Sziasztok! 2003-as 2.0Hdi 90 Peugeot 307. A probléma az, hogy az összes eddig talált módot alkalmazva sem sikerült működésre bírni a távirányítót. Amit próbáltam: BSI reset,szinkronizásás(gyujtással nyomva a zár gombot),valamint diagnosztika kimutatta, hogy a kulcsa adja a jelet, az autó pedig veszi, de mégsem akar összejönni! Az autóban rengetegszer volt cserélve az irányjelző panel(tanuló autó volt), valamint 655ezret futott. Valaki tudna segíteni, hogy lehet működésre bírni??
De, lehet érdekes, vidd vissza hozzá és ha kell intézze el a cserét. Ennél a pontnál lehet gond a hegesztési varrat hibája. A kipufogó szetthez meg szerintem nem adnak semmit. A régi felfüggesztéseket és csavarokat használta szerintem. A felfüggesztések cseréje is javasolt 5-6 év után, mert lazán lógni fog az egész és nem a gumi tartja, hanem az a műanyag biztosító szalag. Az meg engedi erősen mozogni az egész rakatot. 3 felfüggesztése van. Nézd meg az állapotukat.
Hát jó. Megvárom... Csak már az agyamra megy. Ha a kifújás nem érdekes, s a tűzkarikánál nyikorog akkor azt megoldom valahogy. (csak mivel mától vagyok szabin, s vasárnap mi is tiplizünk el így akkor így marad, s nyikorog végig)
Biztos utángyártott, mert ~36k körül volt + a munkadíj, így kért 45öt. Csak nekem az furcsa, hogy a tűzkarikás résznél olyan mintha a régi gyári rögzítő rész meg csavarok maradtak volna. Mintha áthegesztette volna az új kipufogócsőre a régi rozsdás csatlakozót, s még csavarokat, rugót se cserélt. Mert szerintem ennek is fényes újnak kéne lennie. Vagy ez nem tartozéka az új csőrendszernek? Nem azon is gyárilag van hegesztve? A hegesztés meg a középdob csatlakozásnál is ugyanolyan. Ebből meg az jön le nekem, mintha a szerelő hegesztette volna össze itt-ott.
Pedig a tűzkarikánál nyikorog az biztos. Az a kifúvás a gyártó hegesztésének a gondja, vissza kell venni a forgalmazónak és ha a reklamációt elfogadják, visszaadják a pénzt, amit az újra befizetsz mégegyszer. Ettől a kifúvástól egy kicsit hangosabbnak vagy morgősabbnak kell lennie.
Én is jártam így, Bosal az első dobnál kifújt csak nem ennél a varratnál. A szerelővel abban maradtunk, hogy télen nem szórakozunk vele, majd tavasszal reklamál mert még bőven benne van az egy évben. Aztán a nyomok eltűntek és nincs mit reklamálni, a kis lyuk eltömődött. 2 éve van benn.
Ránézésre nem tudom megmondnai, hogy gyári-e, csak az ára alapján. A gyári a duplája lehet kompletten vagy még több, ez az ár az utángyártott ára, nekem 2 éve 38e Ft volt az alkatrész.
Várd meg, amig hazaér a szerelő és nézze meg. Ha ő vette, akkor intézze.
Múltkorában lett cserélve kipufogó, teljes cső/dobrendszer a csatlakozástól (~45k-ért). Első ~2-3 nap még semmi hangja nem volt. Aztán elkezdett iszonyatosan nyikorogni/csikorogni, mikor váltok/kuplungolok s a motor kimozdul.
Mondtátok, hogy nem lett bekenve rézpasztával, vagy hogy tegyek a csavarok/rugók alá alátétet, klingerit, stb... Na ma találtam aknát, hogy alá tudjak bújni meglessem mi a helyzet, tudok -e kezdeni vele valamit. Szereztem rézpasztát is. De a megállapításom az hogy én ~semmit.
Kérdésem lenne: A képek alapján ez nektek gyári kipufogónak tűnik? Az így van hegesztve láthatóan a toldásoknál? (nekem úgy tűnik, mintha a szerelő körbehegesztgete volna a csövet a dobokkal...) A második képen látható, hogy még valahol ki is fúj kicsit, mert látszik a korom nyoma. Ahogy nyomogatom, rángatom én úgy hallom mintha a középdob csatlakozásánál (ahol hegesztve van és "kifúj") nyikorogna, s nem a rugós rögzítő résznél. A második képen a cső a motor felé megy.
Visszavinném a szerelőhöz, de még ~2 hétig "nyaral". Mit tudnék vele kezdeni? Hova tudnám vinni (ahol nem heroin áron dolgoznak)? Vagy esetleg közületek segítene nekem valaki megoldani ezt a nyikorgást ma-holnap ~baráti áron?
Sziasztok van itt valaki köztünk aki engedéjezett már aux portot a gyári rd4-es rádión?
Ha van itt ilyen társam akkor tudna egy pontos leírást adni vagy linkelni hogy hol találom meg a szoftverben!? Van gyári diag kábelem, szoftverrel csak eddig nem találtuk meg, hogy hol kell..
Élet mentő lennő a segítség, hogy ne csak az Ozone fm-t tudjam hallgatni..:D
Ma esti történet, hogy Hasziék parkolójában Zolysys beveti az összes bitjeit, telefonon pedig Jena instruál, hogy mit is kéne közben alaposan nézni. A járgány aztán jónéhány köszörülés után végül meglepetésre beröffen, és jár vagy 10 percet köhhintés nélkül alapjáraton.
