Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daty55 Creative Commons License 2017.01.11 -3 0 42082

Látod, lehet, hogy itt van a kutya elásva!

Biztos, hogy elkényelmesedtem a kórházban, hisz ott jó meleg (22-24 fok) van, ahol meg én dolgozok, ott még melegebb.:-)

Nem titok a szakmám, van olyan megbecsült, mint bármely más Magyarországon.

 

Psychiátriai szakápoló vagyok.

Előzmény: Miklós51. (42058)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42081

Ő az egyik, aki adja a tanácsokat a fórumon. Azért a lányának Smartot épít :)

Nem is nagyon szokott középső motortartó bakot cserélni, mert azt hű, stb. Mi mindhármat cseréltük.

Az olajcserét és a motor taposását említi. Az emberek különbözöek, van akinek a kezében az arany is szarrá válik és fordítva. Nem mindegy, ki használja. Én azt kívánom mindenkinek, annyi problémája legyen bármelyik autójával, mint nekünk a Smarttal. Az intercooler múanyag ventillátor keret, mielőtt kidörzsöli a hűtőt, lötyög, kopog mint a jégeső. Evidens, hogy ay ember megsyünteti a problémát, és nem dörzsöli ki. Az is hálhat autózás helyett az anyukájával, aki legalább havonta nem ellenőrzi az olajszintet. Még nekem is utána kell töltenem eme végét járó motornak tizezer km-re kb 5 decit. Aztán olajcsere. Szóval most egészen megrémültem. Egyébként a Priusokat jobban lopják, mint a Smart kuplungmotorját. De 60.000 Ft-ért még a motor szinét is kiválaszthatom, mely árban egy Prius gyertyacseréjével megegyező :)

Előzmény: WooDoo (42066)
daty55 Creative Commons License 2017.01.11 -3 0 42080

Köszönöm a segítségedet, megnézem azt a szűrőt.... ha megtalálom.

Majd fotózok, hogy melyik az!:-)

Egyébként hol lehet ilyet venni, mennyibe kerül, és nehéz e kicserélni?

Előzmény: ívfény (42050)
daty55 Creative Commons License 2017.01.11 -3 0 42079

Ja, nekem Conrad-os van:

 

https://www.conrad.hu/hu/akkumulator-toelto-olomzseles-olom-savas-akkukhoz-h-tronic-al-800-2243218-200081.html

 

 

Ez mennyire jó?

Persze, van nagyobb is, most azzal szoktam tölteni.

Vagy ez is van olyan jó?

Előzmény: Bakancs4 (42047)
daty55 Creative Commons License 2017.01.11 -1 0 42078

Köszönöm, megvizsgálom a csövet!

Előzmény: Bakancs4 (42045)
daty55 Creative Commons License 2017.01.11 -1 0 42077

Megnézem, bár azt sem tudom, melyik, és hol is van az üzemanyag szűrő.:-((

Előzmény: Poc2 (42042)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42076

 

Az enyém Virgo 3-as 2003-as kiadás.Ezen már normál generátor van,nemrég volt beméretve tökéletes a töltése.

 

És ezt miért nem jelezted akkor , amikor kérdést tettél fel ? Kissé úgy érzem fölösleges írogattam ...

Ebben a generátorban ráépítve található a feszszabályzó , bármelyik autóvillamossági szerelő csukott szemmel eltalál rajta . Ha rendben van a villamos rész akkor a motornak van valami baja .

 

Előzmény: HPál.03 (42074)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42075

Körbeszaladtam , de ilyen járgány nincs -- az amúgy kissé túlburjánzott -- gyűjteményemben .

A szakirodalmak szerint benzinmotor hajtotta :

https://hu.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_VI

Előzmény: barnazol75 (42072)
HPál.03 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42074

Az enyém Virgo 3-as 2003-as kiadás.Ezen már normál generátor van,nemrég volt beméretve tökéletes a töltése.

Ugyan ilyen generátor van rajta.

Előzmény: Bakancs4 (42071)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42073

Nálad mennyire jelentkezett az a jelenség, hogy az említett töltő, csak a nem túlmerített akkumulátort hajlandó tölteni?

 

Igen , sajnos tapasztaltam ilyet . a leírásuk szerint a halott akksi feltöltésére is alkalmas (lenne) , de ugyanakkor van valami zavaros utalás valami 10.5 voltos minimálfeszültségre is . Hogy ha ilyen alattit talál akkor csinál-e vele valamit az nem világos , és majd utána áll át normál tötésre .

