Figyelsz és hallgatózol,mikor megy a fűtés. Ha lemegy 0,5-ig,akkor a tartályban nincs elég levegő! valahol engedd el a nyomást 0-ra,tágtartályba pumpálj 1.2 bár nyomást,utána vízoldalon töltsd fel 1,5-1,7 bár-ig
Előrebocsátom nem vagyok elektromos szaki. A külső hőmérséklet érzékelő bekötése egy "előkén" van ami a kazán paneljéhez csatlakozik és a végén négy kivezetés van. Ebből kettő a hőérzékelőé a másik két kivezetésére van kötve nekem az időkapcsoló, de bármivel szaggathatod a jelet. Természetesen ez az "előke" opció, külön kell megrendelni a cégtől.
Közben megtaláltam WIKIpedian. Szerinted mennyi előnye lehet egy OT termosztátnak egy ilyen kondenzációs készüléknél? Kíváncsi lennék cserélt e már vki simát ilyenre, mik a tapasztalatai.
Bár ha fussa rá, akkor sokkal jobb egy opentherm vezérlő hozzá, az tud modulációs módon is állítani teljesítményt, nem csak ki-be kapcsolgatni így valószínűleg még pénzt is megtakarít. Ráadásul még egy csomó extra funkciója is van. A régit meg eladod a neten...
Az opentherm egy szabvány digitális buszrendszer, arra nem tudsz kétpont vezérlést (ki/be termosztát) kötni, valószínűleg van neki másik bemenete, arra kösd.
Szeretném megkérdezni a fórumon található szakértőket, hogy lehetséges e kalakítani oly módon a fűtés rendszert, hogy most csak a radiátoros fűtést építtetem ki és előkészíttetem a padló fűtést. Ezt oly módon gondoltam, hogy most bevésetem a falba az osztó-gyűjtőt és jövőre pedig mikor felbontjuk az aljzatot akkor köttetem bele a padlófűtési köröket. Válaszotokat előre is köszönöm.
Segítséget kérnék, hátha ismeri vki: Viessmann Vitodens 100: A s.manual leírás open-therm csatlakozót emleget egyedül: - ez lenne a termosztát bekötés helye? - ezen a készüléken ez kisfesz, vagy 240V fázismegszakítás?
Egy előző "szaki" olyan dróthalmazt hagyott ott, hogy leginkább hozzá sem nyúlnék, mivel nem ismerem. Tulajdonos szerint mire végzett vele 5* kib@szta az egész házban a biztosítást... No comment. Viszont nekem össze kéne variálni a vegyes vezérlésével. :( Most egy Computherm RF van rákötve, még nem derült ki hova.
15 év után mint második tulaj, nekifogtunk az emeleti (tetőtérben lévő) fürdőszoba befejezésének.
A strang (jól írom?) függőleges vagy 10m-t lefelé, azaz az emeletről jövő szennyvízcsőbe torkollik a földszinten a fürdőszoba és a külön WC, majd a cső megy tovább az alagsorba, ott 90 fokot elfordul, és a házból ki.
A képen látható rész az emeleti fürdőszoba szennyvíz csatlakozása, innen már függőlegesen megy lefelé a földszint felé. (padlófűtés van, ha számít).
Látható a WC-nek kiképzett csőrész, majd utána (a kép alján balról jobbra): zuhanyzó, mosdó ééééssss mi az a harmadik?
Látható hogy felfelé megy a falba, le van gipszelve. Eddig úgy gondoltam vmi vakcső, és legipszelték, de nem, mert egy könyökben végződik ami nem a fürdőszoba, hanem a fal külső síkja felé van fordítva és utána nem tudom...
A műanyag cső mellett ezerrel húz be a hideg. Az ominózus fal térdfal, azaz utána lezárt tetőtérrész van hőszig. anyaggal gondolom (mélyre húzott a tető, 1m kinyúlása van, így nem látom a túloldalt).
