Nyugi, az átlagos trekking külső (37-40 mm) már elég ballonos, és ha a döngölt föld tényleg elég kemény, akkor nem fogsz benne elsüllyedni a trekkinggel sem. Az agy sem lehet túl nagy gond (ugyanolyan agy van az MTB kerekében is), a lényeg, hogy kazettás legyen (ez adott, ha legalább 8-as a hátsóváltó).
Menj el egy bringaboltba, ahol lehetőleg minél több féle bicikli van. Próbáld ki amennyit csak lehet. 150 ezerért már új bringában is kapsz olyan minőséget, ami nem esik szét pár száz km alatt. A tuning ha szükséges meg ráér később. Azért napi 20 km tekerés (a munkába sétát kiváltva) nem számít egy modern kerékpárnál extrém futásnak.
Igen én is így próbálom összehangolni. Bringánál meg csak imádkozok , hogy amikor megyek venni legyen valaki aki érdemben tud is segíteni egy bringa boltban és nem csak eladni akar majd valamit
Esetleg érdemes megfontolni a használt bringa - testbike, bikemag, bringapiac - vásárlását. Azonos összeghatárok között, egy - de inkább két - kategóriával feljebb válogathatsz. Valaki írta itt a fatbike-t, mint alternatívát, szerintem az nem járható út, lévén az inkább sokadik élménybringanak, mintsem napi használatban való bringázáshoz passzol, pláne nem úgy, hogy az út többsége amin járnál, aszfalt. Állítgatni a keréknyomást földútról aszfaltra, meg vissza, reggel/este, jövet/menet, eléggé macerás. Valamelyik portálon hirdetnek kifejezetten "túlsúlyos riderre" optimalizált MTB-t is. (nem ismerem az eladót, nem kapok %-ot, nem azért írom:) Átütő tengely, integrálthajtás, szegecselt, dupla falu felni, nagyjából ezek azok a feature-ök amikre szükséged van, már persze egy jó, és tartós váz mellett. A karbon vázat is írta itt valaki, az a rendelkezésre álló keret miatt sem opció, másrészt igen, ez a terhelhetőség dolog nagyon nem mindegy: karbon-és karbon között is nagy különbségek vannak e téren.
Ami a dolog fogyás részét illeti: úgy vettem észre, hogy inkább szinten tartásra megfelelő, ahhoz, hogy jelntősebb mérvű fogyást indukáljon vagy sokat mászni, vagy kardiogépezni kell. A bicajjal/kardioval csak akkor égeted a kalóriát, amikor effektív tekersz, míg erősítő edzés (súlyzózás miegymás) révén folyamatosan. Én a kettőt kombinálom, nekem az vált be. (-25 kg közel két év alatt)
Igen tudom, hogy alapvetően nem egy fogyás potenciál, inkább kiegészítésnek használnám az izületeim erősítésére és a szívem izmainak edzésére , megfelelő ellenőrzött pulzus tartományban. Kocsi garázsba és ahova csak tudok biciklivel megyek majd, munkába pl. Mellette úszok és kettlebell edzésre is beiratkoztam. És a 2100 négyzetméteres kertemet is rendbe tartom mellette egyedül:D Most munkába másfél órát gyaloglok oda másfelet vissza, ezt a több pihenésért lecserélném a bicajra és inkább a rendszeres mozgást iktatnám be.
Kedves Vilard1 és henngergely nagyon köszönöm a részletes tanácsokat, mindent fel is írok és elkezdek googlizgatni. Vilard amire gondolsz az a 29er mtb? Én is nézegettem, valahogy pumukli nyelvre fordítva ez olyan számomra, de lehet nem gondolom, hogy a Trekking méretei, a kormány az egyenes tartást segítő felépítése lenne a nekem való, de az mtb-k ballonos gumijával és méretével lenne az igazi ( ? ).. ÉS akkor összegezve a dolgot nem is tudnék venni egy kész konfigurációt hanem tulajdonképpen össze kellene rakatnom magamnak
1. Nem, nem. A magasságához legjobban illő méretű vázat vegye.
2. Azért olcsó, mert gyengébb minőségű. Tudod, "you get what you pay for". Ha meg jobb minőséget veszel 8 sebességesből, az már azonos áron van az akár 10 sebességgel.