Úgyhogy nálam is az a gyakorlat : ilyenkor összebikázom ( párhuzamosítom) egy másik teleppel és később választom külön , egyedileg tovább töltve .

Alapvetően a Ctek MXS 5öst szerettem volna megvenni ,

https://www.auto-motor-akkumulator.hu/CTEK-MXS-5-0-auto-akkumulator-tolto

mert egy nagyon jó oktató ( és reklám ) videót találtam róluk :

https://www.auto-motor-akkumulator.hu/CTEK-MXS-5-0-auto-akkumulator-tolto

 De itt a városban a cimbinél a Banner volt elérhető , ezért ez lett belőle hasonló áron :

http://www.akkudiszkont.hu/webshop/index.php?productID=396

Ez itt helyben megkaptam .

Azon felül vannak a LIDL-s öltők , kettő is , de napok óta azon tűnődök, hogy kinek adtam kölcsön az egyiket , mert most kéne mindkettő és eszembe nem jut kin keressem .

Előzmény: VolksrodZoli (42061)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42072

Ez is dízel ugye?

 

Előzmény: Bakancs4 (42070)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42071

Microcar vigon  hol találom a feszültség szabályzót?Mert a motortérben nem találtam.Amikor ráadom a világítást akkor nagyon leesik a fordulat,és aha nem adok neki egy kis gázt le is áll!Valószínű,hogy a feszültség szabájzó nemjó?

 

A Microcar Virgo-król keveset tudok . Ismereteim szerint az LDW502-es motorral szerelt Virgo 2-esben a lendkerékmágnese technika volt eredetileg . Azért írom , hogy eredetileg , mert azt a példányt is amyelik nálam van utólag átépítették normál generátorosra -- annak a ( ti. generátornak) a feszszabályzója bárhol lehet (típusfüggő) , de általában a generátoron van.

Tehát eredetileg a lendkerékmágneses technológia volt a gépen . A lendkerék alól kijön két sárga vezeték , ami belemegy a feszszabályzó-és egyenirányító dobozba . Erről megy egy töltővezeték az aksi felé ( vastag piros ) , illetve egy referencia áram és kontrollámpa vezérlő megy a műszerfalhoz föl . A feszabályzó eredeti helye a zárhídon volt , ha csak a helye van meg akkor a kér , egymástól kb. 9 cm-re levő 6-os furatot kell megtalálni . Egyébként meg a legegyszerűbb felmenni a lendkerék alól kijövő vezeték mentén . A berendezés maga így néz ki :

Az általad vázolt tünet viszont nem teljesen villamossági . Hogy a villamos hálózat beterhelése ( lámpa bekapcsolása)  megfogja kicsit a motort az természetes -- hogy leállítja az már nem . Előfordulhat , hogy nagyon gyenge az alapjárat. Barátom ezen oldalakon párszor már megénekelt 90 ezer Ft-os Aixamje (olyan is volt ) csinálta , hogy működő áramtermeléssel nem pörgött föl alapjáratról , mint írtam : ha el akart indulni akkor le kellett húzni az aksisarut , ami forgalomban izgis játék volt . A motor némileg használható lett porlasztócsúcs csere után .

Azonfelül érdekelne , hogy mi a helyzet a töltéssel ? Van-e egyáltalán . Mert a töltés tipikus hibája , hogy nincs . Vagyis nem tölt , előbb-utóbb lemerül az aksi . Viszont akkor a terhelésre (világítás felkapcsolása) nem fogja a motort . A motor fékezése áramtermelés nélkül számomra nehezen elképzelhető zárlatszituációnak tűnik .

Szóval érdekelne valami a töltésviszonyokról .

 

Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42070

Lehet hogy a szántőföldi  termelésben nem találkozni már körmös traktorral -- ahogy faküllős-kurblis autókkal se nagyon a forgalomban -- de hogy ne tudnák miről van szó azt nem hiszem . Legalábbis a gyűjtők és a mániákus gépguruk .

Ha a neten rákeresel a Hoffer , MIB, MIA motorokra akkor rengeteg videót találni ebben a témában .

