Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133842

Azért én csak beszélnék a helyedben a Kelle Kft-vel egy keveset.

Előzmény: Törölt nick (133841)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133841

Urak! Némi autóvillamossági porbléma:

 

Generátor forgórészének (gerjesztőtekercs) az ellenállása mennyire "számít"? Mekkora a tipikus gerjesztőáram akárcsak nagyságrendileg?

 

Ha nem akartok a topikban felsőfoku autóvillamossági képzést tartani, hol tudok erről, -akár angolul- olvasni?

 

Kezdek megőrülni, kb Csikós és a kuplung effektus van már.

 

Háttérstory azoknak, akik szeretnek a más baján teli torokbol röhögni:

 

Van egy gyökér delco Cs130 generátor, egyszercsak egy indulás után azonnal, nem volt töltés és hibalámpa gyulladt. Mikor megálltam az autóval, még tuti jó volt minden, napokkal ezelőtt. 

 

Elkoptak a kefék vagy ilyesmi, épp eddig érintkeztek, nem nagy ügy. Gondoltam én.

 

Szétszed, pucol, mindent megnéz, kefék tökéletesek, épek.

Ez hétvégi hobbiauto, alig megy, nyáron jóidőben, hétvégén, ritkán...ilyenek, hogy az évi(!) <2000km alatt csapágyas lesz a generátor vagy szétkopik a szij, kb valoszinűtlen, inkább álltában megöregszik benne a cucc, mitnhogy a használatban menne szét.

 

Állórész tekercsei gyönyörüek, nem zárlatosak, sem egymáshoz sem a házhoz, diódahíd összes diódája tökéletes diódateszterrel nézve, forgórész is szép, csak éppen kb kb 2 ohm és nem több az ellenállás a két csúszógyűrű között.

 

Testzárlat nincs a forgórészben sem, bár nem értem az a párszáz kiloohm honnan jön amit mégis mérek a testhez, már szétparáztam magam evvel is, 12V-ot kapcsoltam a tekercs és a teste közé,  és probáltam szivárgó áramot mérni a forgórész testéhez, semmi, 0 mA.

 

Akkor a generátor mindene jó, nem halhatott meg csak a fesszabályzó. Álltában, gyujtás nélkül. Hapci.

 

Mivel 7végén rohadtul nincs kedvem és alkatrészem mindenféle kitudja ki által kitalált fesszabályzó kapcsolásokat utánépíteni, vettem gyorsan a sarki boltban egy elektronikus felicia szabályozót. Sokalltam érte a háromezret, de ez legalább "profi" ipari valami, -gondoltam én- nem 8db összeforrasztgatott 150 ft ára alkatrész.

 

Na jött ám a meglepetés, a delco generátor pwm gerjesztésű pozitiv ágban szabályozott, teljesen digitális fesszab meg minden, a favorithoz meg kellene a három segéddióda,  a töltésjelző árama, hogy felgerjedjen, mifene.

 

Probálgattam mindenféle módit, de tartok tőle, ez nem ilyen egyszerű, bármit csinálok, nem működik a generátor, a maximum eddig 100ma gerjesztőárammal, fúrógéppel tekerve olyan 3000rpm-el 1.8V kapocsfeszültség volt, ami vicc.

 

Már tettem rá elkót is, pedig a multimétert aztán rohadtul nem zavarja a több khz lüktető egyen, (az aksit nem tehetem mert akkor a 12.5V tullépéséig azt mérem és semmi mást, ki sem nyitnak a hid diodái nyilván)

 

Totál tanácstalan vagyok.  Elektronikus áramkörök órán annyira egyszerű minden 3fázisú forgógép, már a tankönyveket is ujra elővettem hátha valamit már elfelejtettem és mégse, de nem.

 

A 3000 rpm lehet kevés, de a főtengely sem igen pörög 600nál többet ebben a kocsiban alapjáraton, a "nagy" kerék kb 5x átmérőjű lehet a generátoréhoz képest, vagyis a kerülete is ötszörös, a generátor fordulat nagyságrendileg kb 3000 lehet alajáraton. De szerintem már alatta életjeleket kéne mutatnia,  4voltot, vagy 6ot vagy valamit, nem 1V és hasonlók.

 

Ha megrendelek kitudja honnan és hogyan egy uj fesszabályzót (hónapok amig ideér, ha egyáltalán valaha, mert ilyen webboltos kinai xarnál gyakori, hogy soha....akkor plusz vám, plusz áfa és egyébjqa..) majd az is első pillanatban már álltában tönkremegy, mert mondjuk tényleg menetzárlatos a forgórész, akkor cseszhetem.

 

Már olyan hülyeségeket találtam ki, hogy letekerek a forgórészről 20 menetet, megmérem az ellenállását kölcsönkért millivoltmérővel, megmérem a tekercs induktivitását, majd megpróbálom kiszámolni -ez az ami nem menne az állórész fémrészeinek permabilitását ugyanis nem tudom- hány menet lehet, és ahhoz a dc ellenállás stimmel-e.

