Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kiory Creative Commons License 2006.02.05 0 0 302


 1

 

 

 

Előzmény: Kiory (301)
Kiory Creative Commons License 2006.02.05 0 0 301


Nos, Imola vagy Hockenheim? Nyolc/kilenc-küllős vagy hatküllős? Ki mit mond? :):):)

 

Saabi, alig várom a képeket! A Touran pakolhatóságáról már ódákat zengünk itt, esetleg egy külső szemlélő tisztára hülyének nézhet bennünket. De hát tényleg: ez a kocsi egyszerűen szenzációs. Ha nagyon sok pénzem lenne, vennék valami dögös, elegáns limuzint, de biztosan lenne egy tuti 2.0PDTDI Highline Touran-om is a garázsban:)


winDirVariable="C:/WINDOWS"

 

 

saabi Creative Commons License 2006.02.04 0 0 300
Ma öt bazi utazóládát vittem el az öcsémnek. A kocsi maximális belső terét kihasználtuk faltól falig, plafontól padlóig. Délután teszek fel ide képeket róla. :-)

Ave, Saabi.
Kiory Creative Commons License 2006.02.04 0 0 299

Hockenheim:

 

 

 

 

 


 

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: Kiory (298)
Kiory Creative Commons License 2006.02.04 0 0 298

Bocs, de úgy tűnik rakoncátlankodik a net vagy a gépem vagy én...:)

 

Imola:

 


winDirVariable="C:/WINDOWS"
Kiory Creative Commons License 2006.02.04 0 0 297


Igen, a légkondi - 2 zónás automata - úgy műxik, ahogy írod. A Conceptline helyzetjelzője a belső lámpába van építve, nem az index fölé. Ez speciel nekem szimpatikusabb és egyszerűbb megoldás...

 

A felnikkel kapcsolatban: tudtok-e a gyáriakat vagy azokhoz (Imola, Hockenheim) hasonlókat valahol? Nagyon hálás lennék az infóért! 6.5x15 kellene.

 

Imola:

imola

 

Hockenheim:

 

 

Esetleg - ha megtennétek - elmondhatnátok, hogy kinek melyik tetszik és miért... PUCK az Imolára szavaz, hisz neki azok vannak:)

Előzmény: saabi (296)
saabi Creative Commons License 2006.02.03 0 0 296
Ezt az automatikus hátsóablakot azért tudnám nélkülözni. Vagy ha legalább ki lehetne kapcsolni. A kerékpárszállítóm a hátsó ajtóra szerelendő és beleakad az ablaktörlő.
A légkondid belső keringetésre kapcsol amikor tolatni kezdesz? Ez volt az a nemdokumentált képesség, aminek a tapasztalásakor a padlóról szedtem össze az állam. A helyzetjelző nélküli lámpatestet még csak Caddy-n láttam. Mondjuk túl sok értelme nincs a helyzetjelzőnek, vagy a tompítottat kell használni, vagy semmit.

Ave, Saabi.
Előzmény: Kiory (293)
PUCK! Creative Commons License 2006.02.03 0 0 295

Természetesen nem márkakeresledésben! Egy ismerősöm alkatrészboltjában. :-)

Ja, és gyári...

Előzmény: Kiory (293)
saabi Creative Commons License 2006.02.03 0 0 294
Miket nem írtok.
Kilépő világítás nekem már 2003-ban sem volt, igaz, ez egy "speciálisan" konfigurált darab. Viszont az ablatörlője nagy királyság, nem is kéne klasszikus megoldású darab. Ráadásul amióta megvan a kocsi, egyetlen egyszer akadt csak össze a két lapát, asszem akkor is valami külső okból késett az egyik. Hó talán?

Ave, Saabi.
Előzmény: PUCK! (292)
Kiory Creative Commons License 2006.02.03 0 0 293

Igen, az ablaktörlő sebességhez igazodása megmaradt. Meg a rádió halkulás - erősödés, hátsó ablaktörlő tolatáskor, stb, ezek benne vannak. Kilépő fény nincs viszont - persze a lámpabúra azért ott figyel az ajtón izzó és lámpatest nélkül. Meg az első lámpa is kicsit más, középen csak index van, fölötte nincs lámpa (helyzetjelző?).

