Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 133777

Kezdetnek talán érdemes lenne lecserélni benne a fékfolyadékot.

Előzmény: Törölt nick (133776)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.10 0 0 133776

Diagnosztikai kérdésem lenne:

13 éves Astra G. Tünet: másfél óra városi araszolgatás (=intenzív kuplung igénybevétel) után egyszer csak nem lehet sebességbe tenni a kocsit.

Előzmény: az utolsó 10-15 percben egyre nehezebben vette be a sebességeket, a váltó egyre nyikorgósabb lett, majd üresbe tenni is alig engedte.

Ahhoz hasonló érzés volt, mintha felengedett kuplunggal próbáltam volna sebességbe tenni (mösszeragadna a kuplungtarcsa?) Végül nagynehezen betettem 3-asba, félreálltam. Alig

5-10 perc állás után újra működött a váltó, de elég para volt hazamenni vele így a délutáni  csúcsban. Közben fél óra múlva megint vacakolni kezdett.

 

Rövid távokon azóta működik –hosszabb távon nem merem kipróbálni-, majdnem úgy viselkedik mint előtte, de a váltó nyikorgósabb, nehezebben veszi be a sebességeket.

A kuplung is furán, határozatlanabbul fog mint azelőtt, de az elindulással soha nincs gond - ezért is bizonytalan vagyok, mi lehet, laikusan azt hinném, ha váltó akkor fokozatfüggő lenne, ha kuplung, akkor az elindulás/gyorsulás lenne problémásabb.

 

A kérdés: mi a bánattól lehet ez, és miért csak melegen jött elő?

Ha tényleg kuplung probléma lenne, tehetett-e valami kárt a váltóban? (Érdemes azt is szétszedetni ha kiderül, hogy a kuplung kukás?), Ha nem kuplung, akkor micsoda lehet?

 

409 Creative Commons License 2014.06.10 0 0 133775

Sajnos, ahogy sejtettem, nincs ilyen alkatrész külön, csak a váltóházzal együtt. (nincs cikkszáma)

Előzmény: gabi1.78 (133695)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133774

bacsi, itt huzni kell a rugon, nem tolni.. :D 

Előzmény: lacipécs (133773)
lacipécs Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133773

Ezt a mutatványt szerintem vastag ruhában+bukósisakban végezd!:-)))

Előzmény: cam aro (133771)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133772

280-350 millibar kozt szokott lenni az atlag MAP. 

nem egy preciz behatarolas, de hat ez van. 

Előzmény: balage525i (133761)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133771

emel a kroki vagy 90 centit.. 

babralni meg tudok ra valmi befogot. 

azt hiszem ez lesz. 

koszi. 

Előzmény: Quattroman (133769)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133770

körbefújkálod féktisztítóval

 

és a gyertyapipákat se hagyd ki:)

hátha van egy amelyik áthúz....

Előzmény: lacipécs (133768)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133769

melegítéssel kivégzed örökre.

 

kellő vastagságú laposanyaggal menetről-menetre széjjel kell nyitni.

babramunka és nem túl időtálló

ha meg tudod fogni a két végét kellően szilárd módon, húzd meg hosszára nagy erővel...

Előzmény: cam aro (133765)
lacipécs Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133768

Fals levegőt legegyszerűbben úgy tudod vizsgálni,hogy alapjáraton járó motornál a pill szeleptől a hengerfejig körbefújkálod féktisztítóval.Ha valamikor felpörög a motor,ott a bibi.

Előzmény: balage525i (133761)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133767

lada vízpumpában  kompakt csapágy van, nem jön ki belőle a tengely...

 

http://www.germalex.hu/hu/?mod=mainpage&cla=mainpage&fun=access&temp=fooldal

Előzmény: cam aro (133765)
robika1 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133766

Kössz

 

Előzmény: Quattroman (133764)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133765

ilyen van-e benne ? 

----------

 

 

Urak. 

barmi gordulo csapagy, akar dupla soros. kupos..tok mindegy. 

de max kulso atmero 34 mm. 

nincs eszterga.

otlet ? 

(valami duplasoros egyhazas remlik.. lada /?/ vizpumpabol.. ? 

