Nem haszálom már a Punto-t, most is csak a gázpapírozás miatt kellett volna mennem vele, de sebaj, gariban javítják, még jobban át lesz nézve, és még alaposabban meg lesz csinálva. Aztán a műszaki után meghirdetem, felújított motorral, friss vizsgával, hátha örülni fog neki valalki hogy lesz egy jó kiskocsija... :-((
Majd azért a kis mértékű kopogásokra figyelj a későbbiekben, mert nálam már volt ilyen "felütős" autó és egyszercsak elkezdett kopogni és még az volt a szerencse, hogy elég volt a hajtókar csészéket cserélni.
Közben le lett kapva a vezérműtengely, az új szelepek mellett új vezetők is kerültek bele, valószínű nem lett jól dörzsárazva, a 25km alatt beledagadt a szelepszár, megfogta, a dugó meg ment felfelé... Odakoppintott, és már nem is tud rendesen feljönni, van kb 1.5mm... Hengerfej le, új szelep, új vezető, új tömítések...
Nekem rengeteget dolgoztak és többek közt sok Porsche hengerfejet is komplett felújítottak és a mai napig működik.
De minden munkát vállalnak, mint pl. 1960-as 500-as fiat motor löket módosítása és blokk átalakítás, meg henger 650+ -ra meg ilyesmi és garancia is van.
Ilyet láttatok már, srácok? Szeptemberben felújíttattam a motort kb 130 ezresért, de valami apróság nem lett jó, nagyobb volt a szívócsővákuum, mint kellett volna. A szerelősrác újracsináltatta a hengerfejet, megint új szelepek, összes szelepvezető, öszes szimmering (amik előtte 3 ezret futottak) és ma épp mennem kellett volna a Puntoval. Nem használom, kemény 40km van benne az új hengerfejben, és 3 ezer a motorban, de ma valami gebasz történt, kettes henger kipuffszelep.. Holnap 9-kor kiderül, hogy a rugó tört-e el, akkor a legjobb, mert az kívülről is javítható. Azt már nem is mondom, hogy csak azért akartam beleülni, mert a Multiplám tegnap megadta magát, Pécsről 2 hengerrel jöttem haza, 2-3-asban nulla kompresszió...
Sziasztok.Stilo jtd 8v tulaj vagyok.Kis problémám van.A kocsi kissé többet eszik,on 10-15%-al a kelleténél.5,5 liter tartós 90-nél.Kis várossal 6,5.Indításnál,sötétszürke büdös füst.Ü.anyag ellátás esetleg keverék arány lehet.Alacsony fordulaton lustácska is kissé.Gondoltam széthúzom a maf szenzort,hogy megnézzem mit csinál.Elméletileg ilyenkor hibajelet küld a fed. comp. ra,és mivel nem érzékel beáll középértékre...Ezzel szemben az enyém semmit sem reagált rá,semmi hibaüzenet,kocsi ugyanúgy megy.Ez azt jelenti,hogy már nem is működött?Nem értem.Túlfogyasztást,füstölést okozhatja a map szenzor is?Válaszotok előre os köszi.
Értem már. Én úgy gondolom, hoy ami összekeni, az a motor már megérett egy felujjításra, erősen, vagy tél van, és 5 km-re járnak vele, és nem tud bemelegedni.
Én nem a befecsi szelepekre gondoltam jelen esetben. A régebbi központis autóknál az injektor fej maga a szívó torok is egyben. At újabbaknál is így van, csak kikerült belőle a befecsi szelep és társai . :-) Számomra még most is az az injektor fej. Bocsánat, ha rosszul érthető. . . . . . . . . . Én arra gondoltam.
B.
UI.: RICK4: hajtás= hátsó futómű kompletten........................ mielőtt lekontrázol :-)
Az egyik haverom Puntós, de nem egy fórumhuszár, így én kérdezek helyette.
1.2-es benzines punto, a motorból elment az erő, hangra olyan mintha egy henger nem menne, de mindegyik megy, a blokk rángatózik alapjáratban. A motorvezérlés lámpa világít a műszerfalon. Ha a lambda szondát lehúzzuk, semmi sem változik. Ezexerint az a rossz? Ráadásul úgy látom kettő is van belőle.
Szegény ember noname Tescos gazdaságos olajat használ:))
Mi vele a gondod??:)) Mikor Renault Megan tulaj hisztizett,hogy szarrá ment a második turbója,nem ment vele 15 000km-ert.Mikor szétlett szedve kiderült olaj helyett koksz volt benne,mikor szóvátetük olajat kelett volna cserélni rendszeresen,az volt a válasz nem értünk hozzá,mert a Baumgartner szervizbe meg a használati utasitásba is az van 40 000km-et elmegy olaj cserénként a kocsi:)))
Otthon szomszédal cserélték a turbót,de olajat nem cseréltek akkor se,és mivel nem volt a beszerelésröl számla,hogy szakszerüen lett beszerelve elhajtoták ahol vette a turbót nem foglalkoztak vele!
ja igen, a szűkítés célja, hogy az olajos trutymó ne menjen tovább. A gyári/jó minőségű olajjal persze nem rakódik le, illetve persze a motor állapota is erőssen befolyásolja.
Persze a "ritka" csere, és ráadásul gagyi olaj ezt a dugulást felerőssíti..