Nincs titok,szivárgásvizsgálóval átnézve és ahol fújt tömítve, ez a 6-t-kocsink ha leakasztjuk 1 hó-múlva se lehet megmozdítani a 8-t-ás 1 ó-múlva üres.
Miért nem a szakszerviz csinálta az első olajcserét? Garancia van rá? Az olajnyomás akkor is zöldbe lesz ha fullra öntöd. Az olajleeresztő nyílás lazításával.
igen uj a gép és első olajcsere de fentebb van utánna is de viszont az olajnyomás padlogázon is a zöld szakaszban van vagyis pont a határértéken..hogyan tudnénk levenni belöle 1-2 litert?
Mikor az olajat beletöltötted utána beindítottad és kb 15-20 perc várakozás után is fentebb van? Ha igen akkor engedj le belőle. Kérdeztem tőled, hogy használati utasítást kaptál-e a géphez? Ha jól emlékszem akkor te vettél mostanában új 920.3-ast?
Tudom, hogy semmi köze, de a 1-2 biciklis feljelentett, mert ijesztgettem őket! :))) Azt nem mond, hogy 1hétig megtartja a levegőt a rendszer??? Mit csináltál vele? Áruld el a titkot? Nekem ha este feltermelem 6,5bárra akkor reggel olyan 1-2 bár között van.
1. Köze nincs hozzá. Kamionokon is elég durva kürtök vannak. 2.Nekem 1 hétig elég a levegő kikapcsolt kompresszornál ha nem fékezek sokat,pedig használom.
Olyan képed nincsen véletlenül,amin látszik,hogy a panorámásokon a külső bukócső felfogatását,hogyan oldják meg ? Mert nekem tetszik....ez a régi 50-es megoldás...:-)
Szerintem ezek nem komplettek. Pár videón törik is valami. :-) Gondolom egy ilyen verseny után pár traktorba bele kell nyúlni jó, hogy egyeseknek csak erre van gondjuk. :-)
Üdv Mindenkinek. Rajta van ez újkorától csak kidurrant a tömlő azt kellett cserélni meg kitisztítani a szelepet,kár hogy a videó nem igazán adja ki a hangját elnyomja valami sercegés ( félelmetes)
Ja aratni , vagy törni akartok, azt hittem szántani a kép első felében lévő tarlót. De miért vártok vele ilyen sokáig, felénk a kuki 90 százalékát október közepéig lerendezték, de okt. végére szerintem mindenki betakarította.
Betyár ! Ki szerelni nem egy szerü de ki kell . Ha a kormány jól működik . Egyébként még amelyikből szivárog az olaj az is jó , általában , tehát a fordíto szelep rugója ami valószínű nem jó. Imerős a DEUTZ motor ? azzal már 95 óta szerelnek MTZ t , hogy kinek melyik jön be azt döntse el mindenki magának . Pontosabban az EU eldönti nekünk.
Köszönöm válaszát, de az este korán lefeküdtem mert másnap azaz ma segitetem a havernak kutat fúrni és időbe neki álltunk. Nem volt időm jobban megnézni a szelepet, egy pillantást vetettem rá, ahogy elnéztem nem lessz egyszerű kivenni a helyéről. Ja a nyomásra visszatérve, egy ujjas a kormány akkor a nyomással biztos nincs baj.
Minap hallottam egy szegedi szervizestől hogy az MTZ gyár is kóstolgati a Common rail rendszert az euro4 érdekében. Ha majd csak euro4-eseket lehet kapni akkor majd valyon mennyi lessz az áruk? Ti mit hallottatok erről, vagy csak pletyka szinten megy ez a dolog?
Üdvözöllek én is téged,meg minden becsületes Magyar embert.
Azt szeretném megkérdezni ,hogy erről az újfajta difizárról nincs olyan fajintos színes képed,vagy esetleg bekötési(hidraulikus) kapcsolási rajzod valamelyik könyvből?? Betehetnéd ha van! Köszi.
Én is csatlakozom Dutrancs mesterhez. Minden Ferenc nevű fórumozónak és olvasónak sok boldog névnapot kívánok! Freddy biztos vakon van már mint Steve Vander! :))))
Szép estét. Na gyanítottam hogy a multkor nem jól írtam Szabynak hogy a vezérlőtömbről megy a difizárnak az olaj, mert másnap világosban alánéztem és mintha inkább az orbithoz menne a cső,csak abba sem voltam biztos, utána meg nem jött föl a téma.
