Igen, vagy az egyik vagy a másik az esetek nagyon nagy többségében. Nagy fejtegetésekbe nem mennék bele nincs kedvem oldalakat írogatni. Ha felhívsz elmondom.
Hát első és legfontosabb a szakmai végzettség. Attól tartok már ez sincs meg hiszen ha meglenne akkor tudnád :)
Egyébként teljesen mindegy ebből a szempontból hogy locsoló kutat vagy geoterikusat vagy ivóvíz kutat akarsz csinálni. Viszont ha csak locsolókutat talajvízre akkor egyszerűbb az engedélyeztetése és olcsóbb is a kútnak.
101/2007 KvVm rendeletből idézve :
13. §22(1)23 Az e rendelet hatálya alá tartozó vízilétesítmények műszaki tervezési feladatait az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló kormányrendelet szerint jogosultsággal rendelkezők végezhetnek.
(2)24 Kút kivitelezését - beleértve annak felújítását, javítását és megszüntetését is - az végezheti, aki
a) az Országos Képzési Jegyzék szerint vízkútfúró szakképesítést szerzett, vagy olyan szakirányú középfokú végzettséggel rendelkezik, amelyhez tartozó tantárgyi képzés és vizsga a kút kivitelezésének elméleti és gyakorlati szinten történő elsajátítását igazolja, vagy szakirányú felsőfokú végzettséggel rendelkezik és kút-kivitelezési jogosultsággal rendelkező személy az elsajátított kút-kivitelezési gyakorlatot számára igazolja, valamint........
A többi itt hogy ne untassam azokat akik kívülről tudják :
A magukra valamit is adó, hozzáértő, szakmai végzettséggel is rendelkező kútfúrók honlapjait ha megnézed többnyire azzal is találkozol hogy mit nem vállal. Ezek közt első helyeken van említve az hogy nem fúr bele ásott kútba.
Van egy ásott kutunk. Van benne elég víz, de ahhoz mégsem elég, hogy az egész füvünket be tudjam öntözni vele.
Kifogy, akkor kb 15-16 óra kell mire visszatelik.
Aki most kipucolta az alját, azt mondta, hogy ő meg tudná oldani, úgy hogy az aljába még belefúr egy 120-as csövet X métert. Abba a csőbe kellene beletennünk a csőszivattyút, akkor lenne folyamatosan vizünk, amennyi nekünk kell.
Azaz, 253, az a helyes adat, tényleg!! Beugrott. :-)
Igen, ezeket 10-12 évvel ezelőtt megszüntettük. Igazából a nem volt rájuk szükség, mert '98-99 környékén egy profi, biológiai elven működő víztisztító lett a kocsimosóhoz telepítve, ami a kezelt vizet visszaforgatja (újra lehetett mosni vele), így a technológiai vízfogyasztás minimális lett.
Amikor ez a telephely teljes gőzzel működött (még Hungarocamion-ként, és még '86., a Nagykőrösi úti telep megnyitása előtt), akkor 3 műszakban ment a mosása az 1000-1500 szerelvénynek, na akkor biztosan megérte a kúttal foglalkozni.
Nekünk már csak annyi maradt belőle, hogy éves jelentéseket kellett adnunk a hatóság felé (a 0 vízkivételről), meg volt valami "vízkészlet használati járulék" fizetési kötelezettségünk is.
A vége az lett, hogy hivatalosan, szakcég által el lettek a kutak tömedékelve. Egyszerűen nem volt indokolt intézni az adminisztrációt, amikor teljesen biztos volt, hogy soha nem lesznek azok a kutak újra használva.
Figyelőkút: mintha 3 db-ra emlékeznék... Bonnyai Zoltánék (ő akkor a GATE-n dolgozott, régebben "KGI" (=Környezetgazdálkodási Intézet)-nél volt) fúrták, de a cégnév már nem ugrik be. Arra emlékszem még, hogy egy, a privatizációt megelőző "Környezeti hatástanulmány"-ban szereplő térképen (hasonló, mint ami itt be volt linkelve), azt néztük, hogy a talajvíz áramlási iránya olyan, hogy a megszüntetett üz.a. kút talajkörnyezetéből a gázolaj szennyeződés elkerüli a DAF telephelyet.
