A borfeszt valamikor mostanában lesz. Próbálom nézni a szeged.hu és környékét de olyan k*va lassú, nincs hozzá idegzetem. Majd otthon megnézem, ott gyors a net :)
Szegediek!
Ket kerdes. Ismerve az erdeklodesi korotoket, mikor lesz a borfesztival? :) Ott esetleg osszeroffenhetnenk, meg nem ismerek senkit kozuletek! :)
A masik: a Mucsi az nem Szegeden tanult veletlenul es az Ortutay koleszban lakott? Mert egyre gyanusabb nekem, hogy ot viszont futolag ismertem!
Ja, Bádogbüfé rulez, oda kell menni! Állítólag volt már aki nem jött ki azok közül aki bement! Durva hely :))
A buheráláshoz én sem tudok már hozzászólni, viszont tudja valaki eme hölgy telefonszámát? Nem kéne meghívni a partira? :))
http://plus4.emucamp.com/md.php?mid=1109
valahol lentebb olvastam, hogy a battery 3 sajnalatos elveszeset taglaljatok. Nos igen, a hir igaz (bar ne lenne az :-(( )
egy mentes kozbeni aramszunet a teljes lemezt tonkrevagta... ha berakom a drive-ba, csak kovalyog a fej ossze-vissza, kerreg a fejmozgato motor a vegtelensegig...
de most ujra "erore" kaptam :-)) ismet elkezdtem plusizni, legalabb is egy kosza Yape erejeig, talan egy game is kisul a dologbol elobb-utobb :-))
a szemelyes pardey dologban benne vagyok (lattam a badogkocsma kepet is lentebb)
Na, csak ennyit akartam, mert Lavina szolt, hogy megy a forumon az elet. Sajna ehhez a nagy buheralashoz (sideborder, fli), ami itt folyik en mar nem tudok hozzaszolni a kivenhedt dinoszaurusz fejemmel :-))
Megsam allom meg, hogy kerdezzek! :) Es a $ff1f-rol mit tudsz. Persze az also 3 bit erdekes!
Sokat nem jatszottam vele, de onnan veszi a TED hogy melyik sort kell a karakteren belul megjeleniteni, irasaval lehet DMA-t is eloidezni, de neha eleg furan.
Csak azt mertem egyenlore ki, hogy melyik ciklusokban valtozik, a reszletek itt:
http://plus4.emucamp.com/ma.php?maid=151
Szoval ugy tunik, hogy lehet vele badline-t elhalasztani, de nem teljesen vilagos, hogy mikor-hogyan mukodik. Egyszer kiprobaltam, hogy eroszkosan csak minden masodik sorban engedtem noni, ennek egy ketszeres kepernyo nyulas volt az eredmenye. Tehat badline valszeg elhalasztodott. Viszont ha csak ugy atalitod mondjuk a kepernyo kozepen, akkor a badlineok ugyanott jonnek csak a karakterek "korbecsusznak".
Ja es van egy olyan sideeffektje a kododnak, hogy a double speed-es burst resz a sor vegen nem indul el, ott is single clockban megy a proci, ezert kell annyit irnod a masodik $ff1e-be amennyit irsz.
Na akkor meseld el, hogy ez mi! Mert tenyleg allitanom kellett masodik irast, hogy stabil legyen.
Double clock modban a sor vegen van egy 16 ciklus-os resz a bekapcsolt kepernyos sorokban, amit burst-nek hivnak, itt megkapja a CPU a double clock ciklusokat is. Az hogy ez elinduljon szinten $ff1e-hez van kotve, ha kihagyod azt a ciklust a $ff1e-ben ami ezt elinditja, akkor ez nem indul el. Mivel atirod az $ff1e-t, es soha nem veszi fel azt az erteket ami ezt elinditja ezert ki is marad.
Tulajdonkeppen ott nincs DMA, hanem ket modul a TED-en belul, az egyik csak annyit csinal hogy elhozza a bitmap-et. Ennek bemeneti parameterei a kulonbozo mode regiszterek, hogy ki tudja szamitani a cimet ahonna el kell hoznia, es DMA buffer-ben levo character kod.
A masik modul, pedig semmi mast nem csinal csak vegig megy a belso DMA buffer-en (amit a DMA sor mar feltoltott) es adja ezeket az offseteket az elsonek.
