Segítség!!! Budapesti lakótelepi lakásban lakom. Alt szaxofonon gyakorlok napi rendszerességgel, mindig azonos időben. A másik házbeli(!) falszomszédom meg akarja fúrni az itthoni gyakorlást. Korábban már egyeztettünk, akkor a kérésére áttettem a gyakorlás helyszínét a másik szobába, amit másnap vissza is jelzett, hogy így rendben van. Most meg fel akar jelenteni a jegyzőnél. Rajta kívül más még nem nehezményezte a dolgot.
Milyen kritériumoknak kell megfelelnem, hogy büntetlenül gyakorolhassak?
(Azért némelyikre kíváncsi lennék, Strathone Ajustotone-t meg majdnem vettem kezdő koromban, de lebeszéltek. Most már sajnálom, mert nagyon jópofa, még ha valóban vacak, akkor is. )
:-D A felhasznált anyagok a legjobbak: Kerékpár kulacstartó; Farost-lemez; szárnyasanya; és a kedvencem a ereszcsatornatartó/pvc cső-tartó konzol, ami még gumibetétes is!
Ezt én menetzenészeknél pont el tudom képzelni, hogy praktikus lehet. Képzelje el egy kétórás felvonulást a tűző napon, egyenruhában, ahol nem akaszthatsz magadra mindenféle kulacsot és tarisznyát.
(Mondjuk a legkirályabb az lenne, ha a fúvóka mellé lenne vezetve egy műanyag cső, akkor csak bele kéne szipákolnia. :))
Azért ez fura. Nézem a neten a Brilhart dolgokat, rettenetes árakon mennek. A maguk idejében is igen népszerűek voltak. Vacak műanyag amúgy mindegyik, ebonit jellegű plasztik, de igen jó hangjuk van, Brilhart egy nagyon okos pali volt, rengeteg dolgot ő talált ki, ami a mai modern fúvókákra jellemző. Erre terveztet az öreggel a Rico fejeket, amik igen jól sikerülnek, kísérleti grafitos anyagból vannak, igen jól intonálhatóak, nagy, korrekt hangjuk van stb., mégsem fut be a cucc. Aztán kivonják a forgalomból a Metalite típust (a gyengébb cuccot,a Graftonite a jobb), ami ennek következtében rettenetes árkarriert fut be a netes piacokon. Amúgy netes fórumokon, ha utánaolvas az ember, igen nagy véleménnyel vannak sokan a Rico fejekről.
Aztán itthon bemegy az ember a Fontrade-be venni egy Rico fejet, úgy néznek rá, mint a fertőzöttre, és megpróbálják rábeszélni egy műanyag (nem ebonit) Yamahára, ami háromszor annyiba kerül (ezt a részt még megértem, üzlet az üzlet), de legalább iszonyú vacak.
Jelenleg szopránon 55-ös (kb. 5*-os Otto Linknek felel meg), baritonon 90-es (kb. 5-ös Otto Link méret).
A nád 2, vagy 2,5, típustól függően.
Régebben tenoron 110-es, majd 105-ös fejjel, alton meg akkorával, hogy beesett rajta a fejem (a fúvóka Gruber bácsi féle egyedi darab), mindenki szörnyülködött, hogy mekkora nyílás, de az eredeti, amiről levettük, szintén ekkora volt (Pap Józsi elvileg 100-as Larsenje, de már eléggé custom állapotban). A nád általában 2 körüli volt.
Anzacc kérdése. Amikor altoztam, és napi szinten sokat fújtam, akkora nyílású fúvókát használtam, hogy beesett rajta a fejem. Most, hogy kevesebbet fújok, és nem altot, kisebb nyílásút használok, kényelmesebb. A hangszínem viszont nem változott igazán (tudod, a sound az emberből jön :)).
ez igaz, de kis nyílással sose lesz akkora nyílt hangja egy szaxofonnak, mint ami egy naggyal lehetne. Megszokás kérdése. Én pl. ezt a selmer fejemet, amit árulok, konkrétan meg sem tudom már fujni, alig szólal meg. Bár lehet másnak más a vélemény erről a dologról, nem akarok vitatkozni :)
Azért kíváncsi vagyok, lesz-e olyan őrült, aki megveszi ennyiért, amikor kompletten ennyi (bár ez tenor, de az a típus, amin Parker bácsi is játszott egy időben):
Valószínűleg Brillhart bácsi saját kezével gyártotta. Tekintve, mekkora májer volt, még talán érthető is a barom ár. Ehhez képest a Rico fejek igen olcsók (persze azokat nem is saját kezüleg készítette :))