Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Tényleg nem kötözködésből, de minek a vegyeskazánra ilyen nyálas szivattyú? Egy kettes fokozaton járó egyszerűtől kevesebbet fogyaszt 30W-al? Ezért megéri a tetemes anyagi kár, amibe kerül, és az esetleges szívás, hogy lemészárolja a kazánt?
Eljöttem dolgozni az asszony reggel begyújtott a vegyesbe de csak nem akart meleg lenni.Kiment megnézni hogy ég e a tűz.
Úszott a helység a viztől.Szerencsére elengedete a vizet a TS130 a kazántöltő pedig szépen lehűtötte a kazánt.Megnézte csöveket és szerinte nem fagyott el,a kutya vize se volt befagyva.
Viszont az alpha 2 nem mutatott watt fogyasztást csak az az ábra világitott ami mutatja hogy melyik fokozatba van kapcsolva.
Üdv! Na az enyém szite ugyanilyen, csak padló nélkül. Nem lehet, hogy valahom falslevegőt szív a szivattyú a rendszerbe, mert az enyémmel semmi gond, bármekkora a hőfok. Másik dolog, hogy ha van automata légtelenítő berakva a nyitott körbe, akkor ott is vissza tud szívni levegőt simán.
Totya típusú vegyes kazán közvetlen 600 literes puffer tartályba bekötve innen szivattyúval le és hőcserélővel be a lakásba utána padló+ radiátor. A problémám ott van, hogy 65-70 fok után sistergés és belevegősödik. Ezután a hőcserélő (lemezes) nem adja le a teljesítményt. Elég sokat olvasgattam már itt, de nem találkoztam ilyesmivel. Én a kazán be- és kijövő csonkjára tippelek, kb. 1”-ra van leszűkítve.
Nekünk is ami fánk van most eszméletlen milyen száraz. Egy 7 kW-os Servant kályhát fűtünk vele. Huzatot adni nem igen kell adni neki. Ég mint a papír. A szekunder viszont teljesen nyítva, így a láng főlé keveredő levegő olykor szinte kék lángal égeti a gázokat.
Nagyon meleget ad és sokáig 2-3 hasáb fa. Én is egy 6 méter hosszú 180 átm. saválló szigetelt kéményre gondoltam a leendő kazánnak.
Kezdő " kazánfűtő" vagyok és gondjaim akadtak a szén helyes használatával.Szívesen fogadnám tapasztaltabb társak segítségét,tanácsait a begyújtástól a helyes üzemeltetésig.
Egy 4 tagú Maxima öntöttvas kazánt használnék a lehető leghatékonyabban.
Én is mindig tavalyi, de inkább tavalyelőtti fával fűtök. Van helyem, e tudom spájzolni.
Nem akartam itt borzolni a kedélyeket, hogy én puffer nélkül, 50-re állított csőtermóval vígan elvagyok, nincs kátrány. Viszont ha a pillangót félnél jobban elzárom, akkor van. Így ezt nem teszem :)
A régi lemezkazánnál még csőtermó és huzatszabályzó sem volt, annak sem volt semmi baja, még 30 évesen máshová be lett építve. Ma is tökéletesen üzemel.
5 téglás kémény, a tetőgerinc 7,60m-en van. A kémény még e fölé megy, + 2 méter lentről, mert a szuterénból indul. Így jó 10 m-es.
Nem tudom azt sajnos, hogy a méretezés milyen volt. Csak annyit tudunk, hogy folyt a kondenzátum a téglakémény falán majd elázott és átütött a vakolaton is. Kinlódás volt csak nekik, aztán be is béléscsöveztették. Érdekes dolgokat produkált: volt olyan, hogy el is tömödött a kátrányos kicsapódástól, lerakódástól. Szó szerint át kellett fentről vassúlyokkal szakítani a szűkületet.
Most ez a saválló dupla hűszigetelt kémény van nekik, igaz drága de ez az igazi. Gondolom most jó meleg a kémény és így nincs folyás, és igen jó a huzat is. Kinyitottam a hamuzó ajtót, csak úgy rántotta be a hamút a huzat. A régi kémény biztos hideg volt, nem tudott jól átmelegedni.
Azért vettem ki mint látod, mert így a lemez tetejét melegíti a láng. Ezt még röbidebbre szeretném vágni és úgy betenni, hogy csak az utolsó borda nélküli tagnál nyomja előre egy kicsit a levegőt vagy oldalt menjen el a tagok közt a meleg.
Most azt vettem észre a kazánon, hogy 70 fok alatt értelmetlen használni, mert csak füstöl, ha kinyitom a felső ajtáját, ahogy bemelegszik már nincs is ilyen gond.
Anno én így csináltam. Bementem a helyi kéményseprő céghez, elmondtam hogy milyen típusú és teljesítményű kazánokban gondolkodom, ehhez kérték a kazán füstcsőátmérőjének méretét. A házban a kémény magasság adott volt (gerincmagassaaág+ 1 méter), egy program segítségével kiadta az ideális magasság/kéménykeresztmetszet adatokat a teljesítménnyel összefüggésben, s ami a lényeg ezt ingyen és kedvesen tették. Nalam mindenképp szükség volt erre, mert a kéményt át kellett vetetnem. Itt volt már szó arról, hoogy nem fizetett a biztosító, ha a kémény/kazán relációban nem volt minden szabályos, még akkor sem, ha nem ez volt a közvetlen oka a lakástűznek.
Termomaxból is 2 féle van tudtommal. Eredetileg ez is olaszként futott, én 2008 végén szemezgettem vele a 30 KW-os bőven 200ezer felett volt. Vagy egy éve bejött a török verzió jóval olcsóbban.
Tegnap 2 helyen is voltam háztűznézőbe. Mindkét helyen Celsius lemezkazánnal nyomultak, és eszméletlen egyszerűrendszerrel, biztonsági arzenáltól mentes is sajnos -de most nem erre akarok kitérni. Az egyik helyen a ház ill. a radiátorok méretéhez képes a kazán teljesíménye kissé alá volt méretezve (24 kW). A csőtermosz. 55-re állítva auto.huzatszab. nem volt, így 60 fok környékén van állandóan az előremenő. Sokkal többet a csőtermo. feljebb tekerése nélkül nem is lehet elérni vele. A másik helyen ott a méretezés jó volt (32 kW). Ott bármikor fel lehet fűteni a vizet akár mekkorára, auto.huzatszab. van. A lényeg az, hogy a kazán kátrányosodása egyik esetben sem volt megfigyelhető, a száraz fa és a jó kémény a nyitja az egésznek, a megfigyelésem és az ő elmondásuk szerint. Csak száraz, a tüztér tetején kifehéredett, felpöndörödő, kaparással könnyen eltávolítható lerakódás volt. Elmondták, hogy már náluk is folyt kátrány a kazánban, de akkor a fa vizes volt, és az egyiküknél vacak volt a kémény. A kéménycsere (saválló dupla) után minden ok.