"a hosszabbítás mellett szól, hogy az a hazai járműgyártás számára is elérhető, stabil rendelésállományt biztosít, illeszkedve a nemrégiben meghirdetett nemzeti autóbuszgyártási stratégiához."
És mikor jármű választék?
Azért pl. Bp.-Zalaegerszeg között nem biztos, hogy megfelelő választás lenne egy Optinell:(((
Jó, nem akkora szakszervezeti tömörülés áll mögötte, mint a vaskerekes szakszervezeti elnök háta mögött. (Lásd LIGA) De igyekszik addig elmenni, amíg lehet, még ha kompromisszumot is kell kötni. Legalábbis abból a sok 15 másodpercből ezt szűrtem le, még úgy is, hogy vele nem találkoztam személyesen még sosem. Az, hogy emberileg milyen, az nem az én dolgom, én csak utas vagyok. És sok utastársam is maximálisan megérti azt, hogy baromira nincsenek megfizetve a sofőrök, és hogy meg tudjanak élni, maszekolni kénytelenek. Mi meg utazunk hulla fáradt, a fáradtságtól ingerült, figyelmetlen sofőrökkel...
A gond hogy jelentősen megemelkedtek az üzemeltetési és javítási költségek 2014 illetve 2013 évhez képest (főleg a harmadik fél által végzett karbantartás költsége).
A DAKK ezt a várostól kéri, a város pedig ezt nem akarja kifizetni.
"Békéscsaba szerződése a DAKK-al 2017 december 31-ig szól a helyi autóbusz-közlekedési feladatok ellátására. A megállapodásban az is szerepel, hogy évente beszámolót készít a volántársaság. A végleges beszámolót a közgyűlés májusi ülésén tárgyalta, amikor is a DAKK arra mutatott rá, 32,8 millió forintos veszteséget produkáltak. A DAKK vezetősége ennek a veszteségnek a megtérítését kéri most az önkormányzattól, habár az előterjesztő szerint a veszteség mértékével és kialakulásának okaival kapcsolatban új adatot és indokot nem közölt a szolgáltató.
Tímár Ella (Fidesz) módosító javaslatot tett, miszerint a DAKK Zrt. által igényelt összeget a közgyűlés tudomásul vette, és felkérik a polgármestert arra, hogy a vezérigazgatóval tárgyalják meg az ügyet és hozzák vissza közgyűlés elé októberben. - Ha már veszteség van, és plusz pénzt kérnek, indokolják meg - fogalmazott a képviselő.
Szarvas Péter szerint nem állnak fenn azok a feltételek, amelyek miatt az önkormányzatnak fizetnie kellene. Arra emlékeztetett, az önkormányzat 180 milliót fizet a DAKK-nak a helyi közösségi közlekedés támogatásáért, annak a cégnek, amelynek 420 millió forintos bevétele van és 600 milliós a költségvetése. A polgármester hozzátette, szerinte nem indokolt a pluszköltségek megtérítése."
Lassan kiderül,hogy minek kellenek az egységes fehér buszok,mivel ezeken jól mutat a kormányzati propagandahirdetés.....Ma láttam,hogy a DDKK buszait telepakolták ilyenekkel.Szerintetek ez normális?
"A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége a Volán társaságoknál átlagosan legalább 10–15 százalékos béremelést kezdeményez a 2017-es évre szóló bértárgyalásokon.
A szakszervezeti szövetség egyes foglalkozási csoportoknál hároméves ütemezéssel ötven százalékos jövedelem-fejlesztést is indokoltnak tart, figyelembe véve a magyarországi bérfejlesztési dinamikát és a volános keresetek érzékelhető elmaradását a nemzetgazdasági keresetekhez képest.
A KMSZ azt javasolja, hogy októberben kezdődjenek meg a bértárgyalások, és az egyeztetéseken a tulajdonos, azaz a szaktárca vagy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő képviselői is vegyenek részt.
Az érdekképviselet úgy véli, hogy bérigényüket alátámasztják a Központi Statisztikai Hivatal adatai, amelyek szerint 2015 első fél éve és 2016 első fél éve között a keresetek a nemzetgazdaság nagyobb munkáltatóinál 10,5 százalékkal, az iparban 8 százalékkal, míg a Volán társaságoknál alágazati szinten csupán 2,9 százalékkal emelkedtek.
Hangsúlyozták: a komolyabb bérfejlesztést a kritikussá váló munkaerő-helyzet is indokolja, hiszen már most súlyos buszvezető-hiány van."
A riportban azt állítják, hogy az összes ellenőrzött távolsági busz 30 százalékánál találnak hiányosságokat.
---------------------
Máskor figyelj a fordításra és arra, hogy melyik nemzet, mit ért a különböző buszos kifejezések alatt ?
......".....az összes ellenőrzött távolsági busz......."........kifejezés alá tartozhat az is ha a magyar, kétszemélyes, Ki-Mit-Lop Bt, egy szakadt Ik-256-tal, gumicsizmásokat hord hetente Hamburgba a kikötőbe segédmunkára és közben vétkezik.
