Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.29 0 0 12476

Köszi. Hát, nehéz meló a kasznizás is, a festés méginkább, de el tudom képzelni milyen sikerélményt adhat egy igazán tökéletesre sikerült munka. Sajna nemigen lesz benne részem :-).
Azért jelenleg még én is elégedett vagyok magammal, pedig még amatőr szemmel is látszik, hogy ez egy home made dukkó :-)

 

Visszacsiszoltam a megfolyt lakkot 360-as , majd 800-as papírral, végül az egészet felmattítottam ilyen egész finom dörzsivel. Aztán megfújtam újra a színt is egész vékonyan, majd a lakkot is. Szép óvatosan, több lépcsőben, és egészen jó is lett. Legalábbis ide falura a 20 éves autómra tökéletesen megfelel... feltéve, hogy nem fog lehámlani meg ilyesmi. Apróbb dolgokat (felniket pl.) fújkáltam már máskor is és azok elég tartósnak bizonyultak, remélem ez sem lesz másképp.

 

Kérdés: Érdemes-e excenter csiszolóval bepróbálkozni polírozni rajta itt ott? (néhol rászállt a muslinca, aztán a fújt és fújatlan területek közötti ködölést,  ilyesmiket).  Ha igen, kisebb kiszerelésben, vagy olcsóbban kapható-e valahol használható polírozóanyag?

Amiket láttam azok literesek, félliteresek voltak és bazi drágák... 7-10 ezer ...

 

Előzmény: szilentium (12474)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.29 0 0 12475

Köszi, látom Pécelen vannak. Hozzám egész közel, mégsem ismertem őket.

 

Előzmény: mykeman72 (12473)
szilentium Creative Commons License 2014.05.29 0 0 12474

Ez egy ilyen szakma , üdv a klubban ... :-)

A festékszórás érzésre megy , némi gyakorlás után ráérzel , hogy mennyit kell a felületre vinned , hogy az ott is maradjon ill kiterüljön , amíg mozog még az anyag és ne meginduljon lefelé .

Előzmény: Mindenváró Ádám (12469)
mykeman72 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 12473

A Novol is forgalmaz kontroll port elég nagy kiszerelésben,ami oldószermentes púder és elég nagy korongja van ami a gazdaságos felvitelt elősegíti.

Előzmény: Mindenváró Ádám (12472)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.28 0 0 12472

Legközelebb - ha csinálok még ilyet valaha - feltétlen fogom használni ezt a vezetőréteget. Nem is annyira az a deci kárba ment anyag a bosszantó, hanem hogy  megint kenni, csiszolni kell, miután az ember egyszer már órákat töltött a porszívózással, takarítással... és akkor megint mindent összeb.sz finom porral... :-(

Mafia05 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 12471

Matt feketével lehe helyettesíteni. Én gitteléskor és alapozás után is ezt használom.

Előzmény: bexxter (12470)
bexxter Creative Commons License 2014.05.27 0 0 12470

A gittre szokás "guide coat" "vezető réteg" szóval valami sötét szinű festék ködölve, hogy kijöjjenek a hibák. ez olcsó is, hogy ne legyen gond a "pazarlás" másrészt nem oldja egyik a másikát. Festékboltban megmondják mit ajánlanak ilyenre, legközelebb. Nagy felületnél megéri..

Előzmény: Mindenváró Ádám (12469)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.27 0 0 12469

Üdv,

 

Na kipróbáltam ma a fényező apparátot. Lefújtam a két lökhárítót (le vannak szerelve) és azok egészen jól sikerültek.  Ennek örömére az összes többi elemet eléggé elQrtam ugyan azzal a lendülettel...  :-(

 

Az egyik javított sárvédőn és a tolótetőn már a bázis olyan domborművet mutatott, hogy kellett rá húznom még egy réteg kittet, nem bírtam úgy hagyni. Alakítottam volna még korábban ha látom hogy milyen, de nem láttam, atom simának tűnt mind a kettő a töltő alapozás után.

 

Aztán meg ahol lehetett alaposan megfolyt a lakk. Érdekes módon nem akkor amikor fújtam, hanem pár perc múlva, miután már odébbálltam az elemtől. Szóval észre sem vettem csak a végén hogy valami nem frankó .

 

Otthagytam most nagy duzzogva hadd száradjon meg, aztán holnap este készülök hogy valami finom papírral visszasimítom és fújok rá óvatosabban még egy réteg lakkot. Szerencsére legalább anyag maradt.
Eléggé bosszús vagyok miatta. Tudom hogy az ilyen jellegű dolgokban (ahol nagyon türelmesnek kell lenni) sosem voltam jó és ez most is kivilágosodott, de muszáj ezt is megcsinálni.


Ha van valakinek tanácsa hogyan csináljam, ossza meg velem.

Nehogy úgy járjak a javítgatással, mint Mr. Bean a Wistler anyjával :-)

 

Mafia05 Creative Commons License 2014.05.27 0 0 12468

Létezik.

Előzmény: Viktorboy (12467)
Viktorboy Creative Commons License 2014.05.27 0 0 12467

Ok. Köszi.

 

A rücsiből létezik spray kivitel?

 

Üdv . V.

Előzmény: vw_golf1.6TD (12466)
vw_golf1.6TD Creative Commons License 2014.05.27 0 0 12466

Viktor: fémig tisztítod, rozsda átalakítása,  fémre való alapozó, rücsi , fedő festés

Előzmény: Viktorboy (12465)
Viktorboy Creative Commons License 2014.05.26 0 0 12465

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni. Adott egy küszöb, kívül egy két helen lejött az alvázvédő, alatta rozsdás.

