tuti tippet várok arra hogy ne nyikorogjon a kipufogom elöl,most lett cserélve komplett rendszer tüzkarika minden 1.6 benzines ,és az agyamra megy a nyikorgásával,1 hónapig jó volt de most elkezdett nyikorogni!! köszi!
Valóban lehet, hogy sokat fizetett az emberünk, de ez baromire függ attól, hogy hol csináltatta és mit tettek bele. Ezt ezen adatok ismeretében lehetne csak véleményezni.
Ha pl. gyári alkatrészeket teszel bele, jelentős különbség jöhet ki, de ez még az utángyártott piacra is igaz !
Mert ugyanarra a termékre gyakran akár háromszoros ár is lehetséges gyártmánytól függően.
A szervidíjakról már ne is beszéljünk. (egy szakszerviz óradíja kb. 10e+Áfa, míg egy kis műhelyé lehet kevesebb is, mint a fele.)
szerintem sokat fizettél én most csináltattam 2db axiál 2db kormányösszekötő 2db stabpálca= 16000 ft 5000ft futomüállítás 5000 ft munkadij=26000 ft, a motortarto max 2500-5000 ft + munkadij, nézz körül itt az árakkal kapcsolatba: https://alkatreszek.hu/
Nekem pár napja az M31-en dobta be a motorféket a csipogással egybekötve,meg a APF irkálással :D
Még jó,hogy van nálam tartalék gázolaj szűrő,csere lett.Viszont a CR nyomásszabályzó picike szűrője,megint összeszedett valamit,a tünetekből következtetve. Ultrahangos tisztító kellene,de nincs a közelemben sajnos.
Viszont , ezt a vonószem problémát nekem is meg kell néznem :)megjáratni egy menetfúró kütyüvel,utána meg zsírt neki a rozsda ellen :) Soha nem lehet tudni.......... :D
Azt is írd meg mi történt a motorral,mi lett a hiba.
Nos, hát ez a nap is eljött. Imádott pözsóm, a kis huncut, Érdnél, az M7-esen ahogy volt, megállt. Na jó, azért egy épp 500 méterre lévő pihenőig még elgurult, de onnantól se kép, se hang. Doktor Jenának telefon, azt mondta, ha leviszem, még ma megcsinálja, ha tudja. Nem semmi!...
És bajban ismerszik meg alapon Őrmi mester hipp-hopp ott termett, Siófokról feljött Érdre, azzal a határozott szándékkal, hogy akár Tiszasasig is levontat, ha kell (Doktor úr ott rendel). Aztán kiderült, hogy az én autómban a FAP mellett még vonószem sincs, így aztán ott tartottunk, ahol előtte. Szerencsére Hasziék épp hazafelé tartottak Siófokról, így később befutottak egy második vonószemmel. Azonban, csak hogy ne legyen egyszerű a dolog, időközben rájöttünk, hogy a Break/Sw-k hátsó vonószem-foglalata imád annyira berozsdásodni, hogy nem fér bele a vonószem, nem kapja el a menetet, stb. Se Őrmié nem volt használható, se az enyém (amire amúgy nem is lett volna szükség, de ott hitetlenkedtünk, hogy akkor most mi van már, ménem megy be a helyére az a nyavalyás vonószem, nem létezik, hogy a csigazabálók elölre és hátulra két különfélét csináltak... Hát nem is. Csak épp elfelejtették rozsdamentesíteni a foglalatot... Köszi Jean-Pierre!). Szóval előkerült a brute force-módszer, azaz a nyers erőnkhöz folyamodtunk. Ildi asszony körömfényesítője elhalálozott a rozsdátlanítási folyamat során, ahogy aztán később maga a vonószem szára is kimúlt, mivel a menet erősebbnek bizonyult, a nyíróerők végül beszakították a vonószemet a menetbe.... A 2,5 centi menetből ha 5-6 mm maradt a csonkon....
Sebaj, talán az a 6 mm is elég lesz, legalábbis nekem, előre, ahová minden teketória nélkül be tudtuk tekerni a torzót. Maradt azonban a millió dolláros kérdés, hogy ha Őrmi nem, akkor most ugyan ki fog engem vontatni, és hová... És jöttek Hasziék, és az ő vonószem-foglalatuk is roszdás volt, annyira, hogy csak 2-3 mm-t tudták betekerni (úgyhogy én a 6mm-rel biztosabb lábakon álltam), aztán még az is kiderült, hogy a ráncfelvarrott Sw vonókötelének karabínere nem kompatibilis az első generációs vonószemmel, de végül minden akadályon túljutva Hasziék Sw-jére csomóztam kocsimat, és tapostam a féket, ahogy kell. Kemény rántásokat élt túl az a pár milliméternyi menet, meg a két tonnát bíró csirkebél, de végül elvergődtünk a parkolójukba, aztán még haza is hoztak a lakásomba.
Szóval éves tali utáni nemzetközi minitali, Köszi Jena, köszi Haszi, köszi Őrmi (jövök neked egy vonószemmel, meg egy foglalat-helyreállítással), telefonos segítség pedig Zolisziszi volt, medúzák és egyéb tengeri herkentyűk társaságában. Köszi srácok! Nagy dolog, hogy segítettetek!
Sziasztok! Azt be lehet azonosítani hogy melyik hidrotőkének lehet hangja? Valamelyik még ilyen nyári időben is hallatja a hangját "hidegigindítás" után 1-2 percig. Esetleges megbontáshoz az olajat szükséges leengedni?
