Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Különben nem értem ezt a biztonsági hőcserélő dolgot. A túlhevült előremenű vizet hűti le? Vagy a gőzösödés ellen van? Mert akkor ez inkább a rendszert védi nem kifejezetten a kazánt, nem?? Úgy tudtam a kazán tud elpukkadni nem a radiátorok. Valaki homályosítson már fel, mert nem igazán értem e dolgot! köszi
Igen, igazad van az iszapleválasztó fontos és ennek ellenére kihagytam. Hol lenne jó helye? Talán a vegyes visszatérőben?
Jó lesz szerintem a visszatérő oldalon a keringető ez zárt rendszer. Visszatérőben talán azért is jobb, mert itt nem olyan meleg a víz, nem hőterheli a szivattyút annyira. Igen, ezt a hidegvizes nyakonöntést más is (épületgépész) mondta, hogy nem jó. Nade: a kazánom lemez lesz, a másik, hogy a hidegviz betáp pont kb. 10 méterre a kazán előtt lesz. Így a bekeveredés simán létrejön. Így sem jó? Bár lehet, hogy mégis csak a bizt. visszahűtőt választom és odaviszem a hálózati (vízműves) vizet. Ti.: ahova a vízbetápot szántam ott csak hidroforos víz lesz, és duplán nem lenne szerencsés ha a villany elmenne.
Középen van egy hőfokmérőm,de a visszatérő csövet megtudom fogni és a kimenőt is,azok pedig alul és felül vannak a tartályon.Elvileg a felső volt tegnap este is langyos olyankor,amikor a kazán kimenő már kézzel megfoghatatlan volt és a kazánban 90°C volt...
Nem teljesen kazán téma, de lehet vele benne fűteni:)
Van 26 köteg eladő Pini&Kay brikettem. Keményfa brikett, kb 30cm hosszú, 5x5cm-es, lyukkal a közepén. Egy kötegben 30db van pántolva. Egy köteg súlya 25kg.
Együtt a 26 köteg 40Ft/kg, különben 45Ft/kg.
Bp-en lakom, XVI kerületben. Szállításról a vevőnek kell gondoskodnia, a pakolásban tudok segíteni.
Teljesen igazad van! Ha más nem fel kéne dobnunk egy skiccet, aztán egy-pár szaki mondja már meg, hogy mi benn a hiba. én arra gondoltam, hogy mindkét kazánhoz a visszatérőjébe betenni egy visszacsapót, ezzel ki van szeparálva az egyik ha a másik megy. Aztán ha a vegyes csőtermója indítja a keringetőjét, akkor ugyanezzel a csőtermóval elektromosan tiltom a gázkazánt. (ez a Vaillantom esetében nem nehéz). Beiktatok mégegy, vagy nagyobb tágulásit. El kell látni a vegyest termosztatikus keverővel (pl.:ESBE), és minden jó biztonsági elemmel (nyomáscsökk. szelep, termikus elfolyó + esetleg meszebb a vegyestől a visszatérőbe egy automatikus hidegvizes hálózati rendszertöltőt. Azért odébb nehogy gebasz esetén hidegvizes sokk érje a kazánt. Jó lenne ez így??? Valaki? Vélemény? Köszi előre is!
én is pont egy ilyen feladat előtt állok! Nem egy bonyesz dolog asszem. Kérdés, hogy manuálisan akarod kifüggetleníteni őket csappal, (tehát ha az egyik üzemel akkor a másik egyáltalán ne) vagy pedig ha éppen fűt a vegyes akkor letiltani a gázkazit. Nekem az utóbbi lesz. Vagyis ha kialszik a tűz a vegyesben akkor indul a gázos ha a szobatermosztátja kiadja a parancsot. Tervem van rajzom a gépen nincs, de megkéne már rajzolni. Csak én ilyen egyszerű rajzprogikat ismerek mint a pl.: Paint.
no akkor már csak azt nem értem, miért rohangáltat engem a sziréna, és miért nem kapcsol be mondjuk egy 500w-os fagyvédő villanyfűtőtest a pincében. :-))))
Nekem szerencsém van, mert a pince majdnem teljesen a föld alatt van, a világítóablak alja a mennyezetéhez esik, és egy ferde nyílással ( szén, és facsúszda) csatlakozik. Akkor sem fagyott meg benne a vödör víz, mikor felújítás idején nem lakott itt senki, a lakásban pedig a régi C18 fagyvédett.
