BKV rendszámok. Nézd, a Volánbuszos fánkoknak nyitottam nekik egy topikot, azóta oda írnak. Néha benézek, mint topikgazda, úgy látom szépen elvannak a rendszámaikkal :-)
Mondták, hogy BKV szünet van, visszanéztem. Visszanéztem az előző napok termését is, kár volt :-( Nagyon elbékávésodtatok, osztom Tector véleményét.
A kérdésedre reagálva: Szerintem írj a modiknak, hogy a topikot nevezzék át BKV Fan Clubra (pl. ha megjönnek a Volvok, úgyis arról fog folyni a csevegés), mert a tartalmat az a cím jobban tükrözi. Csevegésre meg vagy nitni egy tényleges IFC-t, vagy használni a Buszos honalpok illetve az Offtopoc buszosoknak c. topikokat.
Mindenesetre visszateszem a topikot a kedvencek közé, kíváncsi leszek a hozzászólások tartalámra...
Az az igazság hogy ez oda sem, és igazából ide sem nagyon való. Lehet (sőt biztos) hogy a vidékieket nem minden esetben köti le az hogy ma HLN-324 éppen hol mászkál, és hogy locsolja-e az olajat. Én igyekszem visszafogni magam BKV-ilag mostantól.
Vagy pedig nyitok egy BKV-s rendszámok című topicot, ha tudnám, hogy lenne rá igény.
nekem az a bajom, hogy írnék a városiba, csak az - az idő 90%-ban - olvashatatlan a gusztustalankodások miatt.
(jó, csak számomra, meg a jobbérzésűek számára olvashatatlan.)
én meg abban nem vennék részt.
Namost ugye a Knorr a műszer neve, amivel mérik az utasforgalmat. Tehát tulajdonképpen ezt nevezhetjük egy bizonyos extrának is, ugye :o) Namost szerinted a mijeinkben, vagy a Cinkotaiakban van extra? :o)
Szerintem mostmár a 44GY/AGY-n ne a 435-ösöket figyeld, hanem a hébe-hóba esetleg müködő délpesti 280-asokat :o) Bár nemtudom, nálunk sose szarnak be, csak akkor ha nálatok vannak...
Drága Nolan barátom, nemigaz hogy nem vetted észre. A drága szeretett 48-as vonalunkat jó alaposan belefőzik éppen a levesbe. Tehát Knorroznak
Én ma csepelre 00-31-el mentem. Istenszép autó!!! Nagyon rendben van.
Haza 19-73al jöttem. Ez se rossz. De ott volt még 00-28,19-75,00-30... 17-87 meg a Szent Imrén állt, tehát nem adtuk oda cinkotának elkallódni :o)
Úgyhogy 2 Kedves Topictársnak ismét örömteli 44GY/AGY-s utazásai lesznek a mi szeretett autóinkkal :o))) 17-15, 17-16, 18-20 stb.stb... JA és 17-05 is!!! :o))))
Grimbinek még mondtam volna a 00-78-at, mint ideiglenes 12-es villamost :)
Tegnap délután Kőkin láttam a 00-29-et 48-ason. Emlékszem, még anno a fekete 7-esen is szolgált a 435-ök előtt.:) De ugyanez igaz ma már sok délpestire is.(pl.: 17-66, 17-67)
Szintén tegnap Kőkin, de este Volánbuszról mit láttam egy rövid ideig: tehervonat állt tele trolibuszokkal, de sajnos eléggé sötét volt már.
Amugy lestem a szekemrol amikor nezegettem a lapodat. probaltam talalni hogy lazas voltal, vagy valami sulyosabb betegseg koltozot beled, vagy valaki nagyon meg fenyegetett teged ?????
Nezem a friss hireket es hat ra bukkanok arra a Man rajzra (Tetenybusz). Ez hogy ???
Nyugtason meg valaki, ugye nem beteg ?
Amugy a 260asoknal hogy hogy nem a BPI519 (vagy estleg a BPO144es:) )nincs oldalrol lefotozva, pedig a kedvenc.
Rally meg Habe, nem rajzoljatok az esernyos 280ast ?
Bocsi, dolgoztam delutan.
En egy kameraval veszem fol. Odaalok a hatso sarokba (vagy ulok). Regebben az utat filmeztem, dehat mivel mindenki furcsan nezet, ezert most mar csak porog a kamera de az objektiv letakarva
Úgy volt, ahogy mondod, MKV felirat az eslő és a második ablak oszlopánál az oldalfalon, azonosító, pl. 08-31* pedig az utolsó két ablak oszlopa alatt.
A Székesfehérvári gyáregység ezt használta egyes típusainak jelölésére.
Aztán nyílván nem a véletlen műve, hogy a Székesfehérvári Ikarus telephelyén Alfa-Busz néven kezdte meg tevékenységét egy buszgyártással is foglalkozó cég.