Az effektem vegul is annyit csinalt hogy az elso modult elinditotta korabban, es kesobben allitotta le, mig a masik modult nem tudta befolyasolni. Ezert van az hogy a ket extra karakter character kodnak es szinnek is 0-at kap, valoszinuleg ez a default allapot azokon a vezetekeken ami a ket modult osszekoti, amig nem megy a masodik.
Tenyleg, ezt mar akartam is egyszer kerdezni. A 40 karaktert meg megmagyarazhatjuk a DMA buffer meretevel. De ezek szerint ha jol ertem a color/character DMA az FF1E-tol fuggetlenul mindig ugyanazon kepernyopizicioban indul el? Ez erdekes.
Nem biztos, csak lehet hogy hamarabb kellene irni $ff1e-t mint ahol irok, csak akkor meg szet esne a kep, mert a Hblank nem fejezodne be.
Masik dolog ami nem tiszta nekem, hogy a color DMA ugye mar a 7. rasztersor elejen beindul a kovetkezo karaktersorra. Viszont meg azelott, hogy a kirakando aktualis karakter szinet meg utoljara hasznalnank, es igy elvileg felul kene irodnia... Van itt valami belso latch-eles a TED-ben? Double buffer valoszinuleg.
a DMA-t nem befolyasolja, az stabilan ugyanott marad ahol eredetileg volt, es a merete sem valtozik 40 karatert olvas tovabbra is
Tenyleg, ezt mar akartam is egyszer kerdezni. A 40 karaktert meg megmagyarazhatjuk a DMA buffer meretevel. De ezek szerint ha jol ertem a color/character DMA az FF1E-tol fuggetlenul mindig ugyanazon kepernyopizicioban indul el? Ez erdekes.
Masik dolog ami nem tiszta nekem, hogy a color DMA ugye mar a 7. rasztersor elejen beindul a kovetkezo karaktersorra. Viszont meg azelott, hogy a kirakando aktualis karakter szinet meg utoljara hasznalnank, es igy elvileg felul kene irodnia... Van itt valami belso latch-eles a TED-ben?
Egyebkent az miert van, hogy meg kikapcsolt kepernyonel is ugy tunik, hogy single clock uzemmodba kapcsol a TED a rasztersor vege fele.
5 ciklus RAM refresh.
Egyebkent olvasd vegig a plus4 lista archivumat, fennt van a plus4.emucamp.com-on.
Elso level:
http://plus4.emucamp.com/ma.php?maid=1
next-el mehetsz a kovetkezore, eleg sok van, de erdemes vegignezni, mert sok info van elszorva.
Ajanlom peldaul ezt:
http://plus4.emucamp.com/ma.php?maid=15
Csabo nem akarod megfixalni az idezetek szinet kulonben? Nem valami olvashato, pl:
http://plus4.emucamp.com/ma.php?maid=18
A five magic-ban egyebkent tulkeppen mi van? Meg nem sikerult megneznem.
Ott minden sor sima nem DMA-s sor. Harom $ff1e iras van a sorban, az elso meg joval a kepernyo kezdete elott a hblank utan, ez elorebb allitja a $ff1e erteket, igy kivaltja, hogy a bitmap fetcheles hamarabb indul be, a masodik a sor kozepen van, kisebbre allitja az $ff1e-t meg annal is mint aminek ott lennie kellene, ezzel biztositja, hogy a bitmap fetcheles kesobb alljon le mint kellene neki, es a harmadik iras pedig a sor vegen helyre allitja az $ff1e-t. Gyakorlatilag ugyanaz mint az $ff1d-s kep bovites. Viszont erdekes modon a DMA-t nem befolyasolja, az stabilan ugyanott marad ahol eredetileg volt, es a merete sem valtozik 40 karatert olvas tovabbra is. A ket extra karakternek a sor elejen es vegen stabilan 0-as szine van, es a karakterkodja is 0. (Hogy mas jelenjen meg az utolsoban mint az elsoben a sor kozepen es vegen atirom a character bitmap-jet is). A jobb oldalan lehetett volna meg egy karakter, de nincs eleg ciklus hogy annak is updateljem a bitmap-jet, az ugyanaz lett volna mint a 42. ugyhogy azt hanyagoltam.