Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vw_golf1.6TD Creative Commons License 2014.05.09 0 0 12421

Ha a két lemez hegesztési pontoknàl ahol egymásra takar a felület cink vagy mivel szokták befuttatni ? Szerintem ha nincs rozsda hagyva sehol, és dirib-darabra volt szedve az autó, majd üregvédelmet , alvàzvédelmet , és fényezést kapott, akkor  újabb 10 - 15 évig nem szabad elő jönnie a rozsdának !

Előzmény: Mafia05 (12420)
Mafia05 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 12420

Érdemes követni ezt a melót vagyis ezt a kettőt mert egyszerre két ilyen autót csinál a srác.  Ha 2 évet bírna csak ki nem hiszem hogy darabokra szedné a kasznit. http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=964

Előzmény: niváskarcsi (12417)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 12419

ez hülyeség

Előzmény: niváskarcsi (12417)
Michel Djerzinski Creative Commons License 2014.05.08 0 0 12418

Hm, ebben azért nem vagyok biztos. Egyrészt az autóm alváz- és üregvédelemmel van kezelve (Dinitrol), nem rozsdásodik sehol, tényleg jó állapotban van (svéd-a-cél :). Másrészt meg nem egyáltalán nem törvényszerű, hogy egy újrafényezett autó elkezdjen rügyezni, pattogzani 2-3 éven belül. Ez nonszensz, hiszen így senki sem fényezné újra az autóját. Több ismerősömnek is van évekkel ezelőtt újrafényezett autója, teljesen hibátlanok. Sok függ persze a tárolástól/használattól, pl. az autó késő ősztől tavaszig garázsban pihen mindig. És nyilván valószínűleg nem olyan minőségű egy újabb fényezés, mint a gyári. De azért ne felejtsük el azt sem, hogy 20-25 éve a gyári fényezés sem tudott annyit, mint egy mai gyári fény, egyszerűen nem volt olyan a gyártástechnológia. Tehát ad absurdum az sem lehetetlen, hogy egy mai újrafényezés (megfelelően előkészítve, megfelelő szakemberekkel, festékkel és technológiával) megközelíti az akkori szintet... De javítsatok ki, ha rosszul gondolom.

Előzmény: niváskarcsi (12417)
niváskarcsi Creative Commons License 2014.05.08 0 0 12417

Szia.Mindegy hány évig akarod megtartani az autót.Egy lakatolt,újrafényezett autó,nem bír ki hibamentesen öt évet.Max kettőt,ha jól van előkészítve,de az átfedésekből már fél év múlva jönni fog a rozsda.Az új autókon is megjelenik a korrózió öt év alatt.

Előzmény: Michel Djerzinski (12416)
Michel Djerzinski Creative Commons License 2014.05.08 0 0 12416

Köszönöm az infókat Neked és Mafia05-nek is! Nyilván nem fogok 50e-70e Ft-on spórolni, mert kb. ennyi lenne a különbség. Igazából csak azt akartam kérdezni, hogy tényleg jobb megoldás-e a hőkamra, de ez valószínűleg így van... Lehet, hogy egy jó kezű, ügyes fényező hőkamra nélkül is szépen tud fényezni, de inkább nem kockáztatok. Az autót nem 5 évre tartanám meg, hanem sokkal tovább, ha egy mód van rá...

Előzmény: Mindenváró Ádám (12415)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.08 0 0 12415

Bár, ha jobban elolvasom amit írtál, te inkább azon filózol, hogy drágább (kamrás) vagy olcsóbb szakemberrel csináltasd-e meg? Ha a kérdést így tesszük fel, akkor azt mondanám, hogy alkudj ki jó árat egy referenciákkal rendelkező, garanciát vállaló festőnél, akinek saját kamrája van és abban fúj.
Mint megállapítottuk, fényeztetni mindenképpen drága, akkor pedig a jobbik megoldást válaszd minél jobb áron.

Előzmény: Michel Djerzinski (12409)
Mafia05 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 12414

Ha tudsz olcsón bérelni egy fülkét és le tudod fújni saját magad akkor jobban jársz ha nem akkor dolgozhatsz még vele jó pár órát a polírozás miatt és plusz költség is.

Előzmény: Michel Djerzinski (12409)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.07 0 0 12413

Nem vagyok szakember, de hasonló korú autót műtök éppen.

Én is agyaltam rajta, hogy a tényleges fújást szakemberrel, kamrában végeztetem el, míg az előkészítést magam csinálom. A kamra amúgy sztem nem a hőhatás, hanem a tisztaság miatt ad sokkal jobb eredményt.

Sajna én nem találtam olyat, aki csak a fújást olcsón vállalná. Sőt, nyilván egyáltalán nem szívesen dolgoznak egy amatőr alapjára.
Szóval fényeztetni mindenképpen drága móka, márpedig ez egy low cost project.
Tehát részemről marad  a lehető leggondosabb házi kivitelezés.

 

 

 

Előzmény: Michel Djerzinski (12412)
Michel Djerzinski Creative Commons License 2014.05.07 0 0 12412

Valaki esetleg?

Előzmény: Michel Djerzinski (12409)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.07 0 0 12410

Remekül működött a drótköteles fojtogató eszköz , szépen kijött a szélvédő.

 

 

Michel Djerzinski Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12409

Sziasztok!