Jónapot, bocs, hogy
belevau, de a D10 átalakításban a következő a csere:
Hengerpersely és dugattyú, hengerfej, adagoló, nyomócsövek, összes porlasztó, mellékáramkörű olajszűrő, szelepek és vezérműtengely, vízszivattyú
A régi motor gyakorlatilag csak a csupasz forgattyúszekrényre korlátozódik.Ja, a főtengelyt is cserélik.
Dejsz' a D10 -esnek nincsen vezérlő elektronikája...
Amire Te gondolsz, az már az Euro-3 -as, common-rail D10, ami pl. az újonnan gyártott (imported by EuroTrade) Kama3 -okban van.
:o)
Tegnap volt. Csupa cinkotai 280-as, szerintem inkább a szakadtabbak. Volt egy amelyik egy nagyon csúnya füstfelhőt eregetett.:-(
Mi szerveztük tegnap a mogyoródi Aquapark megnyitót, volt oda egy-két érdekes busz (régi 250-es és 256-osok). Kerepesen jár valami midi-szerű zöld-fehér busz, elöl szűk ajtóval, ismeri valaki, mi ez? A rendszámát nem néztem.
Van ma hév-pótlás a Gödöllöi Hév vonalán? és ha igen, akkor milyen típus vannak jelen? És az Őrs Vezér Terétől meddig van pótlás? Nagyon fontos lenne. Én nekem mindegyik hangtípusból van felvétel, így lehet, hogy csinálok vmi ilyesmit. Csak azt nem tudom, hogy milyen névvel,címszóval lehetne megkülönböztetni?
BPO-144: Te mivel veszed fel?
Amúgy még kb fél éve felvettem szerdán a 77-esen a 01-44-et, aztán másnap is.
Szerdán lehetett hallani a Turbóját, és a fékezéskor a fütyülést, csütörtökön meg nem lehetett semmi ilyesmit hallani.
húúúúú de kéne erről valami adatbázist csinálni.
mert így abszolút nem tudom elképzelni. pedig tudok vagy hatféle különböző motorhangot (rábában) kapásból, de hát így hogy JD5dXC6 típus, így nem tudom....
BPO-144: Én egy SONY TCM-453-as normálkazettás, Stereo Diktafonnal. Felülök a buszra, és mintha walkmant hallgatnék úgy néz ki. Így tudják mit csinálok. Már ellenőrrel is van tüzdelve a
egy felvétel.
"Akkor gyári turbós már csak D10 volt? A régebbiek meg csak utólag lettek erősebbek?"
Nem. A '91-es beszerzésben (4db 280-as és sok 260.45 és 46) még sima szívó (D2156HM6U) motor volt. Motorszámuk az volt, hogy 100.x91/xxx. Aztán a '92-es beszerzésnél (280-ok és csak 260.46-ok, azaz csak VOITH-os szólók) már gyárilag turbós motorok voltak (D2156HM6UT). És ezek között (mármint a szívó és a gyári turbó között) ég és föld volt a hangbéli különbség. A turbók gyönyörűen, halkan énekeltek, karöltve a VOITH váltó sírós hangjával. Érdekes, hogy mégis első körben ezeket a motorokat alakították át D10-re. Az összeset 260-ban és 280-ban egyaránt.
A gyári D10-ek a '93-as beszerzésű 280-asokban (602.193/xxx) voltak, és azok hangjai is nagyban különböztek az átépített D10-től. Érdekesség, hogy '98-ban a Gyrosok építésekor az érintett kocsikban ezeket a motorokat is vadi újra cserélték (604.x98/xxx), pedig még csak 5 évesek voltak.
Akkor gyári turbós már csak D10 volt? A régebbiek meg csak utólag lettek erősebbek?
Mondjuk korábban is hallottam motorhangbeli különbségeket a 91-es és 92-es beszerzésű buszok között.
Ja, elnézést akartam kérni, hogy más képeit használom illusztrációnak, és már észrevettem, de még nem volt időm kijavítani. De ma éjjel, és egyéb frissítéssel. Jön még. 00-21 a 69-esről, 02-08 a hazai pályályáról (45), és mondjuk az AKD-714 a 66-os vonalról. Akit zavar, hogy a képeit használom, az jelezze.
Mée1x a cím: http://dudi1984.atw.hu
Ha már Egom: (hogy kis kavicsnak ne csak mindig BKV legyen)
Milyen típusú az a típusjelzés nélküli csuklós Vértes Jolán busz, amiről lerí, hogy nem Ikarus?
A budapesti utasok meg tudják különböztetni a 200-as és a 400-as típuscsaládot.
A 400-asokat egymástól már nem.
A 400-as típuscsalád az emberek szemében még mindíg az "új buszt" jelenti, holott a legtöbb már 8-10 éves.
Csak hát azóta nem vettek újabbakat.
Ha egy 280-as vonalon egy 435-ös jön (lásd 44GY), akkor mondják, hogy nézd, új busz.