3. Nem, egy jó minőségű alu sokkal erősebb.
Az ajánlott Gepidát meg sem érdemes nézni. 100-as telóhoz tervezett vázba 130-as, "ugrálós" villát tenni nem tartozik az okos döntések közé.
Ez így van. A sportoló kerékpárosok nem csak a pedált gyűrik, van nekik nem kevés erőnléti edzésük is. Természetesen, ha valaki elkezd bringázni, megindulnak a kilók (főleg ha nagyobb a többlet), de alapvetően aerob edzéssel nagyon nehéz fogyni. Napi több órát érdemes menni, és akkor is lassú folyamat lesz.
Nekem sikerült fogyni a bicajozással, amikor elkezdtem a mindennapos munkába járást. Nem voltam duci, csak kicsit megtohonyultam, és a rendszeres bringától elég hamar lejött néhány kiló. Csak aztán elkezdtem enni, és ez a folyamat megállt :-D Aztán elkezdtem élvezni, hogy ehetek, mert mozgok, és végképp elefelejtettem a fogyást.
Tavaly télen spinningre jártam, ezért az év elején már aránylag korán fel tudtam mászni a Pilisbe. Igaz, volt egy kis (?) kattanásom is a bringa miatt, ami miatt tényleg sokat tekertem. Ősz végén ismét rá mertem állni a mérlegre, és meglepődtem, hogy három kilóval kevesebbet mutat mint egy évvel azelőtt (addig nem mertem elővenni a mérleget). Jó, mondjuk ez nem sok, de még mindig nem vagyok duci. Lényeg, hogy a kaján is változtattam, a legfontosabb, hogy sokkal kevesebbet nassolok, szóval a bicaj és a normális kaja (meg egy kis kattanás) sokat segít a fogyásnál.
Szóval gratula az Újévi elhatározáshoz, és tök jó, hogy 120-150e ft-ot is rá tudsz szánni!
Véleményem szerint mire figyelj:
1. váz méret. A szép szál magasságodhoz minimum 20-21 colos váz kell, ennél nagyobb már talán túl rugalmas lenne. Ennél kisebb is jó lehet ( ha használtan kifogsz valami jót) kb. 19-20 col körül és akkor a kihúzot nyeregcső adhat komfortot. Persze azért a mostani súlyod miatt, lehet 1-2 nyeregcsővet elhasználsz majd de az nem drága. :- )))
2. Meghajtás: Alapvetően én a 8-as, 9-es rendszert javasolnám. Ezek nagyon strapabíróak, nagy terhelést is jól bírnak, olcsóak mostanra már. Amit most még nem javaslok az a 11 és 12-es rendszerek. Mert a mostani súlyodhoz szerintem gyengék. Aztán ugye van a hajtókar amin meg lehet 1,2,3 tányér is vagyis sok-sok sebességet tudsz használni DE kérdés, hogy kell e... Ahogy írod tuti nem kell 3x9 fokozat Neked, talán még az 1x9 is sok lehet. :- )) Bombabiztos megoldás szerintem a 3x8 (még az is sok lehet először de ezzel már komolyabb túrákat is tehetsz).
3. Alkatrészek: Nyeregcsőnek tényleg nézhetnél egy acél darabot. Jó nehéz lesz de most nem számít mert erős lesz az a lényeg. Sajnos a kormány is inkább acél legyen, stucni az lehet alu.