1. Rozsdaátalakítás

2. Rücsy spray

3. Fedő fényezés.

 

Sorrend ok? Vagy hogyan csináljam?

Rücsy spray-t milyet vegyek?

 

Köszi V.

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.26 0 0 12464

Üdv,

 

Lassan a fényezés javítása következik. A gittelés meg az előkészítés még sokkal nehezebb feladat nekem, mint a lemezjavítás. Annyira szép eredményre nem számítok, a cél egy elfogadható kinézet és főleg hogy tartson a bevonat.

Nagyjából itt tartok :
http://www.habfarago.hu/galleries/index.php?folder=/20140524/


Van egy szórópisztolyom, az a fajta, amit pár ezerért készletben árulnak.
Nyilván nem egy csúcsminőség, de a kérdésem az volna, hogy vajon érdemes lenne-e vennem egy másikat olyan kb. 8000 forintos kategóriából? Vagy a gyenge láncszem úgysem a pisztoly lesz, hanem a kezem?

RM 66 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 12463

Igen , használhatod másba is.Márkátol fügetlen az alapanyaguk egyforma.Kérdezd meg,milyen % -ban szokták használni azt a márkát amit adnak.

Előzmény: Bagor1 (12462)
Bagor1 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 12462

Kösz, akkor amennyire tudom, visszacsiszolom, és a szóróba kerítek egy kis lágyítót.
Más márkához keverhetem vajon, vagy ugyanattól kéne minden?

Előzmény: RM 66 (12461)
RM 66 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 12461

A lágyitó adaléktol kissé puhább marad a festék-lakk.Kormányra nem biztos,hogy jó ez a megoldás.A régi festék eltávolítása talán jobb lenne és a lágyítót az alapozóba tenném nem a fedöbe,max 5-10%-ban. 

    Jó dolog a lágyító,csak végig kell gondolni,hogy mire használod.és hogyan.

Előzmény: Bagor1 (12458)
Sanyi-ka Creative Commons License 2014.05.22 0 0 12460

Nálam sajnos még mindig csak kasztni van kerekek nélkül...

Előzmény: Bagor1 (12458)
Sanyi-ka Creative Commons License 2014.05.22 0 0 12459

Autófestékesnél keresd!

Előzmény: Bagor1 (12458)
Bagor1 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 12458

Kösz, sejtettem, hogy kell lennie ilyesminek, de itt a festékboltban még nem hallottak róla, hiába erősködtem. Én győztem.
Isetta félsiker, Pásztornál volt felni ami elvileg arról való, de a gyári dísztárcsa sem volt rá jó, így nem volt min összehasonlítani.

Előzmény: Sanyi-ka (12455)
Sanyi-ka Creative Commons License 2014.05.21 0 0 12457

Isetta megoldodott?

Előzmény: Bagor1 (12454)
Sanyi-ka Creative Commons License 2014.05.21 0 0 12456

lásd odaát!;)

Előzmény: Surci126 (12453)
Sanyi-ka Creative Commons License 2014.05.21 0 0 12455

Van, festékbe és a kormányra is kell!

Előzmény: Bagor1 (12454)
Bagor1 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 12454

Létezik olyan valamelyik festékgyártónál, hogy lágyító adalék? Veterán autó kormányát kellene lefújni, de van egy kis izgés-mozgás a régi anyagban, sima 2K festékkel néhány hét után tele lesz repedéssel.

Surci126 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 12453

A többi lemaradt... Szóval a felület homokszórt de nem 100%-os,ugyan szemmel látható korrózió nem marad rajta de még se tudja 100%-osan kiütni a rozsdát a lemezből a homok ezért nem elég egy sima alapozó. A D831 elvileg pont erre való de egyik helyen azt mondják hogy erre már nem kell semmi tehát mehet rá az alvázvédő mások szerint pedig ez csak egy nem átlátszó wash primer ezért kell rá 2k alapozó. Másik lehetőség hogy PPG sima wash primer és aztán epoxy csak ez sokkal drágább és macerás.

Előzmény: Surci126 (12452)
Surci126 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 12452

Üdv!

PPG D831-el valakinek van tapasztalata?

Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.20 0 0 12451

Nem lett volna hülyeség az egész táblalemez egyik felét lefesteni előre, aztán vagdosni belőle a foltokat és a festett felét tenni befelé... gyorsabb és jobb lett volna... na már mindegy, ez már késő ötlet. Majd legközelebb :-)

Előzmény: Mindenváró Ádám (12449)
opelos30 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 12450

Köszönöm a gyors választ!
Maradtam a Scholllnál végül ,mert beszéltem velük és meg tudtunk eggyezni egy barátságosabb árban!

Előzmény: RM 66 (12446)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.19 0 0 12449

Köszi... a nagyobb darabokat,(küszöb, sárvédő,doblemez) lefestettem előre, de elég sok kis egy-két tenyérnyi folt is volt, azokat nem volt türelmem festegetni... 

Előzmény: Sanyi-ka (12448)
Sanyi-ka Creative Commons License 2014.05.19 0 0 12448

Összehegesztés előtt illett volna lefeste i a lemezeket... Üregvédelmet csak a fényezés után végezzél viasszal, előtte festékkel fújd ki! 

Előzmény: Mindenváró Ádám (12447)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 2014.05.19 0 0 12447

Sziasztok,

 

Körbeértem az autón, a lakatolás így készen van.  Most következne az üreg, alvázvédelem, meg 2k alapozás, aztán összeszerelés és fényezés.
Kérdés: vannak olyan üregek, ahová a felhegesztett folt belső fele néz, ott csupasz a lemez. Érdemes az ilyen üregekbe valamilyen festéket fújni először, vagy elég az üregvédő szer?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!