Keresés

Részletes keresés

szicsu1007 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58774

KAON NA1600HD-t is?

Előzmény: Lacivill (58771)
pajaci Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58773

200ezerFt-os telót áztat az ember a vízben?

Előzmény: Lacivill (58771)
pajaci Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58772

Kérj ilyet karácsonyra a jézuskától:

 

http://www.argep.hu/trend/IRHO/Ir-hosszabbito.html

Előzmény: szicsu1007 (58770)
Lacivill Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58771

Okos telóval is lehet állítani.

Előzmény: szicsu1007 (58770)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58770

OFF

Az én távirányítóm 3 V DC-vel mükszik, nem ráz. Sajnos a STB nem érzékeli a kádból a vezérlő jelet, ezért fürdés előtt beállítom a kívánt csatornát (mert a TV-t látom a kádból - így terveztem meg a házat:-).

Előzmény: pajaci (58749)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58769

Talán azért nem voltam elég érthető, mert a műanyag cső innenső végén a pneumatikus működtető gomb van (ez esett be!), a cső másik végén meg maga a kapcsoló, ami már "villanyos" szerkezet. (Te ezt nyilván tudod, de nekem az egész dolog új volt:-)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58746)
Tízenhármaska Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58768

Előzmény: Tízenhármaska (58765)
szicsu1007 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58767

Megnyomtam a kád oldalára szerelt pneumatikus kapcsoló nyomógombját, mire az átesett a lyukon, behullott az előlap és a kád közé. A felette lévő díszkeret persze "felül" maradt.

Leszereltem az előlapot (így hozzáfértem a nyomógombhoz), de nem volt kedvem "alulról" visszadugni, mert úgyis újra ki fog esni (a kádba túl nagy lyukat fúrtak a gyártók). Csak arra voltam kíváncsi, hogy letéphetem-e büntetlenül a műanyag csövet a működtető gomb aljáról (akár újat veszek, akár ez alá teszek valami bejlagot). Kioktattak, letéphetem.

Közbe iktattam egy nagyobb átmérőjű gyűrűt, vissza toloncoltam a műanyag csövet és már működik is.

Köszönöm a segítő szándékot!

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58746)
Tízenhármaska Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58766

A 4*25-ös kábelt simán behuzzák a Mű-I-s 36-os csőbe.

Előzmény: krisztian98 (58761)
Tízenhármaska Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58765

Előzmény: Tízenhármaska (58763)
Tízenhármaska Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58764

2.       Szakmai tájékoztató:

„Az MSZ 447:2009 szabvány 3.4. szakasza szerint földkábeles csatlakozás esetén a csatlakozási pont csak az ingatlanhatáron alakítható ki.

Földkábeles csatlakozások esetén csatlakozó főelosztó alkalmazása minden esetben szükséges. Ez az előírás szabadvezeték-hálózatról és földkábel-hálózatról történő csatlakozás esetére is vonatkozik.

Mivel földkábeles csatlakozásnál a csatlakozási pont a csatlakozókábel csatlakozó főelosztóban levő végpontja, ezért a hivatkozott szabványelőírás mérvadó a csatlakozó főelosztó elhelyezési és kezelhetőségi feltételeire.

Ennek megfelelően tehát földkábeles csatlakozásnál minden esetben szükséges csatlakozó főelosztó alkalmazása és azt a közterületi határon, közterületről szabadon hozzáférhető és kezelhető kivitelben kell megvalósítani.

 

Kérjük, hogy a közterülettel határos kerítésvonalban elhelyezendő fogyasztásmérőhely kialakítások során vegyék figyelembe a csatlakozó főelosztó elhelyezésére vonatkozó szabványelőírást, olyan villamos termékek alkalmazásával végezzék el a kivitelezést, ami a szabványelőírásokat az adott alkalmazási körülmények között teljesíti!

 

A csatlakozó főelosztó lakatolható kivitele célszerű módon alkalmas az illetéktelen hozzáférés megakadályozására, illetve – megfelelő műszaki megoldás alkalmazása útján, pl. takarással – védelmet tud nyújtani az elosztói zárópecsét számára.”

Előzmény: krisztian98 (58752)
Tízenhármaska Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58763

A 10-s Z-S is karcsú lesz,illetve a kábelfogadóba kell még egy Hlak a védővezetőnek,majd ott kell nullázni.

 

Kiváncsi leszek,hogy elfogadja majd azt a kábelfogadót az áramszolgáltató.

