A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
77, illetve 53. Kőbányán pedig miután bőven lecsökkent a szóló állomány (21 db) van hova rakni azt a +5 vagy +6 csuklóst. 16 szóló a hétköznap reggeli csúcsidőszaki kiadás jelenleg, a csuklós pedig kereken 50, ebből az egyes elvisz majd 20 kocsit (1/101/201), a 3-as pedig 12-őt. Mondjuk én nem panaszkodom, még jobban örülnék ha az összes ex.piros és a megmaradt ráncosok kb-n lennének, a többi meg máshol.
Szóval az szép, hogy egy oldalra sikerült rakatni a dobogókat, de az bántja a szemem, hogy ez a bal oldal. Egyrészt így korlátozva van a peronrész mérete, másrészt, ha netalán nem a minimális 4 fellépés nélküli ülést szeretné valaki elhelyezni, hanem a lehetséges 6-ot, akkor olyan szűk utasfolyosót kap, mintha végig 2+2-es ülésezése lenne, hiába az egy egész szimpla ülés a kakasülőn. Miért? Mert a tolókocsi referencia szélessége a 2001/85 szerint 700 milliméter, ezt 800mm-re benyúló kapaszkdóval szokás lekeríteni, emígy: http://indafoto.hu/omnibusz/image/19633903-d3a03b1a/583723
Ott is ott a szimpla ülés, de a másik oldalon is az van, így az ajtó ~600mm-es benyúlása fogja kijelölni a szemközti vízszintes cső helyét.
Ha dupla ülésezésed van a jobb oldalon, az ajtó előtt közvetlenül, akkor onnan is legalább 800 mm-re fog benyúlni a kapaszkodó, mert akkor nem az ajtó, hanem a dupla ülés benyúlása fogja kijelölni a kapaszkodó helyét. Tehát kapsz egy 200-mm-el keskenyebb átjárót, hiába van az egyik oldalon szimpőla ülésed, mivel az a rokihely előtt van, megette a fene. Ha a másik oldalon is az van, akkor nem szóltam, de azért több ülés esetén az lesz amit mondok.
Ha valaki erre gondol, akkor így székez: http://indafoto.hu/omnibusz/image/18721317-5bbbdda8/562573 Látszik a különbség a kettes ajtó előtti és utáni kapaszkodón, a kerekeszékes kapaszkodójának benyúlását pedig a troli képén lehet megcsodálni előtte lévő szimpla ülésezésre.
Próbáld meg, hogy illetékes szakemberektől tájékozódsz hivatalos úton és nem feltétlenül innen és akkor talán még normális választ is kaphatsz a kérdéseidre. :-)
Remélem a BKV-nál ismerős lesz a hajlított vízszintes kapaszkodó fogalma, a szegedi troliban az egyik leginkább amatőr részlet. Egyébként a folyamattal kapcsolatban nem értek valamit, de ez egyéni szoc probléma.
nem teljesen értelek. :-D ugyanis a dobogók mérete -sajnos- semmit sem változott az elmúlt években. ugyanolyan nagyot kell fellépni. A szegedi trolikat sem lett volna szabad már így gyártani. Hogyhogy csak most gond a dobogók mérete számodra?
Ettől még szerintem jó kis buszok lesznek, bár én is jobban örülnék a citadelleknél lévő dobogómagasságnak.