Csak mert így megtarthatnám a beépített telót is: most arra van átirányítva a sajátom és ha fogadtam rajta egy átirányított hívást, simán tudok a sajátomról másik hívást kezdeményezni /ez fontos mivel a kaput telefonhívással nyitom, és sokszor állok 10-20 percet a kapuban mire le tudom tenni a telefonomat.. :) /. A densionos téma erre lenne tuti megoldás...
Köszönöm a konkrét és végre számomra is érthető magyarázatot!
Nem is beszélve, hogy a forrása egy igen autentikus de sajnos már elég ritkán postoló fórumtárs.
Szerintem sokunknak megnyugtató és hasznos infó volt: nem a kocsi a szar, csak a gyár szívat minket ezzel a prof telefonnal.
Ha jól saccolom akkor egy használt MULFII+programozással... és kb. 100ezerért már van is kihangosított telóm?
Kérdésem az, hogy a TCU-s (S638A opciós) kocsiba beépíthető-e a Dension Gateway 500-as széria? Elméletileg ez az optikai csatolós cucc való az E60-ba, de ez a TCU-s történet /illetve, hogy nekem nincs tár a kesztyűtartóban / ide nem zavarhat be?
Még nem ismerem amúgy a típust, de az elég bosszantó lehet amúgy 2014 ben, hogy egy nagymama telefonon keresztül tudnál csak kihangosítva beszélni egy 2004es 5-ös BMWben. És nem tudod csatlakoztatni bluetoothon az aktuális telódat.
Most ne keverjük ide, az offical utility, tehát mentő-rendőr-tűzoltó E60-akat, mert azokon 535d fék van. Ilyen autók azért mondhatjuk úgy, hogy elég ritkák itthon.:)
Most akkor ha nekem TCU van a kocsiban, amihez BMW ASSIST van rendelve a felszereltség alapján ezt gondolom:
S605A TELEMATIK VORBEREITUNG Telematics preparation S607A TELESERVICE VORBEREITUNG Preparation, Teleservice S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL Car telephone Professional S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
akkor normális hogy a bluetooth nem is kapcsolódhat csak a saját kézi ketyeréjéhez???
vagy WTF???
Akkor meg mi a szent szar az a MULF?
Bedobok pár képet, hogy mi az úristen modul van ebben a kocsiban:
Azon már fel sem akadok, hogy a TCU-n 2005.09-van a kocsi meg ugye 2004-es lenne..vagy esetleg ez lenne a fő gond? Valaki valamikor kicserélte az eredetit egy másikra és azért szarakodik? De akkor meg a handsettel sem menne a bt kapcsolat, vagy nem?
ez lenne a TCU:
ez meg a nemtommi:
ez van a nemtommire írva:
szóval, ha valaki világosságot gyújtana a fejemben ezzel kapcsolatosan azt megköszönném!!
Kicsit utána olvasgattam ennek a problémának és a következőt találtam egy külföldi fórumon:
"2005/2006 körülig voltak ezek a motorola (bmw) telefonok beépítve külön autós sim porttal. Ez a beépített telefon csupán bluetooth-on keresztül komunikál a csomagtartóban lévő tényleges telefonnal, ami egy aluminium doboz, úgy hívják hogy TCU, a SIM kártya olvasó is ehhez a TCU egységhez van hozzákötve.
Ha a saját telódat szeretnéd használni és a kocsi hangszóróit ezt a TCU egységet egy ULF (M-ULF) egységre kell cserélni."
Hogy ezek az egységek hogyan müködnek, arról fogalmam sincs, csak egy fórumról fordítottam át. Viszont sok 2004 körüli E60as problémája a tiétek is.
Srácok, akiknek műxik a bt: nálatok is van beépített car telefon? Amibe külön simkártya megy és spec bmw /ami amúgy motorola/ kagyló van hozzá? Azzal nálam is kifogástalan minden.
Először is indítsd újra és addig ne ijedj meg amíg nem állandósul a jelenség (értsd. folyamatosan hibát jelez). Az E60 első évjáratú modelljei hajlamosak arra, hogy mindenféle hülyeséget jelezzen a fedélzeti computer. Ezen az segít, ha frissítteted egy szakemberrel (mondjuk maszibmw-vel) az autó szoftverét.
Ha más hibát is jelez, menet közben egyszerre többet egymás után, akkor generátor felújítás kell.
Ja! Még valami: ha jól tévedek a mulf modul felel a bluetooth mellett az aux in-ért is?? Csak mert, bár a kesztyűtartóban be van kötve az aux-in a helyére, DE nem jön fel a választható források között, hiába is dugok bele egy "élő" jacket.... de akkor meg miért jó a saját handsetjével a BT?
