IP66 csatlakozódobozt építek ki lakókocsi töltéséhez. A lakásban, a garázsban, a pergolában van 16A-s kismegszakító, innen viszem egy 10méteres földkábellel a dobozhoz. A lakókocsin belül is van kismegszakító. Eddig összesen 4 darab. Van értelme a dobozba is újabb kismegszakítót rakni?
A másik kérdés; a kismegszakító kinézetű "BJ jelzőberendezés"-t hogyan kell helyesen bekötni? Gondolom csak terheletlen feszültséget kaphat?
De most komolyan .."ész nélkül" szerelve...MBCU-doboz-wago....milyen problémát okozhat ? Ha mondjuk van rajta 3 csillár 3x60W, meg egy tv mondjuk, meg esetleg néha porszívóznak odafenn...
Igen. Legjobban a kanyarok belső ívében dörzsölődik a vezeték a csőfalhoz, ráadásul mindig ugyanazon a ponton. Ez a pont a súrlódástól elkezd felmelegedni, eközben műanyag csőfelület először csak "tapadóssá válik", ezt tapadóssá válást a húzó ember megérzi (ha van esze) és néhány másodpercre leáll a húzással, hogy a műanyagnak hagyjon időt visszahűlni a "csúszósabb" állapotába. Ha nem pihenteti a kanyart, hanem tovább erőlteti a húzást, akor a cső hőmérséklet elérheti a lágyulási határt és kezdi felvenni a vezetékköteg alakját, ami szerencsés esetben nem okoz gondot, de peches esetben a vezeték a lágy műanyagban egy keskeny árkot olvaszthat magának, amibe belesüllyedve nagyon beszorulhat. Próbáld csak ki: rögzíts egy vékonyfalú cső-ívet pl az asztalon (ne a kanyarnál rögzítsd, hanem a kanyar két végén), húzogass benne oda-vissza egy kb 2 méteres vezetéket és figyeld a kanyar belső ívét.
"Ez megint csak szófosás"
Bocsánat, hogy (szerinted) már megint hülyeségeket beszélek.
anno régen, nagyon régen úgy 1950 -től 1960 ig olyan házban laktunk, ahol minden vezeték a padláson ment. Hab a tortán, hogy a kötő dobozok fából készültek.
A villanyszerelés úgy 1948 -ban történhetett. Szerencsére megúsztuk , így utólag szörnyülködtünk valamikor a 2000 -es években.
Sziasztok, tudna valaki adni legalább egy linket, ahol ilyesmiknek utána tudok nézni?
"Üdvözlök mindenkit, egy apró tanácsra volna szükségem. Egy faházban tűzgátló gipszkartonozás lesz, és vezetékcsere a teendő, - jelenleg falon kívüli vezetékek vannak. Obo kötődobozok, gipszkarton dobozok, 2,5-es mbcu vezetékek, fi, plusz föld lenne, de!!!...
L alakú a faház, a tetőtér nem beépített, és nem is beépíthető, ezért felmerült a lehetősége, hogy a padláson keresztbe lehetne átvinni a vezetéket, szabadon állóként, a gerendákhoz erősített tartókkal (de padlón is vihető lenne elméletileg, mert alatta nem éghető szigetelés volna). Mivel több vezetéket is kell vinni az egyik sarokból a másikba, ezért az ötlet mérlegelendő, hisz akár 50 méter is lehet a különbség. Tudom, hogy a falban, MÜII-es csövekkel lenne az ideális, de ez az ötlet elgondolkodtatott, mivel meg van az az előnye, hogy akkor 50 méterrel kevesebb cső is kell, sőt akár 100 méter is elhagyható lenne, és ez akkor is igaz, ha a tetőtérben egyetlen egy db kötés sem lenne, csak és kizárólag az átvezetést szolgálná. (ha lenne kötés, akkor több is lehetne a megtakarítás) Munkában is legalább 20-30%-kal kevesebb.
A kérdésem mindössze annyi, hogy ezzel a javaslattal foglalkozzak-e, vagy ezek a tetőtéri megoldások mára az eszedbe se jusson! kategória lett? Illetve mit javasoltok? Esetleg hol találok anyagokat, hogy a faházas szerelésnek utána tudjak nézni?"
4. áramkör: Lakószint: világítás,fürdőszoba, dugaljak, világítás, riasztóközpont. Gerinc, 2,5mm, leágazások 1,5mm (tudom a fürdőszobát külön kellett volna venni, de nem tudtam úgy megoldani, adott volt a helyzet)
esetleg WC-papír vagy papízsepi darabka a nagyonvékony damil elejére kötve.
...aztán a vékony damillal behúzni a szövött(!) zsinórt vagy a jóvastag damilt...
...aztán a vastag damillal behúzni a behúzó szalagot...
...aztán a legerősebb odaáll jóvastag kesztyűben a húzó végéhez...
... a legokosabb odaáll kesztyűben a toló ponthoz és odakészíti a gyógyszertárból hozott vazelint...
...a leghangosabb pedig kinyitja az imakönyvet a megfelelő passzusnál és fennhangon belekezd az "Ó uram, add, hogy semmi se forrósodjon túl a kanyarokban, mert megolvad a műanyag cső és beszorul a vezeték" kezdetű zsoltárba...
Próbáld a másik oldalról, próbáld a behúzó másik végével, próbálj másik behúzót. Esetleg szappanozd be, hátha segít. Ha sehogy nem jön össze, csak a bontás marad! Ill voltam már én is lyen helyzetben, esetleg egy 2,5mm2 réz vezetéket is meg lehet próbálni. Csak hajts a végére egy hurkot.
sziasztok, van valami trukk gegecsobe valo behuzashoz? 16os cso, van benne kanyar, komuves bebetonozta, mire odaertem. van egy muanyag behuzoszalam, vegen rugo es kis rez hegy, de nem birok vele. kibontani mar nem lehet. nem hosszu szakasz, a bemenettol 80cmre akad meg.
Amit írtam továbbra is fenn áll. Egy lámpa a betápra, és lehet látni, hogy van-e vellany vagy nincs. Egy relé a motorvédőre, egyik érintkező ződ minden ok. Másik érintkező Piros motorvédő leoldott.
Hogy minek azt nem tudom, de szépen meg lehet csinálni :)
"Sziasztok, egy szennyvízátemelő szivattyút leégettem, mert nem vettük észre, hogy eldugult."
Első lépés: több rostos étel az étrendbe.
Második lépés:
- olyan motorvédőt felszerelni, amelyen jól látszik, ha leverte magát (ha le van kapcsolódva) és az áramtartományában benne van a szivattyú árama
- a finomszabályozóval beállítani a szivattyú pontos áram-értékét és nem a kétszeresét, mert ez a kis tekerő nem a szivattyú szívóerejét növeli
- a zasszonyt odavinni és szépen elmagyarázni neki, hogy ha ez az izé így áll, az NEM azt jelenti, hogy vissza kell kapcsolni, hanem azt hogy baj van odalent és előbb meg kell nézni a szivattyút.
A korszerű motorvédő kapcsolók többsége sínre pattintható és megfelelő sínes dobozkában jól elhelyezhető (átlátszó fedelűben az állapota is megtekinthető és ha csavarhúzó kell a kinyitásához, akkor a zasszony úgysem fogja felnyomkodni, megvár téged).