 

ELvileg szét is lehet szedni a forgórészt, de annyira egyben van, nekem még az anya sem jön le a tengely végéről, melegiteni lánggal nem merem, patthelyzet.

Szétcseszni meg nem akarom mert akkor tényleg nincs más, mint az uj 200+++ $ generátor (plusz vám, plusz áfa..jqa)

 

Haver szerint épitsek (gányoljak) be egy tökmás europai generátort, mindegyaz, mind ugyanannyit tölt..

 

Nem nagyon akaródzik, itt szokott kezdődni ezer járulékos probléma, leeső szíj, megcsuszó hajtás, esetleg mégis megszaladó feszültség, ....plusz a legtöbb játékautó generátora tiszta műanyag, hűtésük jelképes, rommá égnének az első 38fokos péntek du dugóban..

 

Ezt meg generátoroshoz is hiába viszem, ha látott is már elektronikus szabályozót, vagy delco generátort, pont annyira nem fog tudni mit kezdeni a problémával mint én.

 

Valoszinű nem is foglalkozik vele, ugyanazt a kanosszát fogom járni, mint haver a repülőkerekes yamaha indítómotorral...azt is 10 villamosságisbol egy vállalta el, belül agyig bezsírozta és ecsettel lekente feketére. "felujitás". 10e.

A motort ugyanugy nem indította persze, sőt a zsír hamar összekente a kommutátort és onnantol már füst is jött belőle..

 

Quattroman Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133840

nem igazán van mit kiolvasni, a mil folyamatosan világít ezzel a veztengellyel.

a hiba a benzinszivattyú előszűrőjénél volt, 1/2-3/4 óra után teljesen befojtotta az áramlást:-)

most csak trimmelni kéne a programmot...

Előzmény: novothauto (133838)
novothauto Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133839

Még mindig fasza minden, haver? :)

 

 

Előzmény: CAN BUS (132723)
novothauto Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133838

Fater, nem jöttél hibát olvasni, szétszedted megint?

 

 

Előzmény: Quattroman (133837)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133837

vannak extrém méretek is, de történt már olyan is hogy csapágypalástot köszörültünk.

én speciel felraknám a fészket és újramunkálnám

Előzmény: gesszti (133836)
gesszti Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133836

2 mm-el nagyobb átmérőt találtam, ez is egy megoldás lehet.

Előzmény: Quattroman (133835)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133835

nem néztél körül csapágykatalógusban, mekkora a következő dimenzió, ha ugyis esztergálni kell az agyat?

Előzmény: gesszti (133834)
gesszti Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133834

Akkor ha jól gondolom, úgy lenne célszerű, hogy (ha találok megfelelő méretűt) akkor ráteszem a csapágyra, megmérem, és ahhoz esztergáljuk a kerékagyat? Így összerakva, és beragasztva talán még jó is lehet.

Előzmény: cheb23 (133833)
cheb23 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133833

Igazából tengelyekre találták ki, a szimering által tönkretett felület gyors javítására, de ha pont kiadja a mérete, akkor jó lehet. Belső átmérő és hossz alapján lehet válogatni, bármelyik jobb csapágyboltban beszerezhető.

Előzmény: gesszti (133827)
skorpio3 Creative Commons License 2014.06.15 0 0 133832

Köszönöm!

 

(persze Fahrenheit és Celsiusról van szó! :) )

Előzmény: 409 (133831)
409 Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133831

AUTO/ECON egyszerre.

Előzmény: skorpio3 (133828)
Esteban35 Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133830

Üdv én ugy tettem el fékfolyadék maradt bedugoztam és 1 év mulva hibátlanul beépitettem müködött.

 

 

Előzmény: tAB (133794)
Esteban35 Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133829

Üdv 

optimális 5w-30    feltöltési mennyiség olajszürövel 4.1

 

Üdv Esteban

Előzmény: Viktorboy (133806)
skorpio3 Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133828

Sziasztok!

 

Ford Galaxi PDTDI , a kijelzőn hogyan tudom átállítani a hőmérséklet kijelzést  °Kelvin-ről °Celsiusra?

 

gesszti Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133827

Sziasztok!

 

Ezúttal egy Pannoniát javítok. (P12)

 

A kerékcsapágyakat nem hézagolták ki rendesen, és ahogy mocorogtak, szépen kidolgozták a csapágyfészket. Annyira, hogy kb. fél mm-t kotyog a külső gyűrű a fészekben. Ha oldalra fordítom a kereket, a csapágy kiesik...

 

Hogy javítanátok? Nincs valami előre gyártott persely ilyen célra? Mintha az skf-nél lett volna ilyen. Kerékcsapágynál használnátok ilyen perselyes javítást?

 

 

Donibcsi Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133826

Valoszinu az uj kompresszorban a szabalyzo atereszt, mert lehuzott csatlakozonal is megindul egy 0,5baros hutokor folyamat

Előzmény: Donibcsi (133797)
kolcsar Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133825

Egyiknél se variáltam semmit,kivettem a rosszat,annyit csináltam az újjal,hogy szilikon olajjal vékonyan bekentem az "O" gyűrűket!

