Keresés

Részletes keresés

peti.olah Creative Commons License 2018.01.11 0 1 94717

Szerintem meg csak kívülről hasonlít a Carborobotra, pont a hatásfok növelő apróságokra nem figyeltek a másoláskor.

Az én első kazánom gépkönyvében külön kiemelték a csavart lemezek fontosságát a csövekben. A víztér is meg van variálva, nem csak a csövek közt áramlik a víz.

Aki megvette a második kazánomat, kicsit tuningolt rajta a gyártó útmutatásával, ebben az enyhe időben 10 kiló szénnel tart melegen 120 m2 házat.

 

A 75 kiló borzalmasan sok. Vagy a kazán szar, vagy a szén nem való semmire. A tüzépes a vacakot bezsákolja, és eladja orosz daraként.

Előzmény: Kapocska (94712)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.11 0 0 94716

„neked mennyibe kerül ez a fűtés.”

Egy napért nem kapnék faktust ! :-)

A szezon?

Előzmény: smith (94715)
smith Creative Commons License 2018.01.11 0 0 94715

Költségileg számoltam, nem pufilag.

Előzmény: Kapocska (94714)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.11 0 0 94714

Elnézést,akkor figyelmetlen voltam pufilag. :-)

Előzmény: smith (94713)
smith Creative Commons License 2018.01.11 0 0 94713

Elkéstél, már elébb leírtam. :-)

Előzmény: Kapocska (94712)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.11 0 0 94712

„legutolsó 24 órában. Magyarul kb 70-75 kg. Pedig gyakorlatilag "őrlángon" volt napközben.”

Orvos jelenléte nélkül és az infarktus veszélye miatt nem merném kiszámolni,

hogy neked mennyibe kerül ez a fűtés.

Ha amúgy jó a hatásfoka annak a kazánnak akkor ne a méhteleppel párosítsd hanem egy megfelelő méretű pufferrel.

Előzmény: BaGira-79 (94711)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 94711

Tudsz olcsóbbat? 

Előzmény: nagykunsági (94704)
BJaca Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94710

Én kb félévente tankolom tele, ha Ajka felé járok, ott van egy olcsó kút :) Amúgy korábban 10-ért tankoltam, de átszoktam a kerek 30 literre. A fogyasztást meg 10 tankolásra nézem, úgy kisebb a hibalehetőség, de mikor 350-400km után tankolni kell, akkor vakarom a fejem. A Shellel 450-et simán mentem fél tankkal. IMádom a 60 literes tankját :)

Előzmény: tgwh8 (94694)
tgwh8 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94709

Jó neked.

Előzmény: nagykunsági (94705)
Tóth Nándorka Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94708

Hali.lenne 2 tàlcàs kazàn 50X55X50es tűztérrel,35 kw,170 e, 5 ös lemez,sec ajtó nincs,de minden ajtó teljesen a kazànnal széles.magas tűztér,a 2 tàlca40 cm hosszu

lala1961 Creative Commons License 2018.01.10 0 1 94707

Üdv !http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=146442653&t=9147701,

A végén minden betűje igaz lett !:)

Előzmény: smith (94706)
smith Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94706

Ja, akkor a napi fogyasztás ebben a hűvös tavaszban rögtön nem 1500Ft, hanem 4000+. Az azért nagyon fájna...

Előzmény: nagykunsági (94704)
nagykunsági Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94705

A víz az nem keveredik le a tartály aljáig, mert ugye ott van, lévén kicsit nehezebb a fajsúlya mint a benzinnek :)

 

A diesel motor nagyon haklis a benzinre kevésre is meg sokra is, eléggé tönkre tudja vágni a befecskendező rendszert :)

 

Valószínű, azért ilyen ingadozó a fogyasztásod, mert az első kattanásig tankolsz, így nagyon változó a betöltött üzemanyag mennyisége. 

Talán ha mindíg ugyanaddig töltenéd a tankot, akkor lehetne hitelesebb. Én mindíg addig tankolok, míg nem látom az üzemanyagot. 

