Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.11 -6 8 11418
Schenouda Creative Commons License 2016.07.10 0 3 11417

"A pusztai nomád népek szokása volt az új hazába való bevonulás előtt megölni a vezért."

 

Igen, azért írtam be Álmos példáját, de már korábban is arra gondoltam, hogy lehet Mózest más okból ölték meg. A zsidók előtte nem is voltak nomádok (de amúgy sem volt ez a szokás általános a nomádoknál), hanem rabszolgák, több nemzedéken át.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124423585&t=9000303

Előzmény: Törölt nick (11416)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.09 0 0 11416

"Mózes a sivatagban egy alkimista eljárás során, mialatt használta az athanort, megváltoztatta a zsidók genetikai kódját"

 

Nem, Mózes (és apósa, Jethro) csupán felajánlotta a zsidó népnek, hogy vezető szerepet játszva valósíthatja meg a Bibliában is hivatkozott ezeréves békebirodalmat; miután az Exodus alatti vegetárius életmód (lásd fő eledel: manna) után a Kánaánban visszatértek a húsosfazekakhoz, itt megbuktak.

 

"Egyébként Mózest a zsidók megölték (ez kimaradt a Bibliából), de hogy mi okból, nem tudni, talán fellázadtak vagy áldozat vált belőle, akár Álmosból, akik a Kárpátokban áldoztak fel."

 

A pusztai nomád népek szokása volt az új hazába való bevonulás előtt megölni a vezért.

A zsidó és a magyar egyaránt (ázsiai) pusztai nomád nép volt; a magyar lovasnomád is.

Előzmény: Schenouda (11415)
Schenouda Creative Commons License 2016.07.09 0 6 11415

Amiket kérdezel, azok rövid kérdések, de a válasz csak hosszú lehetne, szóval képtelenség ilyet röviden megválaszolni. Mintha csak a kabirok fiatalító kamrájáról elmondtam volna, hogy hol található és mi volt a célja és az előtte lévő magyarázatot elhagytam volna. Már csak a Szent Sátor tervezése is elég hosszú lenne. A dán Tons Brunés írt egy kétkötetes könyvet, The Secrets of Ancient Geometry and Its Use címmel (1967). Ezt vagy húsz éve KLTE könyvtárában olvasgattam, Ebben bőven foglalkozik ezzel. Akkoriban éveken át a számok és mértékek bűvöletében éltem. Az biztos szerintem, hogy az ezoterikus tudomány, mint pld. a szakrális építészet titkai, amikről Brunés is írt, nem származhatott a zsidóktól. Ők sosem birtokolták azt, hisz még századokkal később is Salamon úgy tudta felépíteni templomát, hogy idegen építőmestereket hívott, és a Templom építésze maga is föníciai volt, Hiram, aki be volt avatva a Héliupoliszi Testvérek rendjébe Baalbekben (segítője, Benoni maga is Héliupoliszból érkezett Jeruzsálembe).

A zsidók nem volt aranyuk valóban. Az exodus témaköre elég bonyolult. ha csak itt megállapításokat tennék, több oldalas előmagyarázat nélkül, az egész hihetetlennek tűnne. Röviden annyit mondhatok, a bibliai láda leírása, a pontos méretek bizonyosan szándékosak. A zsidókat a héliupoliszi papok egy csoportja vezette, erről azt hiszem írtam is itt már. Ez volt az első nagy szakadás a szervezet életében. Azok hagyták el Mózessel Egyiptomot, akik Atum kultusza alatt a lázadó Széth istent tisztelték. Az a láda, amit a Biblia leír, csupán egy másolat elkészítése volt. Ezek az események vezettek valóban Egyiptom hanyatlásához. Szándékosan választották ki ezt az akkoriban alantas népet, hogy elhagyják az országot, de mivel ezek a történelem nagy titkai, s már akkor titok volt, mikor elkövették, ma nehéz tisztábban látni az ügyben. Azt is gondolom, hogy Mózes a sivatagban egy alkimista eljárás során, mialatt használta az athanort, megváltoztatta a zsidók genetikai kódját. Persze, már ez így is "sok", amit itt röviden elmondtam. De a salamoni Templomnak ugyanúgy meg voltak a a hermetikus építészetbe illeszthető méretei, ahogy a Sátornak is. Ebben helyezték el a Frigyládát, ahogy Hiram felállította a templom előcsarnokában az elbukott sátánnak, Azmodeusnak szobrát is. Egyébként Mózest a zsidók megölték (ez kimaradt a Bibliából), de hogy mi okból, nem tudni, talán fellázadtak vagy áldozat vált belőle, akár Álmosból, akik a Kárpátokban áldoztak fel. Szóval a frigyláda, a sátor vagy a jeruzsálemi templom mind elég hosszadalmas téma lenne, külön külön is...

 

 

 

Előzmény: szenyor Lopez (11413)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.09 0 0 11414

"Akkor honnan volt annyi aranyuk, hogy arannyal borítsák az elkészített frigyládát és a sátrat is? Ez önmagában óriási kincs lehetett."

 

Nem is az övék volt, hanem Mózes apósa, Jethro tkp. is tagja volt a Melkhizédek rendjének, amire többször is hivatkozik az Újszövetség, többek között Jézust, a Krisztust is egy ilyen rendbeli főpapnak nevezi.

Ez a rend voltaképpen a kora ókortól fennállott; vagyona mai mértékkel felbecsülhetetlen volt, hiszen temérdek nemesfémet és drágakövet birtokolt. Ezeket szorgalmas munkával és kora uralkodóinak tett szolgálatokért cserébe kapta.

Előzmény: szenyor Lopez (11413)
szenyor Lopez Creative Commons License 2016.07.08 0 1 11413

Bocs, kapkodva írtam. A szkennelt képeket köszöntem meg, a karnaki kápolnáról. 

Szó volt arról, hogy a frigyláda is valamiféle ősi masina volt (vagy abban tárolták, amit elloptak Egyiptomból). Hogy egy a többől vagy szimplán egy létezett, arról ugye nincs tudomásunk. A karnaki kápolna méretei és formája szabott volt, valamiféle okból volt olyan és akkora, amilyen és amekkora. A Bibliában a frigyládát tartalmazó Szent Sátor méreteit és elkészítését (pl. fa lapokból készüljön, arannyal borítva, arany karikákkal, stb.) is aprólékosan közölték, mindent pontról pontra. Vajon a két dolognak lehet egymáshoz köze? Ahogy a frigyládát is pontosan méreteztették. Miért lehetett erre szükség?

Még egy dolog, ami nem hagy nyugodni: ugye a mondás az, hogy a zsidók rabszolgák voltak Egyiptomban és elmenekültek. Akkor honnan volt annyi aranyuk, hogy arannyal borítsák az elkészített frigyládát és a sátrat is? Ez önmagában óriási kincs lehetett.

Ami összecseng az elméleteddel, hogy a zsidók kivonulását követően Egyiptom hatalma egyre inkább visszaszorult. Elvittek vajon magukkal valamit, ami fontos volt?

A Nílus medre simán változhatott. A Duna medre az elmúlt 500 évben is rengeteget mocorgott. Kérdés, hogy lehet e belőle valamilyen következtetést levonni.

Előzmény: Schenouda (11412)
Schenouda Creative Commons License 2016.07.07 0 3 11412

Nem tudom, melyik képre érted így hirtelen, az edfui templomról nem raktam be képet, hanem Szenuszert fehér kápolnájáról Karnakban.

Nekem elég röhejes ez a térkép az ide-oda ficergő Nílusról (persze ez is hír, ha úgy vesszük), várom a következő véleményt a kutatóktól a Nílus medre kapcsán...