Utaztam ma a 30-as viszonylaton 12-14-el. A vonal mondhatom, hogy egyik leghangosabb kocsija. A váltó is rángat rendesen. A hátsóhídnak is van hangja. A motor is ott van a szeren. Erre ma még hozzájött a kipufogódob kilyukadása is. Éljen a 12-14! :-)
Tetszik! Így legalább ha rámjön, hogy hallani akarom a HLN-324 hangját nem kell hajtóvadászatot indítanom. Egyébként jó a háttérzaj.. Kb annyi anyázás van mint ahány ajtónyitás. :-)
Szerintem a Csömöri harmónikaajtósokról is sokan örülnének hangnak. Tudom, hogy nem BKV, de régen hozzátartozott és mindennapos jelenség volt.
Tudtok nekem olyan Pest környéki fordát mondani amit mindig 266-os csinál?
Ma megrázó élményben volt részem: megláttam egy 26-ost (nem ez rázott meg), majd megszólaltam:tűzveszélyes jármű halad előttünk. Ekkor egy női hölgy válaszol: igen, hallott róla, hogy ezek égnek, és ezért vették le ezt a típust a (piros) 144-esről.
Mivel senki nem válaszol a "De gyárilag turbósok voltak a BX64xx és BX71xx-ek?" kérdésre, én megpróbálok. A válasz: NEM. Gyárilag turbósok először a 200-as szériában a '91-es beszerzésű kocsik voltak. A BX64 és BX-71-esek házilag lettek átalakítva 1987-től, a BKV és a BME koprodukciójában. Erről később majd egy listát is fogok készíteni.
Sziasztok!
Elindult újra a honlapom, ami többek között bkv-busz hangokkal is foglalkozik. Eddig a HLN-324 és a HLN-326-nak van fennt a hangja. A Honlappal kapcsolatban várom a véleményeiteket, és hozzászólásaitokat. Kérni is lehet hangot!
Ugyan nem Szekszárd, de szintén Gemenc: Pakson nagyon jó volt a fogadtatásom (mind a volános, mind a minket fuvarozó magán sofőr részéről), gondolom a "szomszédban" sem lehet sokkal rosszabb.
Na, de jól kibeszéltük Délpestet és 09-28at. Végre másvalaki is is ismeri, nem csak ketten Nolannal :o) Eccer szervezek egy fotopictalit eme gyönyörűségre, és egyéb délpesti szörnyetegekre :o)
Most viszont egy kis volán, azok közül is a Gemenc.
Mit fogok találni Szekszárdon, az aut.állomáson, mondjuk pénteken, vagy 7vgn? Mennyire szeretik ott a fotósokat?
Ráér holnapra válaszolni, addig gondoljátok át :o)
Dehogynem. Egyébként tuti, hogy ezek az új léghengerbúrák utángyártottak, mert olyan mint a ropi. Szegény 09-28-on hetente lehne cserélni... Sőt már HLN-326-on is szegecselve van a 3-as ajtónál...
Nincs ablakmániám, de ez elég erősen megmaradt bennem, mert mindíg ott álltam. Meg a szép piros csíkja is ismertté tette.
Már 89-től jöttek a BY-osok. Akkor már minden nap volt 1-2 bolygós a 19-esen is. A 0928 a 136-osé volt, amíg nem egyesültek, ugye? Azon is ültem újkorában, de 99-ben már kicsit szakadtnak tűnt, de tényleg nagyon szépre csinálták meg azóta, úgyhogy király.
Azt nemtom meséltem-e, de ugyanennek a busznak még 09-28 korában az ajtós oldali utolsó ablakát iszonyatos erőfeszítések árán lehetett csak kinyitni, ha sikerült. Namost ez a tulajdonsága még a mai napig megvan :o)
Olyan szélesebb üveges kezdetekben Délpesten nem is volt. Csak ráncosok, meg 58-xx bolygósok. Meg a későbbi kocsik fekete csíkkal. 260-as meg alig volt nálunk bolygóajtóval 89-ig. Csak BX60-21, 22 meg 7253-54.
Emlékszem rá újkorából. Papírgyári uszodából hazafele mindig örültem az "újajtós" buszoknak. A 19-esen akkor még csak ráncajtósok voltak, sok fehérkapaszkodós.:-) Utólag belegondolok, azok az "öreg" buszok is csak 5-6 évesek voltak 87-88 táján, annyi idősek, mint most a kelenföldi 412-esek.
De gyárilag turbósok voltak a BX64xx és BX71xx-ek?
Viszont ezek is a belvárosba mennek...
A kerületünkben meg csak 200-asok közlekednek (leszámítva a 40 percenként 405-össel járó 75-öst)
Viszont vesd össze Kf-en a 200-as/400-as arányt (gyros külön kategória) a többi garázs ezen arányával.
Csak csúcsidőben gondoltam. Bár szerintem nem lenne rossz, amit anno a 153-as alacsonypadlósításakor kitaláltak, hogy pl. minden 3. alacsonypadlós és akkor több vonalon járnának.
szerintem semmivel se "igényesebb a karbantartás", egyszerűen nem tudom, minek vinnék el őket, és pláne milyen indokkal.