 

De most az új autóval gondban vagyok, mert ennek akárhogy nyomom, nemakar fogyasztani. Pedig nem ritkán megyek vele közel 200-as tempóban. 

Nem vagyok én ehhez hozzászokva :)

Előzmény: tgwh8 (94694)
nagykunsági Creative Commons License 2018.01.10 0 1 94704

Hát ez így szállítási díj nélkül 5222 Ft/q szállítással meg 6666 Ft/q.

 

Így meg azt mondom a fűtőértékhez képest kicsit drága. 

Előzmény: BaGira-79 (94692)
lala1961 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94703

Akkor a  "karót" is lassan visszavonhatnád !:D És akkor végül mennyi is a szened kg-ja v q-ja?:)

Előzmény: BaGira-79 (94695)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.10 -1 0 94702

Ha az van akkor azt is beteheted a szivattyú felé sorba kötve.

De takard le a skáláját és egy normális hőmérőhöz állítsd be a bekapcsolási értéket.

A csövekre nem tudok mit mondani, én (mert innen lehetetlennek tűnik).

Egyenlítsd ki az ellenállásokat a T -én.

 

Előzmény: BaGira-79 (94701)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94701

Jó. Vastag = nagy átmérőjű (2 coll a kazánból, ez még közös, aztán folyamatosan csökken a ház  vége felé a gerinc; a leágazások vékonyabbak),  vékony = kicsi átmérő. 

Hőfokhoz kötni? Csőtermosztátra gondolsz? Az van. 

Előzmény: Kapocska (94700)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94700

A rézcső belső  alacsony súrlódási ellenállás értéke egy bizonyos átmérőig korrigál,de jelentős különbséget nem tud „egyik irányba vastag csövek, a másikba vékony réz.”.

Na ,most itt a mértékegységek zavara van amiben nehéz eligazodni.

Állítsd pl. 1 v. 2-es fokozatra és ahol melegebb van ott fojtást vigyél be,hogy a víz máshová menjen.

„Mindent kapcsol: kazánt/szivattyút együtt.”

Ha fellép a hőigény akkor hő kell neki ,ezért indul a kazán és a sziv. együtt.

De,ha a kazán lassú akkor lehet késleltetni v. hőfokhoz kötni a szivattyút.

 

Előzmény: BaGira-79 (94699)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94699

Érdekes. Aki az újat kialakította, azt mondta, hogy a rézcsövekre, a radiátor elé rakott ún. torló szerepeket, hogy vegyük vissza, ha túl sok lenne a régi részhez képest. 

A szobatermosztát jól van úgy bekötve, ahogy írtam? Mindent kapcsol: kazánt/szivattyút együtt. 

 

Előzmény: Kapocska (94698)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.10 0 1 94698

A  T két oldalának ellenállását egyformává kell tenni a radiátorok

(vastagcsöves oldal) fojtásával.

Előzmény: BaGira-79 (94697)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94697

Magyarul nincs általános recept. Gondolhattam volna, akkor nem lehetne választani... 

Az a baj, hogy rendkívül szerencsétlen a rendszer. Kvázi középen van a kazán. 1 t-elágazás, egyik irányba vastag csövek, a másikba vékony réz.

Zárt rendszerű. 

Úgy sejtem, hatásosabb lenne alacsony fordulaton, csak úgy ha lecsökken a nyomás, akkor a rezes rész nem fűt. 

Előzmény: Kapocska (94696)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94696

Úgy járasd,hogy a dT a radiátoron minél nagyobb legyen.

Előzmény: BaGira-79 (94695)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94695

:-D

Oké. Kérjek még egyszer bocsánatot? 

