Keresés

Részletes keresés

nixon70 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43874
Figyelsz és hallgatózol,mikor megy a fűtés.
Ha lemegy 0,5-ig,akkor a tartályban nincs elég levegő! valahol engedd el a nyomást 0-ra,tágtartályba pumpálj 1.2 bár nyomást,utána vízoldalon töltsd fel 1,5-1,7 bár-ig
Előzmény: -bakter (43863)
zordonC3 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43873
Köszönöm!

így hogy tudtam a nevét, találtam 1, azaz 1 találatot a gugliban, közkinccsé is teszem:

a lényege az, hogy a földszinten a WC lehúzásakor keletkező vákuum a mosdó, stb. alsó íves bűzelzárójából ne szippantsa ki a vizet.

Mindig tanul az ember, csak az zavar miért húz mellette a szél befelé, de visszavakolom szépen...

Lenne egy újabb fotóm ha szabad.

Ezt hogyan lehetne korrektül megoldani mielőtt kiöntöm betonnal? Ez így tuti nem szakszerű...





Össze kell olvasztani, vagy hogyan tömítsem?
Előzmény: Lacivill (43866)
Jesu Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43872
Köszi! Akkor szétkapom, elvileg benne kell legyen ez az opció, ha rákötötte vhogy a CT-et.
Előzmény: Wattocsak (43871)
Wattocsak Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43871
Előrebocsátom nem vagyok elektromos szaki.
A külső hőmérséklet érzékelő bekötése egy "előkén" van ami a kazán paneljéhez csatlakozik és a végén négy kivezetés van. Ebből kettő a hőérzékelőé a másik két kivezetésére van kötve nekem az időkapcsoló, de bármivel szaggathatod a jelet.
Természetesen ez az "előke" opció, külön kell megrendelni a cégtől.
Előzmény: Jesu (43865)
Jesu Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43870
Közben megtaláltam WIKIpedian.
Szerinted mennyi előnye lehet egy OT termosztátnak egy ilyen kondenzációs készüléknél? Kíváncsi lennék cserélt e már vki simát ilyenre, mik a tapasztalatai.
Előzmény: digium (43869)
digium Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43869
Bár ha fussa rá, akkor sokkal jobb egy opentherm vezérlő hozzá, az tud modulációs módon is állítani teljesítményt, nem csak ki-be kapcsolgatni így valószínűleg még pénzt is megtakarít. Ráadásul még egy csomó extra funkciója is van. A régit meg eladod a neten...
Előzmény: digium (43868)
digium Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43868
Az opentherm egy szabvány digitális buszrendszer, arra nem tudsz kétpont vezérlést (ki/be termosztát) kötni, valószínűleg van neki másik bemenete, arra kösd.
Előzmény: Jesu (43865)
Attesz88 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43867

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni a fórumon található szakértőket, hogy lehetséges e kalakítani oly módon a fűtés rendszert, hogy most csak a radiátoros fűtést építtetem ki és előkészíttetem a padló fűtést. Ezt oly módon gondoltam, hogy most bevésetem a falba az osztó-gyűjtőt és jövőre pedig mikor felbontjuk az aljzatot akkor köttetem bele a padlófűtési köröket. Válaszotokat előre is köszönöm.

Lacivill Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43866
Eltaláltad, srangszellöző, hogy ha lehuzód a WC-t akkor ne a mosdoból egyebekből szivja ki a vizet a lehelé menő cucc.
Előzmény: zordonC3 (43864)
Jesu Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43865
Segítséget kérnék, hátha ismeri vki: Viessmann Vitodens 100:
A s.manual leírás open-therm csatlakozót emleget egyedül:
- ez lenne a termosztát bekötés helye?
- ezen a készüléken ez kisfesz, vagy 240V fázismegszakítás?

Egy előző "szaki" olyan dróthalmazt hagyott ott, hogy leginkább hozzá sem nyúlnék, mivel nem ismerem. Tulajdonos szerint mire végzett vele 5* kib@szta az egész házban a biztosítást... No comment.
Viszont nekem össze kéne variálni a vegyes vezérlésével. :(
Most egy Computherm RF van rákötve, még nem derült ki hova.
zordonC3 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43864
Sziasztok

TALÁLÓS KÉRDÉS...