Előzmény: szenyor Lopez (11411)
szenyor Lopez Creative Commons License 2016.07.06 0 0 11411

Köszönöm az edfui templom képeit és az okfejtést is. Való igaz, hogy volna értelme ilyen kutatásokat végezni, már csak azért is, mert annyira azért mégsem lenne drága, nem sokszáz méterre a vízszint alatt kéne kutakodni. Valahol hátborzongató ez az egész :)

Egy érdekesség az indexről: hogy változott a Nílus medre az elmúlt 5000 évben: klikk a képért.

Előzmény: Schenouda (11409)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.02 -5 7 11410

Történész nélkül nem lehet hivatalos archeológiai kutatást végezni. Történész szakember, meg ezekhez a paratudományos kutatásokhoz egy sem adja nevét. Támogató pedig csak akkor léphet a képbe, ha már megvan a reális projekt, amiben ott a történész ugyebár... Az archeológiai kutatás egyébként mégha minden összeáll, jó projekt van, van szakember gárda, van finanszírozó, sem könnyű buli, mivel mindezektől nem biztos hogy elalél ugyebár a helység, a terület felelőse (kormány, minisztérium, önkormányzat stb); szerintem sacc per kábé 10-ből 8 projektet elkaszálnak akkor is csak úgy szeszélyből (meg idióta helyi szabályok miatt), hiába is szakszerű a projekt.

Tehát mégha lenne egy klassz tudományos projekt, hozzá egy klassz történész, és meglenne a szuper támogató is, sem biztos hogy megadnák az engedélyt a kutatásra, sőt igen kicsi a valószínűsége és akkor egy csomó munka kárbavész, csak megy a dili, a próbálkozás, újra és újra, hátha kegyeskednek megadni végre az engedélyt (és várni éveket évtizedeket is akár, s meglehet a semmire, mert soha nem adják meg)
Azonban szerintem esetleg lehet egy másik tán reálisabb irány. A geológiai kutatásokat könnyebben engedélyezik (hiszen ugyebár annál nem féltenek kincseket, kb leginkább ilyen egyszerű amúgy az ok). Ha össze lehetne állítani egy geológus segítségével egy olyan kutatás projektet, hogy a sziget adott partvonalánál, az esetleges ismeretlen és vélelmezett geológiai formációk felkutatása; és nem megyünk ezzel a céltól túl messze, hiszen a kabírok barlangjai, föld alatti építményei, lényegében geológiai formációk ugyebár. Ennek szerintem az engedélyeztetése eleve sokkal egyszerűbb, tán nem is kell. Ilyen kutatásokhoz nem minden országban kell engedély! Simán oda lehetne menni, néhány szonárral, radarral, szóval műszerekkel, hogy barlangokat illetve víz alatt szikla formációkat mérő, kutató geológus team vagyunk... aztán ha "mellesleg" járulékosan találunk több ezer éves romokat, kabír építményeket... az milyen nagy szerencse és véletlen lesz... de hát nem tehetünk róla hogy pont ott voltak, azt hittük természetes barlangok... és aztán ha megtalál az ember valamit így, ahogy Schlieman Tróját "véletlenül", utána már a szakirányú kutatások is könnyebben megindulnak, hiszen nem csak papíron van egy projekt, hanem ott a megtalált kézzelfogható objektum ...más kérdés hogy ezesetben már nyilván a helyi erők cuppannak rá és lenyúlnak mindent...

Előzmény: szenyor Lopez (11408)
Schenouda Creative Commons License 2016.07.02 -1 8 11409

Ja, hogy magyarul kellene forrás az edfui építőszövegekről.... Pld. ebben a két könyvben, bár mindkettő más céllal, de foglalkozik ezekkel a szövegekkel:

David M. Rohl: Legendás civilizációk, Debrecen, 2000.

Hancock és Bauval: A Szfinx üzenete, Pécs, 1996.

Az edfui templom a ptolemaioszi korban épült, de óbirodalmi eredetű részeket is magában foglalt (ugyanis a helye ősidők óta szenthely, egymásután több templom épült egymásra az évezredek alatt). A templom falaira írt szövegek elbeszélik az edfui templom történetét. De az elemzések azt is kimutatták, hogy a szövegek utalásokat tesznek egy mitikus őstemplom építésére és isteni-félisteni építőire. Az edfui szövegek legalaposabb tanulmányozója Eve A. E. Reymond cseh származású amerikai egyiptológusnő volt, megpróbálta lefordítani és értelmezni az edfui szövegeket (The Mythical Origin of the Egyptian Temple, New York, 1969). Reymond végkövetkeztetése egyébként, hogy az Építőszövegek az ős-héliupoliszi templomnak is emléket állítanak, s maguk a szövegek is ebbe az ősi vallási központba vezetnek (pedig Edfu messze délen, míg Héliupolisz északon van Egyiptomban, t.mint 800 km-re egymástól). Ezek a szövegek – szerintem - közlik a Héliupoliszi Testvériség őskori megalakulását is.

 

Előkerestem Lucie Lamy: Egyptian Mysteries (1981) c. könyvéből 2 oldalt, ahol foglalkozik Szenuszert szed-kápolnájával (a könyv vagy 15 éve volt nálam, s akkor kifénymásoltam belőle pár oldalt, azért olyan a minősége a lapnak). A kis építmény felépítését aprólékos tervezés előzte meg, és Lamy amit ír csak a jéghegy csúcsa, attól nyilván sokkal több adat kihámozható lenne a kápolna méreteiből:

http://kepfeltoltes.hu/view/160702/LM_-_0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/160702/LM_-_0002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Vagy ocr-ezett djvu-ban itt van:

http://data.hu/get/9827662/Lucy_Lamy_1981.djvu

 

"A sziget felkutatása valóban izgalmas lenne, de hogy ennek kit lehetne megnyerni támogatónak, fogalmam sincs."

 

Ne legyél kishitű, miből gondolod, hogy nincsenek még ilyenek? Egyébként ez nem csupán egy különös helyszín felkutatása lenne, hanem sokkal több - legalábbis lehetőségben - annál. A középkori grál mesék, óceáni utazások az örökifjúság kútjához szóló legendák mögött egy prehisztorikus atlanti-óceáni hely bújik meg. Ennek elehetősége pedig elég bizarr, hisz ki ne szeretné gyakorlatilag átvészelni az évtizedek múlását úgy, hogy gyakorlatilag alig öregszik, hogy elérjük a 2100-as évet, mai testben. Ez lehet az a titok, amit a középkori alkimisták vagy a sarlatánok mindig is kerestek, hisz többet ér ez a föld minden aranyánál.

 

Azt egyébként már valószínűsítem, hogy a parányi sziget Sao Miguel északi partvonalának nyugati részén lehetett, ahol a partszakasz hegyes. Odüsszeusz Terceiráról érkezve is valahol itt érte el először a Sao Miguelt. De elég lefigyelni a Barberini Tájképet, majd nézegetni a Sao Miguelről készült fotókat, mint ahogy én is. Szóval ez egy olyan sziget, ahol az ott mutatott természeti formációk mind előfordulnak: vannak barlangok, meredek partfalak, előtte kis platószerű kinyúlásokkal a tengerbe, vannak sziklafalakból kibuggyanó források, vannak a sziget mellett a tengerben parányi kis sziklaszigetek, vannak alagútszerűen természetvágta sziklák a tengerben. Mintegy hatezer éve persze mások lehettek az állapotok, a tenger mintegy 15-20 méterrel lentebb állt. A kabirok kis bázisa már akkoriban süllyedőfélben volt, földrengés már a szikla egyik felét leomlasztotta, víz mosta az ős-szedkamra lépcsőit. Ez mára nyilván a tenger alatt lehet, viszint nem olyan mélyen. De elég megnézni a képeket Sao Miguelről (az első a Barberini-kép):

 

 

 

 

 

Előzmény: szenyor Lopez (11408)
szenyor Lopez Creative Commons License 2016.06.29 0 0 11408

Nem sok forrást találni magyarul az edfui szövegekről. Az angol tanulmányt köszi, annak még neki kell gyürkőzni.