Tudom, de nem akarom ide kiírni az árát, mert a kereskedő is olvassa ezt a fórumot. A haveromnak eladó volt a gépe, ő meg megvette. Annyit mondok, hogy korrekt volt. Nem fizetett érte rosszul.
Kikárpítozod a fülkét vastag színes filccel és műbőrrel. De előtte az összes lemez alkatrészt jól meghúzgálod, hogy azok se rezegjenek. Max enyít tudsz tenni.
Ha a kormány jól működik , nincs baj a nyomással .Mérni az orbinál todod , ha ki veszed a gombát és helyére órát szerelsz . 9- 12 bar nyomásnak kell lenni. Szereld le és vedd ki a szelepet , az egy kétutas szelep , rúgókkal vigyázz. Az áteresztő szelep amit fordítasz azt is vizsgáld meg , ha a fordításból eredő maródás van , a vezérlőt cserélni kell. Szétszerelés után féktisztitóval takarítsd meg és úgy vizsgáld.
A szelep elfordul, a lámpa nem világít(annak lehet más oka is) hidraulika olaj van benne. Nagyon kell nyomni a pedált akkor mintha fogna. A pedált lehet állítani hogy többet forditson a szelepen? A szelepen a nyomást, lehet állítani?
Ezt nemtudom megmondani ,én többnyire 'csak' pótkocsizásra használom a trakit,...meg mostanába má' szalagfűrész hajtásra is(mivel hogy elkészültem vele ,majd rakok képet fel) :)............ Na most nézem ezen a képen, és így már azt tudom mondani hogy nincs (nem láttam azt a két rudazatot a felső hiraulika tengely felé csatlakozni az én gépemen) Sőtt nekem még hidróakkumulátor sincs. Akkor én nem tudnák úszóba szántani ?
Spekuláltam rajta ,de...a felső végén megláttam hogy hollanderrel van rögzítve ,és elment a kedvem. :)......... (Lehet hogy csak lekéne' csavarni a hollandert,és le lehetne húzni a csövet ?!....hát nemis tudom...)
:)))) Nagyon kispájás....:)))) Majd rakok be képeket a mi (céges!) hasítógépeinkről.Van egy keréken gurulós(kugli fára),meg egy az MTZ hárompontra(méter fára) való. Na mostmá' megyek....
Szerintem a fahasábokat még v.mivel összedarabolják. Úgynézem hogy csavarmenetes a kúp ,és az húzza magára a fát ...nagyon jó és nagyon egyszerű ! Elgondolkodtató ...:) Megyek aludni ,korán kelek ,jó éjt nektek.
Ez már valamivel egyszerűbb! :) De már görcsösebb fával megdolgozott egy kicsit :) Mindenesetre nem rossz ötlet. De az ilyen fát darabolják még kisebbre vagy megy így méteresben a kazánba?
A gépkatalógusban még 572-es mtz is benne van. Míg a gépkatalógusban szerepel a .2-es mtz addig támogatásra is lehet venni. Kivéve, ha külön pontban nem korlátozzák a korszerűségi mutatót. Jelenlegi legfrissebb gépkatalógus szerint:
Valójában azt ti tudjátok , hogy mik a feltételek . Én ilyen dolgokban nem vagyok járatos . Valószínű , most is a motorok környezetvédelmi előírásai , amit olvastam valahol , azok a mérvadók. Vagy ez sem igaz ?. És gondolom , mindig keményítenek ezen a téren .
Üdv! Én is pálcával mérem a naftát. Nekem 20 literenként van beosztva. És pontos. Úgy csináltam, hogy fullra leeresztettem a gázolajat a tankból, majd egy 20 literes kannával beleöntöttem. Vártam pár percet, hogy a két tank kiegyenlítődjön, majd egy pálcát beledugtam és utána bejelöltem. Majd újabb 20 liter és jelölés és így tovább.... Érdekességképpen a T25-nek az orrában van a tank ott elméletileg még jobban rázkódik és mégis működött 7éven keresztül nekem és pontosan. Nekem most is működik csak az úszója van kirepedve és a gázolaj belefojt. Teletanknál felet mutat. :) Már megszoktam.
