Az én távirányítóm 3 V DC-vel mükszik, nem ráz. Sajnos a STB nem érzékeli a kádból a vezérlő jelet, ezért fürdés előtt beállítom a kívánt csatornát (mert a TV-t látom a kádból - így terveztem meg a házat:-).
Talán azért nem voltam elég érthető, mert a műanyag cső innenső végén a pneumatikus működtető gomb van (ez esett be!), a cső másik végén meg maga a kapcsoló, ami már "villanyos" szerkezet. (Te ezt nyilván tudod, de nekem az egész dolog új volt:-)
Megnyomtam a kád oldalára szerelt pneumatikus kapcsoló nyomógombját, mire az átesett a lyukon, behullott az előlap és a kád közé. A felette lévő díszkeret persze "felül" maradt.
Leszereltem az előlapot (így hozzáfértem a nyomógombhoz), de nem volt kedvem "alulról" visszadugni, mert úgyis újra ki fog esni (a kádba túl nagy lyukat fúrtak a gyártók). Csak arra voltam kíváncsi, hogy letéphetem-e büntetlenül a műanyag csövet a működtető gomb aljáról (akár újat veszek, akár ez alá teszek valami bejlagot). Kioktattak, letéphetem.
Közbe iktattam egy nagyobb átmérőjű gyűrűt, vissza toloncoltam a műanyag csövet és már működik is.
„Az MSZ 447:2009 szabvány 3.4. szakasza szerint földkábeles csatlakozás esetén a csatlakozási pont csak az ingatlanhatáron alakítható ki.
Földkábeles csatlakozások esetén csatlakozó főelosztó alkalmazása minden esetben szükséges. Ez az előírás szabadvezeték-hálózatról és földkábel-hálózatról történő csatlakozás esetére is vonatkozik.
Mivel földkábeles csatlakozásnál a csatlakozási pont a csatlakozókábel csatlakozó főelosztóban levő végpontja, ezért a hivatkozott szabványelőírás mérvadó a csatlakozó főelosztó elhelyezési és kezelhetőségi feltételeire.
Ennek megfelelően tehát földkábeles csatlakozásnál minden esetben szükséges csatlakozó főelosztó alkalmazása és azt a közterületi határon, közterületről szabadon hozzáférhető és kezelhető kivitelben kell megvalósítani.
Kérjük, hogy a közterülettel határos kerítésvonalban elhelyezendő fogyasztásmérőhely kialakítások során vegyék figyelembe a csatlakozó főelosztó elhelyezésére vonatkozó szabványelőírást, olyan villamos termékek alkalmazásával végezzék el a kivitelezést, ami a szabványelőírásokat az adott alkalmazási körülmények között teljesíti!
A csatlakozó főelosztó lakatolható kivitele célszerű módon alkalmas az illetéktelen hozzáférés megakadályozására, illetve – megfelelő műszaki megoldás alkalmazása útján, pl. takarással – védelmet tud nyújtani az elosztói zárópecsét számára.”
A földkábeleket védőcsőbe szeretném rakni feltétlenül. A házhoz menő kábel az 32-es KPE csőben van, amihez 36-os tömbszelencém van.
A bejövő táp kábel az 4x25-ös ALU lesz. szerintem a 4x25 nem fér bele a 32-es KPE csőbe. (Itt elég lenne nekem a földfelszin feletti rész KPE csőbe tennem, vagy ez hogy szokott lenni? Az E.on 40-es KPE csőben fogja behúzni, vagy ők használnak ilyenkor földkábelt? Az oszlop tőlem 25 méterre van. Vagy vegyek egy 2 méteres 40-es KPE csövet és ahhoz való tömbszelencét? Az ismerős, azt mondta, hogy a bejövő oldalt nem lesz jó az A-50-es csőcsatlakozás, de 32-es KPE csőben nem megy el a betáp?
Ez hogy szokott lenni? Illetve a másik gondom, hogy a szekrényben gyárilag meg voltak furva a lyukak. viszont akkor a tartóvashoz hogyan szokták rögzíteni a kábelt?
Sziasztok vezeték kereszt mecsetekkel kapcsolatban érdeklödnék , hatos tömör rezet vettem a boltban. És meg mértem lebalankolva a vezeték kereszt mecsetét toló mérővel , és az eredmény kb négy miniméter lett pedig rá van irva , hogy hatos. Meg mértem egy 2,5 - volt rá irva és 1, 9 mértem. Hatos vezetéket egy 15m szakason fektetűk le. Ez egy 5 eres föld kábel , hogy lehet az hogy csak négy miniméteres a hatosnak mondott kábel .