 

Egyébként hol került 7K-ba az első 2 ablaktörlő? Márkakereskedésben? Sztem is még mindig sok, de legalább nem 12-14K!


winDirVariable="C:/WINDOWS"

 

Előzmény: PUCK! (292)
PUCK! Creative Commons License 2006.02.03 0 0 292

Az első két lapátot cseréltem. A hátsó kevesebbet megy, tovább bírja.

Viszont ez a 2 motoros megoldás nagyon jó, szinte csak a belső v.tükör mögötti részt hagyja töröletlenül. Kár, hogy most már kispórolják. Ez pl. figyeli a kocsi sebességét, ennek megfelelően változtatja a törlés ütemét.

Azért ez megmaradt?

Hallottam a kereskedésben, hogy egy csomó mindenen spórolnak.

Pl. - már nem olyan igényes a müszerfal anyaga

     - elhagyták az ajtókból a kilépő világítást

stb...

 

Azt hiszem ezt a típust sok család szereti. Igazi családi autó...  :-)

Előzmény: Kiory (291)
Kiory Creative Commons License 2006.02.03 0 0 291


:)

 

Csak egy ablaktörlőt vagy egyszerre hármat cseréltél? "Gyárit" vettél vagy van már nem hivatalos is?

 

Egyébként az én kocsim ún. Conceptline - az új kifejezés a kicsinyes spórolásra - és, többek között, az első ablaktörlői egy irányba párhuzamosan törölnek. Így egy motor mozgatja a két lapátot, nem kettő. Röhejes (és felháborító), hogy ugyanakkor a másik motor helye és a lyuk a műanyag borításon azért ott figyel... Olyan... hogy is mondjam... kínosan kicsinyes ez!

 

Ráadásul úgy, hogy a kocsi egyébként nagyon jól felszerelt: számos extrát tartalmaz az eredeti Conceptline-hoz képest, néhány apróságtól eltekintve lényegében Trendline szintig küzdöttük fel a márkakereskedővel folytatott alkudozás során. Így pár százezerrel még mindig olcsóbb volt , mint egy alapból Trendline. De azért mégis... baromi bosszantó az az eljárás, ahogy a VW spórol: egyszerűen üresen hagyja a helyét annak, amit nem épít be. Szerencsére ez engem nem nagyon zavar, a kocsi jól megy, jól kihasználható, szeretjük.

 

 

Előzmény: PUCK! (290)
PUCK! Creative Commons License 2006.02.02 0 0 290

Ugyanmár! Nincs ezzel semmi gond...  :-)

 

Tegnap vettem ablaktörlő lapátokat 7 eFt-ért. Kevesebb mint a 17, de még ezt is sokallom...

Előzmény: Kiory (289)
Kiory Creative Commons License 2006.02.01 0 0 289


Visszanéztem, igazad van. Sőt már "beszélgettünk" is korábban. Ez elég égő rám nézve, bocs.

 

 


 

winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: PUCK! (288)
PUCK! Creative Commons License 2006.02.01 0 0 288

Hát nem vagyok új itt a topikon, csak a nick-em változott PACK-ról PUCK!-ra.  :-)

 

Ezzel nyitottam 2004. októóberében:

 

"Hali!

 

Én most vettem a gépre egy garnitúra vasfelnit és Barum Polaris 2-t.  Vadi újan a cucc így 90 eFt volt haveri alapon.  Gondolom ez így bárkinek megfelelne... :-)

A méret: 195/65/15".

 

A gép egyébként 1.6 FSI, Trendline, 7 személy, alufelni.

 

Egy dolog ami bosszant: A multi kijezlő csak németül beszél. Én meg egy kukkot se.

Lehet ezt állítani, vagy updatelni angolra??

