százalékkal, míg a Volán társaságoknál alágazati szinten csupán 2,9 százalékkal emelkedtek.

Hangsúlyozták: a komolyabb bérfejlesztést a kritikussá váló munkaerő-helyzet is indokolja, hiszen már most súlyos buszvezető-hiány van."

trizs77 Creative Commons License 2016.09.19 0 1 62520

A riportban azt állítják, hogy az összes ellenőrzött távolsági busz 30 százalékánál találnak hiányosságokat.

 

---------------------

 

Máskor figyelj a fordításra és arra, hogy melyik nemzet, mit ért a különböző buszos kifejezések alatt ?

 

......".....az összes ellenőrzött távolsági busz......."........kifejezés alá tartozhat az is ha a magyar, kétszemélyes,  Ki-Mit-Lop Bt, egy szakadt Ik-256-tal, gumicsizmásokat hord hetente Hamburgba a kikötőbe segédmunkára és közben vétkezik.

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (62516)
expresszbusz Creative Commons License 2016.09.16 0 0 62519

Viszlát Berlin Linien Bus?

Hullanak tovább Németországban a márkanevek: egyes hírek szerint a Berlin Linien Bus-nak is vége van, mint a botnak. Őket kivételesen nem a Flixbus gyűri be maga alá, hanem tulajdonosuk elégelte meg, hogy minden 50 cent bevételért 1 eurót kell elkölteniük. Legutóbbi posztunk[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmény: Fradista Utazó (62517)
setra415HD Creative Commons License 2016.09.15 0 1 62518

Ez a szám a Németországban ellenörzött buszokra vonakozik, és nem csak a német buszokra. Vagyis ebben benne van a Bukarest-Stockholm járat is. :)

 

Az is kérdés, hogy csak a pihenö és vezetési idökre vonatkozó szabályok megsértését értik alatta, vagy mindeféle egyéb hibára is vonatkozik.

Pl. pár napja olvastam egy másik cikket, ahol részletesebben ismertették a hiányosságokat, és szerepelt köztük olyan is, hogy néhány utas papirja nem volt rendben, illetve olyan dolgokat is szállitottak, amit nem kellett volna.

 

 

Német buszbarátok az idei évben többször készitettek saját felméréseket a különbözö szolgáltatók járatainak kihasználtságáról, azonos viszonylatokon. Kivétel nélkül a Flixbusz járatai futottak a legjobb kihasználtsággal, pedig a Megabus és a Berlinlinienbus is alá igért akkor már árban. 

Ezekben a riportokban, újságcikkekben nem gyakran lehet hallani, olvasni, hogy az igazán alacsony árakat nem a Flixbusz kinálja/kinálta, hanem a szép lassan kihulló konkurencia.

 

A piaci részesedést pedig ha jól tudom menetrendi kilométer alapján mérik, vagyis ha a Flixbusz kihasználtsága valóban jobb nagy átlagban is mint a többi lassan eltünö cégé, akkor utaskilométerben mérve a részesedés még nagyobb lehetett/lehet.

 

Emlitést érdemel meg, hogy egy 2-3 év alatt a semmiböl kinött, folyamatosan fejlödö, lassan egész Európát behálozó kb. 1000 buszos cég, nyilván többek szemét szúrhatja.

Előzmény: MCA-001 (62516)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62517

A BerlinLinienBus kiszállásával a menetrend szerinti távolsági piacon már 90% felett lesz a Flixbus részesedése, azt hiszem. 

Előzmény: MCA-001 (62516)
MCA-001 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62516

Tényleg tévedtem. Bocsánat.

 

A riportban azt állítják, hogy az összes ellenőrzött távolsági busz 30 százalékánál találnak hiányosságokat.

De ez szerintem akkor is sok. (Magyarországról ismert valamiféle hasonló adat?)

 

A Flixbus lassan monopol helyzetben lesz a maga 80%-os részesedésével.