Igaz előtte elég sokat utána olvastam mikor elkezdődtek a gondok,meg kérdeztem akik csak ezekkel foglalkoztak éveken keresztül!

Előzmény: novothauto (133824)
novothauto Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133824

Nekem úgy rémlik, hogy van előtte egy előtét ellenállás és azzal együtt lehet variálni a befecskendezőkkel a Suzukin.

 

 

kolcsar Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133823

Nem tudom ki mondta ezt a marhaságot,hogy amibe DENSO-t találsz az nem fogadja el a Bosch-t,és forditva.

Mióta ez a cirkusz volt az enyimmel jobban bele mentem a Suzuki lelki világába cseréltem is csúcsokat soha nem volt velük gond.Csak arra figyeltem csere után levettem az aksi sarut,meg ráadtam gyujtást,hogy minden tanult értéket elfelejtsen.

De hivjál fel,mert nem minden percbe vagyok gépnél ha valami érdekel még.

Előzmény: hyuing (133821)
C20NE Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133822

A vezérlő egy induktivitást lát, illetve egy statikus ellenállást. Fogalma sincs, hogy azt ki gyártotta. Egy megfelelő tekrcset rátéve sem fog rá panaszkodni....amíg áll a motor 😊

Előzmény: hyuing (133821)
hyuing Creative Commons License 2014.06.14 0 0 133821

Akkor ha jól értem,  a vezérlő elfogadta a denso helyett a bosch-t?   Akkor valószínűleg fordítva is igaz?

Előzmény: kolcsar (133820)
kolcsar Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133820

Denso volt ami szarrá ment 45-ezer alatt,most BOSCH van benne,és semmi gond nincs indul megy,és mióta a többi hibát is megtaláltuk azóta 6-6.5 litert eszik itt vároaba kis távokat menve.

Előzmény: hyuing (133816)
Esteban35 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133819

Hello Üdv mindenkinek.

 

Olyan problémám lenne hogy 2.0 Tdi  2006 os audi illetve vag csoport.  olajpumpa felmondta a szolgálatot persze azt tudjuk széria betegségük! Szoval pumpa felujítva lánc+fogaskerék uj fötengely csapágyak ujak turbo szintugy.

Vezérlés azt is kicserétem feszítögörgökkel együtt, generátor megnéztem nem csapágyas.

A tünet pedig mégis olyan mintha v valami csapágy rossz lenne, olyan a hangja, már nincs semmi ötletem mit nézzek meg mihez nyuljak  :-(

 

ha valakinek van ötlete megköszönném

 

segítségeteket elöre is köszönöm

 

409 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133818

"Kiolvasták a hibakódot, kábelköteg hibát ír,"

 

 Nincs ilyen hibakód, ergo ilyet biztosan nem írt...

 

 "szerelő kicserélte mind a 3 gyújtótrafót,"

 

 Pék lehetett az nem autószerelő.  :-//

 

"nem tudja mi baja lehet."

 

Akkor tényleg nem autószerelő.

 

 

Előzmény: nyád (133809)
409 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133817

"..miért nem veszi észre a vw. vagy Fiat injektort?"

 

 Mert az is bosch.

Előzmény: hyuing (133816)
hyuing Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133816

Azt hallottam. hogy a Densot nem lehet bele tenni  mert a vezérlő nem ismeri fel.  Vaon miért nem veszi észre a vw. vagy Fiat injektort?   2 fajtával szerelték a swiftet   Bosch vagy denso.   A boscht tucatjával cserélték a suzukinál gariban anno. mondják. A denso örökös.   Mondják.

Előzmény: kolcsar (133813)
cam aro Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133815

kabelkoteg hibat eleg nehezen detektal a rendszer. 

de nyilvan nem art ranezni..egy uj szerelonel. :)

 

 ha koteg rendben, es trafok jok, akkor vesztesegmeres a kovetkezo. 

szelep/vezetok halalozodnak el bennuk. 

Előzmény: nyád (133809)
kolcsar Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133814

De úgy emlékszem a Subaru Justy 1.3-as,98-03 közöttibe ugyan az van mint a Swiftbe.

Előzmény: hyuing (133812)
kolcsar Creative Commons License 2014.06.13 0 0 133813

Először egy 1.8-as VW lett betéve,de azzal ömlött bele,és mérésnél is olyan 7.5%co volt,aztán lett bele téve egy Fiat 1.2-es ből azzal már csak 4,2-4.5%co volt.Most egy 1.0-es Suzuki Swift lett bele rakva ugyan az mint az 1.3-as !

Az első csak azért lett,hogy tudjak mozogni,ha nagyon muszáj! Az enyim az 1999-es már a müanyag fedeles volt,aminek már a szelepfedele is aluminium nem lemez.

Előzmény: hyuing (133812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!