Volt kérdésem a keringetővel kapcsolatban. Hogy milyen tempón járassam? (1-2-3)

Előzmény: Kapocska (94693)
tgwh8 Creative Commons License 2018.01.10 -1 0 94694

Öemvé mondjuk? Sokáig csak ott tankoltam. Igazából majdnem mindegy, mert mint írtam, nem találsz rendszert a fogyasztásban, max annyit, hogy a jobb minőség tényleg jobb lehet esetleg valamikor... ugye vizezni nem tudják, mert nehezen keveredik le a tartály alján lévő szivattyúig... ha régi rozsdás a tartály, az esetleg lehet negatívom, de nem attól fog többet fogyasztani, hogy megakad a dugattyún egy rozsdalemez :D :D :D félon: most a gázt mondják, jobb lett a minősége... talán az már megy ki a divatból, hogy a zoxigénnel hígítják... de most határozottan jobbnak érzik. Így +7-10°C környékén... mint mondjuk tavaly a -15°C-ban... mondjuk tényleg jobb, mert ma 3 perc alatt felforraltam a vizet... igaz hogy csak 2,5 decit, meg fedőt is tettem rá, de akkor is...

A benzinben biztos van valami, mert hogy ha még suzuki is került a Mol miatt szervízbe, ami amúgy nem finnyás a benzinre, az már csak nem legenda...

Víz nem kerülhet a tankba, esetleg ha lecsapódik, de a benzinkútból biztos nem pumpálják bele, lehetetlenség. A benzinkutas hozzá sem nyúlhat a töltőkhöz, le vannak zárva, plombázva, csak külsős ember mehet javítani, ellenőrizni.

A dízelmotor haknisabb a kevés benzinre, ott legyen mindig inkább tele a tank, bár én a benzinesnél sem várom meg, hogy világítson a lámpa. Egyszer-kétszer összejön, mert csak úgy nem megyek tankolni, ahhoz messze van, de inkább előbb tankolok mint később :D

 

BJaca

Nem tudom melyik volt az első cég, de ha a Mol régóta van a bizniszben, akkor előfordulhat, hogy az ő kútjai mennek tönkre előbb, illetve más hálózat annyira új, és új kutakat építenek, hogy egy ideig nincs velük gond. Fogalmam sincs, de engem nem nagyon érdekel, ha olyan nagy lenne a különbség, akkor biztos utána néznék. Errefelé gond van a legközelebb Mol kúttal, meg drága is.

Magával a fogyasztás számolásával is lehetnek gondok. Én pl. mindig addig nyomom, amíg nem kattan, nem tankolok rá még két litert. Csak a statisztika miatt nézem, meg hogy észrevegyem, hogy többet eszik az autó, akkor valami gond lehet vele. Mondjuk ez a motor kibír vagy egymillió km-t, előbb fog szétrohadni a kasztni...

 

 

Előzmény: Törölt nick (94654)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94693

Még hogy Te írtál valamit rosszul, á dehogy ! :-)

A 30 meg a 100 között azért van különbség.

Előzmény: BaGira-79 (94692)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94692

Ha én írtam valamit rosszul, akkor sorry. 

30 db 30 kilós zsák szén jött (már másodszor, hála a jó fogyasztásnak...) 60000-ért, amiben benne van a kb 13000 Posta. 

BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94691

Nem tudom, mennyire "személyre szabott" az ár. Nem cimborák, ha erre gondolsz. 

PostaSped hozza, annak az ára pedig független a távolságtól. 

Előzmény: Kapocska (94688)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 94690

Nincs minek ártson. :-D

Ímhol, amit ígértem:

Előzmény: lala1961 (94685)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.10 -1 0 94689

Ok!

 

Előzmény: ja nyugi (94687)
Kapocska Creative Commons License 2018.01.10 0 2 94688

Szóval Te olyan infót adtál ami csodálkozásra meg egyebekre ad okot.

Éntőlem az a hely több mint 400km-re van tehát nekem nem kell onnan semmi.

De az,hogy a fa fűtőértékétől nagyobb fűtőértékű szén feleannyiba kerül az már érdekes

és ,ha nem titok ez az aranybánya akkor legyen publikus.

Ha meg tévedésből zsákja (50kg) ennyi akkor azt is mondani kell v. ha személyre szabott

az ár azt is és az ember nem tesz fel indiszkrét kérdéseket.

Ennyi az egész történet minden más csak mellékvágány.

Előzmény: BaGira-79 (94684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!