Előzmény: krisztian98 (58752)
krisztian98 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58762

vagy ők használnak ilyenkor védőcsővet?

Előzmény: krisztian98 (58761)
krisztian98 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58761

Akkor még 1 kérdés:

 

A földkábeleket védőcsőbe szeretném rakni feltétlenül. A házhoz menő kábel az 32-es KPE csőben van, amihez 36-os tömbszelencém van.

A bejövő táp kábel az 4x25-ös ALU lesz. szerintem a 4x25 nem fér bele a 32-es KPE csőbe. (Itt elég lenne nekem a földfelszin feletti rész KPE csőbe tennem, vagy ez hogy szokott lenni? Az E.on 40-es KPE csőben fogja behúzni, vagy ők használnak ilyenkor földkábelt? Az oszlop tőlem 25 méterre van. Vagy vegyek egy 2 méteres 40-es KPE csövet és ahhoz való tömbszelencét? Az ismerős, azt mondta, hogy a bejövő oldalt nem lesz jó az A-50-es csőcsatlakozás, de 32-es KPE csőben nem megy el a betáp?

Ez hogy szokott lenni? Illetve a másik gondom, hogy a szekrényben gyárilag meg voltak furva a lyukak. viszont akkor a tartóvashoz hogyan szokták rögzíteni a kábelt?

 

 

 

 

 

 

Köszi:

K

krisztian98 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58760

Akkor cserélem a vezetékeket 10-re.

Akkor viszont azt nem értem, hogy a szekrényhez gyárilag miért 6-os vezetéket adtak?

A Zöld/sárgát hova kössem be? A méretlen 4-ik vezetékhez? vagy a házhoz menő földkábelhez?

Előzmény: Peter atyuska (58758)
VILLÁMGYORS Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58759

koszi

Előzmény: Peter atyuska (58757)
Peter atyuska Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58758

Igen higgyél neki MSZ 447:2009 szabvány.

Előzmény: krisztian98 (58752)
Peter atyuska Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58757

Amit mérsz az a keresztmetszet amit a vezetékeknél adnak meg az a mm2 felület ami 6-os.

Előzmény: VILLÁMGYORS (58754)
VILLÁMGYORS Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58756

keresztmetszet

Előzmény: VILLÁMGYORS (58755)
VILLÁMGYORS Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58755

bocs a hibakert gy nem magyar bilentyus geprol vagyok milimeter akar lenni

Előzmény: VILLÁMGYORS (58754)
VILLÁMGYORS Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58754

Sziasztok vezeték kereszt mecsetekkel kapcsolatban érdeklödnék , hatos  tömör rezet  vettem  a  boltban. És  meg  mértem lebalankolva  a vezeték  kereszt  mecsetét  toló mérővel , és  az  eredmény kb négy  miniméter  lett pedig  rá van  irva , hogy  hatos. Meg  mértem  egy  2,5 - volt  rá  irva és 1, 9 mértem. Hatos  vezetéket egy 15m  szakason  fektetűk  le. Ez   egy  5  eres  föld  kábel  , hogy  lehet  az hogy  csak  négy  miniméteres  a  hatosnak  mondott  kábel .

Lacivill Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58753

Higgyél az ismerödödnek

Előzmény: krisztian98 (58752)
krisztian98 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58752

Sziasztok,

 

Egy kis ON a sok OFF hozzászólás között :)

 

A következőekben lenne kérdésem.

Összeraktam a következő szekrényt. Az ismerős lepecsételte az E.on-os papírokat.

Viszont mondta, hogy az firelé és a méretlen HLAK közzé ne a mostani 6os vezetéket tegyem, hanem cseréljem ki az összest 10-re, mert meglehet, hogy ezért elutasítja az e.on, illetve a másik az, hogy szerinte rövidek a vezetékek. Azt mondta, hogy a HLAK-ból, mind a fireléből a szekrény felső 1/4edéig, majdnem a tetjéig érjen, illetve a kismegszakító és az óra közzé legalább 50-60cm es vezetéket tegyek. Illetve azt mondta, hogy a zöld/sárga is 10-es vezeték legyen és ne a méretlen HLAK-ba kössem be, hanem a mért részen lévő elmenő HLAK-ba kössem be.

 

Légyszíves mondjátok meg, hogy mennyire van, illetve nincs igaza.