És nem azért ért el ekkora részesedést, mert annyira jó, hanem egyszerűen felvásárolta a konkurenciát...

 

Ha nem is ő szabja meg az árakat, de irányítja őket.

Van akkora súlya, hogy a többiek kénytelenek követni őket.

 

Persze az alvállalkozók ott is úgy spórolnak ahol tudnak...

Előzmény: setra415HD (62514)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62515

Mindenesetre tovább erősödhet a Meinfernbus-Flixbus monopóliuma. Úgy néz ki, a Deutsche Bahn az év végén teljesen megszünteti a BerlinLinienBust, annak legtöbb vonaláról teljesen kivonul, néhányat átvesz a DB másik buszos szolgáltatása, az IC Bus. A pénzügyi adatok szerint a DB buszos üzletága egy év alatt 30 millió euró bevételt és 15 millió euró veszteséget termelt. 

Ezzel megszűnik az utolsó nagy távolsági buszos cég is a Meinfernbus-Flixbuson kívül. 

setra415HD Creative Commons License 2016.09.15 0 2 62514

Már két éve is lehetett látni hasonló videót, ahol 1-2 gépkocsivezetö - aki korábban "Fernbus" soförként dolgozott, majd valamilyen ok miatt abbahagyta - nyilatkozott hasonlóan mint a bácsi a videó közepén. Meg persze a riporter szerint az utcán engedték le valamelyik német nagyvárosban a busz WC-jét, stb...

Ennek semmi köze ahhoz hogy eddig müködött volna a "modell".

 

Lehet figyelmetlen voltam, de nekem az nem jön le, hogy egyre több a visszaélés, és az sem hogy a 30% a Flixbuszra vonatkozik.

Az 1/3 az ellenörzött összes Fernbuszra vonatkozik, és nem egy konkrét cégre. Eddig még nem közöltek olyan adatokat melyekben konkrét cégre bontva adták volna meg a szabálysértéseket.

Söt, igazábol sok esetben az sem tiszta, hogy ez valóban csak a menetrendszerinti buszokra vonatkozik, vagy beletartoznak a különjáratok, egyéb buszok is.

 

Persze az is jó kérdés, ha éppen hosszabb ideje araszol egy busz a dugóban, épitkezés, vagy baleset miatt, és nincsen pihenöhely, majd emiatt nem tudja kivenni a 30, vagy 45 percet idöben (mint a riport elején a példában), akkor az éppen minek számit a 30%-nál, mert azért az mégsem lenne szerencsés ha a leállósávban állna félre fél órára.

 

A Rostock-Leverkusen út is érösen túlzónak tünik a videó második felében. Az elérhetö menetrend szerint ha egy soför visszi végig, akkor a vezetési idö kb. 8 óra, vagyis 1+1 óra tartalék van benne, a pihenöidö Leverkusenben pedig 12 óra 45 perc, vagyis 3 óra 45 perc minusz végzés és kezdés, tehát kb. 3 óra a tartalékidö. 

 

A Flixbuszt és az OW-t egy lapon emliteni pedig finoman szólva is túlzás, mert ég és föld a két cég, szolgáltatásukat, minöségüket tekintve.

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (62511)
MCA-001 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62513

Kint keményen rászálltak a rendőrök a buszok ellenőrzésére...

 

A németül tudóknak érdemes megnézni a videót.

Előzmény: dundalk (62512)
dundalk Creative Commons License 2016.09.15 0 1 62512

Nekünk már hamarabb volt ilyen, csak azt Orangeways-nek hívják.

 

Egyébként itthon a Volánbusz a partner -van közös festésű busz is- ahol (feltételezhetően) jobban betartják a szabályokat. ..és valóban a "dugóban ülés" miatt eltolódhat a pihenő idő szabályosan.

 

Azért itthon is meg lehetne nézni a 17 perces állásidőket, amiből 15 perc a pihenő és 2 perc jut 30 fő utas kezelésére..