A sziget felkutatása valóban izgalmas lenne, de hogy ennek kit lehetne megnyerni támogatónak, fogalmam sincs.

Előzmény: Schenouda (11406)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.26 -5 7 11407

Ha figyelembe vesszük, hogy a Karib térség is igen erősen szóba jött mindigis, mint Atlantisz, vagy annak része, akkor a karib-kabir párhuzam

annyira nem is annyira ördögtől való lehet... nemde? ;)

Előzmény: Schenouda (11406)
Schenouda Creative Commons License 2016.06.25 0 7 11406

Én nem foglalkoztam, hogy a kabir és karib szók közti hasonlósággal. Éppenséggel elképzelhető lenne valami hasonlóság (igaz, mind az 5 betű stimmel), de erre szerintem nem sok jel van (simán hasonlíthat két szó egymásra bármilyen jelentés nélkül is). Ős-Amerikában pedig sosem nevezték ezeket kabirnak. Ráadásul a görög kabeiroi szót írjuk mi magyarok kabirnak, pld. az angolok már cabeiri vagy a franciáknál cabires.

 

Valamikor láttam A sziget c. filmet, de a tartalmát már teljesen elfeledtem, azaz annyira nem fogott meg.

 

"Ami ismét borzongató, hogy nagyon összecseng más forrásokkal a mondanivalód."

Valószínűleg még jó pár más dologgal is, de ezek majd később fognak előbukkanni, hisz rengeteg forrás lehet még, mely utalásokat adhat az itt előadott történetemre. Csak egyszerűen meg kell várni, míg az itt elmondottak úgymond "leülepednek". Nyilván van még találgatni való a Barberini Tájkép kapcsán, az Edfui Szövegek irányában is érdemes kutakodni, meg a szed-kamrák és a dzsed irányában is érdemes még tovább nyomozgatni, és a legfőképpen a tulajdonképpeni lehetséges helyszín irányában.

Az edfui építőszövegekben leírt titokzatos hét bölcsről, a shebtiukról itt egy angol nyelvű tanulmány 1962-ből, ha valakit jobban érdekel ez a téma: http://data.hu/get/9810365/The_Shebtiw_in_the_temple_at_Edfu.djvu

 

Sao Miguel sziget kelet-nyugati irányban 64 km, de ez a cakkos partvidéken mérve jóval több. Amit előakartam adni, az a a 3 résszel valóban lezárult.

Valójában hiányzik egy negyedik rész, ami a kabirok titkos kis szigete (tehát ami 5-7 ezer évvel ezelőtt Sao Miguel északi partjától csak egy karnyújtásnyira lehetett) helyének meghatározása vagy legalábbis megközelítése lenne. Maga a Barberini Tájép túloldalt, tehát a Sao Miguel sziget partján álló sziklákról ad némi támpontot. Kétségtelenül át kell majd néznem további utalásokért néhány alkimista szöveget és rajzot, hisz valamilyen forrásból, még nekik is voltak információik erről a helyről. A Barberini Tájképre hasonlító más középkori festményeket. Érdemes a google térképeken átnézni a sziget északi partvonalát, akárcsak a sziget partja melletti vizekről készült tengerészeti térképeket, szonáros méréseket. Érdemes átnézni Homérosz fordításait is, ahol a szirénekről és a mellettük lévő elhaladásról, a sziget partjáról ír, ill. milyen magyarázatokat fűztek ehhez az ókori szerzők.Illetve a korai egyiptomi szövegeket, ahol a király lelke utazik a túlvilágra, ill. azokat a részeket, ahol utalásokat tesznek a szed-fesztiválokra.

Hogy a sziget északi felén kell ezt a helyet keresni, arra nem csak az általam leszűrt Odüsszeusz útvonala a bizonyíték, hanem pld. amit írtam, mikor André Thevet francia tudós 1570 körül Sao Miguelen járt, és ott megnézett mindent. Mikor a Alagoánál, a Sete Cidades melegvizű forrásainál járt, ami a sziget északnyugati felén van, említi hogy itt kiterjedt barlangrendszerek vannak. Az itteni lakosok elmondták neki, hogy az első telepesek (tehát 1440 körül!) találtak egy barlangot, ahol két óriási kígyó kőszobrát találták, de ami érdekesebb: "több nagy értékű kincsre" leltek. Hogy mik lehettek ezek, arról már Thevet nem tudott meg semmit. De abban az időben az ilyen kincsek, mind eltűntek a lakosok kezén. Ha nemesfémek is voltak köztük, azokat egyszerűen beolvasztották. Azt hiszem ezek az első portugál telepesek a kabiroknak egy titkos lerakatát találták meg ekkor egy barlangban.

Értelemszerűen Sao Miguel északi partján kiesnek azok a területek, ahol sík terület van. Olyan hely kell, mint amilyen a sziget északnyugati részén is van. Ahol Thevet is tudott erről a bizarr barlangról (érdekes, hogy ezt sem kereste azóta senki!). Hogy a szirének háza mikor rombolódott le, nem tudni. Talán az egyik aktuális földrengés döntötte le, s az első portugál telepesek egyszerűen felhasználták romjait. Ilyenről sosem készültek a középkorban jegyzőkönyvek (a rómaiak a híres egyiptomi Labirintust, ami egykor a világ csodája volt, egyszerű mészkőbányaként teljesen elhasználták).

De bárki segíthet ennek keresésében, ám valahogy úgy érzem, ez még elég rögös út lesz...

 

 

szenyor Lopez Creative Commons License 2016.06.22 0 1 11405

Köszi! Gondolom ezzel az írással ez a fejezet lezárult. A "kiválasztottak" feláldozásáról ez a film ugrott be: https://hu.wikipedia.org/wiki/A_sziget_(film,_2005) Nem tudom ismered e. Sajnos a közepétől átvált szimpla akciófilmmé, de maga a mondanivaló szinte teljesen ugyanez!

 

"Valamiért a korai királyságok fejedelmeit itt nagy kegyben részesítették"

 

Ennek az egyik oka az lehet, hogy erőből nem tudtak teljhatalmat gyakorolni, kellettek hozzá a szövetséges uralkodók. 

 

Ami ismét borzongató, hogy nagyon összecseng más forrásokkal a mondanivalód. Említed is, de rögtön beugrott a Tir-na-nog mondakör például. Vagy a bibliai hosszú életű emberek: Matuzsálem és társai.

 

 

Előzmény: Schenouda (11403)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.22 -5 7 11404

Elélveztem... olyan írás ez megint, hogy tucatszor is élvezettel olvassa az, aki ezt szereti és érdeklődik....

De Sanyi... egy kérdést engedj meg... a kabír és karib közti fonetikai hasonlóságról pár szót lenne kedved írni..? Valahogy, nem tudom miért de, az az érzésem, hogy van összefüggés... ;)

Előzmény: Schenouda (11403)
Schenouda Creative Commons License 2016.06.22 0 9 11403

A KABIROK FIATALÍTÓ KAMRÁJÁNAK KERESÉSE III.

 

 

 

Kezdjük az egyiptomi tengeri hajózással! Hisz az a sziget, San Miguel az Atlanti-óceánon volt. Pont ez bizonyítja, hogy az egész történet a prehisztorikus időkben játszódott!

Az egyiptológusok vagy száz éven keresztül az igyekeztek tudatosítani, hogy az ókori egyiptomiak nem ismerték a tengeri hajózást, csak a folyami hajózást. Ez nagyjából igaz is a dinasztiák idejére. Már az 1950-es évek óta egyes történészek és kutatók figyelmeztettek rá, hogy van pár jel, ami arra mutat, hogy a történelmük kezdetén ismerték és gyakorolták a tengeri hajózást.