A legjellemzőbb talán ez , itt minden együtt van : a késői gumikerekes vasszörnyet felfűtik és belendítik , ha jól értelmeztem akkor párszor rossz forgásiránnyal röffen be a technika .

https://www.youtube.com/watch?v=8STmGTkF6R0

Ez merész , ez télen csinálja , ráadásul a rugós visszarántója sem megy az indítófogantyúnak , úgy kell forgás közben visszatolni : https://www.youtube.com/watch?v=18UXqzqwEiQ

Itt egy rendesen felújított motorral küzdenek , valószínűleg elkövették azt hibát , hogy visszaállították a gyári kompressziót -- látszik is milyen kemény mutatvány működésre bírni a jó öreg egyhengerest ( 5-ik perc környéke ):

https://www.youtube.com/watch?v=ohhzsgXQMbo

Előzmény: oljeg12 (42055)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42069

Csakhogy a mopedautókról is essen szó... :P

 

Azt hiszem megtaláltam a gázolajfolyás helyét. Kézzel lehetett forgatni a szelepet a tápszivattyún.

 

 

Illetve adieu dobfék:

 

 

 

WooDoo Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42068

Ma mentem egy kört a fűtetlen lemezgarázsban 2 hónapja álló elektromos kabriómmal. Beültem, elfordítottam a gyújtáskulcsot, ráléptem a gázpedálra, és már gurult is. Nem kellett aggódni, hogy beindul-e a motor. :) Nem olyan rossz ez az elektromos hajtás még a hidegben sem. Ha egy normál karosszériás napi használós járgány lenne, akkor lehetne beszerelni egy állófűtést, és az akkupakkot is temperálni kellene, de síruhában nem fáztam a fűtetlen elektromos Aixam-ben sem.

 

Mivel csak egy vékony kabát volt rajtam, csak kb. 15 percet furikáztam, mert a nap ugyan sütött, de a -3 fok kicsit durva volt a huzatos kocsiban. Az aksik bírták volna még...

WooDoo Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42067

Pár hete cseréltettem ki a szétrohadt alu hűtőmet rézre, 28e Ft-ért csinálták meg, és 1 nap alatt kész volt. Biztosan van felétek is hasonló hűtő javító cég.

Előzmény: ambragls (42063)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42066

Aki tudja, miért szar a Smart

Újonnan méregdrága és ügyetlen, használtan megbízhatatlan. Szerencsére a Smartnak is van guruja. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Előzmény: BIGYO4 (42065)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42065

Kétségtelen, magam is olvastam a "népitéleti" hozzászólásokat. Egyet kijelenthetek, huszonvalahány autóm, különféle tipusok közül még szarral nem találkoztam. A probléma ott van, amikor valaki megveszi, majd panaszkodik, hogy kényelmetlen, kicsi a csomagtaér, billegős, zajos, meg mittudomén. Mintha vétel után próbálhatta volna ki először. A másik bajság pedig abban rejlik, hogy nem rendeltetésszerűen használják a technikát. Pl a városban nem látok olyan Smartot, aki lámpától indulva ne lenne első a következő pirosnál a 600, vagy 800ccm erőforrásával, Irják is, sokat fogyaszt. 7 liter! Még csoda, hogy csak annyi. Az ilyenek alá ha raknak egy autót, az nem áll meg 15 liter alatt. A kis motorkerékpármotor szerű erőforrás pedig ezt az üzemet nem szereti. Mint a pályán a 110 feletti tempót sem. Az olajcserét viszont igen, az óvatos bemelegítést és a turbó visszahűtést is. Ha valaki ezekre figyel, és normális ( Febi-Bilstein , Mahle, stb) alkatrészeken nem spórol pár ezrest, akkor

hosszútávon barátjává válik. Ez vonatkozik minden másra is.

Szinte hihetetlen, de a vedlő műanyag tető helyett 20.000 Ft körül vettem komplett üvegtetőt naprolóval, amit 10.000 Ft-ért ragasztottak be a régi helyére. Az egyetlen szivatós dolog volt az első kerékcsapágy csere, mivel együtt cserélendő az aggyal, ami némileg megdrágítja.

Tehát használtan véve, immár 5 év távlatából nem bántuk meg. Napi használatban. Egy 1000 ccm-es Suzuki volt előtte, annak tankolási költsége kb a duplája volt (5.5-7L)/100 km. Szervizelése olcsóbb, mivel abban még csak kb 60.000 km volt. Összességében ez olcsóbb nekünk, jobb vele parkolni és kényelmesebb az automata városban. Funkcióját tökéletesen tölti be.

 

 

 

Előzmény: WooDoo (42056)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42064

A benzineseknél megeshet, valóban sok a 100.000 km -t elhagyó felújított darab. A dízelek több százezret elmennek, ha nem tapossák szét a pici motort és rendben lecserélik az olajat.

A fórumon valaki lefotózta, amint 499999-ről ötszázezerre! fordul a felújítatlan dízel Smart órája.

