Köszönöm az infókat Neked és Mafia05-nek is! Nyilván nem fogok 50e-70e Ft-on spórolni, mert kb. ennyi lenne a különbség. Igazából csak azt akartam kérdezni, hogy tényleg jobb megoldás-e a hőkamra, de ez valószínűleg így van... Lehet, hogy egy jó kezű, ügyes fényező hőkamra nélkül is szépen tud fényezni, de inkább nem kockáztatok. Az autót nem 5 évre tartanám meg, hanem sokkal tovább, ha egy mód van rá...
Bár, ha jobban elolvasom amit írtál, te inkább azon filózol, hogy drágább (kamrás) vagy olcsóbb szakemberrel csináltasd-e meg? Ha a kérdést így tesszük fel, akkor azt mondanám, hogy alkudj ki jó árat egy referenciákkal rendelkező, garanciát vállaló festőnél, akinek saját kamrája van és abban fúj. Mint megállapítottuk, fényeztetni mindenképpen drága, akkor pedig a jobbik megoldást válaszd minél jobb áron.
Ha tudsz olcsón bérelni egy fülkét és le tudod fújni saját magad akkor jobban jársz ha nem akkor dolgozhatsz még vele jó pár órát a polírozás miatt és plusz költség is.
Nem vagyok szakember, de hasonló korú autót műtök éppen.
Én is agyaltam rajta, hogy a tényleges fújást szakemberrel, kamrában végeztetem el, míg az előkészítést magam csinálom. A kamra amúgy sztem nem a hőhatás, hanem a tisztaság miatt ad sokkal jobb eredményt.
Sajna én nem találtam olyat, aki csak a fújást olcsón vállalná. Sőt, nyilván egyáltalán nem szívesen dolgoznak egy amatőr alapjára. Szóval fényeztetni mindenképpen drága móka, márpedig ez egy low cost project. Tehát részemről marad a lehető leggondosabb házi kivitelezés.
Lenne egy amatőr kérdésem a szakemberektől és a tapasztalt úrvezetőktől, előre is elnézést. Tervezem, hogy teljesen újrafényezek egy több mint 20 éves autót. A kérdésem: megéri-e a hőkamra és tényleg sokkal jobb-e, mint az, ha "standard" módon, hőkamra nélkül fényeznék le az autót? Annyit persze tudok, hogy nyilván más a technika és a hőkamra jobb, ez vitathatatlan, de a fő kérdés az, hogy megéri-e az árkülönbözetet a dolog vagy sem...
Minden javaslatot, tanácsot, tapasztalatot örömmel veszek, köszönöm előre is!!!
már nem akarom az egészet nullára csiszolni, mire számíthatok ha így folytatom?
tehát, becsiszoltam a kittet elég tükörnek tűnik. hol, kilóg a fém hol nem. kenjek oda finoman alapozót ahol kilóg a fém aztán kitöltő-füller, vagy csak füller Body 360 vastagon?
Attól függ epoxy vagy wash primer alapozót használtál. Ha utóbbit akkor arra nem gittelhetsz. Ha epoxyval fújtad,rágitteltél, és lecsiszoltad nem probléma, gittelés után ráfújhatsz a lekopott részekre újból, vagy használhatsz korróziógátló füllert is.
Pl. A Mobihel műanyag alapozója ,vagy a Mobihel 3:1es nedves-nedves alapozója. Lényeg,hogy a felülete egy kissé visszaoldódjon a tapadás elősegítése érdekében. Mivel a csiszolás itt nem jöhet szóba.
Hali segítséget kérnék képeket majd hamarosan rakok fel de a lényeg az hogy van egy üregvédő pisztolyom amihez cső is van de a fúvóka a végéről benne marat az egyik üregbe,valamibe megakadhatot már nem tudtam kivenni, de emiat nem fogom szétvágni a kocsit még jóhogy :D
Valaki tud valahol csak fúvókat pisztoly nélkül? nem kell cső sem csak fúvóka
Az már átkeményedett annyira hogy meg tudod csiszolni vagy dörzsizni. Csiszoló szivacs vagy dörzsi vagy scotch brite így keress rá, autófesték boltban tuti hogy van.
Mafia , mivel lehet átdörzsölni, ami nem tapad bele ? Mivel gumis jellegű a csiszoló papír dörzs szemcséi biztosan beletapadnának. Egyébként használtam egy sor alapozót alá, tehát ha meg is szívja magát vízzel a rücsi, akkor se lehet nagy gond ... szerintem. Mert fémmel remélhetőleg nem fog érintkezni a víz. Legközelebb egyébként csak kb. 1 hónap múlva lesz rá időm átfesteni.. addig remélem szépen kiszárad majd.
alapozásnál a lemez egyik szélén kicsit vastagabban (látványos) fújtam az alapozót. érdemes azt a sarkot lejjebb csiszolni, vagy nitróval le csökkenteni egy kicsit?
Én is mobihel rücsit használok még nem volt vele gond eddig. Egyébként a leírásban benne van hogy nedvességnek,sónak,olajnak ellenáll. Azt csinálhatod még hogy jó alaposan átdörzsized és átfested.
Mindegyik rücsivel gond lesz ha a kötési ideje után lesz átfényezve,ugyanis ugyanúgy viselkedik mint egy csiszolás nélküli felület! Javasolt a száradási idő utáni fényezés esetén közbenső-tapadásjavító-rétegalkalmazása.