Hasznaltgumik.com ldalon én már vásároltam, nincsenek komplett szettek, csak egy kettő, elfékezett garnitórákból veszik ki a jókat és úgy válogatják össze, tehát simán lehet hogy a balos gumid 2 évvel öregebb mint a jobbos, és azt szlovéniában gyártották, a másikat meg németorzágban...
Nekem se tetszett amit akkor vettem, igaz nem fizettem túl sokat érte.. Racing- baza.hu-n nézz körül, de jó állapotó michelin garnitúrákat már 18 körül felszerelve kellene kapni..
Ha van működőképes központi zárad, akkor egy sima bicskakulcs szett is elég hozzá - felesleges motorokkal venni. Azt egy autóvillámosságis ráköti a kp-zár reléd vezérlő kábel-párjára és már vezérli is.
Sziasztok! Lenne egy elég nagy problémám! Tegnap szétbarmolták a vezető oldali zárat a 2-es Puntomban (2001). A kettő cseréje nagyon drága lenne. Viszont! Arra gondoltam hogy a bicskakulcs.hu-n kapható "Központizár + bicskakulcs szett"-tel meg lehetne oldani az ajtónyitás problémát? Az egy darab "gyári" kulcsomon (valószínűleg másolt) nincsen táviránytós ajtónyitás. Viszont a kocsiban központi zár van! Vajon meg lehet úgy csinálni, hogy ezzel a rendszerrel gombbal tudjam nyitni az ajtókat és így nem cseréltetném a zárat hanem letakarnám a kulcslyukat hogy ne is próbálkozzanak. Szerintetek?
ja, még valami: MANN olajszűrőkkel van valakinek tapasztalata? lassan aktuális az olajcsere, és csak ezért nem mennék szervízbe. az olaj már megvan (valvoline topgard, mint értesültem, ez egy az egyben a durablend, csak a hipermarketeknek eladva), már csak szűrőt kéne választanom. most alap unix van benne.
1. ügy: nyári gumi. nincs pénzem újra, szerintetek honnan érdemes használtat vadászni? a hasznaltgumik.com jónak tűnik, csak sajnos a gyártási évet nem tüntetik fel (csak a profilmélységet), márpedig az sem mindegy... egyéb tipp használt gumikhoz? olyan goodyear duragrip/continental ecocontact kategóriában keresek használtat.
2. ügy: ablakmosó. szóval már párszor eljátszotta, hogy egyszerűen elcsepeg a folyadék a tartályból, és már sikerült is azonosítani, hogy hol -- a tartály maga rendben van (kibontottam a kerékűrnél, átnéztem, nem szivárog sehol) --, mégpedig a hátra vezető csőnél. van ott egy kis műanyag bizbasz a tartályból kijövő gumicső és a hátra vezető gumicső között, kb. így néz ki:
=(•)=
és a pötty az, ahol kicsöpög. van rajta egy háromszög jelzés is (gondolom, a folyadékirány), kipróbáltam megfordítva is berakni, akkor egy ráterhelés után elkezdett belőle kis szökőkútszerűen jönni a lé. visszafordítottam, így "csak" pár nap alatt csepegett le a 2 liter. :( gondolkodom azon is, hogy egyszerűen leragasztom szigszalaggal, hogy ne csöpögjön, és nem használom a hátsó ablakmosót. vagy érdemes cserélni ezt a kis szmötyit? ha igen, mi a neve? vagy egyéb tipp?
Nem haszálom már a Punto-t, most is csak a gázpapírozás miatt kellett volna mennem vele, de sebaj, gariban javítják, még jobban át lesz nézve, és még alaposabban meg lesz csinálva. Aztán a műszaki után meghirdetem, felújított motorral, friss vizsgával, hátha örülni fog neki valalki hogy lesz egy jó kiskocsija... :-((
Majd azért a kis mértékű kopogásokra figyelj a későbbiekben, mert nálam már volt ilyen "felütős" autó és egyszercsak elkezdett kopogni és még az volt a szerencse, hogy elég volt a hajtókar csészéket cserélni.
Közben le lett kapva a vezérműtengely, az új szelepek mellett új vezetők is kerültek bele, valószínű nem lett jól dörzsárazva, a 25km alatt beledagadt a szelepszár, megfogta, a dugó meg ment felfelé... Odakoppintott, és már nem is tud rendesen feljönni, van kb 1.5mm... Hengerfej le, új szelep, új vezető, új tömítések...
Nekem rengeteget dolgoztak és többek közt sok Porsche hengerfejet is komplett felújítottak és a mai napig működik.
De minden munkát vállalnak, mint pl. 1960-as 500-as fiat motor löket módosítása és blokk átalakítás, meg henger 650+ -ra meg ilyesmi és garancia is van.
Ilyet láttatok már, srácok? Szeptemberben felújíttattam a motort kb 130 ezresért, de valami apróság nem lett jó, nagyobb volt a szívócsővákuum, mint kellett volna. A szerelősrác újracsináltatta a hengerfejet, megint új szelepek, összes szelepvezető, öszes szimmering (amik előtte 3 ezret futottak) és ma épp mennem kellett volna a Puntoval. Nem használom, kemény 40km van benne az új hengerfejben, és 3 ezer a motorban, de ma valami gebasz történt, kettes henger kipuffszelep.. Holnap 9-kor kiderül, hogy a rugó tört-e el, akkor a legjobb, mert az kívülről is javítható. Azt már nem is mondom, hogy csak azért akartam beleülni, mert a Multiplám tegnap megadta magát, Pécsről 2 hengerrel jöttem haza, 2-3-asban nulla kompresszió...