A miénkben 147000 körül van, köszöni, rendben. A legnagyobb kiadás egyszerre a turbo középrész volt Ebay-ról  Német O. rendelésem kb 44.000 Ft szállítással együtt.

Bár nem azonos kategória, de az egyik szervízkönyves hybridnél bemásolták a szervízszámlát, azt igazolandó . 170.000 Ft . Pl gyertyacsere 60.000, hajtóműolaj 40.000, stb, stb. Ennyit az 5 év alatt összesen nem költöttem rá, pedig használtan vettük anno. Ott pedig csak egy szervíz.

Kétévente fékolajcsere, 4-5 évente fagyálló csere, 30.000-ként váltóolaj csere. Tényleg filléres dolgok a hybridhez képest és otthon is elvégezhető dolgok. A hűtőfolyadék kivételével, mert a termosztát szar helyen van és ott kell légteleníteni, - mindegy.

 

Előzmény: XANTIi (42060)
ambragls Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42063

sziasztok! Szeretném kérdezni , hogy aixam400 hűtő javításában tud-e valaki segíteni Körmend környékén? Lyukas.

HPál.03 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42062

Microcar vigon  hol találom a feszültség szabályzót?Mert a motortérben nem találtam.Amikor ráadom a világítást akkor nagyon leesik a fordulat,és aha nem adok neki egy kis gázt le is áll!Valószínű,hogy a feszültség szabájzó nemjó?

VolksrodZoli Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42061

Péter. Nálad mennyire jelentkezett az a jelenség, hogy az említett töltő, csak a nem túlmerített akkumulátort hajlandó tölteni?

Mert szóval nekem ez a tapasztalatom, és e miatt szinten tartani, csepp tölteni tökéletes, de ha nagyon lemerül, nem megoldás. Egy jobb (kevésbé merültet) aksit szoktam ilyenkor párhuzamosítani, hogy elkezdje a töltést, vagy előveszem a nagy hagyományos töltőt. (csak nálam a jelentős járműpark miatt van, hogy több aksit is töltök egyszerre)

Előzmény: Bakancs4 (42047)
XANTIi Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42060

A Smart tervezett motor élettartama 160 000 km. Minden más átlagos autónál ez 250 000 km. Utóbbit egyre jobban meg is közelítik a modern autók. Alulról és felülről is. A Smartokban a motorcsere olyan rutin, hogy munkába menet leadja, hazafelé beleül és megy tovább. 1100-1300 ojró. Gyakorlatilag minden mozgó alkatrészt cserélnek. Persze a régi lefutott motor leadásával ennyi, amit adnak az egy másik teljes felújításon átesett darab.

Előzmény: VolksrodZoli (42059)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42059

Kamunak nem gondolnám, végül is a Prius rendszere van benne, csak itt az "összkerék" miatt van hátul is motor. 

Na de a lényeget megfogtad. Ki, mi módon üzemelteti. És milyen körülmények között.

Nagyon jó tapasztalataim vannak SMART-tal, és mikor valami kiverte a biztosítékot, hamar lenyugodtam, hogy Zsiga áron vannak hozzá alkatrészek. És a nehéz lengéscsillapító csere máris könnyebb volt komplett futómű cserével. Gombokból üzemeltethető, a jellemző kopó fogyó alkatrészek szintjén. És még sose generáloztak motort az ismerős körben, bár alap művelet állítólag. De ha sose volt jó gazdája valaminek, vagy típus baja van, akkor ha kifogta a szomszéd/ismerős akkor valaki dicsérni fogja a típust, mert nem hallott róla rosszat, a másik meg szidni fogja, mert csak rosszat hallott róla. Sörözői keretek közt pláne mikor a szóbeszéden alapuló vélemény is pár darabra ha korlátozódik, nem hiteles... Meg miről beszélünk igazán? Hogy abban az üzemeltetési időszakban, amire nem is gondolták a járművet felkészíteni, miféle gonoszságok bukkannak fel? Történelmileg úgy alakult, nem nekünk találták ki az új autó 3 évesen dob el konstrukciót...

 

Aztán vannak a hibák és azok gyakorisága, és az elhárításra fordítandó összeg. Ezért nem mindig hiszem a megbízhatósági  diagrammokat. Mert inkább keljen izzót cserélni hetente (bár ez se normális, de mégis árnyalja a felmérést) mint pár évente milliós szerviz számlákat fizetni egy reggeli nemindulásért, ami meg milyen előkelő helyre emel egy típust, mert jééé ennek sosincs baja, az is csak ritkán. De mennyiért?