"meglep, mert mindig Délpest tűnt elmaradottabbnak."
NANA!!!
:)
amúgy tényleg nem igaz. délpest egészen az utóbbi időkig egész normális volt ilyen szempontból. talán nem a legjobb, de "OK". most nem annyira talán, de most meg van egy rakat jó autó.
Macskakő nem akadály szerintem. Ha a 15-öst is ráengedik a Hegedús Gyula utcára. Bár való igaz, nem kéne szétcseszni őket, de hát ugye a legújabb csuklósok is kapnak majd a Thökölyből.:-(
Hát igazság szerint én még azt se hallottam sehonann hivatalosan, hogy egyáltalán leveszik-e őket. Azt meg végképp nem, hogy pont a 19-esre raknák. Itt még macskaköves szakasz is van...
Wesselényi u. mond valamit. Az első barna házban lakom :o)
Köszönöm, szerintem is a legszebb megállópár :o)
Fehér volt, szolid vízszintes kék csíkkal és kék BKV logoval. A tetején a régi 250/256-osokra jellemző légbeömlőnyílások (4 db) voltak. Rendszámot nem láttam, de az általános külső megjelenésből én inkább 250-et tippelnék.
Én is jártam ma a Haller utca-Vágóhíd térségében, igaz, hogy csak a 2-es villamos utastájékoztatórendszere szerint. (egyébként a Jászai M. tér-Kossuth tér volt)
Köszi. Egyébként majdnem tudtam készíteni róla egy szép képet, ha az a 7gy úgy 15 sec-cel később jön, de mindenképpen el kellett mennem vele, különben lekéstem volna a vonatomat.
A 17-07-et én ma láttam először. Láttam, hogy olyan busz jön, amin Lurdis hirdetés van (mint a 18-xx-eken), de azt is láttam, hogy a szélvédőt csak a ragasztás tartja össze...
amúgy egy jó pont déltepsnek a helytállásért:)
a 02-51 volt kint amúgy. nem egy nagy szám, de egy nagyon normális vezér volt rajt. hajszálpontosan ment végig, szólt, hogy lukasszon jegyet, akinek kell, mert valószínű ellenőrzés lesz (lett is), meg nagyon jól vezetett az ürge. az m3-ason megy egy darabot a busz, nyomta neki a 412-essel:)
sütött a nap is....mi kell még? :))
más
nem is tudtam, hogy a 412 tud menni nyitott ajtókkal...
Reggel BPO-085 beadta a kulcsot Csepel legforgalmasabb (parkolóépítés miatt amúgyis szűkített) gerincútjának kellős közepén, a Kossuth Lajos utcán, a Szent Imre tér előtt. Hát nem egyszerű dúgót szedett össze :o)
BPO-080 meg átment locsolóautó üzemmódba. Végiglocsolta nemakármilyen szinten a Vágóhíd utcát gázolajjal.
"A "Knorr-Mindennap új varázslat" keretében ma a 9-esen a 1584-et láttam. :-) "
Én meg a 44gy-ten a 19-05-öt (szintén varázslás kategória, csak sajnos a héten alig van utas), a 32-esen a 17-06-ot és a 17-07-et, valamint egy újszerű megoldást a 412-esek motorjainak hűtésére: a nyitott motorfedlappal való közlekedést a 67-esen.
Kelenföldön is van már jópár új logós busz, de most csak a 12-00-ról tudom, hogy ilyen.
A 260-asok mióta sípolnak tolatás közben? Mert ez a 12-00 nemrég olyan szépen sípolt, hogy öröm volt hallgatni. :-)
Én úgy tudom, hogy az Irisbus az Agorával indult, és valaki a más indult a 412/417-tel. ÍÍÍgy van. Annyit még hozzátennék, hogy állítólag nagyon aláigértek a mindenkinek, hátha így sikerül. Az biztos, hogy ezek a busztüzek nem tettek jót az Irisbusnak...
Attól, hogy a topikgazdi kihátrált, még áll az ajánlatom a Május 1.-ei topiktalira. Krisivel kimegyünk a ligetbe, lesz minden: fényképezés, sör-virsli, lufi, különjáratos buszok. Kinek van kedve jönni?
A "Knorr-Mindennap új varázslat" keretében ma a 9-esen a 1584-et láttam. :-)
Bevallom nekem ez új, hogy a Volvo alvázas. Azért majd utánnanézek.
Én már tudom miért teszik a Volvokat a 9-esre metrópótlás után. Utánozzuk svájcot :) Egyéb genfi képek ugyanitt.
48a általában szóló, de van egy-két csuklós menet.
a 294-esen én csuklóst láttam, de valószínű, hogy bizonyos időszakokban szóló.
Szent Imre tér
csuklós: 38A, 48, (48A), 51-151, 52, 138, 159
a 152 szerintem már egyáltalán nem csuklós, de lehet, hogy csak időnként nem. szerintem az 52-esen is van szólós időszak.
