Azaz, 253, az a helyes adat, tényleg!! Beugrott. :-)
Igen, ezeket 10-12 évvel ezelőtt megszüntettük. Igazából a nem volt rájuk szükség, mert '98-99 környékén egy profi, biológiai elven működő víztisztító lett a kocsimosóhoz telepítve, ami a kezelt vizet visszaforgatja (újra lehetett mosni vele), így a technológiai vízfogyasztás minimális lett.
Amikor ez a telephely teljes gőzzel működött (még Hungarocamion-ként, és még '86., a Nagykőrösi úti telep megnyitása előtt), akkor 3 műszakban ment a mosása az 1000-1500 szerelvénynek, na akkor biztosan megérte a kúttal foglalkozni.
Nekünk már csak annyi maradt belőle, hogy éves jelentéseket kellett adnunk a hatóság felé (a 0 vízkivételről), meg volt valami "vízkészlet használati járulék" fizetési kötelezettségünk is.
A vége az lett, hogy hivatalosan, szakcég által el lettek a kutak tömedékelve. Egyszerűen nem volt indokolt intézni az adminisztrációt, amikor teljesen biztos volt, hogy soha nem lesznek azok a kutak újra használva.
Figyelőkút: mintha 3 db-ra emlékeznék... Bonnyai Zoltánék (ő akkor a GATE-n dolgozott, régebben "KGI" (=Környezetgazdálkodási Intézet)-nél volt) fúrták, de a cégnév már nem ugrik be. Arra emlékszem még, hogy egy, a privatizációt megelőző "Környezeti hatástanulmány"-ban szereplő térképen (hasonló, mint ami itt be volt linkelve), azt néztük, hogy a talajvíz áramlási iránya olyan, hogy a megszüntetett üz.a. kút talajkörnyezetéből a gázolaj szennyeződés elkerüli a DAF telephelyet.
Nem is volt gond a figyelőkutakból vett talajvízmintákkal.
'95-től 2010-ig én voltam a telepgazda a DAF-nál (Hungarotruck Kft.)
A helyzet az a kutakkal, hogy volt két fúrt kút a telephely déli két sarkánál. Kb. a '80-as években készültek, de amikor a DAF privatizálta a területet, már évek óta használaton kívül voltak (sőt, ha jól emlékszem, az egyikbe bele volt szakadva a szivattyú). Technológiai vizet (kocsimosás) szolgáltattak volna. Az én időszakom alatt lettek a kutak eltömedékelve (hivatalosan meg lettek szüntetve), mert nem volt rájuk szükség. Úgy emlékszem (bár már kopnak az adatok a fejemből), hogy az egyik kút 130, a másik pedig 80 méter körül volt.
Vannak ezen kívül a területen figyelőkutak (talajvíz szennyezettség figyelése). Sajnos a mélységüket elfelejtettem :-( de egy volt a VOLVO felőli (Cinkotai út felőli) kerítésnél, ill. egy a Vidor utcai kerítésnél. Ezeknek a története több szálra vezethető vissza, de a legnagyobb indok az volt, hogy ezek elkészüljenek, hogy az anno Hungarocamion telepen volt egy belső, telepi üzemanyagkút, föld alatti tartályokkal (a mostani VOLVO területen). A privatizáció környékén ezt megszüntették, és azt tapasztalták, hogy bizony a talaj gázolajjal szennyezett.
A DAF/Hungarotruck bizonyosságot akart kapni arról, hogy a talaj(víz)szennyezés nem érte el az ő területüket. A kutakból származó minták ezt szerencsére igazolták is.
Jószerencsét Lalibátyó ! Szerintem a Méta utcai BKV telephellyel keverted össze. Mert ott van felszinközelben már a kavics. A Cinkotai úton ugyanez kb. 18,0 m.
után várható. Addig semmi extra, homokos agyagok, agyagos homokok váltakozva :)
A Volvo és a Daf környékén van egy figyelő csőkút. 32.5m mély kút a nyvsz -16m. Ettől Délre a jobb rétegek -23m-től kezdődnek. A területről küldtem emailban adatokat. http://www.rakosliget.hu/html/onmouse_.html Ha abba a 33-ba belefutsz akkor a fekete-fehér képen látható a rétegrend. Üdv
Információra lenne szükségem. Budapest Rákoskeresztúron, a Cinkotai út mellett, a BKV telephelynél (Volvo stb.) milyen rétegekre lehet számítani a fölső 10 méteren?
Ez a Diesel motor az egész gépegységet hajtja Un rakodó kuplungja van rajta aminek a nyelestengelyén ékszíjtárcsa van /a szivattyút ez hajtja meg/ ugye ezen az ékszíjtárcsán van a kb.600-as fordulatra való variálása!Az ékszíjtárcsa után pedig hardi tárcsa viszi tovább a meghajtást kardánnal a ZIFF-nek!!!Magminta esetén sokszor nagy is ez a szivattyú l/perce,de viszont dolomitba káliscsővel szó szerint, kurva jó!!
Csinoska , gratulálok szépen összehoztad a masinával . Nem tudtam ki lesni,hogy a diesel motor csak a szivattyút hajtja, illetve az egész berendezést kiszolgálja ?
Mivel ennek a szivattyúnak a meghajtó teljesítményigénye pontosan 19,2 kw ami 140 liter/perc , és 68 bar üzemi nyomás melletti munkaponton van , amihez katalógusi adat szerint 630 ford/perc szükséges.
Mindezek mellett szem előtt kell tartani a szivattyúzott folyadék viszkozitását , a szivattyú helyzetét , ami mind jelenthet némi veszteséget.
Nemrégen adtam oda aaa "VASAS"-nak (kreol , óbégatós , soha se jó időben megjelenő...) az eredeti acélhálós nyomócsövét. Volt az vagy 80 kiló (12m) !
Gondoltam lassan egy év után felteszem neked a képet erről a fasza szivattyúról hogy-hogy is áll a gépen!!De ha majd jössz személyesen is láthatod---------
Az odáig rendben van,hogy az én véleményemet nem kell 100%-ban figyelembe venni, de akinek a neve előtt szerepel,hogy dr. azt illik figyelembe venni.:-)
"A víz abszorpciója tehát drasztikusan hullámhosszfüggő, szelektív. Megjegyezzük még, hogy a tengervíz sótartalma szinte egyáltalán nem befolyásolja az optikai tulajdonságait, tehát a fent közölt tiszta (desztillált) vízre vonatkozó eredmények az óceán vizére is érvényesek. Oceanográfia Dr. Práger Tamás Pieczka Ildikó"
A saját készítésű kamera felvételek különbségét én nem feltétlenül az optika különbözőségére vezetném vissza. A fények színképeiből (látható,hogy különbözőek) arra következtetek,hogy eltérő hullámhosszú fényforrást használtak.
"Melyek a fényveszteség fõbb okai? Abszorpció, diszperzió, Rayleigh szórás, tükrözõdés és a diffúz visszaverődés. Az abszorpciós együttható különböző anyagokra,különböző hullámhosszon más és más.