A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Néhány visszajelzés a hétvége termésével kapcsolatban:
1. Örülök, hogy ekkora igény van a nosztalgiára, csak megerősít abban -hogy legyünk őszinték az érdemben egyedüli - 180-as mellé kell legalább egy másik kocsi ami a "köznépnek" is érdekes, és ilyen célra használható.
2. PKD: kérlek értsétek meg, hogy a prototípust csak elkészült állpotában akarjuk megmutatni. Például szombaton még dolgoztak rajta a nyílt nap alatt a kollégák, folyt a utas és gépészeti terek borítása, padlózsa, szigetelése, mert ezen a héten kezdődik a busszá válás, a hajtásrendszer beszerelése! Ígérem, hogy a 4.-et (ha lesz, márpedig lesz) majd megmutatjuk építés közben részletesebben!
3. Sárga kapaszkodó vs. kék kapaszkodó. Értem, hogy a porlakkozott szerintetek szebb, és úgy általában is érzem az észrevételekből, hogy van egy elvárás vagy illuzió, nem is tudom minek nevezzem, hogy "gyári" körülmények között haladjon az építés és felújítás, de egész egyszerűen tudomásul kell venni, hogy a tevékenységet mi egy karbantartó üzem területén végezzük, korlátozott (erősen korlátozott) forrásból. Objekítven. és ehhez képest is jó az eredmény. Ja, és kék kapaszkodót én nem szeretnék magaspadlós járműbe tenni, a kék kapaszkodó-zelika egyfjata védjegy az alacsonypadlósokhoz.
4. A kék ülés: nem szándék nélkül műbör (műbör hatású helyesen), jobban takartítható, és ami nekem a legfontosabb, az utasban a tisztaság érzetét kelti. Ez a legfontosabb, a, hogy kánikluában mennyire kényelmes vagy nem az sem mindegy, de erre marha nehéz optimailzálni (ismét visszatérve a korlátozott forrásokhoz, és a saját munkaerő felhasználáshoz: nem véletlen a 400-as kávákba építjük az új üléseket)
5. A BPO-477 és 449 emlékjáratot nem feljtettem el, dolgozunk rajta.
Értem én, nem is mondtam, hogy csak egyik vagy másik. Közösen sikerült egy helyzetet összehozni, amivel nincs baj, amíg akinek kell, azon van, hogy előremozdítsa az ügyet.
No és kíváncsi is volnék a "hogyan-s-mint"-re. Ami publikus, majd arra. :)
Ja, a 204-ről még akartam írni, hogy nem lett rossz. Ránézésre szép, mérsékelten zörög, megy, megáll, működik, több nem is kell. :D A padlóburkolat lerakásán még lehetne finomítani, mert az élek, illesztések ahogy el vannak dolgozva néhol ( = mindenhol), ahhoz képest a Kravtex munkája egy svájci mestermű. Már ha feltétlenül fel kell szedni a gyári padlót, amiről én személy szerint egyáltalán nem vagyok meggyőződve. De ezen kívül tényleg szép lett.
A K megrendeli a takarítást, a V nem takarít, a K ellenőrzi, hogy teljesül -e a megrendelése, amiért fizet, látja, hogy nem teljesül, szankcionálja a V-t, a V ezután takarít.
A K megrendelte? Azt tudjuk, hogy a V-s takarítás...hmm...sokszor hagy kívánnivalót maga után. A K ellenőrizte? Szankcionálta?
A V még mindig nem takarít? Van a K-nak eszköze, érdekében áll, érdekli a takarítás kérdésköre?
Ha a szolgáltató nem teljesíti a kifizetett megrendelést, hibás és felelősségre vonandó, éppen úgy az a megrendelő, aki a, nem ellenőrizte, teljesül -e a megrendelése, b, nem szankcionálta, c, nincsenek megfelelő eszközök a kezében, hogy elérje, amit akar.
Vissza lehet vágni, ismerem ezt a videót. Viszont lehet ezt ésszel is csinálni, nem c.gány módon, bele tojva az egészbe, ahogy idehaza van. Ott vajon a kocsik sarkaiban áll a gané, a gépzsír és minden egyéb? Na, mert itt bizony igen.
A BKV élüzemeiben valaha a vezetőfülkét is slaggal mosták végig (igen, a műszerfalat, sofőrülést, függönyöket, stb...), majd megvárták, míg a karosszéria lukain kicsurog a víz.
Ha a plüss ülés rongálódik, koszolódik valóban nem takarítják, inkább az egész ülést / üléslapot cserélik. Máramikor cserélik...
Egyéb takarítás is hírhedten kritikán aluli a BKV-nál, mert a kocsi végig söprése, minden csak nem takarítás.
Vizes takarítást is akkor kap esetleg egy kocsi, ha Különjáratba megy, akkor felügyelet alatt (!) moppal felmossák, aztán ennyi. Azon túl azt nem lehet takarításnak nevezni, hogy időnként fellocsolják slaggal, majd kisöprik a vizet. Aztán ezért rozsdásodik az ülések alja. A 21. században élve nem hiszem, hogy ez lenne A takarítás, amikor feltaláltak mindenféle takarítógépet, és egyéb ördögtől való dolgot, hát még az ISO minősítést. Hát így zajlik ez a mi kis Székesfővárosunkban.
Na, témába vágó esemény. FJX-204, most (három hete felújított gép). Csövesszakaszba beépült csövessel. Valószínűleg órák óta körözget, mert az Örsön foduláskor sem lett lerakva. Erre szövetülést?
Nem látom az összefüggést az üléshuzat anyaga és a többi említett tétel között.
Igen, szerintem az új buszon is gond a szövetülés. Mint írtam, a leggondosabb takarítás mellett is amíg az utasok egy része (töredék kisebbsége) olyan, amilyen, addig az ember jó érzéssel nem ül le a buszon egy szövetülésre. Helyette az autójában ül. Az biztos jobb.
Mindennapos használat mellett hetente kellene gőzborotvával takarítani és akkor talán tiszta lenne. A szövet ülés nem higiénikus. Lehet kényelmesebb, mint a műanyag ülés, de nem tisztább. Akármennyire takaríthatod nem lesz egy idő után tiszta, ráadásul a szövet magába szívja az összes dzsuvát amit akármilyen kétes kinézetű egyén ott hagy A műbőr ezt nem teszi. A heti átmosáshoz meg nincs kapacitás (de miért kéne?). A lényeg hogy a szövet nem tartható tisztán egy idő után akárki akármit mond. Ja és még valami: Az egyre kevesebb ajtó alatt mit értesz?
Az, hogy nem hányásmintás, viszont ha hányásos, akkor le lehet takarítani maradék nélkül...
Igen. Télen hideg, nyáron meleg. A plüss meg télen szúr, nyáron szarszagú. A full műanyag meg télen..., nyáron ... és még folytathatnánk a sort. Mindig lesz valaki, akinek valami nem fog tetszeni.