59, 59a, 79, 79a az szóló.
Ismered a Világrádió c. progit? Azzal egy csomó rádiót lehet fogni, Mo.-it. Holnap este 19órától a CIVIL Rádióban nagyon jó műsor lesz! Ha van rá lehetőség, hallgasd! Buszos is! :o)
48A: 260-assal (Csak a reggeli csúcsban közlekedik) /Egyszer-kétszer átszerelő 151-es 48A-ként jön vissza a kölső végállomásról a Szent Imre térre - Ez a menet 280-as)
48-as 280-assal
59/59A 412-essel
151-es 280-assal (Ez a 151-es egy meghosszabbított 51-es a csúcsidőben. A Szt. Imre térről a 48 utvonalán megy a 48-as végállomásáig)
"...Az újabb Nagyrába hídból is van Trilexes változat..." Nem is kell olyan messzire menni: 200 -206 és a 283 psz. GVM, anno.
(Az újabbtípusú trilexes Nagyrábáról ha leveszed a Trilex "koronát", egyből felszerelhető rá a rendes, tömlőnélküli, tárcsás kerék. Nos, a fent nevezett trolikákon így is van megoldva, a B hídjukra szerelt kerekek rendes, tömlőnélküli, tárcsás felnin futnak, mint a többi GVM -ek.)
"Trilex hátsóhidat elég könnyű megkülönbztetni a nagyrábáktól. (Mert azokra hasonlít a legjobban) "
Rally!
A Trilex B híd és a Nagyrába híd az nem két különböző dolog.
A HLN-324-esnek Nagyrába hídja van, de trilex tárcsás kerekek vannak a Nagyrábán.
Az más kérdés, hogy maga a Nagyrába egy régebbi típus, mint a tömmi BKV-s buszon, máshogy néz ki a teteje.
Az újabb Nagyrába hídból is van Trilexes változat.
A 00-14-et inkább selejtezni kéne... (bár hidd el, hogy vannak annál rosszabb kocsik is, pl. 18-24)
Metrópótlás: Velünk akkor megint (mint mostanság folyamatosan) jól ki lesz cseszve, mert lehet a belvárosba sok átszállással menni. (de legalább a csúcsidőben járó 144gy végállomásoztatási problémái megoldódnak...)
Délpestszagértők!
A 48A, illetve a 294 szóló vagy csuklós viszonylatok? A Csepel, Szent Imre tér környékén megforduló viszonylatok közül jól emlékszem, hogy a 48, 51, 151, 38A, 152 csuklós, a többi nem?
Melyek azok a viszonylatok, amelyek időszakosan csuklósok, és időszakosan szólók? Én most ezeket tudtam felsorolni: 34, 42, 44gy, 44A-gy, 72, PÓLUS, EXPO. A 96-96gy örök csuklós?
Köszönöm!
nekem meg volt egy olyan tanárom, aki mindig ezt mondta:
az IKARUS-nak az volt a baja, hogy nem volt saját motorja, hanem RÁBÁ-kat használt, az meg MAN licenszes és a 208-as midikebe meg még IFA motort is belepakoltak.
És ő világíosított fel, hogy nem is Z80 hanem 280-as (de az már nagyon régen volt..)
"79A-val mi a helyzet? 79 az (most) épp Kf. Az A is? (Grimbinél nincs ott)"
Kelenföld tudtommal átadta Délpestnek. Szokott lenni rajta HLN is. A 79 az ugyanaz, mint a 79A, az egyik csak hétköznap, a másik csak szombaton közlekedik, tehát egyszerre nem, egy rövid szakasz a különbség.
- Kis marketing volt a téma a rendszerváltást ki mi élte át.... Ikarus téma, " az oroszok lehúzták a rolót de az Ikarus lekissebbedve új piacokat keresett, igaz nem tudta felvenni a versenyt >>minőségben<< a mannal és a svédekkel, de keresett új picokat. >>Rengetek Ikarust adnak el Afrikába<<, ez is bizonítja, hogy ha felismerik a lehetőségeket akkor menni fog a vállalkozás, etc .... "
NEm szóltam bele, különben nagyon jó tudású és korrekt tanár, de a buszhoz nem ért :)
elnézést, kihagytam:
az átlagembernek egyremegy hogy EAG vagy Szfehérvári, IKARUS és sokakl szerint magyar IKARUS ezért ezeréves és rossz és szét akar esni és magyar, ezért sz..r
"Az Ikarus (nem az EAG) itthoni népszerűsége eléggé lecsökkent a tűzveszélyes 412-esek óta nem?"
Csak a probléma ott kezdődik, hogy az embernek az IKARUS-ok és egyremennek és sz..ok.
Ha tudja egyáltalán, hogy az EAG nem Scania és Volvo meg Rába busz.