15 év után mint második tulaj, nekifogtunk az emeleti (tetőtérben lévő) fürdőszoba befejezésének.

A strang (jól írom?) függőleges vagy 10m-t lefelé, azaz az emeletről jövő szennyvízcsőbe torkollik a földszinten a fürdőszoba és a külön WC, majd a cső megy tovább az alagsorba, ott 90 fokot elfordul, és a házból ki.

A képen látható rész az emeleti fürdőszoba szennyvíz csatlakozása, innen már függőlegesen megy lefelé a földszint felé. (padlófűtés van, ha számít).

Látható a WC-nek kiképzett csőrész, majd utána (a kép alján balról jobbra): zuhanyzó, mosdó ééééssss mi az a harmadik?

Látható hogy felfelé megy a falba, le van gipszelve. Eddig úgy gondoltam vmi vakcső, és legipszelték, de nem, mert egy könyökben végződik ami nem a fürdőszoba, hanem a fal külső síkja felé van fordítva és utána nem tudom...

A műanyag cső mellett ezerrel húz be a hideg. Az ominózus fal térdfal, azaz utána lezárt tetőtérrész van hőszig. anyaggal gondolom (mélyre húzott a tető, 1m kinyúlása van, így nem látom a túloldalt).

Mi lehet ez? Ismétlem, ez a cső a szennyvízrendszer legmagasabb pontja, vmi szellőző?

mi ez?
-bakter Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43863
ezt tudom valahogy ellenőrizni.?

kösz a válaszokat, hasznosak voltak.
Előzmény: nixon70 (43861)
-bakter Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43862
megmondom őszintén a gyerek miatt nem próbáltam meg, hogy lemegy nullára,de amúgy is 0,5 alatt hibajelzéssel kikapcsol( valószínűleg lemenne nulláig: 0,3 már volt)
Előzmény: nixon70 (43860)
nixon70 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43861
Vagy a friss vízzel és a szerelésnél került bele levegő és a padló osztó-gyűjtőnél levő automata légtelenítőnél szépen kifújogatja.Ez kb 1-2hét.
Előzmény: -bakter (43859)
nixon70 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43860
"( egy nap alatt 1,5 bar-t)"
Lemegy 0-ra?
Mert ha igen,akkor tényleg a tágtartályban nincs levegő.
Előzmény: -bakter (43859)
-bakter Creative Commons License 2010.02.27 0 0 43859
van egy SD Isotwin H-mod turbós, tárolós kazánom, aminek tönkrement a tömítése a fűtési ágon. Ezt kijavította a szerelő, majd ezután azt produkálja, hogy:
a nyomás, folyamatos újratöltés mellett lassan lemegy ( egy nap alatt 1,5 bar-t), Nem ingadozik (tehát nem nő, csak csökken) a nyomás, és amikor töltöm bele a vizet, akkor nem hirtelen ugrik vissza a nyomásérték, hanem megy bele a víz rendesen. (ebből gondoltam, hogy talán nem a tágulási tartály?)
A rendszer nem levegős, és nem szivárog ( hacsak a visszatérő ágon a "padlófűtésben", dehát remélem csak láttuk volna valami jelét annak a több liter víznek).

Mi lehet a gond szertintetek? kösz
halaloszto Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43858
regen tanultam, soha nem hasznaltam.

a modellbe be tudom tenni a holtidoket, de a vegen a szabalyozomban nincs semmi, csak a p i d parameterek. es azokkal akarmit csinalok, a szabalyozo kimenete nem fog semmit csinalni, amig a hibajel meg nem mozdul.

