Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Szerintem meg csak kívülről hasonlít a Carborobotra, pont a hatásfok növelő apróságokra nem figyeltek a másoláskor.
Az én első kazánom gépkönyvében külön kiemelték a csavart lemezek fontosságát a csövekben. A víztér is meg van variálva, nem csak a csövek közt áramlik a víz.
Aki megvette a második kazánomat, kicsit tuningolt rajta a gyártó útmutatásával, ebben az enyhe időben 10 kiló szénnel tart melegen 120 m2 házat.
A 75 kiló borzalmasan sok. Vagy a kazán szar, vagy a szén nem való semmire. A tüzépes a vacakot bezsákolja, és eladja orosz daraként.
Én kb félévente tankolom tele, ha Ajka felé járok, ott van egy olcsó kút :) Amúgy korábban 10-ért tankoltam, de átszoktam a kerek 30 literre. A fogyasztást meg 10 tankolásra nézem, úgy kisebb a hibalehetőség, de mikor 350-400km után tankolni kell, akkor vakarom a fejem. A Shellel 450-et simán mentem fél tankkal. IMádom a 60 literes tankját :)
Hali.lenne 2 tàlcàs kazàn 50X55X50es tűztérrel,35 kw,170 e, 5 ös lemez,sec ajtó nincs,de minden ajtó teljesen a kazànnal széles.magas tűztér,a 2 tàlca40 cm hosszu
Jó. Vastag = nagy átmérőjű (2 coll a kazánból, ez még közös, aztán folyamatosan csökken a ház vége felé a gerinc; a leágazások vékonyabbak), vékony = kicsi átmérő.
A rézcső belső alacsony súrlódási ellenállás értéke egy bizonyos átmérőig korrigál,de jelentős különbséget nem tud „egyik irányba vastag csövek, a másikba vékony réz.”.
Na ,most itt a mértékegységek zavara van amiben nehéz eligazodni.
Állítsd pl. 1 v. 2-es fokozatra és ahol melegebb van ott fojtást vigyél be,hogy a víz máshová menjen.
„Mindent kapcsol: kazánt/szivattyút együtt.”
Ha fellép a hőigény akkor hő kell neki ,ezért indul a kazán és a sziv. együtt.
De,ha a kazán lassú akkor lehet késleltetni v. hőfokhoz kötni a szivattyút.
Érdekes. Aki az újat kialakította, azt mondta, hogy a rézcsövekre, a radiátor elé rakott ún. torló szerepeket, hogy vegyük vissza, ha túl sok lenne a régi részhez képest.
A szobatermosztát jól van úgy bekötve, ahogy írtam? Mindent kapcsol: kazánt/szivattyút együtt.
Öemvé mondjuk? Sokáig csak ott tankoltam. Igazából majdnem mindegy, mert mint írtam, nem találsz rendszert a fogyasztásban, max annyit, hogy a jobb minőség tényleg jobb lehet esetleg valamikor... ugye vizezni nem tudják, mert nehezen keveredik le a tartály alján lévő szivattyúig... ha régi rozsdás a tartály, az esetleg lehet negatívom, de nem attól fog többet fogyasztani, hogy megakad a dugattyún egy rozsdalemez :D :D :D félon: most a gázt mondják, jobb lett a minősége... talán az már megy ki a divatból, hogy a zoxigénnel hígítják... de most határozottan jobbnak érzik. Így +7-10°C környékén... mint mondjuk tavaly a -15°C-ban... mondjuk tényleg jobb, mert ma 3 perc alatt felforraltam a vizet... igaz hogy csak 2,5 decit, meg fedőt is tettem rá, de akkor is...
A benzinben biztos van valami, mert hogy ha még suzuki is került a Mol miatt szervízbe, ami amúgy nem finnyás a benzinre, az már csak nem legenda...
Víz nem kerülhet a tankba, esetleg ha lecsapódik, de a benzinkútból biztos nem pumpálják bele, lehetetlenség. A benzinkutas hozzá sem nyúlhat a töltőkhöz, le vannak zárva, plombázva, csak külsős ember mehet javítani, ellenőrizni.
A dízelmotor haknisabb a kevés benzinre, ott legyen mindig inkább tele a tank, bár én a benzinesnél sem várom meg, hogy világítson a lámpa. Egyszer-kétszer összejön, mert csak úgy nem megyek tankolni, ahhoz messze van, de inkább előbb tankolok mint később :D
Nem tudom melyik volt az első cég, de ha a Mol régóta van a bizniszben, akkor előfordulhat, hogy az ő kútjai mennek tönkre előbb, illetve más hálózat annyira új, és új kutakat építenek, hogy egy ideig nincs velük gond. Fogalmam sincs, de engem nem nagyon érdekel, ha olyan nagy lenne a különbség, akkor biztos utána néznék. Errefelé gond van a legközelebb Mol kúttal, meg drága is.
Magával a fogyasztás számolásával is lehetnek gondok. Én pl. mindig addig nyomom, amíg nem kattan, nem tankolok rá még két litert. Csak a statisztika miatt nézem, meg hogy észrevegyem, hogy többet eszik az autó, akkor valami gond lehet vele. Mondjuk ez a motor kibír vagy egymillió km-t, előbb fog szétrohadni a kasztni...