Most voltam Szlovákiába a GLB-584-el ez egy IKARUS EAG E95-ös és meg szólal több utas is a határnál: kényelmetlen az a MAN ülés, de rossz ez a MAN busz. És amikor felvilágosítottam, hogy ez Egyedi IKARUS, akkor mindegyik rámondta, akkor azé kényelmetlen mer magyar és IKARUS és százerzer éves... és hiába győzködtem pár embert, akkor is rámondták, van ez már húsz éves is, pedig 97-es. Pedig, az egyik legjobb E95-ös.
A gyorsjáratok egy része nyáron nem jár igaz? Gondolom a kocsihiány miatt is a sima 61gy (kb. 3-4 forda) elmarad, és megy Expresszbe.
Talán az lenne a logikus, ha a 61E Keresztúron, Örsön és a Blahán(?) állna csak meg.
Egy 7-es busz vezető azt mondta, hogy az ő busza Délpestre megy. Úgy tudom a 9-es buszai is oda mennek. Szerintem a 25 db Cinkotás fog átkerülni Délpestre, de még nem nagyon lehet tudni semmit.
"Egyéb változások?"
A 47-49 villamosok az Astoriáig fognak járni, mert az Astoria és a Deák között a metrópótlók fogják használni a síneket. Összevonják a 80-81 trolibuszokat.
Többet most nem mondok, mert még lenyakaznak.:-)
Az Ikarus (nem az EAG) itthoni népszerűsége eléggé lecsökkent a tűzveszélyes 412-esek óta nem? Ezt még tovább rontotta azzal, hogy nem ismerte el a felelősségét. Szomorú, hogy idáig jutott el...
Nem tudom mire számítottak. Átlagosan 50 millió forint / busz áron akartak venni 15 szóló és 25 csuklós alacsonypadlós buszt. Nem vagyok tisztában a csuklós buszok árával, de szerintem a nagy cégek 70 millió körül adják. A BKV Volvo mennyibe került?
"Lesznek buszok, amelyek bemennek a belvárosba?" "Igen, de hogy melyek, azt ne kérdezd, mert elfelejtettem. Egy biztos, a Blahán tengelyben fognak visszafordulni."
"Eredménytelen a miskolci busztender
A miskolci önkormányzat tulajdonában lévő Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Rt. eredménytelennek nyilvánította a negyven, alacsony padlózatú autóbusz szállítására még tavaly kiírt - több mint 2 milliárd forint értékű - közbeszerzési pályázatát, így új tender kiírása várható. Az MVK pénzügyileg nem találta elfogadhatónak az Ikarus, a MAN, a Mercedes, a Volvo és a lengyel Solaris ajánlatát. A kétszáz járműből álló buszpark fél évtizeddel ezelőtt megkezdett rekonstrukciója azután folytatódik, hogy a kormány másfél évvel ezelőtt 1,823 milliárd forint hiteltől és annak járulékaitól megszabadította az MVK-t."
ez mért keserítsen el?
ha nem most, akkor egy kicsivel később, de ide kell hogy jussanak az "újabb" kocsik (még mielőtt valaki belémköt, nem volvóra gondolok, nem is feltétlenül 435-re, hanem selejtezésre)
El kell hogy keserítsem NOLAN-t (és Téged is), de fogalmam sincs. Szerintem a Kelenföldesek mennek a 72-re, a maradékot meg elosztogatják más garázsoknak. A Cinkotaiaknak van hely garázson belül is. De ez szigorúan szerintem!
A 44gy-44agy-n elférnek, ha akarnak, csak az Ikarusnál a busz vége nem fér be a megállóba, de ez egy alacsonypadlósnálnem értem miért probléma...
Akkor most ~55 forgalmi lesz a 45é-n? Melyik garázs adja majd ki és mivel?:)
SaXViktor: A nagykorú buszokat az ősz utáni időszakra értettem...
Vajon mennyi hetet, vagy napot fognak ki birni a 9esen. SZVSZ, ez nem volt helyes dontes. Tenyleg egy 61E vagy egy 73gy jobb lett volna, vagy meg 44gy-44Agy is.
Ja, egyébként ma sikerült hazafelé elkapni a kis nosztalgiabuszomat :o) Csörög, zörög már a jó kis Trilex B híd, dehát GJSZ... Végülis talán 1 hónapos az autó....
baleset....beszakadt az út a pannónián! (ahol most ülök, légvonalban 10 méterre)
már napok óta nézegetem, mondom, ez így nem lesz nagyon fasza. nem is lett.
most az van, hogy az út mindkét oldalán (egymással pont szemben) van két elkerítés, és közte nem férnek el a buszok*
mindenesetre érdekes ilyet látni, hogy a 48-as fogja magát és körbemegy a téren, hogy a túloldalon megálljon
* kivéve a 12-04-et; a tanulója egy félórával ezelőtt átment ott. tehát elférnének, csak nem kerülgetik. megértem. (mellesleg a 412 szerintem nem férne elÖ
Cinkotások, ma már BPO-007, és BPO-030 is a 23-ason szolgált. Mi van itt? Nem lehet, hogy Délpest adott Cinkotának Knorros autót? :o)
Más: A multkori Vértes volános 266-ost ismét láttam. Azonosítója (Ami a Vértestől maradt rajta az a 433) Jelenlegi rendszáma FIS-329. Csepelen, a Szent Imre téren láttam.