Az egyiptomi mítoszok is beszéltek erről, csak nem figyelt fel érdemben rájuk senki. Az ún. Edfui Szövegek szerint Hórusznak tengeri hajóhada volt a Szeth elleni háborúban. Shebtiunak nevezett bölcsek és Thot a messzi Nyugaton lévő Láng Szigetéről érkeztek hajókon.

(W. Hammamat egyik sziklarajza, mellett egy ie. 3400 körüli hajó modellje, majd egy másik óegyiptomi hajóé)

 

A II. világháború előtt egy német tudós, Hans Winkler a Vörös–tenger és a Nílus közt elterülő sivatagban (Wadi Hammamat) számos szikla freskót talált, melyek közt rengetegszer felbukkan a hajók felskiccelt alakja. Az i.e. 4500 és 3100 közé teszik a sziklaképek keletkezését. Az egyik képen kettős kormánylapátú, vitorlás hajó látható, amit a Nagada II. korszakba (i.e. 3500-3200) helyeznek. Ráadásul magas orrú és végű hajó, ami tengeri hajóra utal. A felső-egyiptomi Gebel el-Arakból előkerült predinasztikus (i.e. 3500-ból származó) kőkés nyelére tengeri csata képét vésték. Hasonló csatajelenetek láthatók a predinasztikus felső-egyiptomi főváros Hierakónpolisz sírfestményein és agyagedényein. A leletekből tudjuk, hogy már 5500-5000 évvel ezelőtt egyiptomi hadigályák védték a Vörös-tenger a sumer hajósokkal szemben.

Herbert Kühn német őstörténész szerint az egyiptomiak már az i.e. 4000 és 3000 közt kihajóztak az Atlanti-óceánra. Stecchini professzor szerint az egyiptomiaktól eredhet az a koncepció, hogy a Héraklész Oszlopait két elefántagyarnak képzelték. Thor Heyerdahl szerint az egyiptomiaknak először csak papiruszhajóik voltak. Ezek kezdettől fogva el voltak látva vitorlával. Fából készített hajóik is voltak, már a predinasztikus korban. Heyerdahl arra figyelmeztet, hogy az Mediterránum ősi hajósai elvitték a Kanári-szigetekre a papiruszt, a nádhajó alapanyagát és elültették. A rómaiak még feljegyezték, hogy a folyókban papirusz terem (Plinius VI, 205). Matthew Adams vezetésével amerikai régészek 2000. nyarán Abüdoszban egy napbárkát ástak ki, az első dinasztia korából (i.e. 30. sz.), majd később további hajókat. Várkonyi Nándor érthetően fogalmaz: „Fel kell tennünk, hogy az egyiptomiak az Atlanti-óceán földrajzát előbb s jobban ismerték, mint a föníciaiak, de nem volt szükségük rá, hogy ismereteiket kamatoztassák.” (1972). Számos jelből arra következtethetünk, hogy az ősi egyiptomi hajósok jártak és ismerték a Marokkó partokat, Bretagnét és a Brit-szigetet, valamint a Kanári- és az Azori-szigeteket (és talán Biminit, mint Sykes hitte).

Wadi Hammamat, Gebel el-Arak, Hierakónpolisz tengeri hajórajzai alapján fel kell tennünk, hogy az egyiptomi tengeri hajózás úgyszólván hírtelen, „teljes fegyverzetben” jelent meg és olyan hihetetlenül régi időkben, mint az i.e. 5. évezred. Toby Wilkinson újra megvizsgálta a képeket és a következő megjegyzést fűzi a hajókhoz Genesis of the Pharaohs c. munkájában: „A legmegdöbbentőbb szerintem a hajók alakja; a merészen emelkedő hajóorr és az íves, sarlószerű törzs. Ezt a motívum Egyiptom egész történelmén végigvonul; különösen a Királyok Völgyében, ahol kifejezetten isteni hajóként látjuk viszont, amely az uralkodó túlvilági utazásában játszik fontos szerepet. Úgy érzem, hogy a Kr. e. 4000 körüli hajóábrázolások is spirituális jelentést hordoznak.” (2003). Az egyiptomi tengeri hajózás éppen az első dinasztiák idején, valamikor az Óbirodalom idején ért véget. Egyszerűen felhagytak vele. Kheopsz eltemetett hajói, melyek már inkább egyfajta „emlékművek”: ezek fa tengeri hajók a formájuk alapján, de törékenységük miatt, csak a Níluson voltak képesek hajózni.

(Heyerdahl Ra II. egyiptomi papiruszhajója, amivel átkelt az óceánon, mellette Kheopsz fahajója, majd végül a mennyi hajó képe, ami mindig a magas ívű és tatú tengeri hajókra emlékeztetett)

 

Egészen az V. és VI. dinasztia idejéig megtartották az egyiptomiak azt a történelmük előttről örökölt tengeri hajóformát. Az 5500-6000 éves hajórajzok már minden olyan technikai újítást tartalmaztak, amit vagy 1500 éven át megtartottak, s nem fejlesztettek tovább!

Van még egy érdekesség a prehisztorikumi egyiptomi tengeri hajókkal: gyakorlatilag megegyeznek a sumerok hajóival. Heyerdahl és mások szerint ennek csak egy magyarázata lehet, két ennyire eltérő gyökerű és fejlődésű nép esetében: kellett legyen egy tőlük is ősibb (!) tengerjáró nép a Mediterránumban, akiktől átvették a hajózás tudományát (ráadásul a sumereket a Zagrosz- hegységből származtatják, azaz korábban semmilyen tengeri hajózó tudományuk nem lehetett). Viszont tovább nem is mennek a találgatásban, mert egyszerűen eddig ennek a népnek a nyomát sem találták.

Pedig erre az ősi hagyományok régen megadták a feleletet: a görög, föníciai, kár, pelaszg, egyiptomi mítoszok szerint a kabirok/kurészek voltak a hajózás feltalálói. Ez a titokzatos törpe termetű a prehisztorikum idején a Mediterránumban tevékenykedő titokzatos népcsoporthoz kötötték. Kabirok számítottak az ókorban a hajózás védnökeinek, isteneinek is. A rodoszi telkhin leszármazottaknak, a héliaszoknak tulajdonították a hajókormányt és az óra feltalálását. Szankhuniathon föníciai pap is leírta, hogy a kabirok építették az első igazi hajót. Ők lehettek a föld első feltérképezői, azok a térképek kerültek el az atlanti phaiákokhoz, és igen ezeket a hatezer éves térképeket az egyiptomi hajósok is képesek voltak (és kellett is) használni. Ezek másolatainak a másolatai bukkantak fel a középkorban, mikor virágzását élte a kartográfia.

A fáraók őseit és az isteneket is olyan hajókban látjuk ábrázolva, melyek tengerjáró magas papiruszhajók. Kheopsz rituálisan eltemetett hajói vagy a naptemplomok mellé kőből épített napbárkák nyomán hihetnénk, hogy a tengeri múltját feledő nép, vallási tiszteletben részesíti azt a hajóformát, melyen elődeik az őshazából, Atlantiszról Egyiptomba utaztak. Az olyan atlantológusok, mint Várkonyi, Zsirov vagy Braghine ezredes érzelmes leírást adnak, hogy az egyiptomiak a túlvilágot, Amentit ezért helyezték a messzi nyugati óceánba, mert az őshazájuk, Atlantisz ott süllyedt el. Feledve ezzel, hogy Platón az egyiptomiakat szembenálló népnek írta le az atlantisziakkal.