Ezt nagyon jól tetted ! :) Köszi! Örömmel nézegetek ilyen jó gépeket! (gyűjteménybe be vele) Ha unatkozol majd rakjál még be néhány képet , érdekességet kisfülkésekről ,kérlek .
Vissza kanyarodok az előzőekre , hogy a . 4 . Azt mondanám , várjunk az előítéletekkel . Pályázatra meg csak az a tip lesz , valószínűnek tartom . Hisz az most is szabályozva van ha jól tudom . Vagy nem ?
Szép estét. Nekem egy kb.80cm-es 6-os köracél be van jelölve 20és40 liternél, a többit lehet következtetni, azzal nézem az üzemanyagszintet. Én is szeretem ha minden működik a trakin de ezzel fölösleges küzdeni, mert szerintem sosem lesz olyan pontos hogy arra hagyatkozni lehessen, már az is nagy szó ha egyáltalán mutat valamit.
Király ez a traki !!......Vagyis királylány (Szaby nyugi! :) ) Nekem ez a típus egyre jobban tetszik !....nemtudom miért.....lehet hogy azért mert nekem is ez van ....... :)
És melyikkel lesz a jobb? De gondolom a Deutz-motoros az kb 1,5 millával drágább lesz. A hidraulika, satöbbi jobb legalább mint a összesben a .3-ig bezárólag? Kíváncsi lennék egy ilyenre!
"Mi lesz azokkal amit dec 31-én nem adnak el. Visszaviszik? :)"
De az is lehet, hogy elosztogatják ingyen. :-) Ha így lenne én sorba állnék egyért! Visszatérve a .4-re jöhet, de azokat nem sokan fogják megfizetni. Az teljes egészében Deutz-motoros?
Lenne egy kérdésem, úgy adódott hogy van nálam egy 820.1-es mtz. Kellet benne cserélni diffi tárcsákat mert megcsúszott, többször is. Az lenne a kérdés hogy lehet-e állítani nyomást azon a szelepen amit a kis pedállal működtetek?
Freddy-nek írom és mindenkinek hogy fékhez teli kör alakú tárcsát ajánlom, A difizárhoz meg a háromszögűt. A 80-asomba is háromszögű a difitárcsa és ez még nem csúszott meg, mert 3 kis felületen fog a tárcsa és nagyobb a felületi nyomás ellentétben a kör alakúval ott a teljes felületen oszlik el a nyomás.
Még nem láttam, mert mikor otthon voltam akkor az apja elvitte járatni. Elkerültük egymást. Járatós és dolgozik is már egy kicsit. Ma arattak. Tegnap volt szétszedve: az összes csavart áthúzgálták. Hidraulika olajat cserélték le mindenhonnan a tartályból, munkahengerből olyanra ami a zetorba van. A munkagépek cserélgetése miatt. Holnap szerelik bele a klímát, ha jól tudom.
Én is megkaptam az emailt, hogy lement az mtz ára. :) Csak az a baj, hogy az a cég nem importőrtől hozza a gépeket. A lemezburkolatos mtz-ére megint egy reklámfogás. Mi lesz azokkal amit dec 31-én nem adnak el. Visszaviszik? :) Jan1 után jön január 2. és újra kapható lesz. Ha minden igaz akkor jövőre jönnek a .4-esek. A motorháztető szerintem szebb lett.
azt mondják jövőre már nem lehet forgalomba helyezni lemezes MTZ-t lehet azért ment le ennyire az ára hogy az utóját még vegyék.(nem tudom mi igaz belőle)amugy az email cim is érdekes
A román és szerb is a Belarus gyár tulajdona. Csak ezek a gyárak máshonnan is szállítanak be alkatrészeket. Nagyon sok alkatrész benne utángyártott és ezért rosszabb a minőségük.
Üdvözletem! Meg kérdésem még egyszer. Mtz vízhőfok mérőóra új típusú az óra 8008-3 as, a jeladó 11094-es.Ez a hozzávaló jeladó? Újra kötöttem 40-45fok-nál nem megy feljebb,a mechanikus 85-90et mért.
Még a Szabytól akarom megkérdezni,hogy ő még tanult Oroszt ált . iskolába?
Már csak azért mert a ford,számmérős- km. kijelzős, üzemórás órák jele csak magyarul TX ,Oroszul TH. Ez már csak egy kis .........nem is tudom minek nevezzem magam,.....genszterkedés??