 

Üdv!"

 

Azóta a kijelzőm már angolul mesél...  :-)

Előzmény: Kiory (287)
Kiory Creative Commons License 2006.02.01 0 0 287


Igen, én is a 9 küllősre szavazok. Sok száz felnit megnéztem, ezek hasonlítanak a legjobban a gyáriakra és az áruk elfogadható. A 8 küllős Imola sztem is a legjobb, nagyon harmonikus, egyszerű. De azt hiszem csak 16-osban van, nekem meg ugy e 15-ös felni kell, mert ekkorák az eredeti nyári gumik.

 

Ha jól látom, nem nagyon szóltál hozzá idáig a topikhoz... Neked milyen Touran-od van és mik a tapasztalataid - a pakolhatóságon kívül? Ha nem vagyok vindisgréc.


winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: PUCK! (286)
PUCK! Creative Commons License 2006.02.01 0 0 286

Szia!

Az enyémen a 8 küllős Imola van.

De valóban szépek ezek is. Nekem a 9 küllős jön be...

Előzmény: Kiory (285)
Kiory Creative Commons License 2006.01.31 0 0 285


Bocs, a 9 küllős a Dezent D.

 

Ez itt a Dezent G, 6 küllős, ez sem csúnya :)

 

Dezent G
Kiory Creative Commons License 2006.01.31 0 0 284


 Dezent G

 

Dezent G.

Kiory Creative Commons License 2006.01.31 0 0 283

Igen, már gondoltam rá, hogy okosabb lett volna... Milyen alufelnik vannak a te kocsidon? Imola (8 küllős) vagy Hockenheim (6 küllős)? Közben találtam egyet, ami hasonlít az Imolára bár 9 küllős (Dezent G), sztem jól néz ki és megfizethető.
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Előzmény: PUCK! (282)
PUCK! Creative Commons License 2006.01.31 0 0 282

Hi!

Na én ezért csináltam fordítva a dolgokat. Alufelnivel rendeltem a kocsit (nagyon szép!), majd télre vettem rá vasfelniket. 7000 Ft/db volt.  Utólag rendelve sokkal drágább az alufelni és szerintem a gyári felni mutat rajta a legjobban.

 

A pakolás/variálhatóság tényleg fantasztikusan jó ennél a kocsinál!

Egy komplett gyerekszoba bútort (2m-es ággyal) raktunk bele az  IKEA-nál, és még 3 bele is ültünk. Vagy pl szánkó, sílécek a középső ülés helyen...

Lassan 2 éves lesz, de még mindig tud  kellemes meglepetéseket okozni.

Előzmény: Kiory (281)
Kiory Creative Commons License 2006.01.29 0 0 281
Lenne egy kérdésem a kedves márkatársakhoz. Novemberben vettem téli gumikat a Touranra, de az eredeti lemezfelnikre szereltettem őket, mert gondoltam, vennék majd könnyűfém felniket tavasszal. Az eredeti nyári gumik 195/65 R15 méretűek. A márkakereskedésben horribile áron adnak csak alufelnit, esetleg tud-e valaki gyári (Imola, Hockenheim) vagy a gyárihoz hasonló megfizethető árú felnit és azt árusító kereskedőt ajánlani? Kérlek, segítsetek, az interneten már kb. negyven órát töltöttem a kereséssel, de nem igen találtam semmit.
saabi Creative Commons License 2006.01.28 0 0 280
Egyetértek, én már vittem Pápáról Solymárra egy komplett '49-es kiadású IZS motorkerépárt plusz két személyt úgy, hogy se tetőcsomagtartó, se utánfutó, tehát mindennek és mindenkinek bele kellett férni. És a motornak csak az első kerekét szereltük le. :-)
Ugyanakkor a lapraszerelt franciaágyunkat sehogy nem tudtam _bele_ tenni. Ha lett volna tetőcsomagtartóm, semmi probléma nem lett volna.