Azt hiszem, nem „Atlantisz” (mint ősföld) miatt ábrázoltak tengeri hajókat, mint halott királyok lelkeit szállító bárkákat, sőt azt gondolom, megoldottam ennek a korai fáraókat vagy isteneket szállító tengeri hajók ősi ábrázolásainak „rejtélyét”! Sokkal prózaiabb oka volt ennek: az a titokzatos parányi sziget az óceánon, ahol az öregedő királyaik megfiatalodtak. A királyai lelkei is értelemszerűen erre a helyre „utaztak” feltámadást remélve.

Raymond Weill ismerteti az egyiptomi koncepciót az Eliziumi mezőkre való belépéshez a The Elysian Fields in Egyptian Texts c. tanulmányában. A hősnek egy bikát kell legyőznie, ez a bika a Nyugati út őre. A hős átkel az ég boltozatán, átszeli az Okeanosz habjait és átvág Su falán.

Egyszóval az óegyiptomi királyok lelkei nem az elsüllyedt Atlantiszon keresték a feltámadást, mint azt néhány atlantológus igyekezett bizonygatni, hanem a kabirok Szent Szigetén, ahol őseiket az örökifjúság forrása várta…

***

Egyiptomban a szinte teljesen véletlenül fennmaradt ún. edfui Építőszövegek utalnak ezekre a helyekre az Atlanti-óceánon. A szövegek szerint az istenek és a Hét Bölcs, a shebtiuk a távoli nyugati tengerben alapították az őstemplomot, egy olyan helyen, ami egy kis sziget volt a sekély vízben, és a Teremtés Első Pontját szimbolizálta. A shebtiuk minden bizonnyal azonosak a hét kabirral, s ezáltal Héliupolisz Testvériség hét vezetőjével, az oszlopok őreivel. Ők irányították az istenek palotájának építését. Meghatározták minden később épült templom alaprajzát és felépítését.

Ez kis sziget volt a Szent Sziget, amit egy egyszerű kőépítmény koronázott meg, s ezt mérhetetlen szentségnek nyilvánítottak. A kőépítményre úgy emlékeztek, mint a Forrás Helyére! Legérdekesebb, hogy ezt a kis templomot az edfui szövegek, mint Nagy Trónust is emlegetik! Beszélnek valami alapítószertartásról, melyen részt vett a hét shebtiu, akik biztosították a templom mágikus védelmét. Nem lehet kétséges, azt a titkos helyet írták le, melyet a Barberini Tájkép is mutat. jellemzően már e kései, ptolemaioszi időkben, mikor már nem nagyon számított ilyen titkok kifecsegése. Korábban kimutattuk, hogy a barlang melletti kis építményben egy különleges trónus volt helyezve, s hogy az edfui szövegek a helyet Nagy Trónusnak ill. Források helyének mondja, elég egyértelmű.

Hozzáteszem, hogy az edfui szövegek nehezen értelmezhetők, csak ezeken beszélnek ilyen ősi időkről, sőt a shebtiukról is! De logikusan értelmezve, a kis Szent Sziget (Sao Miguel), valóban szenthely volt, nem arra szolgált, hogy lakosság éljen rajta. Volt a közelben egy sokkal nagyobb sziget, s ezt nevezhették az edfui feliratok az Ősök Otthonának, ahol az istenek és a shebtiuk megszülettek. A szigeten Ré volt a főisten. Ez valószínűleg azonos Homérosz Szkheirájával az Ókeánoszban, mely az prehisztorikus atlanti civilizáció utolsó bástyája volt. Homérosz maga is azt mondja, hogy a phaiákok az „égilakók drága kegyében” álltak, akik néha meg is jelentek körükben, mert „törzsükhöz olyan közel állnak”. Szkherián élt gyakorlatilag a Szent Sziget papsága, azaz a „kiszolgáló személyzete”.

Mikor ezt a szigetet az áradat elpusztította a Boldog Szigetre, Dzsebára utaztak a shebtiuk, kiknek egyikét „Tengerésznek” nevezték (a görög források szerint a mitikus telkhinek egyikének, Aktaiosznak is ugyanezt jelenti a neve). Ez talán Tenerife lehetett, mert Láng Szigetének is nevezték. Itt temették el az őssziget isteneit. Ez a pusztulás történt i.e. 3100 körül. Talán ennek hatására alapították meg itt a Láng Szigetén az Oszlopok Őrei nevű titkos társaságot, melyre az edfui szövegek, mint „a társaság egyesítésére” emlékeztek.

Innen a shebtiuk egy újabb szigetre utaztak, amely már a Földközi-tengeren lehetett. A sziget Ua és Aa fennhatósága alatt állt, akikkel szövetségre léptek. Itt megvárták a Sólyom legénységét, akiket később a sziget őreiként hátrahagyva a Shebtiuk ismét tovább hajóztak. Hogy melyik lehetett ez a sziget, már csak találgatni lehet, hisz a szövegek semmilyen támpontot nem adnak, talán Djerba a tuniszi partoknál, melynek történelem előtti kikötője is volt, vagy a telkhinek „útvonalán” lévő Rodosz vagy Pharosz. Később innen hajózhattak a Nílus-völgyébe, ahol megalapították Héliupoliszt, és a társaságot mi már „Héliupoliszi Tesvérek”-ként ismerjük.

***

Gyakorlatilag eddig azt mondtuk, hogy a prehisztorikus Egyiptom öregedő fejedelmeit tengeri hajó, egy misztériumbárka szállította nyugatra, átkeltek a két elefántagyarnak mondott Gibraltári-szoroson, majd az Azori-szigetek felé vették az irányt. Mintha a kabirok/shebtiuk „jutalmazták” volna ezzel a királyok…? Igen, valami ilyesmi történt. És nem is csak velük! A szintén történelem előtti alapítású Tartésszosz ősi város királyait is! Tartésszosz a turdetánok ősi településterületén, az Ibér-félsziget déli csücskében az óceán partján feküdt (magát a várost azonban máig nem találták meg).

A görög költők és történettudósok még ismertek a tartésszoszi hosszú életű királyok mítoszát. Anakreón egy 150 évig uralkodó tartésszoszi királyról is beszélt. Sőt, a sumer Gilgames is járhatott itt, aki Marokkóból kelt át ide hajón, hogy örökifjúságot nyerjen (más a sumer neve is „Öreg ifjút” jelent).

***

Odüsszeusz az i.e. 4. évezred második felében járt Sao Miguel partjainál (lásd fentebb az útnak ezt a részletét). Hajójából szembetalálta magát a shebtiuk „mágikus védelmével”, a három éneklő szirénnel, azaz elhajózott a Barberini Tájképen a kis sziget túlfelén álló hatalmas nyitott épület előtt, ahol az a három nőalak látszik. Kirké azonban felkészítette erre a mágikus védelemre. A hercegünket akkor mit sem érdekelte az örökifjúság elérése. Mint mondtam már, Terceiráról határozott céllal utazott el. A Szirének Szigete, azaz Sao Miguel egyfajta „árnyék” szerepét töltötte be az utazás során. Szándékosan az északi oldal mentén hajózott végig, hisz a terve a Héliosz szigetének észrevétlen elérése volt.

***

Hogy harmincévente került sor ilyen misztikus utazásra, arra nem csak az egyiptomi szed-ünnep utal! Plutarkhosz a Hold arcáról szóló értekezésébe beleépített egy nagyon ősi beszámolót az Atlanti-óceánról és az azon történt átkelésekről, ami máig nagy viták forrása. Plutarkhosz szerint egy karthágói férfitól származik az információ, ami egy ősi bőrtekercsről olvasott le. A föníciaiaknak azonban ilyen ősi időkről nem lehettek saját értesüléseik, viszont gyűjtöttek minden ismeretet a tengerekről, s a periplusaikat titokként kezelték. Azt gondolom, hogy a forrás eredetileg tartésszoszi volt, akik Sztrabón szerint hatezer éves könyvekkel rendelkeztek. Mikor a föníciaiak az i.e. 6. század végén elfoglalták és lerombolták Tartésszoszt, akkor találták meg ezt a leírást, majd fordították le föníciaira (hisz előtte sok időn át kereskedtek egymással).