Miért?? Hát ilyen volt benne és én is azt mondom,hogy ezentúl is ilyet tégy bele.Ha nem ragasztó céghez viszed hanem újat veszel ,akkor ezt tedd el mert fel lehet alkalomadtán ragasztatni, vagy cseredarabra leadni.
Most látom,hogy én a mádi barátomnak címeztem a megszólításomat.Véletlenül te is Feri vagy ,de nem baj!! Isten éltessen nem sokára nevednapja vagyon!!!
El mentem vacsorázni ,ezért nem szóltam eddig bele.Vacsora előtt egy kis (barátom által főzött) cseresznye folyékony állapotba.Ez segít ugyanis a nehéz -fokhagymás disznósajtos vacsora közömbösítésében.A gyógyszerekről most nem írok mert azok mérgek!!
Nos tehát, Feri barátom!
Amennyiben jó volt eddíg három golyóval akkor ezután is jónak kell lenni.Egy csipetnyi sót azt tehetsz bele,mármint zsírt. A felületeket kicsit frissítsd fel csiszoló vászonnal .A rugók milyensége -mérete ,valóban döntő tényező!!Én a puha ,ragasztott háromszögletűre esküszöm ,már csak azért is mert itt a szomszédba gyártják a (név rokon ) régi nagyon jó barátaim a Kis -fivérek.! Annyit róluk,hogy ők egy "s".el írják nevüket.Kis Servó Kft -néven Kiskunlacházán.Gyártanak még ezenkívül kipufogó dobokat meg első sárvédőket a Minszki traktorokra.Amennyiben jó a féktárcsák belső bordázata ,úgy ők ezt cseredarab ellenében felújítják,egész kevéske pénzért.Én nem szeretem a kőr alakú kemény ferrodollal szegecseltet vagy ragasztottat.Valahogy azok kényesebbek arra ,hogy okvetlen párhuzamos felületü fémrészek közé préseljék őket.Valamint a megégetett ,beüvegesedett felületektre is alérgiásabbak.Valahogy (szerintem ) a háromszögek jobban beállnak és a felületük is elég ahhoz,hogy lefékezzék ezeket a minszki traktor zavód termékeket.Ott a példa kételkedőknek a Rába-Steiger kuplungtárcsájánál.Az miért nem jó? Jó az pedig azon is itt -ott találunk nyomaték átvitelre alkalmas ( kerámia ) felületeket. A JUMZ példa nem jó mert az dobfékes,legalább is a régiek.Nem kell elfeledkezni a többszöri felszabályozások alkalmával-helytelenül- beállt állapotokra hézagokra -résekre(esetleg)!!A diffi hézagolásoknál a tányérkerék kúpgörgős csapágyainak hézagát beállító -fékeket befolyásoló- párhuzamosságokat értem a lemezek vastagságának megfelelően.Hírtelen egy jó vacsora után már türelmesebben írtam.
Az a gond hogy nincs is időm szétszedni de talán az ünnepek előtt lesz, tavaly szétkaptam , semmi kopás ,ép golyók ill. fészkek jó rugók nem is nagyon volt koszos , kitakarítottam , összeraktam kb 2 hónapig jó volt utána megint kezdte. Ha egy hetet ál , na meg még ha esik is akkor aztán , csak tolatva old, ha bemelekszik javul a helyzet.
Na ez nekem ugyanolyan rejtély marad, mint az, hogy miért csak a jobb első gumi külső szélét kezdi el koptatni.
Fékszerkezet csere után megoldódott mindhárom traktornál, csak az egyiknél jön elő olyankor ha legalább egy hetet áll a traktor, vagy mosás után 3-4 fékezésig megint blokkol, de aztán helyrejön.
A szegecseltnek annyi előnye van, hogy otthon is újra tudod szegecselni, nem kell az egészet megvenni ( bár nem tudom, csinálja-e valaki?), viszont megvan a veszélye hogy leszakadnak a szegecsek. A ragasztott is ugyanolyan jó, legalábbis én még nem vettem észre különbséget közöttük
Na de mért ilyenek az új tipusú fékszerkezetek az enyém is kezelhetetlen de megőrülök tőle, blokkol mint az állat, de mástól is hallom. Valakinek valami infó van erről hogy mit lehet vele csinálni?