Előzmény: MCA-001 (62511)
MCA-001 Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 62511

Meddig működik a Flixbus modell???

 

Németországban már a piac 80%-át birtokolják.

Egyre több a visszaélés a pihenőidőkkel.

Az ellenőrzött Flixbus parner sofőrök 30%-a nem tartja be a szabályokat.

Ezt az utakon tapasztalható dugókkal magyarázzák.

 

A sofőrök a pihenőidejük alatt pakolják a csomagokat és ellenőrzik a jegyeket.

 

Kell ez nekünk???

 

https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/panorama3/Die-gefaehrliche-Markt-Macht-von-Flixbus,panoramadrei2228.html

trizs77 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 62510

Fogorvosnál (váróban) egy újság mely ezt írja :

 

A volánok :

    - Tavaly a helyközi utazások 77 %-t bonyolították le,

    - 507 millió utast szállítottak,

    - 5600 busszal végezték a helyközi szállítást,

    - a buszok átlagéletkora 14,6 év,

    - a Volánok forgalma 147 milliárd forint volt,

    - a Volánok 18,5 ezer főt foglalkoztattak.

 

Jók a számok ?

 

 

Váczi István (ki ő ?) írta.

Mivel valaki kitépte egy lapból ezt a két oldalt, így nem tudom milyen újságban jelent meg.

trizs77 Creative Commons License 2016.09.09 -2 0 62509

Fehérítik a piacot:

 

http://nol.hu/gazdasag/az-uber-utan-a-telekocsit-is-kinyirja-a-kormany-1630965

 

Tiszta fehér nem lesz sohasem, de kicsit fehérebb mint most, még lehet.

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.09.07 0 0 62508

http://mfor.hu/cikkek/makro/Lesz_tamogatas_az_italautomatak_NAV_hoz_bekotesere.html

"A miniszter arról is szólt, hogy a közelmúlt megalakult Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság 436 új autóbusz beszerzésének támogatásáról döntött. Ez esetben elsősorban a Volánbusz és a közlekedési központok beszerzéseiről van szó, mivel a Volánbusznak több olyan lejáró is szerződése van, amely miatt új buszok beszerzésére lesz szükség - fűzte hozzá.

Varga Mihály elmondta: a testület a már meglévő, használt buszok esetében szükségesnek tartotta, hogy azok használatban maradjanak. Ez mintegy 150 használt busz további üzemeltetését teszi lehetővé - fűzte hozzá."

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.03 0 2 62507

Az új buszpályaudvar építése sajnos nagyon jó példája az utóbbi időszak hazai fejlesztéseinek. Látszik rajta, hogy az építésének célja nem a közösségi közlekedés tényleges fejlesztése volt, hanem egy annak látszó, jól PR-olható, jól "szalag átvágható" látvány építkezés, ami később több kárt okozott, mint hasznot. Hülyén néz ki most elhagyatva (Volános buszok azért szoktak ott parkolni), de e kötelező fenntartási időszak már lejárt.

Előzmény: siófoki35 (62505)
JLW-470 Creative Commons License 2016.09.03 0 0 62506

Lassan ez lesz Pécsen is a kertvárosival. :)

Előzmény: siófoki35 (62505)
siófoki35 Creative Commons License 2016.09.02 0 0 62505

nem semmi hogy felépítettek egy új buszpu.-t és felhagyták... :o :(

Előzmény: Snake-Mojzi (62503)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.02 0 0 62504

Meg a "vissza párja" délután (779).

Előzmény: Snake-Mojzi (62503)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.09.01 -1 0 62503

2015.07.20. óta a helyijáratok nem a vonatkerti végállomásról indulnak. Úgy tudom menetrend szerint egyelten egy, iskolai napokon közlekedő reggeli Sükösd-Baja (5310/768) járat tér be a vasúthoz - hogy a gyakorlatban is megcsinálja-e ezt a kitérőt a járat, nem tudom.

Előzmény: f_k (62501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!