A történet amit előad, nagyon ősi, bizonyosan legalább i.e. 4. évezredbeli, mikor még élettel volt teli az Atlanti-óceán, a nagy Atlantisz maradványszigetei még a felszínen voltak. Felice Vinci olasz kutató is megvizsgálta a szöveget és a következtetése összevág a miénkkel: Plutarkhosz értesülése csak az ún. Atlantikus-korszakban (i.e. 5500 és 2000 között) volt lehetséges, mikor a klíma enyhe volt az Atlantikum északi területein.

Viszont mi már nem az eredeti leírást olvassuk, mely fokozatosan vált homályossá, a fordítások, a továbbközlések nyomán, de azért sok minden kihámozható Plutarkhosz beszámolójából. Beszél egy szigetről Britanniától nyugatra ötnapi hajóútra (5-600 km), amit Plutarkhosz Ogügiénak nevez, Homérosz okán (de nem az, csak Plutarkhosz hiszi annak!): valójában ez a kelták mitikus Braz-ins/Hy-Brazil szigete, az egykori Porcupine-zátony, ami akkoriban még a tenger fölött állt.

Innen délnyugatra volt három sziget (ez mintegy 1000-1200 km-re esett Britannia partjaitól) Ez ugyanaz a mitikus három sziget, mint amiről Markellosz és a tengeri hagyományok szólnak, valamint a középkori portolánók ezeket még ábrázolták, mivel abban a korban a terület még nem volt ismert, így átvették sokkal ősibb térképek információit. Erről viszont írtam már: http://titkostortenelem.org/tortenelem/15-eltuno-atlantisz-a-portolanok-fantom-szigetei

A Plutarkhosz elbeszélte karthágói beszámoló szól az óceán túloldalán lévő kontinensről is (ahogy Platón is említi azt). Majd számunkra egy nagyon érdekes rész jön: „Amikor pedig Kronosz csillaga [Szaturnusz] - amit mi Phainónnak, azaz ragyogónak nevezünk, ők pedig Nükturosznak, "Éjjeliőr"-nek - 30 évenként belép a Bika csillagképébe, hosszú időn keresztül foglalkoznak az áldozat előkészületeivel és a kihajózással, amelyre sorshúzással választják ki a férfiakat. Megfelelő számú hajón indítják útnak őket, sok táplálékkal és minden felszereléssel, ellátva őket mindennel, ami csak szükséges lehet azok számára, akik majd arra az irdatlan nagy tengerre kieveznek, és idegenben kell élniük egy ideig.

Olyan ez, mintha egy prehisztorikus szed-ünnepség előkészületeiről olvasnánk, csak éppen nem Egyiptomban vagyunk, hanem az Atlanti-óceánon! Emlékezzünk mit nyomozott ki Raymond Weill az ősi egyiptomi szövegek alapján, a hősnek egy égi bikát kell legyőzni, hogy folytassa útját az eliziumi mezőkre, az Ókeanosz folyamán túl. Őseredeti jelentésében a kiválasztott emberek, akik harmincévente erre az óceáni szigetre hajóztak, jó részük nem csak afféle „kiszolgáló személyzet” vagy a szed-fesztivál ünneplői voltak, hanem emberáldozatok. Hogy ez mi végre szolgált, ma már nem tudni, de a kabirokat végig kísérték a véres emberáldozatok. Odüsszeusz mikor elhajózott a Szirének Szigete mellett, emberi csontvázak tömkelegét látta a parton szétszórva (akár Cortes spanyoljai a meghódított Tenocstitlan templomaiban).

Az is bizonyos, hogy nem a kabirok/shebtiuk Szent Szigetére, Sao Miguelre kellett menniük, hanem a három nagy lakott sziget egyikére. Itt folytak valamilyen előkészületek egy hónapon át. Ezek a szigetek az Azóroktól keletre esetek akkoriban valamivel. A középső volt Szkheria, míg a déli volt a mitikus Hadész szigete (Satanaze). Ezen emelkedett Erebusz hatalmas vulkánja. Itt laktak eredetileg a kimmerioszok, kiknek egy törzse később az itáliai Campániába vonult. Ezt ismerték az egyiptomi prehisztorikus hajósok is Hanebut néven. Ez volt a történelem előtti szed-szertartások első állomása. Rejtelmes sziget volt, Odüsszeusz is járt itt. Plutarkhosz forrása szerint ezen a szigeten börtönözték be Kronoszt egy mély barlangba. Egy aranyló sziklán mély álomba merülten alszik az ősidők királya, madarak etetik ambrósziával (lehet ezekről mesélt Kirké, hogy elszállnak a Bolygó Szikláknál, valahol Sao Migueltől délre). Kronoszt bizonyos daimónok gondozzák, aki a király kamarásai voltak korábban (nyilván a kurészekről van szó). Majd beszél azokról, akik harmincévente ide hajóznak: „Azon a bizonyos Kronosz-szigeten senki más nem lakott, csak ők, illetve azok, akiket előttük küldtek oda. Azoknak, akik az isten szolgálatában már letöltöttek ott 30 évet, megengedték, hogy hazahajózzanak…

… (de), akik esetleg fontolgatják, hogy elhajóznak a szigetről, maga az istenség akadályoz meg tervük megvalósításában…

…sokan teljesen nyilvánvalóan találkoznak a daimónokkal, látják és hallják őket.

***

Természetesen nemcsak egyiptomi és tartesszoszi királyok érkezhettek a kabirok titkos szigetére, hogy megfiatalodjanak, hanem más letűnt, s már ismeretlen megalitikus királyságok uralkodói is, sőt az óceán túlpartjáról, Amerikából is (amire Plutarkhosz szövege is utal). Bimini szigetek őslakói meséltek egy szigetről az első spanyoloknak, ahol az örökifjúság forrása ered.

Odüsszeusznak Kalüpszó nimfa Corvo szigetén felajánlotta a halhatatlanságot, ha vele marad. Ez összefügghet azzal, hogy Kalüpszó tudott a regenerációs kis szigetecskéről az Azori-szigetvilágban. Az ibériai kelta hagyomány tudott egy titkos helyről az óceánon, ahol Idunn istennő élt egy forrás mellett. Ládájában mágikus almákat őrzött. Mikor is istenek öregedni kezdtek, eljöttek ide és ettek az almákból, s utána visszafiatalodtak. Az ír mesékben szerepel Tír na nÓg, az Ifjúság Földje, ahova a hősnek a tengeren kel átkelnie, s ahol az idő lassabban múlik és visszafiatalodik.

 

Sokáig tartotta magát a néphit, hogy egy szigeten van az Ifjúság Forrása, kútja vagy tava, amiben elég megfürödni, hogy visszafiatalodjon az ember. A festők néha meg is festették, mint Lucas Cranach 1546-ban az „Ifjúság Forrása” című képén (lásd fentebb).

Továbbá tudjuk, hogy Héraklész, Gilgames vagy a középkori Grál-keresők is az Atlanti-óceánon keresték az örökifjúság forrását. A titkos sziget talán azonos lehet az írek mitikus városával, Muriassal az óceánon, ahol Dagda üstje állt. Ez egy szigeten feküdt, ami később talán elsüllyedt. Egerton Sykes szerint Murias templomát a Főnixnek és Min istennek ajánlották és i.e. 3000 körül elsüllyedt. Mindkettő egyiptomi istenség és kapcsolatban állnak a megfiatalodással és újjászületéssel. Sykes szerint Murias fölötti dombon az atlanták felépítették a gyógyítás templomát. Az építményt a szent geometria elvei alapján építették és magába foglalta az univerzum felépítését, a naprendszer ismeretét, akár a gízai Nagy Piramis. Ugyanezt állított Lucie Lamy az egyiptomi szed-kamráról is.