Na már én is megtaláltam, Zsírt ne tegyél bele, a golyókat akkor kell cserélni ha deformálódtak vagy egyenetlen a felületük, háromszög tárcsa az nem nyerő nálam sem, Ügyelj a tisztaságra, drótkefe és smirdli bőven
Csak arra figyelj, hogy a rugóból 2 méret van. A golyók nem nagyon szoktak kopni, inkább a fészek. A zsír nem árt, de csak vékonyan kend be.
Ebben az évben már 3 MTZ-ben cseréltem fékszerkezetet, mert bármit csináltam vele, nem lett jó. Hátramenetben semmi fékhatás nem volt, előremenetben meg mintha falnak ment volna a traktor, és be is ragadt a fék. De ez csak az újabb, nagyobb átmérőjű fékszerkezetnél vettem észre.
Ok....akkor 3 szöget nem teszek bele ! Vannak új rugóim,már azokkal fogom összerakni ! Tegyek 1 kevéske gépszírt a fészkekbe ? Érdemes golyókat cserélni ? Vagy azok nem kopnak úgy ?
Megtaláltam........ 12010 után 12018 aztán 12011....................... jó
Én a háromszögű féktárcsákat jó messzire elszoktam dobni, max. kéziféknek teszem be. Hatgolyós fékszerkezetttel még nem találkoztam, de lehet, hogy a kopás miatt van 6 fészek, és cserélhető. A rugók nincsenek kinyúlva? Mert az is megviccelheti a féket.
Remélem nekem sikerült ! :)) (Kép lementve) Szerintem a 7 mm a holtjátékhoz kell ,és ez után kezd fékezni a rúgó erő mértékének megfelelően.(De ez akkor jó ha a kuplung is jól van beállítva (5cm holtjáték).)
Ha jól értelmezem, akkor a nyelestengely fékkarját az óramutató járásával ellentétesen elforgatjuk ütközésig. Itt megtartjuk, aztán a hozzá kapcsolódó menettel állítható rudat kitekerjük addig, amíg a kulungkar lyukjával össze nem illik. Majd innen visszatekerjük a menetet 7mm-rel???????
Ma nekem is a fékkel volt problémám...tolatás közben,beragadt a fék. De úgy rendesen...se előre se hátra !:-) Kerék le-csavarok ki-fedél le, aztán okoskodás....
A fékpofákból darabok voltak kitörve.(..a külső -ből..) ..még jó, hogy megszorult !:-)
Ez a fékszerkezet volt benne,3db golyó fészekkel..én,nem látom nagyon kopottnak,sem a golyófészkeket,sem a golyókat...
Viszont,van nekem 1 zsír új ,de abba 6db golyó fészek van kialakítva! Most azt nem tudom,hogy abba 6db golyót tegyek,és úgy rakjam össze, vagy csak azért van így kialakítva,hogy ha a 3 megkopik,akkor átkell tenni a golyókat a másik 3-ba ? Még 1 kérdés....mennyibe kerül 1 olyan,ami a legfelső képen van ?
Én csak röhögök az ilyen fahasító gépeken. Mindegyik videón csak fenyővel vagy egyenes fával mutatják be. Az ilyen gurigákat baltával is könnyű hasgatni egy jó baltát csak rá kell ejteni és hasad is. Nem tudom görcsös fával mitcsinálna?? Vagy mifelénk az almafa és meggyfa dücskővel mit csinálna. Lelökné a láncot az biztos. :)
Köszönöm Dutrancs mester ,bíztam benne hogy bekukkant ide . Tehát, ha jól értelmezem a kuplung benyomásakor 7mm-t mozdul a fékkar és utána ütközik. Jól mondom mester ??
Meg-ám :) De az egyenes szálirányú fára nagyon jó ! Emberi kéz érintése nélkül a máglyából a platóra kerül a fa ,és konyhakész ! Mehet a vevőhöz .....:) Ja ostorfa ,a celtisre gondolsz ?Felénk nincs .Gödön termeltünk egyszer egy akácost és ott voltak szép nagyok ,úgy emlékszem nehéz mint a cser.
Üdvözletem! Lenne egy kérdésem. Mtz vízhőfokmérőórát szeretem volna ki cserélni.Új típusú az óra 8008-3 as,jeladó 11094-es.Ez a hozzávaló jeladó? A problémám hogy kiakad ez óra vagy 120 fokirányába , szál csere akkor meg 0.Mi lehet a gond?