A lényeg, hogy a füstgázt a lehető legtovább benttartsam az égéstérben, már amennyire a kazán kialakítása lehetővé teszi.
Mivel nekem is az ajónak csapódik a füstgáz, ahogy megkerüli a lemezt, a tapasztalataim szerint nem jelent ez elveszett meleget. De ez lehet, hogy csak az én kazánomban sikerült így.
Mivel lehet csak pár százalékról van szó hatásfok tekintetében (nem mértem, de a füstgáz hőfokon látom a változás), és a ráfordítás szintén filléres dolog, nekem megéri.
Azt szeretném megkérdezni ,hogyha a tűztérben a füstjárat hátul megy ki,akkor is érdemes-e terelő lemezt betenni.?Mert így a hő előrejön és követlenül nem a kazán hátullyát melegíti ,ahol ugye a legtöbb víz van.
Mivel nálam szivíttyús a hőkivétel a tartályból, nálam az a jelenség, ha nagyon hideg van odakint (-10 alatt), akkor a tartály nem tud - tökéletesen - rétegződve lehülni, hanem kissé keveredik (40/35/25 kb) ezáltal hidegben több az el nem használható energia a tartályban.
Ha melegebb van, akkor az üzemszünetekben a rétegződés helyre áll, és többet tudok kivenni a tartályból (40/25/20 kb a vége).
Nálunk a puffer ásványgyapot hőszigetelésébe beleköltözött a patkány, tehát nem igaz hogy azt nem szeretik az állatok. A ház falán lévő hungarocellbe viszont még nem költözött bele semmi, mert ha szakszerűen van megcsinálva akkor nem tudnak hozzáférni.
Kicsit lemaradtam a fórum olvasással, most pótolom.
A tök hideg visszatérőnek is van előnye. Nekünk szobahőmérsékletű, mondjuk húsz fokos a visszatérő ha a pufferről megy a fűtés (gravitációsan). A pufferben lévő teljes vízmennyiség egyszer meg tud fordulni, aztán 35/20/20 foknál vége a fűtésnek. Ha menne a szivattyú akkor kergetné körbe-körbe a vizet, és 35/35/35-nél már nem lehetne több meleget értelmesen kivenni a tartályból, tehát elvileg az extrém lassú keringetéssel bírja a legtovább.
Urak, aki motoros szeleppel állít elő kevert előremenőt, az legyen szíves ossza meg velem, hogy mik kellenek hozzá...most jövök a Conrad honlapjáról, de vagy nem tudom, hogy mit keressek, vagy nincs:-(
Feladat a következő:a padlófűtés számára kellene beállíthatóan mondjuk 30-45 fok közötti előremenőt csinálni a pufiból jövő 40-90 fokos vízből, illetve ha a lakás nem kér meleget, akkor is figyelve az előremenőt, "megszaladás" esetén lezárni(gravitációsan átmegy a jelenlegi keverőszelepen a víz, és nem igazán tetszik, hogy a padlóba néha 80 fokos víz megy - igaz, csak rövid ideig).
Úgy tűnik, hogy a termosztátos keverőszelepem behalt - tökéletes sose volt, de most már gyakorlatilag csak a kézzel beállított keverési arányt/hőfokot tartja(adott dT-t, de nem szabályoz le előremenő vízhőfok-emelkedés esetén).
Létezik-e valami elektronika, amin be lehet állítani mondjuk 40 fokot, és ő ezt mondjuk polaritásváltott egyenárammal egy egyenáramú motort* vezérelve beállítgat(tud mondjuk 10 ampert, 12V), ja és nem csilliókba kerül?
*agyalok rajta, hogy a jelenlegi szelepet átalakítom sima keverővé, és egy ablaktörlőmotorral állíttatom, csak kéne egy vezérlőelektronika hozzá