Összeraktam a következő szekrényt. Az ismerős lepecsételte az E.on-os papírokat.
Viszont mondta, hogy az firelé és a méretlen HLAK közzé ne a mostani 6os vezetéket tegyem, hanem cseréljem ki az összest 10-re, mert meglehet, hogy ezért elutasítja az e.on, illetve a másik az, hogy szerinte rövidek a vezetékek. Azt mondta, hogy a HLAK-ból, mind a fireléből a szekrény felső 1/4edéig, majdnem a tetjéig érjen, illetve a kismegszakító és az óra közzé legalább 50-60cm es vezetéket tegyek. Illetve azt mondta, hogy a zöld/sárga is 10-es vezeték legyen és ne a méretlen HLAK-ba kössem be, hanem a mért részen lévő elmenő HLAK-ba kössem be.
Légyszíves mondjátok meg, hogy mennyire van, illetve nincs igaza.
(Illoeetve lesz még 1 kérdésem az A-50-es csőadapter kapcsán, de ahhoz csinálok 1-2 fényképet.
"szerintem az állványnál SOKKAL jobb eredményt érnél el, ha a hangfalaidat (lehetőleg fém dübelekkel) a falra rögzítenéd/szorítanád (nekem is így volt: a két kis hangfal fel volt fogatva a 30 centis tömör téglafalra)"
Egyszer majd próbáld ki, hogy egy dolgon kívül semmit nem változtatsz, csak a hangdobozokat elhozod a fal mellől. Ne legyen körülötte 1-2 méteren belül fal.
A legtöbb szerelvényen a bekötési pont úgy van kialakítva, hogy két vezetéket is be lehessen kötni, mindkét pont egyenlő rangú és átmenőben is bírja a megadott áramot, tehát a láncolás nem szabálytalan.
Az viszont igaz, hogy a lánc hosszával a későbbi hiba lehetősége is növekszik, de szerencsére a csillagpontos szétosztás sem tilos :)
Én 4 db dugaljat még simán láncolnék, de pl 6 darabot már valószínűleg szétosztanék két hármas csoportra, de a szétosztást valószínűleg nem az első dugalj mögötti kis lyukban csinálnám, hanem fent a kötődobozban.
Ez számomra nem érthető. A műanyag cső végén rajta van a nyomáskapcsoló és te le akarod szedni róla? Miért? A képen látható lyukban nem tűnik el semmilen cső.
"alul filc csúszótalp, a hangfal felől meg tüske, voila"
Ahogy a hangszóró membrán-tömege előre-hátra mozog, úgy rángatja ellenkező irányban a dobozt maga körül. Igaz, hogy ez nagyon pici mozgás, de ez a pici is sokszor éppen elég ahhoz, hogy a sztereo hangzás pontjai "szétkenődjenek" a térben (remélem érhető vagyok).
Ez ellen
- egyrészt úgy védekezhetünk, hogy minél durvábban eltoljuk ezt a membrántömeg/hangafaltömeg arányt (minél nagyobb tömegű hangfalalakkal - szélsőséges esetben magának az épületek egy beton/tégla része a hangdoboz)
- másrészt úgy védekezhetünk, hogy a hangfalat minél merevebben (ez a kulcsszó!!!) összekötjük egy hatalmas tömegű valamivel, pl a ház padlójával/falával. A cél ilyenkor az, hogy a hangfal tömegének rezdüléseiből lehetőleg minél több átadódjon az épület hatalmas tömegének.
A te "merevségi láncod" leggyengébb pontja a pihepuha filc az állvány alján (sokan szőnyegre állítják az állványt, az ugyanilyen hiba), a másik nagy hiba hogy nem közvetlenül a padlón áll, hanem valami szekrényfélén és habár a homokkal töltött papírcsőnek valóban csodálatosan alacsony a saját rezonanciája, de sajnos merevnek nem igazán tekinthető. A jelenlegi hangszóró pozíciókban (ha nem zavar, hogy ennyire közel vannak egymáshoz) szerintem az állványnál SOKKAL jobb eredményt érnél el, ha a hangfalaidat (lehetőleg fém dübelekkel) a falra rögzítenéd/szorítanád (nekem is így volt: a két kis hangfal fel volt fogatva a 30 centis tömör téglafalra). Ahol pl fa parketta van, ott én nem is nagyon javasolnám a pénzköltést drága hangfal állványra: vagy hatalmas tömeg, vagy falhoz szorítani (esetleg mindkettő :)