Nem is volt gond a figyelőkutakból vett talajvízmintákkal.
'95-től 2010-ig én voltam a telepgazda a DAF-nál (Hungarotruck Kft.)
A helyzet az a kutakkal, hogy volt két fúrt kút a telephely déli két sarkánál. Kb. a '80-as években készültek, de amikor a DAF privatizálta a területet, már évek óta használaton kívül voltak (sőt, ha jól emlékszem, az egyikbe bele volt szakadva a szivattyú). Technológiai vizet (kocsimosás) szolgáltattak volna. Az én időszakom alatt lettek a kutak eltömedékelve (hivatalosan meg lettek szüntetve), mert nem volt rájuk szükség. Úgy emlékszem (bár már kopnak az adatok a fejemből), hogy az egyik kút 130, a másik pedig 80 méter körül volt.
Vannak ezen kívül a területen figyelőkutak (talajvíz szennyezettség figyelése). Sajnos a mélységüket elfelejtettem :-( de egy volt a VOLVO felőli (Cinkotai út felőli) kerítésnél, ill. egy a Vidor utcai kerítésnél. Ezeknek a története több szálra vezethető vissza, de a legnagyobb indok az volt, hogy ezek elkészüljenek, hogy az anno Hungarocamion telepen volt egy belső, telepi üzemanyagkút, föld alatti tartályokkal (a mostani VOLVO területen). A privatizáció környékén ezt megszüntették, és azt tapasztalták, hogy bizony a talaj gázolajjal szennyezett.
A DAF/Hungarotruck bizonyosságot akart kapni arról, hogy a talaj(víz)szennyezés nem érte el az ő területüket. A kutakból származó minták ezt szerencsére igazolták is.
Jószerencsét Lalibátyó ! Szerintem a Méta utcai BKV telephellyel keverted össze. Mert ott van felszinközelben már a kavics. A Cinkotai úton ugyanez kb. 18,0 m.
után várható. Addig semmi extra, homokos agyagok, agyagos homokok váltakozva :)
A Volvo és a Daf környékén van egy figyelő csőkút. 32.5m mély kút a nyvsz -16m. Ettől Délre a jobb rétegek -23m-től kezdődnek. A területről küldtem emailban adatokat. http://www.rakosliget.hu/html/onmouse_.html Ha abba a 33-ba belefutsz akkor a fekete-fehér képen látható a rétegrend. Üdv
Információra lenne szükségem. Budapest Rákoskeresztúron, a Cinkotai út mellett, a BKV telephelynél (Volvo stb.) milyen rétegekre lehet számítani a fölső 10 méteren?
Ez a Diesel motor az egész gépegységet hajtja Un rakodó kuplungja van rajta aminek a nyelestengelyén ékszíjtárcsa van /a szivattyút ez hajtja meg/ ugye ezen az ékszíjtárcsán van a kb.600-as fordulatra való variálása!Az ékszíjtárcsa után pedig hardi tárcsa viszi tovább a meghajtást kardánnal a ZIFF-nek!!!Magminta esetén sokszor nagy is ez a szivattyú l/perce,de viszont dolomitba káliscsővel szó szerint, kurva jó!!
Csinoska , gratulálok szépen összehoztad a masinával . Nem tudtam ki lesni,hogy a diesel motor csak a szivattyút hajtja, illetve az egész berendezést kiszolgálja ?
Mivel ennek a szivattyúnak a meghajtó teljesítményigénye pontosan 19,2 kw ami 140 liter/perc , és 68 bar üzemi nyomás melletti munkaponton van , amihez katalógusi adat szerint 630 ford/perc szükséges.
Mindezek mellett szem előtt kell tartani a szivattyúzott folyadék viszkozitását , a szivattyú helyzetét , ami mind jelenthet némi veszteséget.
Nemrégen adtam oda aaa "VASAS"-nak (kreol , óbégatós , soha se jó időben megjelenő...) az eredeti acélhálós nyomócsövét. Volt az vagy 80 kiló (12m) !
Gondoltam lassan egy év után felteszem neked a képet erről a fasza szivattyúról hogy-hogy is áll a gépen!!De ha majd jössz személyesen is láthatod---------