Teljesen jó az is. Dízel autóban van, -25 fokban is úgy indul, mint nyáron. Télire az alsó-felső hűtőrácsot letakarom, az is segít bent tartani a meleget. Az autó külső hőmérője a borítás alatt van, ilyenkor jóval magasabb hőmérsékletet mér.
Van benne utastérfűtés és akksitöltő is, felkészültünk a hideg napokra :)
Rossz hírem van. Ha van az autódban olaj-víz hőcserélő, akkor a víz jó alaposan le fogja hűteni az olajat - bár a víz melegítése se hátrányos - és nem fog olyan ütemben melegedni, mint gondolnád.
Nem minden autóban van a fagydugó helyén, típusspecifikus megoldások vannak. Nekem is ilyen DEFA van beépítve, de magát a blokkot melegíti. Az asszony autóján pedig az olajteknőt...
Lehet kapni a karterba építhető motorolaj előmelegítőt.
Úgy működik mint egy vízmelegítő, 200-w os, és állítólag kizárólag erre a célra lett gyártva, a motorolajat nem hevíti fel túlságosan, olyan 50-60 fokos lesz.
Mit gondoltok, ha egy - 20 fokos blokk hirtelen kap 60 fokos olajat, az nem fog valahol feszültséget okozni ?
Mert ugye ami a vizet melegíti , az egyenletes és körbeveszi a blokkot, itt meg hirtelen kap egy melegzuhanyt....bár ez eloszlik és a 60 fok nem túl sok....
Az SM minősítés szvsz manapság már nem egy kiugró kategória, az 5W-s olajok közt elvétve találni ettől gyengébbet sőt akad már SN minősítésű 10W-40-es olaj is.
ha abból indulok ki, hogy régebben csak az ÁFOR olajat ismertem, és ment a kispolszkim, a nysa buszom, a skodám, és a zsigulim is. az igaz, hogy fekete volt minden...az olaj, a blokk (belül is), de nem tudtam, hogy ez nem jó.. ezt kellett beosztani....
...aztán jött a szép új világ...internet, tapasztalatok megosztása, hihetetlen olajkínálat(is)...élek vele...mindig a legjobbat veszem(a magam ítélete szerint)
pár éve a 0W20-at szeretem...azelőtt 0W30, mégazelőttebb 5W40.. ez így van rendjén...
mégegyszer mondom, régebben lövésem sem volt, mit öntök a kispolszki motorjába, de nem füstölt, és széthajthatatlan volt (ahhoz képest, hogy egy kettévágott Topolínó motor volt)
...arról meg végképp nem is hallottam, mi is az a SAE, meg az API..de mégis ment minden....
hogy jó-e a minősége? bízom benne...eddig még nem könyökölt ki egyik hajtókar sem...
nekem az a véleményem, hogy a 0W20-at sem véletlenül forgalmazzák...0W20-ból a harmadik cserénél tarok, 8000-nél cserélem... aki ismeri, milyen a betöltéskori színe, az nem lepődik meg a leeresztéskori kellemesen sötétbarna színén..persze ehhez jóállapotú motor kell.
101ezer van a (benzines)motorban, és még nem csipegeti ezt a híg olajat sem...ez már (itthoni)megjelenésekor API SN volt..
" .. ha az egyik olaj hamarabb besötétedik mint a másik, akkor a gyengébb ugye kevésbé bírja a hőt és nem a kosz miatt. ... "
Én akkor vagyok nyugodt ha az olaj hamar(abb) besötétedik, ez szvsz azt jelenti hogy jól végzi a dolgát. Fémtiszta motorral működés közben még nem találkoztam mivel valamennyi égéstermék folyamatosan kerül az olajba. Az ebből képződő szennyeződés inkább kerüljön az olajba semmint kirakódjon valahol a motorban.
"Don’t believe everything you read on the internet about motor oil. Because there is a lot of misinformation floating around, that has often been repeated over and over. Most sources never ever do any independent testing at all, they just repeat what others have already written. And it doesn’t matter how many times, different sources repeat the same wrong information, it will never magically become true.
Performing real world “wear testing” is only way to determine the true story about which oils actually do provide the best wear protection. And this is precisely why I decided to perform my own testing. That way I could see for myself what is real and what is not."
Mintha ez a cikk is ismerős lenne itthon, jó pár oldal, :-)...nincs ezzel semmi baj, csak miért nem írják oda egy magyar cikkhez, hogy felhasznált irodalom innen és innen:
Regisztráltam ezen az oldalon , letöltöttem a könyvet, had ne említsem melyik magyar cikk köszön vissza belőle, megjegyezném ezt egy ember írta, és erre hivatkozik az egész Magyarország :
Amikor megvettem 7.000 km-el előtte cseréltek benne olajat, Shell akármi részszint olaj volt benne. Az első pályanapig nem volt gond, de ott feketedett. Olajcsere, részszint olajat vettem bele, mert azt mondták, az bőven elég bele. Egy nyári melegbe egy Kakucsring és feketedett az is.
Azóta Repsol 10W-50 fullszint olaj van benne, ami csak sötétebb barna lesz, de nem feketedik.
Kinek mi a tapasztalata a motorolaj feketedése terén.
Ugye két okból sötétedik az olaj, az egyik a hő, a másik a kosz, röviden.
Na most mivel az én autóm motorja, mint ahogy sokaknak sem, ez sem olajsáros meg ilyesmi, elég rég óta rövid intervallummal cserélem az olajat, és láncfeszítő cserénél is látszott, hogy teljesen tiszta a moci.
Így arra következtetek, hogy ha az egyik olaj hamarabb besötétedik mint a másik, akkor a gyengébb ugye kevésbé bírja a hőt és nem a kosz miatt.
Most például egy "racing" olaj van benne, 5000 km után is csak világosbarna .
mi a véleményetek ?....eddig az összes olaj 5000 km-nél sötétebb volt, ez mondjuk meleg oldalon vastag .
Nem akarom védeni mantec-et, mert nem érdemli meg, de én sem használnék mannol-t. Pár napja linkeltem a mannol oldaláról egy olajanalízist, mannol classic 10w-40.
Renault bevizsgálás, megfelelt az olaj, de azért érdemes megvizslatni néhány értéket.
Mint már írtam, hatalmas mennyiségű cink+ foszfor van benne. Ilyen mennyiségek a kőkemény "verseny olajokban" szoktak lenni, ami nem feltétlen jó egy hétköznapi autónak. A másik a rendkívül magas TAN érték (total acid number). Ez az újrahasznosított, tisztított stb olajokra jellemző.
Példának itt van 2db pennasol olaj analízise, ami ugyancsak újrahasznosított olaj:
Ugyanúgy nagyon magas TAN értékkel rendelkeznek.
Az emberünk, aki ezeket a magas TAN értékkel rendelkező olajokat használja írja is, hogy szigorúan max 1 év és alacsony km futással (< 10000km) használhatóak ezek az olajok, mert a savsemlegesítő tartalék hamar kimerül.
Nem azt mondom, hogy használhatatlanok a mannol olajok, csak minimálisan többért van megbízhatóbb is.