 

 

 

Előzmény: WooDoo (42056)
Miklós51. Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42058

       5 perc kivenni az akkudat ,csak akarni kell / egyszerűbb kifogást keresni ,hidegre ,tundrára fogni / 

Milyen mesterséget űzöl hagy kérdezzem ?

Előzmény: daty55 (42033)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.11 0 1 42057

Amíg kurblival kellett indítani a benzinmotoros autókat, több elektromost adtak el, mint benzinest. Akkor fordult a kocka, amikor feltalálták az önindítót...

Előzmény: oljeg12 (42055)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42056

A Lexus egy felső kategóriás kamu hibrid, a Prius más kategória. Egyébként eléggé gyakori itthon, hogy vesz valaki egy prémium kategóriás autót, de nincs pénze a fenntartásra, spórol a szervizelésen, aztán meg szidja a típust.

 

Biztosan ki lehet fogni olyan Priust, amivel sok gond van, de többnyire kiderül, hogy annak is a tulajdonos az oka.

Ha nagyobb számokat nézünk, a Prius az egyik legmegbízhatóbb, legolcsóbban üzemeltethető autó, a Smart meg pont a lista másik végén tanyázik. Nem véletlen a Prius népszerűsége a taxisok között. 

 

Jelenleg nem nagyon tudsz olyan nagy gyártót mutatni, amelyiknek ne lenne elcseszett konstrukciója. Már az Euro5-ös normát is csak mindenféle túlbonyolított megoldással tudta teljesíteni a legtöbb gyártó, de még így is csak a próbapadon sikerült tartani a megengedett károsanyag kibocsájtást, több gyártónak még ott is csak csalással.

Jönnek kifelé szépen a valós körülmények között végzett tesztek, és érdekes módon nem a csaló VW szerepelt a legrosszabbul. 

 

Kicsit hosszú, de nagyon jó cikk:

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2017/01/08/azt_hiszem_tenyleg_ideje_lehuznunk_a_rolot/

 

Ez a cikk is egészen korrekt:

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2017/01/11/csak_egy_kopesre_a_jovo_es_keletrol_jon_a_megoldas./

Előzmény: VolksrodZoli (42053)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42055

A motor előmelegítésével kapcsolatban, eszembe jutott, hogy a Hoffer traktorokat télen hogyan melegítették elő. Kukoricaszárat raktak alá és meggyújtották. Mire elégett, addigra megmelegedett a motor és az olaj annyira, hogy be lehetett indítani a traktort. Volt elől egy úgynevezett izzítófej, amit benzin lápával melegítettek. Ha ráköptek és pillanatok alatt elpárolgott, akkor már elég meleg volt az izzítófej és lehetett próbálkozni az indítással. Persze nem önindítóval, hanem a lendkeréken volt 2 db. visszahúzórúgóval ellátott kar, aminél fogva, jobbra balra megmozgatva a lendkereket, hogy lendületet tudjanak venni és egy nagy rántással, ha sikerült, akkor beindult a traktor. Erre manapság, már nem csak, hogy nem emlékeznek, hanem azt se tudják, hogy létezett ilyen traktor.

 

Ezen a képen, Édesapám látható az 1950-es évek elején.

Előzmény: WooDoo (42028)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.01.11 -3 0 42054
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.01.11 0 0 42053

Jo a vita elektromos vs smart ugyben. A szemelyes talasztalatom, a legmagasabb koltsegu es az aksinal elobb jelentkezo hibak az elektronikus hibak a hybrid autokban. Aksirol meg nem is gondolkodunk de elektromos kormanyszervora es inverterekre mar milliok mentek el. Lehet nem Lexust kene venni bar Toyotanak meg Toyota. A ketevenkenti fekolajcseret ha megcsinaltatnak megint jelentos koltsegekkel talalkozna a tulajdonos mert gyari cel gep kell az elektro hidraulikus rendszer atoblitesehez  igenytelennek igenytelenebb, ezert soha nem nyulnak hozza valoban sokat bir, de ha egyszer osszeomlik akkor nagyon. Mire egy fekbetet elkopna benne ami sok ido a visszataplalos fekezes miatt mar komplett feknyergeket kell cserelni ha nem sikerul megjaratni,borzasztoan osszekorrodal. Ha magas a futasteljesitmeny gyakori (az ajanlott) valtolaj csere. Borzasztoan kokszosodik. Azert lennenek itt hibak es karbantartasi koltsegek ha ugy alakul. Semmi nem tart orokke, es a karbantartast is el kene vegezni. Utobbi elhanyagolasat van ami jobban toleralja. De ettol nem jobb, csak jobban birja.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!