"Mi hiányzik látványosan ebből a rendszerből? A vidéki városok tömegközlekedése, és ami a legfontosabb: a Volánok menetrendje.
Igazán jól akkor tudna működni az útvonaltervező, ha a helyközi buszokat is tartalmazná, egyelőre azonban a Volán-menetrendeket a vs.hu alá tartozó menetrendek.hu honlapon találjuk meg. Itt csinálhatunk ugyan MÁV+Volán kombinált keresést, de a BKK járatait már nem találjuk meg és a turistáknak egy ilyen oldal egyébként is nehezen megtalálható.
Amennyiben mindenki feltöltené az adatait a Google útvonaltervezőjébe, létrejönne az egyelőre hiányzó országos útvonaltervező. Szóval most minden szem a Volánokra szegeződik."
De sok esetben a használt autóbuszok beleszámolása se javítana sokat a mérlegen.
A Vértes például 2009 óta 1, azaz EGY darab buszt vásárolt helyközibe (MAL-754).
Az Alba 2009 óta 0, azaz NULLA darabot.
De hogy ne menjünk a fővárostól se olyan messze: a Volánbusz eddigi - ha a BKK-s kocsikat nem számoljuk - utolsó csuklós autóbusz-beszerzése a táblázat 2009-es rovatában található 17 db busz (az LLF-ek).
Csak azokat vettem bele, amiket új kocsinak tudok, a használtakat nem. Ugyancsak kihagytam az alvállalkozói kocsikat. Beleszámoltam viszont a Volánbusz BKK-s járgányait. Emellett újnak vettem a gyárudvarról hosszas álldogálás után első alkalommal forgalomba állított Credokat. Azt az eddigi "praxisomból" abszolút lehetségesnek tartom, hogy nem teljesen pontosak a listáim, de közel 50%-ot csak nem tévedek. No, mindenesetre ha óriási marhaságot írtam, javítsátok ki, próbálok abból is tanulni.
A Budapest - Rotterdam járatot a Volánbusz fogja üzemeltetni? Eddig a menetrendben Eurolines partnerként a Werner Reisen vitte Touringos alvállalkozóként, de a nemzetközi menetjegy értékesítésnél most már a Volánbusz szerepel üzemeltetőként.
Az említetteknél már nem szerepel Eperjes - Budapest - London járat, hanem helyette ismét a Budapest - London járat van Volánbuszos üzemeltetéssel. Tudtok erről esetleg valamit, ez is változik november 1-től?
A Budapest-Krakkó vonal elképesztő felfutása után kicsit csökkenti kínálatát a Eurolines és a Lux Express is. Ugyanakkor a Flixbus végre elhozza Budapestre az egyik párizsi járatát, így új éjszakai eljutási lehetőség adódik Dél-Németország nagyobb városain át a francia[...] Bővebben!Tovább »
A Zalaegerszeg-Budapest járat a naponta indított volán járatok kb. 0,0000001%-a.......:-))
Bár a Volán topikokban, pláne a mániások között, a távolsági autóbuszjáratok igen népszerűek, a valóságban a naponta indított kb. 40.000 volán járat talán 1%-t teszik ki.
"a hosszabbítás mellett szól, hogy az a hazai járműgyártás számára is elérhető, stabil rendelésállományt biztosít, illeszkedve a nemrégiben meghirdetett nemzeti autóbuszgyártási stratégiához."
És mikor jármű választék?
Azért pl. Bp.-Zalaegerszeg között nem biztos, hogy megfelelő választás lenne egy Optinell:(((