***

VÁR MINKET A KABIROK TITKOS SZIGETE!

 

A Barberini Tájkép helye láthatólag fontos szerepe volt a sziklának és a víznek is, több forrást is látunk. A különös víztartály és a felette lévő athanor miatt nyilvánvaló, hogy valamit csináltak a vízzel is. De hogy mit, azt ma már nem tudni. Mindenesetre Umcaev írt egy tanulmányt 1964-ben arról, hogy a paradicsomi emberek ismerték a „tiszta víz” titkát, ami hosszú életet biztosított nekik. Talán az elixír elkészítésénél is lehetett szerepe az alkimisták „tiszta vizének”. De az életelixír elkészítéséhez persze más is kellett, az alkimisták Bölcsek Köve, amit hasztalan kerestek már a középkorban.

A Barbarini Tájkép eredetijének készítése idején a Sao Miguel melletti parányi szigetecske már láthatólag elhagyatott és süllyedő félben volt. Azóta számos földrengés, vulkánkitörés volt az Azori-térségben, arról nem is beszélve, hogy az óceán szintje több métert emelkedett.

Azt gondolom azonban, valami talán maradt meg a kabirok óceáni szent szigetéről. Erre utalnak a Sao Miguelen szinte véletlenszerűen felbukkant leletek, mint egy barlangból előkerült rajzos sztélé vagy az André Thevetnek több mint négyszáz éve mutatott rejtélyes barlang, ahol valami bizarr kultuszt űztek az ősidőkben.

Muriasról az a legenda terjedt, hogy a sziget barlangjainak mélyén nagyon értékes kincseket rejtettek el. Úgy gondolom, hermetikus edényekben elzárva a kabirok elraktároztak életelixír készleteket. Olyan alkimista készítményeket, melyek gyógyítottak mindenféle betegségeket és megfiatalították az öregedő sejteket. Erre ma is meglehet az esély. A szamothrakéi daimónok, a korübaszok/kabirok heten voltak, de volt egy nyolcadik fivérük, akit külön említenek, Aszklépiosz. A kígyó papja volt és egy üvegcsében őrizte az örök élet italát. Egy ilyen tégelyt találhatott meg Epimenidész krétai pap i.e. 600 körül Knósszosz közelében egy titkos barlangban. Ezután csak ebből fogyasztott, semmi másra nem volt szüksége és 157 évig élt. Aszklépiosz azonos a föníciai Esmunnal, akit mindig a Vénusz jelével ábrázoltak. A kopt legendák szerint a gízai piramisok alatti titkos kazamatákban alkimista titkokat, közte gyógyszereket és hosszú élet elixírjét tartalmazó palackokat is elrejtették. Azt hiszem ez volt az igazi oka, hogy Al-Mámun kalifa feltörette a Nagy Piramist.

***

A kabirok a prehisztorikum mélyén, mint menekültek kerültek ide a pusztuló Vénuszról. A tenger már akkor is (ahogy ma is) ideális érkezési hely volt számukra. Csak kevés technikai rekvizitumot hozhattak magukkal, mint a Vénusz robinsonjai telepedtek meg a hajdani Atlantiszon. Már akkor is kevesen voltak, de berendezkedtek. Mást nem tehettek, visszatérni nem tudtak, nem is lett volna mivel. Így aztán megpróbáltak alkalmazkodni a földi atmoszférához. Épp ezért hozhatták létre ezen az eldugott helyen az ő sajátos, miénktől sok mindenben technikájuknak ezt a bázisát. Valamiért a korai királyságok fejedelmeit itt nagy kegyben részesítették, harmincévente eljöhettek ide, hogy részesüljenek az örökifjúság jutalmában…

Igen, végső soron azt gondolom ez a hely ösztönözte az ókori tengeri legendákat, egy titkos helyről az Ókeanoszon, azaz a mi Atlanti-óceánunkon, ahol a hosszú élet és a megfiatalodás vizét tartalmazó forrás vagy kút található. Ez a legenda olyan erős volt, hogy kissé zavarosan, de fennmaradt még a középkorban is. Nem lehet véletlen, hogy a középkori kelta lovagok és szerzetesek az Atlanti-óceán szigeteire utaztak, hogy megtalálják a grált, az örökifjúság forrását…

Ilyen dolgok miatt is gondoltam a Héliupoliszi testvériség újraalapítására. Megkeresni ezt a mára elsüllyed parányi sziklaszigetet Sao Miguel északi partja mentén, ami nem is lehet mélyen. A túloldalt a nagy sziget partján állt egykor a szirének háza. Ha jól sejtem a források nyomán, a mögötte lévő hegyek barlangjaiban alakítottak ki a kabirok 6-7 ezer éve titkos lerakatokat. Csak meg kell keresni ezeket.

Az én kabirjaim bizonyosan ismerték az élet megnyújtásának lehetőségét, több száz évig éltek. Ez a korszak még nem a sarlatánok kora volt, azok csak az ókor végén kezdenek elburjánzani.Mi már tudjuk, hogy ezt az idegen technológiát már képtelen lennénk utánozni vagy megfejteni, ezt csak a középkori alkimista sarlatánok hihették. Egyetlen lehetőségünk, hogy megtaláljuk ennek maradékát, ha ez lehetséges, ahogy a régi mondabeli lovagok vagy hercegek próbálták.

 

Ha belegondoltok, minden esélyetek meg van, hogy mint a többi ember, ugyanúgy meg is haljatok 70-90 évesen. Semmi nem állíthatja meg sejtjeitek elöregedését, majd törvényszerű halálotokat. Ez 100%-os eredmény, de ha van csak egy vagy akár csak pár tized százalék, hogy a kabirok által földre hozott és itt elrejtett elixír segítségével megnyújtsátok életeteket, nem megérné? Nem sokáig élő vénemberekről beszélek, hanem az elhaló sejtek megfiatalításáról, hisz erről van szó. Ki akarna 200 évig élni, roggyant kétszáz éves testben? Ezt keresték az ősi királyok is: öregemberként ültek be a kabir alkimisták kis építményének székébe, majd onnan fiatalemberként jöttek elő. Olyan ez, mintegy álom, egy prehisztorikumból maradt bizarr ősi emlék, hisz már ennek a lehetősége is annyira izgató, hogy nehéz elmondani. Kétségtelen azonban, hogy ezt a tudást, óvatosan kellene kezelni, s puszta szerencse, hogy gyakorlatilag a tudományos világ úgyis hihetetlennek tartaná. De ki ne akarná nemcsak megélni a 22. századot, hanem fiatal testben megélni azt? Még ha rejtetten kéne ezt tennie is. Még ha, mint azt jeleztem, erre csak parányi esély van, de ha ez beteljesülne, bármilyen kincset pótolna…

 

Előzmény: Schenouda (11384)
Schenouda Creative Commons License 2016.06.17 0 1 11402

Talán, pár nap... remélem....

Előzmény: szenyor Lopez (11400)
Schenouda Creative Commons License 2016.06.17 0 8 11401

"egy újabb rejtély kipipálva"

 

Ennek mi is volt a "rejtélye"? Csak annyi, hogy most megvizsgálhatták a tőrt. Tutanhamon rozsdamentes vastőre ugyanis régóta ismert. Ha valaki beüti a keresőbe, hogy Egyiptom vagy piramisok, s mellé, hogy "fény derült" vagy "megoldódott" varázsszavakat, rengeteg ilyen linket kap (amiből lehet ide rakosgatni). Az ilyen cikkek a szponzoroknak (hogy mire ment el a támogatás) és a laikusoknak szól nagyrészt. Amúgy az ilyen tárgyakat a múzeumok nemigen szeretnek kiadni efféle vizsgálatoknak (hisz kell nekik belőlük még ha oly parányi is, de minta).

