13 éves Astra G. Tünet: másfél óra városi araszolgatás (=intenzív kuplung igénybevétel) után egyszer csak nem lehet sebességbe tenni a kocsit.
Előzmény: az utolsó 10-15 percben egyre nehezebben vette be a sebességeket, a váltó egyre nyikorgósabb lett, majd üresbe tenni is alig engedte.
Ahhoz hasonló érzés volt, mintha felengedett kuplunggal próbáltam volna sebességbe tenni (mösszeragadna a kuplungtarcsa?) Végül nagynehezen betettem 3-asba, félreálltam. Alig
5-10 perc állás után újra működött a váltó, de elég para volt hazamenni vele így a délutáni csúcsban. Közben fél óra múlva megint vacakolni kezdett.
Rövid távokon azóta működik –hosszabb távon nem merem kipróbálni-, majdnem úgy viselkedik mint előtte, de a váltó nyikorgósabb, nehezebben veszi be a sebességeket.
A kuplung is furán, határozatlanabbul fog mint azelőtt, de az elindulással soha nincs gond - ezért is bizonytalan vagyok, mi lehet, laikusan azt hinném, ha váltó akkor fokozatfüggő lenne, ha kuplung, akkor az elindulás/gyorsulás lenne problémásabb.
A kérdés: mi a bánattól lehet ez, és miért csak melegen jött elő?
Ha tényleg kuplung probléma lenne, tehetett-e valami kárt a váltóban? (Érdemes azt is szétszedetni ha kiderül, hogy a kuplung kukás?), Ha nem kuplung, akkor micsoda lehet?
Fals levegőt legegyszerűbben úgy tudod vizsgálni,hogy alapjáraton járó motornál a pill szeleptől a hengerfejig körbefújkálod féktisztítóval.Ha valamikor felpörög a motor,ott a bibi.
stimmel, gyújtáson 0.13V, alapjáraton (650nél kicsit magasabb rpm) 0.91V.
a beszívott levegőt is megnéztem, hát a tűző napon álló kocsiban 43°C-ról szépen felkúszott 54°C-ra, amíg a motor üzemmelegre melegedett (kilencven-egynéhány fok).
vákuummérés: oké, próbálok varázsolni valamit, eszköz híján ki kell találnom vmi mérési összeállítást. mi lenne az alapjárati névleges érték körülbelül?
bosszantana ez a fals levegő, mert az összes létező gumicsövet kicseréltem már, de ez a jelenség már nagyon régóta elkísér a közös történelmünkben :)