Megakadtam egy Kia 2.0 td vel 1998-ból.Semmilyen használható irodalmat nem találok hozzá.Bosch ve edc adagolo zexel licence van rajta .Előbb néha nem indulgatott ,de most leáltt végleg .Már a leállitó mágnesszelepen nincs áram.Esetleg v alakinek lenne hozzá kapacsolási rajza megköszönném.
Egy Alu ötvözet dugattyúk olvadáspontja 600-700 oC körül van. Az égési csúcshőmérséklet kb 2000-2200 oC. Ez utóbbi csak pár msec-ig van jelen.
Az olvadáspont feletti hőmérsékletet tartósan kell biztosítani egy ilyen sérüléshez, amennyiben az hőterheléstől van. A dugattyú (hűtési módtól függően) nehezen tud átmelegedni üzemszerű használat közben. Ha valamilyen hővédő bevonata van a dugattyúnak, akkor lehet, hogy mechanikai sérülése is volt a felületnek.
Mindenesetre engem nagyon érdekelne mitől alakult ez ki...
A DPF regenerálási hőmérséklet a korom égési hőmérséklete fölött kell, hogy legyen ami a korom összetételtől függően 480-600 oC. 600-650oC tarós kipufogógázra van szükség a tudomásom szerint az ilyen rendszerű DPF -eknél.
A szelep a zárás ideje alatt nagy mennyiségű hőt tud átadni a hengerfejnek, ezért a szeleptányér égéstér felőli része sokszor tisztább, a szelepszár felőli felület könnyebben koszolódik el hiszen jelentősen alacsonyabb a gázok hőmérséklete ezen a részen.
Amúgy mit mondott az ügyfél, nem rángatott? Nem volt semmilyen hibajelenség?
- ezek után a lendítőkerékre is össze kell kuporgatni a pénzt rövid idő alatt... szerintem
ha olyan mennyiségű gázolajat kap, hogy esélye sincs a lerakódásnak, de akkor viszont ahogy írtad, ott van olyan korom, hogy 5 kerületben riasztanak tűzoltókat.
mindez igaz is lehetne, de lukas dugattyú esetén nem lökdösi ki a kipuba csak nagyon kis részét, hisz nincs kompresszió se.
korom helyett leginkább fehéres füst lesz+ felszaporodott olaj a teknőben...
Szerintem ilyen tiszta egy dugó akkor lesz ha mossák vízzel, vagy ha olyan mennyiségű gázolajat kap, hogy esélye sincs a lerakódásnak, de akkor viszont ahogy írtad, ott van olyan korom, hogy 5 kerületben riasztanak tűzoltókat.
Kíváncsi lennék a szelepekre, és a kipufogókimenetre a hengerfejben, hogy milyenek.
Ma szedtem szét egy merci motort, hengerfejes volt (még az), ott alapjáraton hagyva 2 perc után irdatlan gőz, édeskés kipufogószag.
A 3. henger dugóján megúsztam a drótkefézést, az tiszta :)
Sziasztok! Elakadtam egy BMW 320D 03' 150LE-s autóval. Múlthéten turbógeometriát takaritottunk nála mert akadt,szorult.Próbauton teszteltük (turbónyomást) jól működött. Élőadatban kért értéket nem látok,csak mértet, így csak a tapasztalatból látom,hogy jó e az érték.(jónak tűnik.) Pl.:3.ban teljes terhelésen 1500ford.-tól gyorsítunk 2100-as fordulatnál 2550milibar a nyomás egészen 4500-ig.Az autó megy de 3500-nál érezhetően megindul. Tulaj azt mondja ,hogy eddig 2000-nél megindult egészen szabályzásig.Hibakód nincs,az autó chiptuningos.Az eredeti tartalom nincs meg mert már annyian tuningolták,hogy már nem emlékszik hol maradt el az eredeti....Légtömeget nem látok mert nincs a mérőcsoportban...Oszcilloszkóppal meg tudnám mérni.....Turbót újra levettük,rendesen nyit-zár a geometria, katalizátor nincs benne. Előszállító szivattyunak milyen nyomást kell produkálnia?Ez 4,5 bart nyom.Az ügyfélnek van egy 330D-je is lehet azzal keveri a nyomatékot?
Engem eddig minden alkalommal elhajtottak, azzal, hogy ez a szabály, nem tehetnek semmit... Igaz, idén még nem voltam ott. Valószínűleg nem is megyek, amíg van emberien működő is.