Értem. Így akartam én is bekötni ,....csak nincs hova rakni a vissza folyó csövet . Szerintem nekem egy jeladó van a Szaby 2.képén 4-es számmal jelölt alkatrész helyén . :(( Tehát be kell szereznem egy ilyen csonkot . Egyébként a hengerfej jeladója van bekötve nekem is ,ezen a másikon nincs zsinór. :) Köszi nektek.
A beállítását nem tudom. A fűtés meg egyszerű! Hengerfejből kivezeted a melegvizet a fűtőradiátorba onnan meg vissza a vízszívattyúba az előbb felrakott képem alapján. Ha nincs kivezetés a vízszívattyún akkor csere. Vagy esetleg még meglehet próbálni a hűtőbe visszavezetni valahol. A piros nyíllal jelölt helyről vezeted a melegvízet a fűtőradiátorba.
A 3-as számú vakdugó helyére.... Már ha nem ide van dugva a jeladód:-))) Annak ugyanis a hengerfejben a helye a hidrotartály előtt balról:-) Esetleg a hűtőben....
Igen van benne. Mikor a kuplungot benyomod akkor a nyelestengelyt lefékezi a jobb váltás miatt. Kevesebb recsegős váltás. Azt hiszem a mostani mtz-ékbe már kihagyták.
Szaby ,azt a rudat kérdezem amit bekarikáztam . Rúgó van a végén. Hova megy a fűtéscsöved ,a vízkeverőre ? De ott nincs csonk .:( Vízhőfok jeladó helyére kell csonkot rakni ? :)
A felezőhöz is kell kuplungot használni. :) A kuplungszerkezetet működteti a felső kar meg a nyelestengely féket működteti. De beraktam a szerkezeti ábráját.
Na kérem tisztelettel ,itt az árokásó mghajtó része.Ez még mindig nem az amit Szaby betett.Itt van egy axiál szivattyú és egy ugyanolyan hidromotor.Mehet tovább a rejtvényfejtés!!
Üdv. Múltkor kérdeztem hogy hova kell kötni a fűtésradiátor csöveit . Kerestem a vízkeverőnél szabad csonkot ,de nem találtam. :( Hol kéne lennie pontosan ?
A töltés javításba beletartozik a generátor -fesszab- vezetékek -,ampermérő.Neki ezek kapcsolási rajza kellene (gondolom )mert amik vannak túl kicsikbe küldhetők át és ezért értékelhetetlen a rajz.
Nem még nem tört le/el de azért akarunk rárakni mert hallottuk h könnyen eltörik. az elsőket is levettük. amugy a jobb első kerékhajtásnál nyomja az olajat. És a tank. na ott mindenhol folyik a gázolaj mind a kettő csapnál. arra van valakinek valami megoldása? ráhúzni nem akarjuk mert ha eltörik..fránya műanyag tank..
már láttam .3mast lemez sárvédővel akkor valószinű hogy rá lehet rakni.letört a műanyag?amugy a géppel hogy vagy megelégedve?kellett valamit javitani rajta erőssége gyengéi nyugottan leirhatsz sok infót.
Na hohohogy van is ez? Pár héttel ezelőtt többen lehurrogtak amikor kérdésre válaszolva azt találtam mondani "fedelet le,szűrőt kicserélni,fedél vissza és mehet". (Tippek voltak, drótkefe,gázolaj,benzin, stb.) Én így csináltam.Akinek ismerős és untattam attól bocs.
Igen mert a talaj kötöttségétől és az árok mélységétől is függ,hogy milyen lassan cammogjon. no meg a lánc műszaki állapotától. Amennyiben életlen akkor olyan mint a láncfűrész amikor életlen!
Udvozlet!!! "a maszobbnal is maszobb fokozat",ez jo megnevezes,ahogy elolvastam mindjart a reszegnel is reszegebb ember jutott eszembe,aki maszni is alig bir:-)))Bocsi Hat ez talan nem is olyan rossz hirmad megprobalok en is erdeklodni. Ja a tegnapi hozzaszolasomhoz kiegeszites:motorosfuresz=lancfuresz
Van egy rosz hírem. Ma átugrottam ide a szomszédba és megnéztem az ETC árokásó oldal ki-be hajtását és arra a megállapításra jutottam,hogy amit Szaby betett képet az nem az! De akkor mi??? A kérdés még akkor nyitott maradt!Nem baj legalább ilyet is láttunk,csak akkor az milyen tipus és konkrétan mit csinál?