Ave, Saabi.
Előzmény: Kiory (279)
Kiory Creative Commons License 2006.01.28 0 0 279

A Touran mindent visz! Ma elszállítottunk vele 1db orvosi szekrényt, 1 db közepes méretű hűtőt, 1 db íróasztalt (lapra szereleten), 8 db fiókot, 1 db nagy telepakolt papírdobozt és egy kb 120cm magas szobanövényt EGYSZERRE!!! Még az anyósülés teljes lábtérrel használható volt. Elképesztően praktikus kocsi, bár érdemes pokrócokkal, párnákkal a belsejére vigyázni.

 

Úgy gondolom, hogy egy egyterűnek ez a lényege: mindent vigyen, családot, cuccokat, mindent. És a Touran ezt tudja. Szenzációs!

winDirVariable="C:/WINDOWS"
VW Golf V. Creative Commons License 2006.01.19 0 0 278
Én is hasonló szórást tapasztaltam a VW kereskedők szakmai felkészültsége között. Pedig az FSI motor működése a VW saját honlapján is megtalálható. Viszont nem egy más autómárkát használó ismerősöm is hasonló tapasztalatokat említ. Egyszerűen nincsenek képben a kereskedők. Tisztelet a kivételnek.
Előzmény: Kiory (277)
Kiory Creative Commons License 2006.01.19 0 0 277


winDirVariable="C:/WINDOWS" Annak idején, ha emlékeztek rá, többek között én vetettem fel az FSI motorok és a kénmentes üzemanyag kérdését. Mindenképpen Touran-t szerettem volna venni, a dízel verziók borzalmasan drágák voltak, az 1.6-os alapmotor meg gyengusznak tűnt, ezért kacérkodtam az 1.6FSI-vel. Csakhogy rengeteg forrásból hallottam, hogy az FSI motorokhoz tartozó kénszűrő vagy kénkatalizátor nem nagyon szereti a kénes üzemanyagot, ezért csak kénmenteset lehet tankolni. Abban az időben (2004 vége, 2005 tavasza) rengeteg forrásból próbáltam utánanézni a kérdésnek, még Volfsburgba is írtam emailt, ahonnan a helyi márkakereskedőhöz irányítottak ismét.

 

Szomorú tapasztalatom az, hogy a VW általam kérdezett jópár márkakereskedése és az ott dolgozó emberek iszonyúan felkészületlenek: nem sikerült érdemi választ kapnom arra, hogy lehet-e hagyományos (95-ös, 98-as) benzint tankolni az FSI motorhoz, illetve egymásnak ellentmondó infókat kaptam, volt, ahol tőlem tudták meg, hogy létezik a kénkatalizátor (!!!). Sajnos azt kell mondanom, a legtöbb VW kereskedő csak az eladásban és a későbbi igen borsos szervízdíjakban érdekelt és nagy ívben lesz...ja a vevőt, ha az a saját pénztárcáját illető kérdésekkel zaklatja.

 

Időközben azt tudtam meg, hogy a Mol 2005. január óta csak kénmentes (csökkentett kéntartalmú) üzemanyagot forgalmaz, vagyis elvileg lehet akár 95-öst is tankolni FSI-be. A helyzet számomra azonban továbbra is lutri maradt, ezért tavaly júniusban egy alap 1.6-os motorral szerelt hét üléses verziót vettünk. Nem egy versenygép, de megy rendesen, akár hét utassal vagy rengeteg csomaggal is. Hihetetlenül praktikus autó, elképesztő mennyiségű csomag fér bele, variálhatósága révén mindent el lehet vele szállítani. Nagyon szeretjük, reméljük nem esünk pofára, vagyis nem kezd pár évesen széthullani a kocsi.

Andree601 Creative Commons License 2006.01.18 0 0 276
OK.

