Szerintem marhaság csak kicsivel kevesebbért jóval kisebb, fapados autót venni. Akinek nem fáj 3 millió egy új autóra, annak nem fáj 3,6 millió sem.
Lásd a Citroen C-Elysee és a Skoda Radpi fapados, középkategóriás autóit. elképesztő olcsóságokat tettek beléjük, direkt. Jobban felszerelve már ott vannak az új, fullos Octavia mellett, és akkor már eldöntött a kérdés. Ugyanígy a mini/kisautóknél, szerintem.
Sziasztok! Rejtvény : motor:1,3 multijet ;km136000 bármely fordulaton,bármilyen sebességnél egyszer csak gondol egyet és leáll....beindulni csak teljes megállás után indul újra.(pöcre)amúgy hibátlan semmi füst,csörgés,erőtlenség.egr hibakód néha ..egr miatt csinálhat ilyet?
Írtad a fórumon, hogy van meta riasztóhoz bekötési rajzod. Nekem MEta M870N-hez kellene a bekötési rajz, ha még megvan légyszíves küld el nekem a farkastamas85@freemail.hu ra.
Végre befejeztem a Punto Cabrio-m helyrepofozását - van viszont néhány apróbb még:
A legfőbb: Az autó jobb hátsó ülőlapja ki van sajnos égetve cigivel. Szerencsére nem annyira égető a kérdés, mert a kislányom ülésmagasítója eltakarja - de azért nem hagy nyugodni. Az a gond, hogy ez egy facelift utáni üléshuzat (tudtommal) - így nem túl elterjedt. Fiat szalonban lehet rendelni újonnan, de közel 40e Ft és annak a színét még nem szívta meg a nap - így elüt. Emiatt az lenne a legjobb, ha szereznék egy valamilyen - akár sima 3-5 ajtót punto egyik ülését és abból átvarratnám. Idáig azonban nem találtam pont ebben a színben bontott üléseket a neten. Szerintetek más Fiat modellbe szerelhettek ilyen ülést?
Emlékszem, gyerekkoromban, amikor nyikorgott az ajtó, a pántot megolajozta apám. Lehet, hogy az ékszíjnak is ojal kéne? Na ez is csak vicc volt. Közben a tankszellőztetőről megtudtam,- ahogy az előttem író is említette - hogy az a tankszellőztető úgynevezett AGR, vagy EGR szelep, amelynek az a funkciója, hogy a nitrogén oxidot visszavezeti az égéstérbe, ahol újra elég, így kevesebb szennyező anyag kerül ki a szabad légtérbe. Amennyiben ez a szelep bedöglik, akkor fojthatja a motort, ezért lehetett az, hogy nem húzott rendesen egyesben kettesben, néha hármasban. Ez egy elektromosan működő szelep, és ilyenkor azt szokták csinálni, hogy vagy kicserélik 40 ezerért, vagy leszedik róla az elektronikát. Na ezt csinálta az én szerelőm.(aki talán még sem olyan rossz.) Így tanul az ember!!!
tankszellőztető motor = kaniszter szelep........................... valszeg erre gondolt a szerelő :-)
Erre tanácsolta Is Gyurma a tanksapka leszedését.
Mi a kaniszter szelep? = benzingőz elvezető ág a kocsiban, ahonnan bejut a motorba a tankban kialakuló benzingőz. Nem szabad a szabad levegőbe elengedni. Ez egy elvárás az autógyáraktól, úgy, mint sok minden más.
Meg még utólag gondoltam olyanra, hogy az ékszíj visít.
1-2 húzatás, visítás, majd még egyszer 1-2 és már nem visít, mert a laza szíj bemelegedett és tapad, nomeg visszatöltött már annyit, amennyit az indítás levett.
De így olvasva nagyon nehéz a megfelelő orvoslatot megadni!