A diagnózis közben megszületik, de hogy biztos legyen, hát legyen: próbakör, hisz épp ott a forgalmi kör (körforgalom). Nosza szúrom egyet, hátrát, fordulgatok, ki a parkolóból, aztán az egyenesre kiérve döföm egyet, elváltok kettőt, és három megy kétezerig, ott meg beköhög, és STOP jön, és megáll, és gurul innentől, vissza a Haszi-parkolóba.. Mé megtoljuk, hogy civilizált módon leparkoljuk.
A Jena általi távdiagnózis: 99% railnyomás-szenzor hiba. A csere Zolysy-re vár, ő meg alkatrészre. Pár nap, és remélhetőleg újra járóképes lesz a dögöm... :) Zolinak és Jenának megy minden köszönet!
Nos, a diagnózis ezen a szúnyogmarós (Holdfényes) nyári éjszakán (à la Csinibaba!) a becses közreműködésetekkel megszületett (és még nem láttam róla facebook-posztot!! :D), az aznapi mentés pedig részemről teljesen rendben volt, legalább volt idő és lehetőség Őrmit - kérdésére - felhomályosítani röpke életem legújabb történéseiről. Beszéltünk barackokról és egyebekről, no és küzdhettünk a vasakkal, és egyéb ötvözetekkel is, amíg oda nem értetek :)
basszus, ezt a pözsó francia központi honlapjára fel kéne tölteni... tanulságos. kíváncsi lennék, az elmúlt 10-14 évben változattak-e valamit, na meg, hogy más autógyáraknál ez hogy megy... egyáltalán gondolnak-e arra, hogy auz autóik még 10-15 év múlva is életben lesznek, és ne adja Isten, vontatni(uk) kell...
Annyi javítás h naplementézni mentünk le Balcsira, kvázi meglepiként Őlmiékhez, ha fogadóképesek és úgy volt:) Őlmiékkel Siófok felé gurultunk, amikor bezzizent az S.O.S. kiáltás az éterben, szóval vissza Zamárdiba, mi meg andalogtunk Vikivel és Ildivel. Majd újfent megjelent fülkagylóink peremén a "zomázámzige zűrzavar", hogy akkor kéne másik oroszlán is Érd környékére sárga angyal gyanánt:) Különben előbb odaértünk volna;)
múgy ha igaz ma jön Sys diagolni, akkor leugrunk a parkolóba;-)
Olvasom a fórumot, és a cikket is a klíma fogaskerekek javításáról, de az én hibámra nem találom a választ. Az autó (307 2006 1.6 benzin) kétzónás automata klímája elfelejtett automata lenni.
Azaz a beállított hőmérsékletre hidegebbet/melegebbet fúj, de az utastér ventilátorának fordulatszámát nem változtatja, azt nekem kell a külön gombbal. Így hiába állítom 30 fokban 17 fokra a klímát a hideg levegő csak legyez, de nem hűti le az utasteret.
Az autót nemrég vettem és télen, akkor nem volt vele gond. Ez ennek az autónak a sajátossága, vagy valami ismert hiba? Ha hiba, akkor mi okozhatja?
nagyon régen nem jártam erre, most lenne kérdés, 307SW 1,6 benzin 2003 évjárat, tegnap autópályán tempomatnál 5-ösben egyszer csak egy kattanás, majd a motor felpörgött, villámgyorsan kikaptam üresbe, de azóta az 5-ös fokozat nem működik. Gondolom egyértelmű váltóhiba, d emennyire merhetek járni vele amíg nem jut el szerelőhöz? (pár nap) Amennyire utánaolvastam, az 5. fokozat fogaskereke könnyen ledarálódhat valószínűleg nem nagyon kaphatott olajat a váltó. Érdemes -e javítani illetve ha már úgyis szétszedik a váltót van-e valami javaslat hogy egy kicsit hosszabb lehessen az 5. fokozat? Mert igazából a rövid 5-ös az autó egyetlen hiányossága (meg hogy nincs 6-os)
Éppen azért kérdeztem, mert körülnéztem a weben, és a legdrágább alkatrészekből sem jött ki 20 felett. A menetrögzítő felvétele szerint :) alig volt több egy óránál a munka. A futómű beállítás még nincs is benne az árban.
Meg kéne hallgatni, hogy megint ott zörög-e ? (mármint a tűzkarikánál)
Ha igen, akkor 2 oka lehet szerintem: az egyik, hogy idővel összébb nyomódik kicsit a tűzkarika, emiatt lazul az előfeszítés.
A másik, amit ki szoktak hagyni az összeszerelésnél: kellene a feszítő rugók alá (és talán fölé is) egy-egy fieber karika. Emiatt nincsen hangja a szettnek normálisan, mert a rugó nem fém a fémen fekszik össze így.
tuti tippet várok arra hogy ne nyikorogjon a kipufogom elöl,most lett cserélve komplett rendszer tüzkarika minden 1.6 benzines ,és az agyamra megy a nyikorgásával,1 hónapig jó volt de most elkezdett nyikorogni!! köszi!
Valóban lehet, hogy sokat fizetett az emberünk, de ez baromire függ attól, hogy hol csináltatta és mit tettek bele. Ezt ezen adatok ismeretében lehetne csak véleményezni.
Ha pl. gyári alkatrészeket teszel bele, jelentős különbség jöhet ki, de ez még az utángyártott piacra is igaz !
Mert ugyanarra a termékre gyakran akár háromszoros ár is lehetséges gyártmánytól függően.
A szervidíjakról már ne is beszéljünk. (egy szakszerviz óradíja kb. 10e+Áfa, míg egy kis műhelyé lehet kevesebb is, mint a fele.)
szerintem sokat fizettél én most csináltattam 2db axiál 2db kormányösszekötő 2db stabpálca= 16000 ft 5000ft futomüállítás 5000 ft munkadij=26000 ft, a motortarto max 2500-5000 ft + munkadij, nézz körül itt az árakkal kapcsolatba: https://alkatreszek.hu/