Polír anyagot kapsz kimérve is , nem kell kilóra venni .
De azt sosem értettem , hogy elsőre miért a bázis+lakk verzióval kezdi bárki is a festést tanulni. Öreg autók házi sufnizásához tökéletes választás bármely ipari akril festék . Messze könnyebb vele dolgozni , jól tolerálja az elnagyolt előkészítést és a fújási hibákat is egyszerűen el lehet tüntetni egy polírral . A nagyon elszúrt elemeket könnyebb javítani foltban vagy újrafújni az egészet .
Javaslom inkább kérdezz rá RM 66-nál, hogy tud-e ajánlani valamit. Szerintem az Erbánál sokkal jobb pisztolyt is tud majd javasolni. Pl én az Auarita 3000 mini-t vettem tőle, nem sokkal többe került mint korábban az Erba mini máshonnan, és nagyságrendekkel jobb.
Hát én próbáltam... ötvenet megért volna nekem, de annyiért senki nem vállalta. Amit meg is értek. Többet viszont nekem nem ér, és így viszont csak 25-be került... Utolsó momentumként még a gagyi pisztolyom tartálya is letört. Gondolkoztam előtte egy hvlp pisztolyon, de aztán elvetettem, gondolván nem az lesz a gyenge láncszem, aztán most utólag mégis beruházok egy ERBA 1.4-esbe, úgy látom az bevált itt többeknek amatőr szinten. Legközelebbi feladatnál kiderül jelent-e különbséget. (bútorajtókat fog kelleni csinálni nemsokára)
Nem akarom leszólni a munkádat főleg hogy elsőre csinálod , de jobban jártál volna ha lefújatod valakivel aki le tudja szépen fújni, mert ez elég messze van a széptől. Azért becsülendő hogy próbálkozol magadnak megcsinálni a gépet.
Köszi szépen, feltétlenül az lesz a befejező rész, ahol végre megint napvilágot lát az autó... :-)
Lassan már összefelé szerelem, még az üregelés és az alvázvédő van hátra, na meg az összeszerelés. Nagyon akartam májusban már kész lenni, de sajna lehet a jövő hétre csúszik a befejezés.
Csináltam ma is pár képet, de nem sokat mutatnak, kevés a fény a pinyóba.
Szia! Figyelemmel kísérem a munkádat és csak azt tudom mondani hogy minden elismerésem neked! Le a kalappal előtted! ! Én nem vagyok egyik szakmabeli sem, csak műkedvelő, úgyhogy tudom mit végzel. Ha elkészültél ugye mutatsz néhány képet az autóról úgy egészben! Mert már darabokban sokat láttam. :)
Köszi. Hát, nehéz meló a kasznizás is, a festés méginkább, de el tudom képzelni milyen sikerélményt adhat egy igazán tökéletesre sikerült munka. Sajna nemigen lesz benne részem :-). Azért jelenleg még én is elégedett vagyok magammal, pedig még amatőr szemmel is látszik, hogy ez egy home made dukkó :-)
Visszacsiszoltam a megfolyt lakkot 360-as , majd 800-as papírral, végül az egészet felmattítottam ilyen egész finom dörzsivel. Aztán megfújtam újra a színt is egész vékonyan, majd a lakkot is. Szép óvatosan, több lépcsőben, és egészen jó is lett. Legalábbis ide falura a 20 éves autómra tökéletesen megfelel... feltéve, hogy nem fog lehámlani meg ilyesmi. Apróbb dolgokat (felniket pl.) fújkáltam már máskor is és azok elég tartósnak bizonyultak, remélem ez sem lesz másképp.
Kérdés: Érdemes-e excenter csiszolóval bepróbálkozni polírozni rajta itt ott? (néhol rászállt a muslinca, aztán a fújt és fújatlan területek közötti ködölést, ilyesmiket). Ha igen, kisebb kiszerelésben, vagy olcsóbban kapható-e valahol használható polírozóanyag?
Amiket láttam azok literesek, félliteresek voltak és bazi drágák... 7-10 ezer ...
A festékszórás érzésre megy , némi gyakorlás után ráérzel , hogy mennyit kell a felületre vinned , hogy az ott is maradjon ill kiterüljön , amíg mozog még az anyag és ne meginduljon lefelé .