4. Kerekek. Hát igen... ezek kapják a legnagyobb terhelést. Emiatt lehet okosan variálni a kerék mérettel is pl. Mire gondolok? A trekking bicajok kereke 28 colos. Ez az átmérő ugyanaz mint az országuti bicajok kereke, és ne lepődj meg de a 29es kerekű bicajnak hívott mountain bike felni átmérője is ekkora csak azon van egy bazi ballonos gumi így lesz a 28 colból, 29 col. :- ))A Te jelenlegi súlyod miatt az óúti el van vetve. A trekking az jó lehet DE akkor már inkább a 29-es bicaj! Mert abba simán mehet a ballonos, keményebbre fújt gumi DE ha haladni akarsz akkor a trekking vékony gumit is rá rakhatod és hajrá! Ugyanez a trekking bicajon nem működik mert 2.0-ás mtb guminál nagyobbat már nehezen raksz bele, nincs hely váznál, villánál.Bonyolítom a helyzetet a 27.5-es kerék mérettel. Nem vicc, van ilyen! Ez azért jó mert egy ilyen kerékhez tervezett bicaj váza, villája az a 27.5-es mtb gumis kerékkel tök jó terep gép és a kereke sem olyan "rugalmas" mint a 28-as felnis trekking és mtb, DE ha ezzel is haladni akarsz akkor bele rakhatsz egy 28-as felnis kereket keskenyebb gumival és máris száguldozhatsz.
Bocs a sok infóért de gondolom most még csak az infókat gyűjtöd és tavasszal vásárolsz.
Még pár adalék:
1. Mozgásvilág.hu oldalon regeljél az áprilisi tesztnapra! Olvasd el a részleteket és teszteeeelj ingyen!!
2. Ezen az oldalon Bikepro.hu van egy tuti jó pdf ami a bicaj vásárlásban segít!
Biztos, hogy nem mindegyikhez, mert én sem tudtam áttenni egyik lámpám gyűrűjét a másikba: más volt a menet. De 17500-as akku is jó a 3xAAA-s rúdlámpáimba, úgyhogy nem estem kétségbe. Ha valakinek van 18500-asa, az még jobb lehet.
Köszi a segítségeket! Amúgy hogyha ilyet kérek amit leírtál , hogy dupla falu felni meg specko küllő ballonosabb gumi akkor azok így nagyjából mennyi költségnek felelnek meg? Én olyan 120-150 ig gondoltam, ez beleférne szerinted? Vagy ennyiért inkább rollert vegyek és menjek a játszótérre?:D
Az agy elég erős alapból, a felni lehet kérdéses és a küllők, főleg hátul. Ha ezek nem elég erősek alapból (nem szoktak azok lenni!) akkor érdemes már vásárláskor cseréltetni, kimondottan erős duplafalú felnit kérni és DT 2.0 rozsdamentes acélküllőkkel fűzetni. (Olyan boltban vásárolj, ami igazi szervíz is, szóval nem Decathlon/Hervis/hasonlók.)
Hát ez tényleg attól függ, hogy milyen az a földút. Vannak jobb földutak, mint némelyik kerékpárút az országban. :) Másfél kilométert azért szinte bármin ki lehet bírni, legfeljebb tolod. :)
Földúton két dolog tud őrületbe kergetni:
- a futóhomok, amiben elsüllyedek
- és az agyagos homok, amin traktorok járnak. A traktorgumi gyönyörű keresztirányú bordázatot csinál esős időben, aztán az kikeményedik, az embernek meg kilazul a foga. :)
Azért a legtöbb helyen elvoltam a 38-as gumimmal 4-5 barra fújva (neked a súlyod miatt inkább 5-6). De most kimentem megmérni és van még 1-1 cm hely a villánál mindkét oldalon, szóval még bőven lehetne ballonosabbra cserélni.
Én se nagyon értek a bicajokhoz, a szervizben azt mondták, hogy a biciklim olyan konstrukció, hogy túl hosszú a hátsó tengely, nagy az erőkar, ezért bírja rosszabbul a kerékagy az ütéseket. De ez egy 14 éves bicikli, lehet, hogy azóta már megoldották ezt a problémát. Vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb kollégák, majd azok megmondják.