===========

ugyanitt Offos ketkereku elso telo rugot hogyan lehetne felkemenyiteni ? 

felmelegit, szethuz. hidegviz ? 

nem tom egyforman vegig melegiteni .:( 

hezagolos elofeszites nem jatszik. 

 

KOszi.

Előzmény: balage525i (133761)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133764

205-215

Előzmény: robika1 (133763)
robika1 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133763

Sziasztok!
Gumizik valamelyikőtök?
Mi az optimális gumiméret 7Jx16-os alufelnire?

balage525i Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133762

ja és ha klímát kapcsolok, akkor az sikeresen "lehúzza" normál tartomány közelébe a fordulatszámot.

Előzmény: balage525i (133761)
balage525i Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133761

stimmel, gyújtáson 0.13V, alapjáraton (650nél kicsit magasabb rpm) 0.91V.

 

a beszívott levegőt is megnéztem, hát a tűző napon álló kocsiban 43°C-ról szépen felkúszott 54°C-ra, amíg a motor üzemmelegre melegedett (kilencven-egynéhány fok).

 

vákuummérés: oké, próbálok varázsolni valamit, eszköz híján ki kell találnom vmi mérési összeállítást. mi lenne az alapjárati névleges érték körülbelül?

bosszantana ez a fals levegő, mert az összes létező gumicsövet kicseréltem már, de ez a jelenség már nagyon régóta elkísér a közös történelmünkben :)

de ha az, akkor megtalálom ha addig élek is.

Előzmény: novothauto (133755)
Jena307 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133760

Akkor este feltolom a delphi szoftokat is egy próbára, érdekes hogy elméletileg csak a "téma" a más és mégsem

Előzmény: kolcsar (133745)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133759

attol fugg hol van megreccsenve. 

van hogy porog, van hogy docog. 

 

oilsapkat leveve -talan- kiderul .

( nincs ra tuti -meres- modszerem ) 

 

( tevedes sk. atlagban 00"koruli s6 motor, szuszogo a szivosor alatt/fojtoszelep mogott ) 

Előzmény: 409 (133758)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133758

Olyankor nem inkább alacsony-döcögős?

Előzmény: cam aro (133756)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133757

Csak mérni kellene az üzanyomást. Az a rendszer nem csak a pumpából meg a befecskendezőből áll.

Apropó, a pumpa házában lévő szűrőt kitakarítottad????

Előzmény: Zotya0512 (133753)
cam aro Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133756

karterba is bele merhet vakumal.

 

 

karter szuszogo problemas szokott lenni. 

Előzmény: 409 (133746)
novothauto Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133755

Mérd meg a légtömegmérő jelfeszültségét egy multiméterrel (2-es, 4-es láb).

Gyújtáson 0,1 volt körül, alapjáraton 0,8 volt körül (650 fordulatnál).

 

 

Előzmény: balage525i (133747)
Zotya0512 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133754

Üzemanyagszűrő is új

Előzmény: Quattroman (133752)
Zotya0512 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133753

Komplett az egészet házastól mindenestül.

Előzmény: 409 (133750)
Quattroman Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133752

üzemanyagszűrő?

Előzmény: Zotya0512 (133748)
novothauto Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133751

"Szívócsőnyomást sajnos nem mér..."

 

Esetleg tolj rá egy vákuumérőt. A Kolléga fallslevegő bejutásra célozhatott,

de mechanikai hiba kiszűrésére is jó lehet.

 

 

Előzmény: balage525i (133747)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133750

Mit értesz injektor alatt? Komplett az egészet, vagy csak magát a szelepet?

Előzmény: Zotya0512 (133748)
409 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133749

De neked nem tiltja meg senki....:-D

IAT jót mutat?

Előzmény: balage525i (133747)
Zotya0512 Creative Commons License 2014.06.09 0 0 133748

Adott egy 95-ös 1.0 benzin Suzuki Swift.

 

Gondol egyet és gázadásra lehörög, nem megy, 1-2 perc alapjárati járás után is magától leáll, következő indítózásra pöccre indul.

Cserélve injektor, benzinszivattyú, gyújtástrafó, gyújtáselosztóban jeladó. A jelenség ugyanaz (a benzinszivattyún kívül minden bontott cucc)

 

Mi a rák baja lehet?  Én már nem szívesen foglalkozok vele...

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!