vajk
Előzmény: ZE (43854)
Mihály Épületgépészet Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43857
Tehát ez egy teljesen új fűtésrendszer lenne, tervezéssel. Magad akarod csinálni vagy kivitelezővel? Mert ha az utóbbit válaszatnád akk. csinálnék neked műszaki ajánlatot rá. Ha érdekelnek a részletek, írj az emailomra.
Előzmény: nemazoty (43855)
babarucu Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43856
Kazán kondenzációs sok márka, majd a szerelő ajánl, úgyis ő lesz a beüzemelője is
Radiátor dunaferr vagy vogel.
Cső 5 rétegű henco vagy hewing.
a radiátor és csövekből ez a kettő, kettő fajta, ami tudja amit kell, és benne van az anyag, a többi kispórol silány ...
Előzmény: nemazoty (43666)
nemazoty Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43855
43666-ra senki. vagy mas topikban probalkozzak?
ZE Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43854
Kell néhány randa holtidős tag a modellbe... Hol ezzel a probléma?
Előzmény: halaloszto (43853)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43853
persze be lehet, de egy nagy hotehetetlensegu hazban nehez, es akkor is lesz ingadozas mindenkeppen.

van egy nagy keslelteto tag a beavatkozo es a hibajel kepzo kozott. lehet hogy a levego meg egy tizedfokot sem emelkedett amikorra a padlofutes vizebe es betonjaba be van tolva annyi ho, ami a kovetkezo orakra elegendo a veszteseg potlasara. ott a hibajel derivaltjaval meg integraljaval csinalhatsz barmit.

vajk
Előzmény: ZE (43852)
ZE Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43852
PID-szabályzót is be lehet szépen hangolni, csak érteni kell hozzá...
Előzmény: halaloszto (43851)
halaloszto Creative Commons License 2010.02.26 0 0 43851
Ez nem pid - pi kerdes.

a te termosztatod egy kb pwm szabalyzo. ez benne a nagy poen. hogy irto kicsi ingadozassal tartja a homersekletet.

nem valaszoltal a kerdesre, hogy tulfut vagy sem? ha nem fut tul, akkor mindent jol csinal, csak hangosan kattan.



az ilyen speci vezerles olyan helyre kell, ahol kicsi a hotarolo tomeg, gyorsan valtozik a homerseklet, ezert egy PI vagy PID szabalyzo mindenkeppen komoly lengesekkel, tullovesekkel tudna csak tartani a homersekletet.

a te hazad nem ilyen, a padlofutesnel a gyors valtozas kizart. egy nagy erzekenysegu pi vagy akar ketpont szabalyzo is tok jo lenne, es az tudna a ketorankent felora futest.

vajk
Előzmény: Scholl4 (43844)
Teaway Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43850
Az a megoldás, amit cucu mond.
Nálam ugyanez van, de gyári kivitelben:)
Előzmény: Scholl4 (43846)
cucu Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43848
A relét szereld ki belőle és helyezd át máshová, illetve szigeteld le, hogy ne jöjjön ki a hang. Volt már, aki ezt tette.
Előzmény: Scholl4 (43846)
imimi5 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43847
Szia, itt találsz egy írást amiben összehasonlítják a Siemens (PID) és a Honeywell termosztátók működését. http://statisztikus.hu/kondis/szabalyozas/

Előzmény: Scholl4 (43846)
Scholl4 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43846
A ház szigetelése jó, a gázfogyasztás is rendben. Azzal van a bajom hogy hangosan kattan a termosztát, illetve a gázkazán is mormogva indul. A junkers szerelő szerint ez normális hogy voom-voom-vooom hanggal indul be. Azt mondja hideg a kéménye... Tehát a céloml nem a fogyasztás csökkentése lenne, hanem ne kapcsolgasson annyit.
Előzmény: memorix (43845)
memorix Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43845
Vedd le a hőmérsékletet...vagy hőszigeteld le jobban a házadat...attól, hogy cserélgeted a termosztátot nem lesz kevesebb a fogyasztásod....

Előzmény: Scholl4 (43829)
Scholl4 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 43844
Sokkal szimpatikusabb lenne, ha a 20 percenkénti 5perces menet helyett két óránként menne fél órát. Még akár egy kis túllendüléssel is jobban tetszene.
Volt itt régebben szó a siemens termosztátok jobb öntanuló vezérléséről (pid), szemben a honeywell butább PI öntanulásával. A különbség lényegére már nem emlékszem, de valaki levezette hogy a végeredmény a pid-es siemens kevesebb kapcsolgatása. Ha ez tényleg így lenne, lecserélném a honeywell-t egy siemensre.
Előzmény: halaloszto (43837)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!