Nem akarok bele szólni,de jártam én is úgy,3-as Golfal VCDS szerint 4-6fok volt az előgyújtás,de stroboszkópal mérve 16-18fok volt,és akkor működött valamennyire elfogadhatón:)))
Lenne egy kérdésem!!
2007-es Astra H-csatant,mindent rendbe raktak,légzsáktól kezdve minden működik.
Csak az a gond a beltér,és a csomagtér világitás álandóan működik,ha nyitva az ajtók,ha bezárva,ha gyújtást adnak rá akkor is.Op-Com,Autócom szerint is hiba kód nincs kivezérlésel kilehet kapcsolni,de ha levan róla véve akkor folyamatosan világit,baloldali "B"oszlopnál találtak három összefogott kábelt ami kimegy a motortérbe a modulba azon testet mérnek ha nyitva valamelyik ajtó a bal elsőn kivül ha bevan zárva akkor nincs rajta test,de ha levan kötve akkor is van beltér világitás.
Az X16XEL-en, ha jól emlékszem, az az integrált trafó van ahol a stroboszkóp klipszét nincs hová csatlakoztatni, csak ha átvezetékezed a nagyfesz részt...nem stroboszkópra gondoltak amikor tervezték :-)
Hmm ezt most picit nem értem. Azt megnéztem, hogy a főtengely tárcsa jelölés jelen van, a vezérműtengely kerekek jelen vannak, s a dugattyú is a FHP-n van. Tehát elméletileg minden a helyén van...
Az igaz, hogy vásárláskor nem volt ilyen, s volt vezérműtengely szimeringek cseréje is, de a vezérműtengely kerekeket csak egyféle képen lehet felrakni. Nem? Nem Én cseréltem a vezérlést, nincs előttem a veztengely és kereke.
'A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. '
Ez számomra azt jelenti, hogy egy helyzet jeladó valami miatt hibás pozíciót ad. Azaz, a leolvasott gyújtási időpontot szerette volna az ECU beállítani, a valós értéket meg pl. szkóppal vagy stroboszkóppal tudod meghatározni.
Persze ez opcom ma beszart (csak kattog), s majd megnézem a TPS értéket, hogy változott-e. Amit még nem írtam le, hogy igazából nem is csörgés, hanem csilingelés inkább 1500-2000 között ha nagypapásan vezetek, s 98as benzinnel (Agip) nem csilingel annyira. Sőt, amikor a 34 fokok voltak a múlt héten akkor volt, hogy napokig nem is csörgött.
A másik furcsa észrevétel még, hogy ha meleg az autó leállítom, várok 1-2 órát, s míg el nem éri óra szerint a 95 fokot akkor addig szebb az alapjárat és nem is csilingel.
Én is valami ilyesmire gondolok. Hengerfejet még éppencsak levettem, holnap szétszedem darabjaira. Jelentkezem ha találok benne valami érdekeset. A műhelyünkben olyan ez a motor, mint a fehér holló.
Én nem vagyok biztos abban, hogy felső holtpont után kellene gyújtania. Azok a negatív értékek nem feltétlenül rosszak. Szerintem a TPS cseréjével meg is oldottad a hibáját.
Az autó egy 1997es F Astra, X16XEL motorkóddal. Nehéz a hibákat leírni, hogy nem hallja, látja az ember, de bele vágok. A jelenség úgy kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy üzem melegen, alapjáraton mintha a motor ki-ki hagyna, de a fordulatszám nem változik se fel, se le. Igazából ha megfogtam a szívósort, azon lehet jól érezni, hogy ki ki hagyna. Az autó városi autó, rövid távok télen-nyáron, víz nem tűnik el, olajfogyasztása a gyári maximális előíráshoz közel van, ahogy tapasztaltam 0,6 liter/1000 km.
Ahogy megérkezett a meleg idő még egy jelenség társul az előző jelenséghez, még pedig az, hogy 10 indításból 3-4 alkalommal olyan mint amikor ráindítana az ember a járó motorra, egy kis csattanást hallani. Ezzel szinte egy időben megérkezett az is, hogy ha nagypapásan nyomom a gázt, mint ha tojás lenne a lábam alatt, akkor 1500-2000 között becsörög. Na itt már elkezdtem vakarni a fejemet, hát akkor gyerünk opcom és autocom segítségre. Élő adatokból a következők látszanak:
- Gyújtás pont: -5 és -1 között van. - Injektorok befecskendezési ideje: 3.4-3.5 ms - Fojtószelep pótméter helyzet állása 2500-3000 fordulatnál még 0% volt. - Kopogás szenzor lépés: 10-10-8-10, s ez nem is változott a fordulatszám növelésekor
Kicseréltem a fojtószelep pótmétert egy új Hellára, ez az érték így már változik a gázpedál lenyomására, viszont a gyújtáspont még mindig negatívban van, illetve az befecskendező nyitási ideje is. Kipróbáltunk referenciaként egy ugyanilyen motorú Astrát, ahol a gyújtási pont +1 és +15 között változott emlékeim szerint. Ezután következett a következő alkatrészek próba cseréje:
- Főtengely jeladó - Vezérműtengely jeladó - Beszívott levegő hőmérséklet jeladó - Vízhőmérséklet jeladó - Kopogásérzékelő - MAP szenzor - EGR csere - Alapjárati motor - Gyertya kábelek - Gyújtó trafó - Vezérlés jelek ellenőrzése a főtengely jelével, tárcsán a bordák ellenőrzése, főtengely jeladó távolság ellenőrzése a tárcsától - Vákuum az összes körben - Benzin nyomás - Tankszellőztető szelep - Dugattyú FHP és vezérlés jelekkel
- Lambda szonda
A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. Szerelők teljesen tanácstalanok, van aki a fentebb felsoroltakat kicserélni próbára, van aki mechanikus problémára gondol, ami a motor szétszedés után derülhetne csak ki. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mit tudok csinálni. Hogyan tovább vajon?