A telefonodon minek ismeri fel a kocsit? Milyen jelet tesz mellé? A feleségem E87-e kis headsetként jelenik meg és szépen működik is, míg az E61, telefon ikonként látszik a párosított telókon....és ba...k múködni.
Nekem semmi gondom vele, az elmúlt lassan hat évben több telefonom volt ( Nokia E71, Nokia 8850 Arte, Iphone 4, 4S, ) jelenleg Iphone 5 hibátlanul működik. Soha nem fagy, mindig automatikusan felismeri a telefont, csatlakozik, teljesen stabilan működik.
Szerintem nálad valami rendszer hiba lehet, mert nálam az általad leírt hibajelenség soha nem jelentkezett.
Skacok! Valakinek sikerült már pre LCI-s E60hoz /nekem dupla slotos nagy monitor, prof navi-s/ a bluetooth párosítás? Pontosabban a párosítás hibátlanul lemegy be is dobja a párosított eszközök közé az összes /legalább 8 féle/ telefont, DEEE egyikkel sem kapcsolódik azután. Semmi fajta kommunikációra nem hajlandó a kocsi, csak és kizárólag a párosítás megy.
A gyári motorola handsettjével persze vígan kapcsolódik és tudom is használni ha kiveszem a bölcsőjéből, de az a könyöklőbe belerakott külön simkártyával dolgozik, nem a saját számommal.
Amit látok, hogy minden telefon amivel párosítottam NEM headsetnek vagy kihangosítónak hanem egy másik telefonnak látja a kocsit.
Szerntem a kocsi által visszadobott bluetooth profillal van valami gebasz. Direkt vettem egy HTC TouchPro telót, mert az rajta volt egy listán 39 másik elvileg kompatibilis őskövület telóval, persze még véletlenül sem megy. Pedig ez tuti kis teló, Win CE 6.1-el bootol de androiddal is lehet futtatni. Egyik formájában sem tudom összekapcsolni a kocsival.
Nekem is 16"-os könnyűfém felnin vannak téli gumik és teljesen jól néz ki arra a 2-3 hónapra, amíg rajta van. Sokkal jobban, mintha lemez felni lenne, esetleg műanyag dísztárcsával :) Ilyen: http://www.bmwstylewheels.com/bmw/134
Köszi a tanácsokat.Nem sikerül döntenem. Ha jó árban találok 17 es felnit téli gumival annak jobban örülnék. Így elkéne adnom a meglévő új 16" os gumikat de cserébe jól nézne ki a kocsi. Félek hogy 16" ossal lesz egy buta M pakettes 5 öm
Ezúton csókoltatom a gumisodat! A "könnyűfémfelni" nem a tömege miatt kapta a nevét, hanem az anyagsűrűség miatt. Mérd le nyugodtan, hogy egy átlagos, azonos méretre készített lemezfelni könnyebb, mint egy azonos méretre készített átlagos könnyűfémfelni.
Saját mérés szerint - egy 16"-os könnyűfémfelni 2,2Kg-al volt nehezebb, mint az azonos méretű lemezfelni. Nem mondom, hogy nem létezik valami csoda anyagból készült felni amire ez nem igaz, de az általunk használt felnikre nyugodtan kijelenthetjük, hogy a lemezfelni könnyebb!
Nekem a gumis azt mondta 16"-os acélfelninél nagyobbat nem gyártanak, a rugózatlan tömeg miatt. Bár elképzelhetőnek tartom, hogy egyedi igényekre gyártanak.
Kezdetben én is így gondolkodtam, de az utóbbi 6 év tapasztalata az, hogy a gyári felnikkel ha nem fogsz brutál nagyságú lyukat akkor el lehet velük gond nélkül járni. Nem találtam én se acélban 16”-nál nagyobbat, de mikor felraktam a kocsira, nagyon nem tetszett, amit láttam. Gumisok mondták, hogy az acélt is oda lehet ba**ni, megvan az az úthiba. Úgy van mögöttem gyári könnyűfém felnivel 5 gondtalan tél, hogy defekttűrős gumit használtam. Sose volt defekt vagy felnijavításom. Szezonális centirozáskor meg nagyobb súlymennyiséget se kért. Szerintem a lényeg a gyári bmw felni, és az odafigyelés.
Nekem olyan volt, jelezte a márkaszalon, hogy 17”-nél kisebbet ne próbáljak meg feltenni, mert nagyobb a féknyereg. De azért kíváncsiságból megpróbáltuk. Éppenhogy de felfért a 16”. Igaz, hogy utána vettem 17” mégis, a 16” szettet meg eladtam.