Megintmás: Részemről sajnos sztornó a Május 1.-e. Megyünk vidékre :o( :o) De nem hagyom itthon a gépet! Lesz sok szép Zöld-Fehér autóbusz. :o)
"Sok értelme van... 9-esre kiálló 61e-kkel mi lesz?"
Nyilván meg lesz oldva az átszerelés is.
"Miért jó az, hogy a személyzetet meg a kocsikat is átveszik?"
Mondjuk azért, mert nagyhirtelen 25db csuklóssal több lesz Cinkotán és ez némi személyzetet is vonz magával, tehát valószínüleg helyhiány, egyenletesebb elosztás, egyenletesebb garázsútvonalterhelés, stb miatt.
"Még nagyobb méretű marhaság...7-es Thököly út miatt halál a 9 meg az utazóközönség miatt.
Mi meg a BKV szerint továbbra is csak nagykorú kocsikkal mehetünk..."
Egy nyarat ki fogsz bírni még a nagykorúakkal. Az utak témáját már kiveséztük itt párszor, nem hinném, hogy ezt most újra kéne kezdeni.
"És ez hol fog járni?"
A felújítás érinti a Kossuth téri állomást is, aholis a szerelvények nem állnak majd meg, csak áthaladnak, ezért a "Kispótló" a Kossuth tér - Astoria között fog közlekedni.
"Nagypótló mely két állomás közt fog járni?"
Ha jól sejtem a Deák - Stadionok, vagy a Deák - Örs között.
"Lesznek buszok, amelyek bemennek a belvárosba?"
Igen, de hogy melyek, azt ne kérdezd, mert elfelejtettem. Egy biztos, a Blahán tengelyben fognak visszafordulni.
"idején a 9-es buszt járművestül, személyzetestül átveszi Délpest."
Sok értelme van... 9-esre kiálló 61e-kkel mi lesz? Miért jó az, hogy a személyzetet meg a kocsikat is átveszik?
"VOLVOk leendő szolgálati helye Kelenföldről 7-es fele és 7A, Cinkotáról 7-es másik fele és 9!!! "
Még nagyobb méretű marhaság...7-es Thököly út miatt halál a 9 meg az utazóközönség miatt.
Mi meg a BKV szerint továbbra is csak nagykorú kocsikkal mehetünk...
"Egyébként a metrópótláskor a Kerepesin lesz buszsáv és lesz valami "kis metrópótló", melyet Óbuda fog adni 6db 260-assal!!! "
És ez hol fog járni?
"A Nagypótló a Keletinél be fog menni középre, ahol most a 67V végállomásozik. "
Nagypótló mely két állomás közt fog járni?
Lesznek buszok, amelyek bemennek a belvárosba? (144gy?)
Egyéb változások?
61E-vel kapcsolatban: már akartam kérdezni, hogy másutt, bp-n kivül van-e ilyen jellegű expressz (helyi) járat, köztes megállók nélkül? Ha igen, hol és mi a becses neve vagy száma? Persze céges különjáratok kivételével, egyébként csak úgy kiváncsiságból kérdezem.
"VOLVOk leendő szolgálati helye Kelenföldről 7-es fele és 7A, Cinkotáról 7-es másik fele és 9!!!"
Ez érdekes, azt hittem cinkotán 7-es mellett a 61E a másik "favorit" járat. Nem mintha nem örülnék annak, hogy itt lesz, csak legalább megvárnák, amíg a yozsefvarosi piac bezár. 9-essel még az a baj, hogy sokan mobil-menhelynek nézik...
Ha már szóba került Récsei: május 21.-én a "Récsei Autószalonban" fogok zenélni. Ha jól sejtem nyilvános és ingyenes lesz. Részletek később. Mindenkit várok szeretettel.
VOLVO
25db Kelenföld, 25db Cinkota. Metrópótlás idején a 9-es buszt járművestül, személyzetestül átveszi Délpest. A végén vissza. VOLVOk leendő szolgálati helye Kelenföldről 7-es fele és 7A, Cinkotáról 7-es másik fele és 9!!!
Egyébként a metrópótláskor a Kerepesin lesz buszsáv és lesz valami "kis metrópótló", melyet Óbuda fog adni 6db 260-assal!!! A Nagypótló a Keletinél be fog menni középre, ahol most a 67V végállomásozik.
Ma jártam Kelenföldön, már csak a legutóbb a Deákon égett 412-es van ott. 10-45 selejt, a többit megcsinálják. (Amit ezekszerint el is kezdtek)
A gépjármű nyilvántartásbeli adatai
Rendszám: AHW-012
Gyártmány: SKODA
Típus: 120 L
Szín: FEHÉR
A jármű körözés alatt áll? Nem
KGFB* adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki
A lekérdezett jármű forgalomban van
Az kérem ki van zárva... :o)
A cégnél kapásból 3 kollégát is tudok (ebből az egyik egy Nagyobb, De Még Nem Annyira Jelentős Főnök), aki a román ipar eme gyöngyszemével jár munkába (már amikor működik. Persze, pont az autószerelő kolléga "dákója" a legvackabb...)