Köszi! Én is trekking-en gondolkodtam az összekapirgált info-k alapján, de két dolog ütötte meg a "szemem" egyik, hogy a trekkingeket vékonyabb nem túl ballonos gumikkal árulják és szerelik fel, ami a súlyomnál gond lehet gondolom, másik pedig, hogy kifejezetten aszfaltra ajánlatos, ami megint kérdéses mert a főútig egy jó másfél kilóméter döngölt föld út van.. de az egyenes tartás a trekkingen és a mérete elvileg hozzám passzolna. Esetleg állíttassam úgy össze , hogy ballonosabb kerekek, erősebb agy ? Lehet hülyeséget írtam nem értek hozzá sajnos :D
Ne vegyél karbonvázast, még akkor se ha a képen látható urat is elbírja, mert lehet, hogy 2 perccel a kép készítése után összetört. :)
Én 90 kilósan egyszerű acélvázas trekkinggel járok, a kényelmet egy rugós nyeregcső jelenti. De igyekszem keveset menni földúton és így is elhasználtam idén egy hátsókereket. Esetleg megfontolhatod az első teleszkópot is, ha idegesít a rázás. Az össztelós bringa is biztos jó, de nagyon drága. Ha megszereted a bicajozást, majd meggondolod később.
Ha a földút süppedős is (futóhomok), akkor már inkább MTB, esetleg fatbike.
A vázméret választásban segítenek a bicikliboltban, 190 cm szerintem nem olyan sok, hogy ne legyen váz hozzá.
FB-n a Cycling klubba most tett fel fotót egy srác, -70 kiló 2 év alatt.
Én fél év és 3000 km után még csak -3 kgnál tartok, viszont mindenki megjegyzi hogy sokat fogytam és 2 számmal kisebb nadrág kell. Szóval a pocakom részben lement a lábamba és ugye az izom nehezebb, mint a zsír. Az össz koleszterinem is leesett 6.22-ről 5.3-ra.
Fizikai munkát végzek elég erős is vagyok és régen erőemeltem, csak egy sérülés következtében másfél évre fekvő beteg lettem és feljött sok.. Biciklizést leginkább izületek és a szív izmok erősítésére használnám, amolyan "kezdetnek megteszi" ahogy az úszás is. Bicikli vásárláshoz tudnátok esetleg tanácsot adni, hogy mire figyeljek? Melóba eljárnék vele ez egy hepe hupás döngölt föld utat jelent plusz egy 10-15 km aszfalt, eddig ezt naponta gyalog tettem meg reggel oda, este vissza.
Arra figyelj, hogy az ízületeidet csakugyan kímélni kell. Sokkal lassabba edződnek, mint az izmok, viszont sunyibban is, mert nem szólnak, ha baj van, csak utólag, mikor már késő. Tehát inkább pörgetősen, alacsony fokozatban és magasabb frekvenciával tekerjél.
Az elmúlt néhány hétben ledobtam 2-3 kilót, napi másfél-két óra, néha intenzívebb kerékpározással. Hussantak le a 10 dekák, naponta. Persze, emellett szükség volt a kalóriabevitel csökkentésére is, pl. ebédre csak egyetlen tál étel. Többet is fogyhattam volna, ha nem szeretném annyira az édességet.
A másik oldal: most, hogy múlt vasárnap óta beteg vagyok, vissza is ugrott 2 kiló. Kezdhetem elölről az egészet.
A lényeg, hogy kerékpározással szépen lehet fogyni, ha tényleg akarunk.
130+ kilóval futni instant öngyilkosság, nem marad térde utána (illetve egyéni különbségek vannak, de senki nem ajánlja a kísérletezést). A kerékpárt pont azért szokták ajánlani, mert ízületkímélő mozgás. Ha valaki egyáltalán nem mozgott, és most elkezdi, akkor ezzel esélyesen le tud fogyni egy olyan szintre, ahol már mehet futni. A te eseted más, ott már lehet, hogy nem fogyaszt tovább a kerékpár.