Mi lehet ez? Ismétlem, ez a cső a szennyvízrendszer legmagasabb pontja, vmi szellőző?
megmondom őszintén a gyerek miatt nem próbáltam meg, hogy lemegy nullára,de amúgy is 0,5 alatt hibajelzéssel kikapcsol( valószínűleg lemenne nulláig: 0,3 már volt)
van egy SD Isotwin H-mod turbós, tárolós kazánom, aminek tönkrement a tömítése a fűtési ágon. Ezt kijavította a szerelő, majd ezután azt produkálja, hogy: a nyomás, folyamatos újratöltés mellett lassan lemegy ( egy nap alatt 1,5 bar-t), Nem ingadozik (tehát nem nő, csak csökken) a nyomás, és amikor töltöm bele a vizet, akkor nem hirtelen ugrik vissza a nyomásérték, hanem megy bele a víz rendesen. (ebből gondoltam, hogy talán nem a tágulási tartály?) A rendszer nem levegős, és nem szivárog ( hacsak a visszatérő ágon a "padlófűtésben", dehát remélem csak láttuk volna valami jelét annak a több liter víznek).
a modellbe be tudom tenni a holtidoket, de a vegen a szabalyozomban nincs semmi, csak a p i d parameterek. es azokkal akarmit csinalok, a szabalyozo kimenete nem fog semmit csinalni, amig a hibajel meg nem mozdul.
Tehát ez egy teljesen új fűtésrendszer lenne, tervezéssel. Magad akarod csinálni vagy kivitelezővel? Mert ha az utóbbit válaszatnád akk. csinálnék neked műszaki ajánlatot rá. Ha érdekelnek a részletek, írj az emailomra.
Kazán kondenzációs sok márka, majd a szerelő ajánl, úgyis ő lesz a beüzemelője is Radiátor dunaferr vagy vogel. Cső 5 rétegű henco vagy hewing. a radiátor és csövekből ez a kettő, kettő fajta, ami tudja amit kell, és benne van az anyag, a többi kispórol silány ...
persze be lehet, de egy nagy hotehetetlensegu hazban nehez, es akkor is lesz ingadozas mindenkeppen.
van egy nagy keslelteto tag a beavatkozo es a hibajel kepzo kozott. lehet hogy a levego meg egy tizedfokot sem emelkedett amikorra a padlofutes vizebe es betonjaba be van tolva annyi ho, ami a kovetkezo orakra elegendo a veszteseg potlasara. ott a hibajel derivaltjaval meg integraljaval csinalhatsz barmit.
a te termosztatod egy kb pwm szabalyzo. ez benne a nagy poen. hogy irto kicsi ingadozassal tartja a homersekletet.
nem valaszoltal a kerdesre, hogy tulfut vagy sem? ha nem fut tul, akkor mindent jol csinal, csak hangosan kattan.
az ilyen speci vezerles olyan helyre kell, ahol kicsi a hotarolo tomeg, gyorsan valtozik a homerseklet, ezert egy PI vagy PID szabalyzo mindenkeppen komoly lengesekkel, tullovesekkel tudna csak tartani a homersekletet.
a te hazad nem ilyen, a padlofutesnel a gyors valtozas kizart. egy nagy erzekenysegu pi vagy akar ketpont szabalyzo is tok jo lenne, es az tudna a ketorankent felora futest.
A ház szigetelése jó, a gázfogyasztás is rendben. Azzal van a bajom hogy hangosan kattan a termosztát, illetve a gázkazán is mormogva indul. A junkers szerelő szerint ez normális hogy voom-voom-vooom hanggal indul be. Azt mondja hideg a kéménye... Tehát a céloml nem a fogyasztás csökkentése lenne, hanem ne kapcsolgasson annyit.
Sokkal szimpatikusabb lenne, ha a 20 percenkénti 5perces menet helyett két óránként menne fél órát. Még akár egy kis túllendüléssel is jobban tetszene. Volt itt régebben szó a siemens termosztátok jobb öntanuló vezérléséről (pid), szemben a honeywell butább PI öntanulásával. A különbség lényegére már nem emlékszem, de valaki levezette hogy a végeredmény a pid-es siemens kevesebb kapcsolgatása. Ha ez tényleg így lenne, lecserélném a honeywell-t egy siemensre.