Miért olyan amilyen a képen van.Amit én ma láttam az kihajt egy szivattyúra aztán a hidromotor meg visszahajt fokozatmentesen.Tehát nem a saját NS hidr. szivattyújával hajt, mint én mondtam mert az már foglalt neki.Sőt a három utas vezértömb még nem is elég neki ,annyi munkahenger van rajta.Valamikor régen javítottam én ezt azért tudtam a létezéséről.A mászónál is mászóbb fokozatnak külön hidr.tartálya van ill a kettő össze van kötve a mennyiség növelése érdekében.Gondolom,hogy ne is melegedjen annyira.Csináltam fotókat majd beteszem.Egyenlőre lehet tovább nyomozni.
Egy kérdésem lenne hozzátok. Egy régi Porsche traktorra szeretnék hidraulikát építeni (gyárilag nincs rajta sajnos) és szeretném megkérdezni, hátha valaki fejből meg tudja nekem mondani, hogy az MTZ 50 hidraulika szivattyúja milyen irányba forog a meghajtó tengely oldaláról nézve? Átváltható a forgásirány? Pl a fedelet megfordítva, a két tengelyt felcserélve?
Nem emlékszem ! Volt abban sok xarság , szögtárcsák , kézi porlasztó beállító, kormány holtjáték ell. kristályos műszer ami az oszciloszkoppal párosithato volt töltés áll. esetén .Az indikátor óra a mai napig nálam van, meg a kormány ell. de hogy még mi volt azt nem tudom .
Ez nekem is ujdonság . Bár volt egy orosz diagnosztikai bőrönd abban voltak kölönböző műszerek lehet ,hogy ílyen is volt benne csak nem emlékszem már .
Mindkét tippemet visszavonom. Nem 50-es motor, mert nem látok ízzitógyertyát. Az 1-es hengerre van kötve ebből kell kiindulni. Gyújtással kapcsolatos mérőműszer lehet. A szememből is kiment az álom. :)
Az alsó és felső dugattyúrúd fejben.Tehát hajtókarcsap és csapágy valamint a csapszeg és a csapszegpersely közötti hézagot.Sűritett levegő befúvással és vákum létrehozásával ,rögzített főtengely estén!!!
Van egy angol nyelven írt katalógusom mtz-50-esé. Abban is meleg motorra írja a szelephézagot. Eddig hidegen tudtam. Van egy mtz-550-es könyvem ami a D50-es motort tárgyalja nagyvonalakban abban meg 0,45-öt ír hidegen. Van ilyen könyvem is ebbe is meleg motornál írja:
Találtam Fater régi tankönyvei között egy könyvet és abban az volt írva, hogy mtz-50-es D50 motorjának a szelepházagát szívó és kipufogót szelepet meleg motornál (75-80°C) 0,25-re kell állítani. Eddig hideg motornál írta több könyv. Szerinted?
Itt a hidr. kapcs. rajza.A 16-os a sebesség beállító fojtó a biztonsági szeleppel.a 14-es pedig a"kuplungja" Benyomtad a kart vagy ráléptél és megállt mert elegedte a nyomást -rövidrezárta -a hidromotort.
Nem tudom a nevet csak munkaba lattam oket valamikor a 80-as evek vegen utoljara,meg ket eve amikor a faluba fektettek a gazvezeteket es a bobcat-ek mellett dolgozott egy 50-es egy ilyen arokasoval,de nem figyeltem meg hogy milyen volt ameghajtas,de azt hiszem egyrol beszelun,talan egy motorosfureszhez tudnam a lejobban hasonlitani,ami a foldet"vagja".