Köszönöm a "tankszellőztető motorral" és egyéb gondjaimmal kapcsolatos tanácsokat. El padre javaslatait megszívlelem, és először is keresek egy megbízható szerelőt. ( Azért az elég rossz érzés, hogy az ember ennyire ki van szolgáltatva a "szakembereknek".)
egyébként mennyire finoman adod neki a gázt? amikor hideg a motor, az ECU benzindúsabb keveréket nyom a motorba, ezért akkor kisebb gázadás is jobban kipörgeti, így aztán simán eljuthatsz a "sivításig". van fordulatszámmérőd? ha igen, figyeld. 4,5-5E felett noná, hogy sivít a motor, az már kicsit túl nagy a kis punettinek. ha nincs, próbálj nagyon finom gázadásokkal elindulni és gyorsulni, és nézd, hogy van-e még sivítás.
az 1-2 fokozatot meg tutira beveszi olyankor a váltó, amikor nem akar gyorsulni? mert simán lehet, hogy szinkrongyűrű problémád van, és már annyira szét van esve a váltód, hogy nem is veszed észre, amikor nem veszi be a fokozatot.
szóval én a helyedben:
1, ezt a szerelőt nagy ívben elkerülném (tankszellőztető motor bruhaha),
2, elvinném egy normális szerelőhöz, és a következőket nézetném meg vele:
- lambda szonda,
- kuplung és váltó
ha minden oké, akkor az ECUd van elkúrva, akkor viszont bontóban kell érdeklődni ugyanolyanért. de azért mindenekelőtt csinál egy ECU resetet, pár hozzászólással lejjebb el is olvashatod, hogy kell.
Sziasztok! Az autót tekintve teljesen analfabéta vagyok. A Fiat Punto 55s járgányom gyakran úgy viselkedik, hogy ha 1-2-be váltok, akkor nem akar gyorsulni, olyan, mint ha melléváltottam volna. Amennyiben újra beteszem sebességbe, akkor már hajlandó gyorsulni. Elvittem a szerelőhöz, aki levette a tankszellőztető motorról az elektronikát, azt mondván, hogy elromlott, így már ritkábbam csinálta a fentieket az autó. Akkor elkezdtem az interneten tankszellőztető motor után kutatni, de ilyen fogalommal sehol sem találkoztam. Egy kicsit megrendült a bizalmam a szerelőmben. Jogosan? A másik problémám, hogy indítás után a motor alapjáraton és 1-2-es fokozatban visít, majd szép lassan megnyugszik. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm, ha valaki tudna tanácsot adni!
Rengeteg tulaj azt csinálja, hogy amikor kérdez, vagy elhozza az autót, akkor mindenre azt mondja, hogy az jó, illetve most cseréltük.
De az autónak mégis van baja!
Van olyan, hogy egy új alkatrész már akkor rossz , amikor megveszed. (Sajnos!)
De ezeket csak azért írtam le, hogy megértsd, hogy miért szoktuk megkérdezni , hogy mit néztél már meg.
Ha kizárod a hibalehetőségét annak, amit mostanában cseréltél és mégis az a rossz, akkor a kocsid soha nem lesz jó.
Írod, hogy melegen "letilt", mint hidegen szokott.
NEM SZOKOTT HIDEGEN LETILTANI, ha jól van beállítva minden és jól működik!
Beindítod és a computer úgy "csinálja" a dolgait, hogy hidegen is optimális üzemanyag mennyiséget vezérel.
Ha Neked hidegen "lehebeg" és nem pörög ki (tudom, hogy hidegen nem forgatjuk, de csak tudod valahonnan), akkor az a motor szegény-sovány keveréket kap.
Ennek több oka is lehet, de ahogy azt nagyrabecsült kollégám Lollli mondja, ezt műszerek nélkül nehéz lesz megállapítani.
Sok tulajt a hőérzékelő szívat meg.
De még úgy is néha, hogy rámérnek és értékben van!
Van egy gumidominom és elsőre azt csináld meg és akkor hátha meggyógyul!
Hidegen vedd le az akkusarut, várj 15 percet, tedd vissza, szigorúan gáz nélkül indíts, addig járasd, míg a hűtőventilátor beindul, ezután állítsd le.
Ez egy egyszerű computer reset.
Akkor is elmegy minden érték, ha valamiért leveszed a sarut, tehát, ha mostanában ez történt és utána mentél vele, akkor lehet, hogy az a baja.
Egy clio-s cimbim a zárlatos rádiója miatt minden éjjel lecibálta a sarut és azt vette észre, hogy az autója egyre rosszabb.
Elhozta és már félórája vizsgáltam a kocsit, mire véletlenül kibökte a hibát.
Computer reset, rádió kidob és minden rendben. :-)