Üdv a csapatban! Baleset- és hibamentest! Jena tud neked optimalizálást" csinálni, álom lesz tőle a gép. Az enyémre is nyomott 10-15%-ot, nagyon jó lett. Így őt keresd, most aktívkodik:)
Másfél hónapja léptem flottátokba és sikerült vennem egy ilyen remek autót. :) Ahogy a nicknevemből is látszik, eddig 605- ösöm volt, szerettem, de nem akartam többet költeni rá. Autóm egy SW 2,0 HDI, 135 lovas motorral. Minden szűrőt kicseréltem már rajta, a részecskeszűrőn kívül. Finom gázadásra kicsit " hullámosan " húz az autó, nem vész, de szeretném ezt orvosolni. Esetleg volt valakinek ilyen problémája? Vagy ötleteket, segítséget szeretnék hozzá kérni!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Berencsi Péter
Jah, ha valaki szeretne egy 605 2,0 stri-t, még megvan. :)
Mind1 kicserélték. Most már nem lehet ezzel gond elvileg. Igaz a gatyám is ráment. :D Mondtam, hogy jó ami van benne csak a kuplungot cseréljék mert nem rázott meg nem kattogott, de azt mondták mindenképp cserélni kell mert ki van lágyulva a lendkerék azért nem jó.
és a 9hx motorban ami pont ugyenez a harver abban a gyári fix lendkerék nem töri a főtengelyt kérdezz már rá?
Pl azt is bele lehet tenni viszont csak kevlár tárcsával érdemes mert el fog csúszni kisebb nyomatékra tervezett de a kevlár ezen segít, szerintem elviselhető, de komfortosabb a kettős
a sachs az ajánlott most, ez full kedvességgel kb 130ezer ft,
Az tény hogy az 1,6hdi esetén igaz amit írtam. De ekkora tételnél én bizony megkeresném azt a feláras megoldást (ha nem lenne). Munkával együtt igy is 200 alatt maradhana.szerintem irreálisan drága. De bizti van akinek nem számít. Nekem igen.
Ne hülyítsétek már.rhs motorja van. Abba 2x olyan drága a lendker€k.amikor nekem kellett akkor a Sachs listaára mindenhol 253e Ft colt. Most ezt fél áron is meg lehet kapni, de nem mindenkinek vannak kedvezmény kapcsolatai.
Sajna a motortartó bakok és a gömbfejek árával nem vagyok tisztában. Stabpálcát már cseréltem 2x is anyagára 6000 alatt volt a 2db-nak. Mást nem tudok elmondani. Kérem Kapcsolja ki! :)
Szétszedés után mutattasd meg magadnak a lendkereket és a lógását. Ha forgásirányban 2-3 mm-nél nem több a szabad járása, és síkban is kb helyben marad, akkor NEM kell cserélni, még jó ideig.
Rosszúl írtam, lendkereket is cserélnek kuplungal együtt, így kerül ennyibe. Volt egy kis nyikkanó hangja indulásnál azt mondták jobb ha ko van cserélve.
Betlen Gabi nekem 100-ért kicserélte a kuplungot (szerkezet + munkadíj, ráadásul hétvégén, mert s.o.s. mennem kellett külföldre), 150e km-nél, most 240-nél járok (a gyári kettőstömegű visszament, mert olyan jó volt 150-nél, hogy még most, 240-nél sincs hangja...).
Én hasonlóan irányítom, de soha nem húzom le ennyire. Általában 22-re rakom, de ha kinn 22-23 körül van, akkor 21-21,5-re, hogy ne meleget fújjon, aztán ahogy melegszik kinn vissza 22-re. Ezzel elkerülöm a túlhűtést.
Én a két oldalsót az abkakra irányitom,ugy közép magasságban, a középsőket meg egyenesen hatra, de felfelé amig lehet. Belső keringetést sosem használom.
Hőfokot meg külső hömérséklettöl függöen a 14-18 közöttire.
- az normális, hogy a két kézifékkötél találkozásánál (kézifékkar mögött, a hátsó "szemetes" alatt) az egyik oldali jelentősen, több centivel előrébb van, mint a másik? Emiatt a két bowdenvéget közösítő fém alkatrész olyan ferdén áll, hogy tegnap az egyik oldali bowden ki is csúszott a tokjából (a kézifékkar meg így a kezemben maradt). A két hátsófék egyszerre lett cserélve, egyik sem kopottabb a másiknál. Mit lehet csinálni, hogy egyenesbe jöjjön a két bowdenvég?
- digitklímásokat kérdezném, ki hogyan állítja be a hőfokot, a légbeömlő rostélyokat, belső/külső levegőt? Valahogy 10 éve nem tudom eltalálni, hogy huzat se legyen, rám se fújja direktben a hideget, de kellően hűvös is legyen mindenhol az autóban. Nekem eddig a legjobban az vált be, hogy az összes műszerfali rostélyt max felfelé, és egyenes állásba fordítom, a hőfok ízlés kérdése, a belső levegőt keringetem körbe (időnként ablakot nyitok oxigénért), a keringetési irányt és sebességet pedig automatán hagyom. De az autó tetején, fejmagasságban így is meleg van, pedig a tetőtakaró be van húzva. Próbáltam azt is, hogy ablakra/lábra irányítom, de úgy meg nincs elég levegő a műszerfalból, meleg marad a beltér (ha lejjebb veszem, akkor meg lefagy a lábam).