Megmondom én neked.ETC -árokásó.Fokozatmentesen hajtotta a traktort a saját hidr. szivattyúja.Egy fojtószeleppel kellett beállítani a "szédületes"-sebességet.Azt hiszem a sebváltót egyesbe kellett tenni hozzá mert arra a tengelyre hajtott be.
jo estet mindenkinek!!!Most voltak aposomek nalunk es megmutattam neki a kepet,megkerdeztem a velemenyet,hogy mi lahet ez a valto oldalara fuggesztve.O is azt mondta,amit Dutrancs mester.Nalunk azokon a trakikra volt folszerelve,amelyikek a cukorreoa foldeket arkoltak korul a repabarko ellen,lacos kaparos(nem tudom a pontos nevet)arokasoval.Itt egeszen kis munkasebessegekre volt szukseg es ezzel redukaltak a trak. mukasebesseget
Üdv! Igen van. Tudom, hogy mit jelentenek a számok. Csak valaki itt említette, hogy átmérő különbség van a két motor vezérmű fogaskerekei között. Ma meg mtz alkatrészeink között kutattam és lefotóztam. Remélem jól raktam össze a fogaskerekeket emlékezetből. Jelzésre raktam csak a fotón nem látszik.
Még egyenlőre nem. De 2ezer Ft környékén van bármelyik mtz alkatrész boltba. Nem a lemez a lényeg hanem lámpatartó nem kapható. Azt házilag kell csinálni. Amit csináltam eltört azért raktam vissza a lámpákat kívülre. Meg így jobb a világítás sötétben. A másik dolog meg mindent vissza akarok állítani eredeti állapotra.
Üdv mindenkinek! Ma egy kicsit a vezérlés témába belemerültem. Eredmény 50-es és 80-as vezérmű fogaskerekek átmérője és fogszáma egyforma. Valóban 2 cikkszáma van a fogaskerekeknek. A képeken látszik a különbség:
A mechanikus az igen ,de ez a kép nem azt mutatja.Itt a bekapcsoló kar és a kulissza keresztbe van.Erre mintha kettő db hidromotort vagy két helyre lehetne felszerelni ,gondolom az elérendő min. haladási seb. érdekében.
Az órát eddig tudtam szétkapni, tovább nem lehet, mert minden szegecselve van. Nem akarom szétbarmolni mert ahogy látszik a számlálón még épphogy bejáratódott. :) Tökéletesen működő óra. Így még nem jöttem rá a fordulatszámot hogyan méri. Ha sikerül szereznem egy rossz órát akkor azt szétvágom apró darabjaira.
Legyél üdvözölve nálunk !:-) Belül minden a helyén van,és a hangja is jó nak tűnik,de most már,kívülről is meg mutathatnád...! ....pár kép ..esetleg...?
Jó estét mindenkinek! Akkor végülis üzemóra kihajtásból is több féle létezik? Ugye ennek a blokk elején kell lennie? Mert én ott csak egy lemezdarabot látok:((
Üdv fórumozók! Régóta néma figyelője vagyok a forumnak nagyon sok mindent tanultam tölle! Most regisztráltám így hát mindjárt linkelel is 1 rövid videót: (remélem sikerül) [ha netalántán nem] akkor: http://www.youtube.com/watch?v=DY-rzUfZRHQ
Van bizony...sajnos. Teljesen mindegy milyen fajta,mindre adnak támogatást,csak vágja a paraszt. Sajnos ide jutott az ország,hogy támogatásból több haszon van az elkövetkezendő évekre nézve,mint magából a növényből.
Ezek az index csínytevései,már többször találkoztam ilyennel akkor fordul elő amikor elkezdem a h-szólást de közben képet kell átméretezni azt hiszem legalábbis, közben te is elindítottad a h- szólásodat.
Hát azt az oldalt nagyon nehéz lesz megtalálni, mert egy orosz oldalon találtam véletlenül. Kék 82-es után kutattam és úgy akadtam rá. A képet lementettem, mert érdekesnek találtam. Amúgy más kép nem volt az oldalon erről a gép alkatrészről. A két karos képet meg az agrofoto.pl oldalon találtam pontosan itt és még ezen belül van 84 oldal azon valamelyiken.
Úgy látom mintha az a cső nem is lenne bekötve csak a szivattyú mögé lenne benyújtva.Úgy látszik mintha a szivattyú szívó és nyomóága össze lenne kötve és hátra felé lenne a cső vége..Persze ennek nem lenne értelme.Jó lenne a helyszinen megtekinteni testközelből.
ÜDV: biztos hogy jól megfigyeltétek a képet. hova vezet a fekete hidraulika cső? a vezértömbön ahova be van kötve onnét kap olajnyomást? mert szerintem nem, sőt oda nyomja az olajat, az ugyanis a vezérlő bemenete, innét nyomást nem kaphat, ezért valamijen szivattyu lessz az.