A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A többségére emlékszem, remélhetőleg jól. Kamionban ezek közül a 17-58 és a 17-71 járt. Az IKA-BUSZ-os osztaghoz a 17-08, a 17-12, a 17-99, a 18-05, a 19-71, a 19-73 és a 19-91 járt. Amennyire rémlik, a 19-73 és a 19-91 kifejezetten a halálból lett visszahozva, állítólag még a 2006 nyár végi selejtlistában benne is voltak, de végül megjárták az IKA-BUSZ-t. Kecskeméten újult a 17-62 és a 19-76, ezek még az elsők között voltak; fehér Helvetica típusú azonosítókkal jöttek vissza, olyannal, mint amilyen pl. a 12-20 vagy a 03-58 is volt. Mezőtúron a 18-10, a 18-20 és a 18-35 tette tiszteletét az általad írt listából a 19-70-en és a 00-08-on kívül. A 00-28 és a 17-30 nem rémlik, hogy járt volna bárhol is, szerintem azok garázsos felkészítések voltak. A 19-93 pedig vagy IKA-BUSZ vagy Kamion, bár szerintem kissé bezavar nekem a későbbi Kamionos felújítása. A 19-94 pedig ugye Gyöngyös volt, ebben az időszakban az első ott.
"mire azt a választ kaptam, hogy a VJSz nem szerelőműhely. De azért ablakot azt tudnak berakni. Fasza."
Karosszéria jellegű munkákhoz az üveg beragasztás hozzákapcsolható. A kpufogó rendszer átépítése inkább autószerelői szakma, autógépészet pedig nincs a VJSz-ben. Azaz csak annyira minimális, hogy kb. 3 ember, aki ha olyan vázas munka van, akkor a gépészeti egységeket ki tudja szerelni, majd vissza. Javítani nem tudják, mert nincs hozzá szerszámozottság.
Ezek mellett még ilyen szörnyedvények voltak akkor itt-ott, mint: 17-30, 17-58, 17-62, 18-10, 18-20, 18-35, 17-71, 19-91, 19-71, 19-93, 19-73, 00-28, 19-76, 19-70.
És megkopott emlékezőképességem miatt (meg mert akkoriban trehány módon jegyzeteltem) ezek közül és az általad felsoroltak közül is szinte egyikről se tudom, hogy hol kapta a vizsgáját. Mert ezek ugyanis vizsgaszemlék voltak. Tehát lehet köztük olyan is, ami csak garázsban készült. A 19-70-ről pl. tudom, hogy Mezőtúron volt.
A holland pakkot azért nem ablakozták be bal oldalon hátul, hogy a kipufogógázok ne áramoljanak be az utastérbe. Legalábbis ezt állították, gondolom volt is benne valami.
Igazán akkor válik ez érdekessé, ha belegondolunk, hogy a 260-asok, 280-asok esetében ez soha senkit nem zavart, valamint ha megnézzük, hogy a Volvók egy részénél nem is oda helyezték gyárilag a kipufogót, illetve jó néhány példányon egy gyors megoldás keretében szintén hátravezették a forgalomba helyezés óta.
Annak idején föl is vetettem, hogy ezt miért nem lehetett egységesen megoldani még a VJSz-ben, mire azt a választ kaptam, hogy a VJSz nem szerelőműhely. De azért ablakot azt tudnak berakni. Fasza.