:o))
En kameraval veszem fol. A hatso sarokba alok vagy ulok, es hagyom porogni a kamerak. Regebben filmeztem az utat de mindenki furcsan nezet, tehat rajta hagyom a "takaro kupakot". Azutan fel rakom a szamitogepre, DVDre konvertalom, a hangot levalasztom a keptol, es utana CD-re rakom.
Mar van 11ora hangom, es lesz meg 15ora (Marciusi felvetel).
Most, hogy így elkezdtem szervezni Stephensonnal Május 1.-ét, bejelentették itthon, hogy leutazunk vidékre azon a 7vgn, és hogy ne is próbáljak nem lejönni. :o( De megpróbálom áttenni egy másik 7vgre, mert azért Szekszárdot sem utasítanám vissza :o)
Tehát Május 1 számomra még egy bazinagy kérdőjel. :o(
A Bz driver a középrigóci forgalmistának intett, legalábbis szerintem. Mondjuk Vízváron reggel meg délután is integettek nekem meg kérdezték, hogy sikerült-e kéregjegyet vennem Középrigócon. Igaz, Vízváron múltkor jól bevásároltam kéregjegyből, megjegyezték az arcomat :-)
/me elment volna.
Ám *Tector* egésznap a kormányt tekergette a Budapest nevű őrültekháza közútjain...
(Télleg, milesz elsején? Bár, dolgozom, de csak éjfélre kell helyszínremennem...)
A BZ pilótája integetni próbál? Mert nem nagyon jött össze neki :o)
A Pannonos 266-os is jó. Nem fért ki az utolsó T betű, és mint a windows, kipontozták :o))))
Mi volt ma Budapesten?
Az egész városban, a négyzetkilométerre eső E 95M -ek aránya igen nagy volt...
No/sze, mindig vezetés közben találkoztam velük, pl:
-Kossuth tér, Parlament;
-Hegyalja út;
-Stefánia út;
-Deák tér.
(Mintegy fél -háromnegyed -egy órás időintervallumokkal).
VP -vel is néztük nem most, hanem az előző vasárnap, hogy egy 263-ason is ott foigyelt az azonosító. Asszem pont VID- 333 volt az. Pisti mondta, hogy egyre többön rajtavan már.
Mind VT Transmanos amit írtál. Illetve a Tétény buszon csúcsidőben továbbra is a Kelenföldre átcsoportosított 4-5 Ezüstnyíl 280-asok dolgoznak. Csúcson kivül MAN :o(
Na most már teljesen hülye vagyok, nem 1802, hanem 1804.
Most egyébként a 13-13A-t a VT-TRANSMAN üzemelteti? És a TÉTÉNY buszt? Én eddig úgy tudtam, hogy 87, 87A, 41, 50, 150, 58, 14, 114 VT, a 88 VB, és a többi mind BKV.
1996 augusztus 1.
Mező autóbusz üzemegység megszüntetése
200 július 1.
Belváros (korábban Récsei) üzemegység megszüntetése
A Belváros garázs területét a BKV már eladta, buszok ott nincsenek. (Ellenben van egy léggömb, amelyre rá van írva, hogy "Récsei":)). A területen bevásárlóközpontot nyitnak, azt hiszem Récsei Center vagy vmi hasonló néven, már elkezdték építeni.
18-24, 18-25, 17-73, 19-99, 00-04, 00-03 nincs nálatok? Ezeket a kocsikat nem láttam még a 44gy-s szétszóratásból... (ámde ma volt nem knorros 19-78-unk és 00-14-ünk)
Vicces ez a knorrozás:)
Ez elég érdekes... Dél-Pestről ideküldenek az egyik nem-knorros kocsi helyett egy másik nem-knorros kocsit? Biztos nem pótlás volt a 85-ről vagy vhonnan?
Egyébként tényleg nem a legjobb kocsi, de azért még elviselhető.
95-ös, ahogy megy a Stadionok felé, és befordul Köbánya vkp.-nál a vasutállomás után. Ott az az utca a Pongrác asszem, de a troligarázs ott van, az bizti. Az 1 villamosról meg a 37-es villamossal való találkozásnál kell leszálni.
Egy pár hete utaztam vele a 19-esen. Hát, ha már tulontúl finoman akarok fogalmazni, akkor azt tudom mondani, hogy nem a legjobb-legszebb autó Délpesten. Ha keretelés nélkül akarok fogalmazni, akkor egy romhalmaz. Elléggé le van pukkanva szegény.
Akárcsak 17-00 Ma nézegettem egy lámpaváltásnyit közelebbről, háááát nagyon halott.