(Illoeetve lesz még 1 kérdésem az A-50-es csőadapter kapcsán, de ahhoz csinálok 1-2 fényképet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Köszönöm:

Krisztián

GeriSoft07 Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58751

ez az 1mm-es csúszótalp filc, az nem túl puha, épp nem kemény

 

pajaci: így van :)

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58745)
pajaci Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58750

Kicsi, mélyszegény doboznak általában jót tesz ha közel tolják falhoz, vagy sarokba teszik.

Előzmény: Szirty__ (58748)
pajaci Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58749

Kádból kapcsolod a plazmatévét, vagy mi a szösz? Meg ne rázzon a záram!

Előzmény: szicsu1007 (58744)
Szirty__ Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58748

Üdv Mekk Elek ezermester!

 

"szerintem az állványnál SOKKAL jobb eredményt érnél el, ha a hangfalaidat (lehetőleg fém dübelekkel) a falra rögzítenéd/szorítanád (nekem is így volt: a két kis hangfal fel volt fogatva a 30 centis tömör téglafalra)"

 

Egyszer majd próbáld ki, hogy egy dolgon kívül semmit nem változtatsz, csak a hangdobozokat elhozod a fal mellől. Ne legyen körülötte 1-2 méteren belül fal.

Akkor hogyan szól...

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (58745)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58747

A legtöbb szerelvényen a bekötési pont úgy van kialakítva, hogy két vezetéket is be lehessen kötni, mindkét pont egyenlő rangú és átmenőben is bírja a megadott áramot, tehát a láncolás nem szabálytalan.

Az viszont igaz, hogy a lánc hosszával a későbbi hiba lehetősége is növekszik, de szerencsére a csillagpontos szétosztás sem tilos :)

Én 4 db dugaljat még simán láncolnék, de pl 6 darabot már valószínűleg szétosztanék két hármas csoportra, de a szétosztást valószínűleg nem az első dugalj mögötti kis lyukban csinálnám, hanem fent a kötődobozban.

Előzmény: troby (58742)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58746

Ez számomra nem érthető. A műanyag cső végén rajta van a nyomáskapcsoló és te le akarod szedni róla? Miért? A képen látható lyukban nem tűnik el semmilen cső.

Előzmény: szicsu1007 (58744)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.07.28 0 0 58745

"alul filc csúszótalp, a hangfal felől meg tüske, voila"

 

Ahogy a hangszóró membrán-tömege előre-hátra mozog, úgy rángatja ellenkező irányban a dobozt maga körül. Igaz, hogy ez nagyon pici mozgás, de ez a pici is sokszor éppen elég ahhoz, hogy a sztereo hangzás pontjai "szétkenődjenek" a térben (remélem érhető vagyok).

Ez ellen

- egyrészt úgy védekezhetünk, hogy minél durvábban eltoljuk ezt a membrántömeg/hangafaltömeg arányt (minél nagyobb tömegű hangfalalakkal - szélsőséges esetben magának az épületek egy beton/tégla része a hangdoboz)

- másrészt úgy védekezhetünk, hogy a hangfalat minél merevebben (ez a kulcsszó!!!) összekötjük egy hatalmas tömegű valamivel, pl a ház padlójával/falával. A cél ilyenkor az, hogy a hangfal tömegének rezdüléseiből lehetőleg minél több átadódjon az épület hatalmas tömegének.

 

A te "merevségi láncod" leggyengébb pontja a pihepuha filc az állvány alján (sokan szőnyegre állítják az állványt, az ugyanilyen hiba), a másik nagy hiba hogy nem közvetlenül a padlón áll, hanem valami szekrényfélén és habár a homokkal töltött papírcsőnek valóban csodálatosan alacsony a saját rezonanciája, de sajnos merevnek nem igazán tekinthető. A jelenlegi hangszóró pozíciókban (ha nem zavar, hogy ennyire közel vannak egymáshoz) szerintem az állványnál SOKKAL jobb eredményt érnél el, ha a hangfalaidat (lehetőleg fém dübelekkel) a falra rögzítenéd/szorítanád (nekem is így volt: a két kis hangfal fel volt fogatva a 30 centis tömör téglafalra). Ahol pl fa parketta van, ott én nem is nagyon javasolnám a pénzköltést drága hangfal állványra: vagy hatalmas tömeg, vagy falhoz szorítani (esetleg mindkettő :)

 

Előzmény: GeriSoft07 (58741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!