Az egyiptomiak ugyanis már az i.e. 3500-tól (Gerzeh, 1911) meteoritvasból kovácsoltak dísztárgyakat (csőszerű gyöngyöket). Majd később nyílhegyeket, dárdahegyeket is. Petrie Abüdoszban, Maspero Abuszirban talált a VI. dinasztia idejéből származó vastárgyakat, vagy ott vannak a nubiai lándzsahegyek (i.e. 1700), stb. de ezek mind meteoritikus vasból lettek kikovácsolva. A freskókon az egyiptomiak néha az ilyen dárdahegyeket kékkel színezték ki (a piramisszövegek is sűrűn emlegetik a vasat). Mindenféle vizsgálat nélkül is sejthető, hogy magas a nikkel tartalmuk. Wainwright a két háború közt már több tanulmányt szánt az Új Birodalom előtti egyiptomi vaseszközöknek, hogy ezek meteoritikus eredetűek (de amúgy is számos tanulmány van erről a témáról a 20 század eleje óra). Tutanhamon tőrével is csak az történt, amit eddig is gondoltak, hogy végre megvizsgálhatták, hogy magas a nikkel tartalma (ami a meteoritikus vasra jellemző csak). Amit a hettiták vagy a kaukázusi népek már sok évszázaddal az egyiptomiak előtt tudtak, úgy a vasöntést csak i.e. 700-tól gyakorolták az egyiptomiak. De ez egy "titok" volt, olyan, mint korunk hadititkai, a vas óriási előnyt biztosított a fegyverek terén, ami érthető...

 

Aztán így felvezetni egy cikket:

"Újabb meglepetést tartogatott a világnak nagyjából 3300 éve uralkodó egykori istenkirály, Tutanhamon fáraó. Régészek és fizikusok egy csoportja most megvizsgálta az egyik, uralkodóval együtt eltemetett stílusos tőrt, és arra jutottak, hogy a benne lévő vas egy meteorból származhat, tehát földönkívüli eredetű."

 

Ezt minden egyiptológus ezt gondolta eddig is (!), itt tudod mi lett volna a meglepetés (amit néhányan reméltek talán)??? Ha nem meteoritikus eredetű lett volna a tőr vasa! Az igen, az meglepetést okozott volna, hiszen az i.e. 8. évszázad elé eddig nem helyezték az egyiptomi vasöntés tudományát...

 

 

Előzmény: emem (11390)
szenyor Lopez Creative Commons License 2016.06.15 0 1 11400

Mikorra várhatjuk a harmadik részt? ;)

Előzmény: Schenouda (11384)
Menroting Creative Commons License 2016.06.12 -7 1 11399

Engem az a dzsed ami az első kép baloldalán van egy vizipipára emlèkeztet.

Előzmény: Setephotep (11391)
pizzaboy_ Creative Commons License 2016.06.11 -6 1 11398

"Akkoriban csak a madarak röpködtek, bár a csészealjakat sem lehet kizárni, hiszen ma sem tudjuk biztosan, hogy léteznek-e."

:)) Érvelés magasiskolája.

Előzmény: Törölt nick (11397)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.11 -5 7 11397
emem Creative Commons License 2016.06.08 -7 0 11396

"Ha az új műszerrel észlelik a már ismert három kamrát, az azt jelenti, hogy megfelelően működik, és folytatják a vizsgálatot."

 

az új műszert valóban tesztelni kell ugyan, viszont maga az eljárás már bizonyított a tört falú piramis átvizsgálásánál:

What’s REALLY inside a pyramid: First 3D images created using cosmic particles show hidden tunnels inside mysterious structure


 

 

Előzmény: emem (11395)
emem Creative Commons License 2016.06.08 -8 0 11395

Szkennerek pásztázzák az egyiptomi piramisokat

A szubatomi részecskéket használó modern eszközökkel számtalan titokra derülhet fény. Tovább »

forrás: Index.hu

szenyor Lopez Creative Commons License 2016.06.02 -5 1 11394

Megosztanád ezt a funkciót?

Előzmény: Setephotep (11393)
Setephotep Creative Commons License 2016.06.02 -5 1 11393

Pontosan az ilyen abrazolasok utalnak a funkciojara mint ez koporso foto vgy a denderai tetokapolnak reliefjei.

Az a legepebben fennmaradt abrazolas bar nem ketlem hgy a megertesevel nehez megprobalkozni mert bizonyos szintu spiritualis tudast is igenyel. Mar a kesokori hieroglif nyelv megertese es forditasa sem konnyu..pl denderai papirusz ami errol szol???

Előzmény: szenyor Lopez (11392)
szenyor Lopez Creative Commons License 2016.06.02 -5 1 11392

Ebből nem derül ki, hogy volt e funkciója az oszlopnak. Értem, hogy "használják", de ez lehet dísz is. Annak előtte viszont lehet, hogy volt valódi funkciója. Mintha egy utopisztikus világban megtalálnának egy szemüveget, amiből kiesett a lencse és felraknák az emberek magukra, mondván ezt látták a korabeli világban. A rítus megvan, de pont a lényeg hiányzik. 

Előzmény: Setephotep (11391)
Setephotep Creative Commons License 2016.06.02 -3 1 11391

Két fotó, az egyik egy pap koporsójáról(Késő kori, kairói egyiptomi múzeum) amin látható a dzsed és az ún. abydoszi "Ozirisz" jelkép(oszlop) az ágy két oldalán.

A másik az ozirisz oszlop kinagyított verziója egy abydoszi reliefről.

 

Előzmény: szenyor Lopez (11386)
emem Creative Commons License 2016.06.02 -9 1 11390

mesék és legendák helyett, egy újabb rejtély kipipálva:

 

Földönkívüli vasat találtak Tutanhamon fáraó tőrjében

 

"Újabb meglepetést tartogatott a világnak nagyjából 3300 éve uralkodó egykori istenkirály, Tutanhamon fáraó. Régészek és fizikusok egy csoportja most megvizsgálta az egyik, uralkodóval együtt eltemetett stílusos tőrt, és arra jutottak, hogy a benne lévő vas egy meteorból származhat,

tehát földönkívüli eredetű.

Pontosabban pont ugyanolyan mértékben tartalmazott kobaltot, foszfort és nikkelt, mint egy Egyiptomban talált, Kharga nevű meteor.

Eddig is rejtély volt, hogy hogyan hozhatták létre ezt az időszámításunk előtt 14. századból származó, egészen különlegesen megmunkált tőrt, ha egyszer csak az i.e. 8. században találták fel a vasöntést az egyiptomiak.

A meteorból származó vasat viszont meg tudták munkálni már korábban is. A tőrön egyébként találtak egy feliratot, ami így szól: „vas az égből”, ami arra utal, hogy már akkor tisztában lehettek a vas származási helyével. (CBC,Meteorics & Planetary Science)"

Schenouda Creative Commons License 2016.06.01 -1 5 11389

"És maga az épület, ahol a lényeg zajlott, miért volt nyitott?"

 

Nem biztos, hogy ott zajlott a "lényeg". Az csak amolyan végső állomás, a fiatalságot kereső király számára. De valószínűleg csak a bejárat volt nyitott (ha belegondolsz, van a tetején agy kb. négyméteres oszlop, ez nem egy köznapi építmény). A kis épület "nyitottsága" eléggé ellentétes viszont a hegytetőn lévő, láthatólag jóval nagyobb épület "zártságával". Ezek egyébként eléggé szerves kapcsolatban állhattak egymással, lásd amiket régebben írtam (írtunk) ezekről az objektumokról, mint a két épület, az athanor és a víztartály (de nézd meg a linkeket, amiket az elején adtam).

 

Előzmény: szenyor Lopez (11388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!