Hullanak tovább Németországban a márkanevek: egyes hírek szerint a Berlin Linien Bus-nak is vége van, mint a botnak. Őket kivételesen nem a Flixbus gyűri be maga alá, hanem tulajdonosuk elégelte meg, hogy minden 50 cent bevételért 1 eurót kell elkölteniük.
Legutóbbi posztunk[...] Bővebben!Tovább »
Ez a szám a Németországban ellenörzött buszokra vonakozik, és nem csak a német buszokra. Vagyis ebben benne van a Bukarest-Stockholm járat is. :)
Az is kérdés, hogy csak a pihenö és vezetési idökre vonatkozó szabályok megsértését értik alatta, vagy mindeféle egyéb hibára is vonatkozik.
Pl. pár napja olvastam egy másik cikket, ahol részletesebben ismertették a hiányosságokat, és szerepelt köztük olyan is, hogy néhány utas papirja nem volt rendben, illetve olyan dolgokat is szállitottak, amit nem kellett volna.
Német buszbarátok az idei évben többször készitettek saját felméréseket a különbözö szolgáltatók járatainak kihasználtságáról, azonos viszonylatokon. Kivétel nélkül a Flixbusz járatai futottak a legjobb kihasználtsággal, pedig a Megabus és a Berlinlinienbus is alá igért akkor már árban.
Ezekben a riportokban, újságcikkekben nem gyakran lehet hallani, olvasni, hogy az igazán alacsony árakat nem a Flixbusz kinálja/kinálta, hanem a szép lassan kihulló konkurencia.
A piaci részesedést pedig ha jól tudom menetrendi kilométer alapján mérik, vagyis ha a Flixbusz kihasználtsága valóban jobb nagy átlagban is mint a többi lassan eltünö cégé, akkor utaskilométerben mérve a részesedés még nagyobb lehetett/lehet.
Emlitést érdemel meg, hogy egy 2-3 év alatt a semmiböl kinött, folyamatosan fejlödö, lassan egész Európát behálozó kb. 1000 buszos cég, nyilván többek szemét szúrhatja.
Mindenesetre tovább erősödhet a Meinfernbus-Flixbus monopóliuma. Úgy néz ki, a Deutsche Bahn az év végén teljesen megszünteti a BerlinLinienBust, annak legtöbb vonaláról teljesen kivonul, néhányat átvesz a DB másik buszos szolgáltatása, az IC Bus. A pénzügyi adatok szerint a DB buszos üzletága egy év alatt 30 millió euró bevételt és 15 millió euró veszteséget termelt.
Ezzel megszűnik az utolsó nagy távolsági buszos cég is a Meinfernbus-Flixbuson kívül.
Már két éve is lehetett látni hasonló videót, ahol 1-2 gépkocsivezetö - aki korábban "Fernbus" soförként dolgozott, majd valamilyen ok miatt abbahagyta - nyilatkozott hasonlóan mint a bácsi a videó közepén. Meg persze a riporter szerint az utcán engedték le valamelyik német nagyvárosban a busz WC-jét, stb...
Ennek semmi köze ahhoz hogy eddig müködött volna a "modell".
Lehet figyelmetlen voltam, de nekem az nem jön le, hogy egyre több a visszaélés, és az sem hogy a 30% a Flixbuszra vonatkozik.
Az 1/3 az ellenörzött összes Fernbuszra vonatkozik, és nem egy konkrét cégre. Eddig még nem közöltek olyan adatokat melyekben konkrét cégre bontva adták volna meg a szabálysértéseket.
Söt, igazábol sok esetben az sem tiszta, hogy ez valóban csak a menetrendszerinti buszokra vonatkozik, vagy beletartoznak a különjáratok, egyéb buszok is.
Persze az is jó kérdés, ha éppen hosszabb ideje araszol egy busz a dugóban, épitkezés, vagy baleset miatt, és nincsen pihenöhely, majd emiatt nem tudja kivenni a 30, vagy 45 percet idöben (mint a riport elején a példában), akkor az éppen minek számit a 30%-nál, mert azért az mégsem lenne szerencsés ha a leállósávban állna félre fél órára.
A Rostock-Leverkusen út is érösen túlzónak tünik a videó második felében. Az elérhetö menetrend szerint ha egy soför visszi végig, akkor a vezetési idö kb. 8 óra, vagyis 1+1 óra tartalék van benne, a pihenöidö Leverkusenben pedig 12 óra 45 perc, vagyis 3 óra 45 perc minusz végzés és kezdés, tehát kb. 3 óra a tartalékidö.
A Flixbuszt és az OW-t egy lapon emliteni pedig finoman szólva is túlzás, mert ég és föld a két cég, szolgáltatásukat, minöségüket tekintve.
Nekünk már hamarabb volt ilyen, csak azt Orangeways-nek hívják.
Egyébként itthon a Volánbusz a partner -van közös festésű busz is- ahol (feltételezhetően) jobban betartják a szabályokat. ..és valóban a "dugóban ülés" miatt eltolódhat a pihenő idő szabályosan.
Azért itthon is meg lehetne nézni a 17 perces állásidőket, amiből 15 perc a pihenő és 2 perc jut 30 fő utas kezelésére..