Totális kontrollt valósítottak meg a masinában ezexerint. :D
A sofőrt sohasem fogják bekábelezni! (csak azt a hülyét aki engedi:)

Erről az a régi vicc jut az eszembe, hogyaszongya:
-Miért van a legújabb repülő fülkéjében egy kutya és egy pilóta?
-A pilóta enni ad a kutyának, a kutya pedig megharapja a pilótát, ha az hozzá akar piszkálni valamihez... :D

Andree
Előzmény: saabi (274)
Andree601 Creative Commons License 2006.01.18 0 0 275
Hola!

Egen, a moci 3500 és 5000 rpm között él igazán, ilyenkor lehet rendesen "osztani" a gépet, de valóban elég nyomatékos hozzá, hogy szinte alapjáraton is kényelmesen elvontassa a vasat utazósebességen. :)

"Visszatérve a váltáshoz, duplakuplung csak a visszaváltáshoz kell?"
Persze, hiszen mikor felfelé gangolsz, feltételezhető, hogy "elforgatod" a motort, miáltal a kuplung kinyomása és újra felengedése közt eltelt idő alatt a felpörgetett motor nem ejt annyi fordulatot, hogy ne tudja összeszinkronizálni. :)

Duplakuplung javasolt sima lassításoknál (piroslámpához közeledve, lejtőn motorfékezgetve), illetve igen ajánlott előzések-kigyorsítások előtti visszagangnál.

Andree
Előzmény: saabi (273)
saabi Creative Commons License 2006.01.08 0 0 274
Annyira a computer vezérel ebben mindent, hogy - ahogy azt már írtam - a beltéri világításból valami hiba folytán lekapcsolja a lámpakapcsoló és a vészvillogókapcsoló háttérvilágítását. De csak azt, semmi mást. Ilyen már volt, akkor a computer-t cserélték. Szóval van egy olyan érzésem, hogy ebben _mindent_ a számítógépe vezérel. Talán csak a sofőrt nem.

Ave, Saabi.
Előzmény: Andree601 (270)
saabi Creative Commons License 2006.01.08 0 0 273
Hmmm... érdekes amiket írsz, mert ilyeneket még senkitől sem hallottam.
Gondolom a 3500-5000 fordulat között akkor használod, ha sietsz. De van ennek a motornak egy másik csodás tulajdonsága is, hogy 1000 és 2000 között is jól viszi, bár gyorsulás nélkül a kocsit. Pl. ma este fél tízkor úgy jöttem haza az M7-en Velencéről, hogy a tempomatot bekapcsoltam 130-nál és kényelmesen csorogtam hazafele. A motort hallani nem lehetett, csak a téli gumik surrogása törte meg a menetszél keltette zajt. Átkapcsoltam a computer-t pillanatnyi fogyasztásra és 5-5.5 liter körül mozgott, kivéve az extrém eseteket (érdi emelkedő). Mindez egy közel másfél tonnás - ha benne ülök, meg is haladja -, 1.6-os kocsitól. Azért szerintem ez nem rossz.

Visszatérve a váltáshoz, duplakuplung csak a visszaváltáshoz kell? Mert ott sosincs problémám, csak a felfeleváltásnál recseg. Olykor joggal, mert nem nyomom ki rendesen a kuplungot, de - asszem - nem csak ilyenkor.

Szervízbe sajnos aktuális lesz elküldeni, mivel a computer ismét kiakadt. Már újkorában volt egy olyan probléma vele, hogy kikapcsolta a világításkapcsoló és a vészvillogókapcsoló háttérvilágítását. Ezt akkor computer cserével oldották meg. Most megint csinálja. Ma reggel érdekes volt, mert indítás után úgy rázta a motor az egész kasztnit, mintha valaki belekapaszkodott volna a tetőlécbe és hülyeségből ringatta volna. Kicsit ledöbbentem.

Ja, pár hete, hónapja meg elküldtem, hogy nézzék meg a hátsó kereket, mert araszolásnál nyikorog. A féket kellett javítani.

Tudjátok, örülök, hogy nem saját ez az autó. Már a gagyám ráment volna a javíttatására. Igaz, lassan belép a 80000 Km-be.

Ave, Saabi.
Előzmény: Andree601 (268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!