 

Lenne egy amatőr kérdésem a szakemberektől és a tapasztalt úrvezetőktől, előre is elnézést. Tervezem, hogy teljesen újrafényezek egy több mint 20 éves autót. A kérdésem: megéri-e a hőkamra és tényleg sokkal jobb-e, mint az, ha "standard" módon, hőkamra nélkül fényeznék le az autót? Annyit persze tudok, hogy nyilván más a technika és a hőkamra jobb, ez vitathatatlan, de a fő kérdés az, hogy megéri-e az árkülönbözetet a dolog vagy sem...

 

Minden javaslatot, tanácsot, tapasztalatot örömmel veszek, köszönöm előre is!!!

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12408

Köszi, viszek egy vékony drótkötelet, csináltam hozzá két tölgyfa fogantyút, meglátjuk hogy fog működni a dolog.

Mafia05 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12407

Vágd ki kivágó dróttal vagy ha szerencséd van és odaférsz akkor szikével is ki lehet szedni.

Előzmény: Mindenváró Ádám (12404)
Mafia05 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12406

Ha úgy látod hogy jó, kész a gittelés alapozd le és ennyi.

Előzmény: Hosiminh (12403)
Paco155 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12405

Garottot  :P

Előzmény: Mindenváró Ádám (12404)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12404

Sziasztok,

 

Holnap elbontok egy autót, olyat mint az enyém. A szélvédő kiszedéséhez tudtok valami tanácsot adni?

Milyen házi eszközt vigyek, mivel mehet a legkönnyebben ?

Hosiminh Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12403

már nem akarom az egészet nullára csiszolni, mire számíthatok ha így folytatom?

tehát, becsiszoltam a kittet elég tükörnek tűnik. hol, kilóg a fém hol nem. kenjek oda finoman alapozót ahol kilóg a fém aztán kitöltő-füller, vagy csak füller Body 360 vastagon?

Előzmény: Mafia05 (12402)
Mafia05 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12402

Általában akkor szoktak alapozóra gittelni ha van egy fémig visszacsiszolt autó. Főleg ilyen alapozóra nem jó gittelni mint amire te gitteltél.

Előzmény: Hosiminh (12401)
Hosiminh Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12401

hm, budaprimer korróziógátló ment rá, szal az washprimer.
lefogja dobni a kittet? 

Előzmény: Jet 4000 (12400)
Jet 4000 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12400

Attól függ epoxy vagy wash primer alapozót használtál. Ha utóbbit akkor arra nem gittelhetsz. Ha epoxyval fújtad,rágitteltél, és lecsiszoltad nem probléma, gittelés után ráfújhatsz a lekopott  részekre újból, vagy használhatsz korróziógátló füllert is.

Előzmény: Hosiminh (12399)
Hosiminh Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12399

sok hozzászólást visszaolvasva a következőre jutottam sorrendet illetőleg:


- fémig csisz.

- alapozó

- kitt

- csisz.

- szórógit(nem minden esetben)

- csisz.

- füller

- csisz.

- szín

- csisz.

- szín

 

és már kész is.
akkor h is van?

Előzmény: Mafia05 (12398)
Mafia05 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 12398

Sehogy nem tudod. Egyébként nem kell a gitt alá alapozó.

Előzmény: Hosiminh (12396)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2014.05.04 0 0 12397

köszönöm a segítséget srácok ! :)

Hosiminh Creative Commons License 2014.05.04 0 0 12396

azt mondja már meg valaki, h alapozó után a kittet hogy csiszoljam úgy vissza hogy az alapozó ne kopjon le? nekem nem megy.

mykeman72 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 12395

Pl. A Mobihel műanyag alapozója ,vagy a Mobihel 3:1es nedves-nedves alapozója. Lényeg,hogy a felülete egy kissé visszaoldódjon a tapadás elősegítése érdekében. Mivel a csiszolás itt nem jöhet szóba.

Előzmény: vw_golf1.6TD (12392)
velocipad Creative Commons License 2014.05.04 0 0 12394

Hali segítséget kérnék képeket majd hamarosan rakok fel de a lényeg az  hogy van egy üregvédő pisztolyom  amihez cső is van   de a fúvóka a végéről  benne marat az egyik üregbe,valamibe megakadhatot  már nem tudtam kivenni,  de emiat nem fogom szétvágni a kocsit  még jóhogy :D

Valaki tud valahol csak fúvókat pisztoly nélkül?   nem kell cső sem csak fúvóka  

Mafia05 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 12393

Az már átkeményedett annyira hogy meg tudod csiszolni vagy dörzsizni. Csiszoló szivacs vagy dörzsi vagy scotch brite így keress rá, autófesték boltban tuti hogy van.

Előzmény: vw_golf1.6TD (12392)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2014.05.04 0 0 12392

Mafia , mivel lehet átdörzsölni, ami nem tapad bele ? Mivel gumis jellegű a csiszoló papír dörzs szemcséi biztosan beletapadnának. Egyébként használtam egy sor alapozót alá, tehát ha meg is szívja magát vízzel a rücsi, akkor se lehet nagy gond ... szerintem. Mert fémmel remélhetőleg nem fog érintkezni a víz. Legközelebb egyébként csak kb. 1 hónap múlva lesz rá időm átfesteni.. addig remélem szépen kiszárad majd.

 

Mykeeman közbenső-tapadásjavítókat miket tudnék használni ?

Előzmény: Mafia05 (12390)
Hosiminh Creative Commons License 2014.05.04 0 0 12391

alapozásnál a lemez egyik szélén kicsit vastagabban (látványos) fújtam az alapozót. érdemes azt a sarkot lejjebb csiszolni, vagy nitróval le csökkenteni egy kicsit?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!