Legközelebb - ha csinálok még ilyet valaha - feltétlen fogom használni ezt a vezetőréteget. Nem is annyira az a deci kárba ment anyag a bosszantó, hanem hogy megint kenni, csiszolni kell, miután az ember egyszer már órákat töltött a porszívózással, takarítással... és akkor megint mindent összeb.sz finom porral... :-(
A gittre szokás "guide coat" "vezető réteg" szóval valami sötét szinű festék ködölve, hogy kijöjjenek a hibák. ez olcsó is, hogy ne legyen gond a "pazarlás" másrészt nem oldja egyik a másikát. Festékboltban megmondják mit ajánlanak ilyenre, legközelebb. Nagy felületnél megéri..
Na kipróbáltam ma a fényező apparátot. Lefújtam a két lökhárítót (le vannak szerelve) és azok egészen jól sikerültek. Ennek örömére az összes többi elemet eléggé elQrtam ugyan azzal a lendülettel... :-(
Az egyik javított sárvédőn és a tolótetőn már a bázis olyan domborművet mutatott, hogy kellett rá húznom még egy réteg kittet, nem bírtam úgy hagyni. Alakítottam volna még korábban ha látom hogy milyen, de nem láttam, atom simának tűnt mind a kettő a töltő alapozás után.
Aztán meg ahol lehetett alaposan megfolyt a lakk. Érdekes módon nem akkor amikor fújtam, hanem pár perc múlva, miután már odébbálltam az elemtől. Szóval észre sem vettem csak a végén hogy valami nem frankó .
Otthagytam most nagy duzzogva hadd száradjon meg, aztán holnap este készülök hogy valami finom papírral visszasimítom és fújok rá óvatosabban még egy réteg lakkot. Szerencsére legalább anyag maradt. Eléggé bosszús vagyok miatta. Tudom hogy az ilyen jellegű dolgokban (ahol nagyon türelmesnek kell lenni) sosem voltam jó és ez most is kivilágosodott, de muszáj ezt is megcsinálni.
Ha van valakinek tanácsa hogyan csináljam, ossza meg velem.
Nehogy úgy járjak a javítgatással, mint Mr. Bean a Wistler anyjával :-)
Lassan a fényezés javítása következik. A gittelés meg az előkészítés még sokkal nehezebb feladat nekem, mint a lemezjavítás. Annyira szép eredményre nem számítok, a cél egy elfogadható kinézet és főleg hogy tartson a bevonat.
Van egy szórópisztolyom, az a fajta, amit pár ezerért készletben árulnak. Nyilván nem egy csúcsminőség, de a kérdésem az volna, hogy vajon érdemes lenne-e vennem egy másikat olyan kb. 8000 forintos kategóriából? Vagy a gyenge láncszem úgysem a pisztoly lesz, hanem a kezem?
A lágyitó adaléktol kissé puhább marad a festék-lakk.Kormányra nem biztos,hogy jó ez a megoldás.A régi festék eltávolítása talán jobb lenne és a lágyítót az alapozóba tenném nem a fedöbe,max 5-10%-ban.
Jó dolog a lágyító,csak végig kell gondolni,hogy mire használod.és hogyan.
Kösz, sejtettem, hogy kell lennie ilyesminek, de itt a festékboltban még nem hallottak róla, hiába erősködtem. Én győztem. Isetta félsiker, Pásztornál volt felni ami elvileg arról való, de a gyári dísztárcsa sem volt rá jó, így nem volt min összehasonlítani.
Létezik olyan valamelyik festékgyártónál, hogy lágyító adalék? Veterán autó kormányát kellene lefújni, de van egy kis izgés-mozgás a régi anyagban, sima 2K festékkel néhány hét után tele lesz repedéssel.
A többi lemaradt... Szóval a felület homokszórt de nem 100%-os,ugyan szemmel látható korrózió nem marad rajta de még se tudja 100%-osan kiütni a rozsdát a lemezből a homok ezért nem elég egy sima alapozó. A D831 elvileg pont erre való de egyik helyen azt mondják hogy erre már nem kell semmi tehát mehet rá az alvázvédő mások szerint pedig ez csak egy nem átlátszó wash primer ezért kell rá 2k alapozó. Másik lehetőség hogy PPG sima wash primer és aztán epoxy csak ez sokkal drágább és macerás.