Keresés

Részletes keresés

EKM-765 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62644

Reimport után, idehaza, nem helyi, hanem helyközi flottába sorolták.

 

Ezt honnan veszed? Hazai életét szinte kizárólag az esztergomi 7-es helyin töltötte, majd átkerült Tatabányára, ott is helyizett majd kuka.

Előzmény: trizs77 (62638)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62643

Én Egerben helyi járaton tekeregtem ilyennel 1-2 évet. Botváltóval az igazi városi forgalomban. 

Előzmény: -Smiley- (62635)
EKM-765 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62642

Bakker, te szatyorban élsz vagy mi? :D

 

:-)))))))))))))))))))))))))))

 

 

Előzmény: torqmatic (62637)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62641

Helyi fideszes haverokkal, gyerekeikkel, feleségekkel setb..... Én is arra gondoltam.

Előzmény: Irisbus (62639)
EKM-765 Creative Commons License 2016.11.02 0 1 62640

Saját fotó?

Előzmény: -Smiley- (62635)
Irisbus Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62639

Nincs szerencséjük, többnyire helyi erővel (Tatabánya, Kecskemét, stb) töltik fel az egyik leányvállalatot, viszont nem MVM-es kollektív szerződéssel lesznek foglalkoztatva, így a juttatások is gyakorlatilag maradnak, senki nem nyer ezzel semmit...

Előzmény: Törölt nick (62619)
trizs77 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 62638

ez egy NDK északi részére gyártott csuklós.

 

Reimport után, idehaza, nem helyi, hanem helyközi flottába sorolták.

 

Valóban kevés az ablak a hazai viszonyokhoz, viszont ha felnyitod 45 fokban a négy tetőszellőzőt és elhúzod a kettő db elhúzható ablakot a bal oldalon, akkor +40 fok ide, +40 fok oda, nem Te, hanem az utasaid csukják be, húzzák be a szellőző nyílásokat.

 

Elég ha 5 km-t mégy vele folyamatosan 50 km/h sebességgel.

 

Egyszer próbáld ki.

Meg fog lepni az eredmény.

 

 

 

 

Előzmény: -Smiley- (62635)
torqmatic Creative Commons License 2016.11.01 0 0 62637

Bakker, te szatyorban élsz vagy mi? :D

Ez egy NDK kivitel, gyárilag a második és az utolsó ajtóval szemben van egy nyitható ablaka, így kérte annó a megrendelő. A régebbi változaton meg még kisebb volt az elhúzható ablak. Szar volt, igen, valahogy mégis túlélte mindenki. Sőt - most kapaszkodj meg - ilyenek még a mai napig közlekednek az országban sok helyen, tehát egy olyan fél év múlva akár élőben is letesztelheted, hogy milyen.

Előzmény: -Smiley- (62635)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.01 0 10 62636

Csak hidegben használták. Addig meg bent maradt a nyári meleg.

Előzmény: -Smiley- (62635)
-Smiley- Creative Commons License 2016.11.01 -2 0 62635

Ezen a fajta buszon miért nincs nyitható ablak, és hogy bírták ki a nyári 40 fokos utazást az utasok?

 

Gábrisvitéz Creative Commons License 2016.10.27 0 0 62634

A 4-es Volánhoz 1973-ban érkezett utoljára 66-os (21 db) és ugyanebben az évben először Skoda (6 db).

Előzmény: Törölt nick (62633)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62633

Kösz, akkor halvány lila gőzöm sincs... :))))))))))) Majd megnézem a munkakönyvem, nem dobtam ki

Előzmény: Snake-Mojzi (62632)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.10.26 0 1 62632

Az utolsó széria 66-os 1972. novemberétől 1973. április elejéig jött ki. Az első eresztés Karosa 1973 szeptemberében és novemberében került állományba, az egrieknek az utóbbiból jutott.

Előzmény: Törölt nick (62631)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62631

Nem, az még túl korai... akkor voltam katona.

Előzmény: trizs77 (62630)
trizs77 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62630

1971 ?

Előzmény: Törölt nick (62628)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62629

Abban az évben került Egerbe skoda helyibe, azon kezdtem SM11. Bordo fehér szine volt.

Előzmény: Törölt nick (62628)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62628

Heves... abban az évben kerültem Egerbe amikor jött egy nagy adag 66-os még. Csak már nem tudom mikor volt...

Előzmény: trizs77 (62625)
trizs77 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62627

Előzmény: Törölt nick (62624)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62626

1978. Volán beszerzések új járművekből típusonként:

 

IK 211.01 - 21 db

IK 256.50V - 102 db

IK 260.01 - 1 db

IK 260.06 - 247 db

IK 266.25 - 665 db

IK 280.06 - 46 db

IK 280.17 - 91 db

Nysa 522 - 10 db

Robur - 18 db

 

Az új kocsikon kívül volt még 17 db használt kocsi is, teljesen vegyes típusúak (31, 211, 255, 266, stb.).

Előzmény: Törölt nick (62624)
trizs77 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62625

Melyik megye ?

 

Előzmény: Törölt nick (62624)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62624

1978-as év típusban hogy nézett ki? Döntő többségében már Ikarus 200-as széria? Mert volt egy év anno (lehet tán ez) amikor nagyon sok buszt kaptunk de a java 66os volt meg pár 55 egy pár 255 és 266.....lehet hogy pont 78 volt... 

Előzmény: trizs77 (62622)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62623

Inkább vidéken, aprófalvas helyeken, ahol kevés a járat és rossz csatlakozási lehetőségek vannak. Ha a hajnali járaton eddig voltak - mondjuk - tízen, és ebből csak kettő dönt úgy, hogy autóval megy, és fölajánlja, hogy van nála még négy hely...

 

Az egyik kollégám egy olyan zsákfaluból jár, ahonnan dokihoz azért nem a kistérségi központba, hanem nagyobb helyekre járnak az emberek, mert busz úgysincs, akkor legalább ki tudják nézelődni magukat. A falu bekötőútjánál sokan szoktak stoppost játszani, hátha megy a falu felé valaki autóval, aki föl tudja őket venni. Odáig van busz. Kollégám mondta, hogy eddig a bérlet érte meg jobban anyagilag. Jövőre autóval fog járni. A felesége is ingázik, két saroknyira dolgozik tőlünk. Eddig is megvárták egymást - busz híján - autóval járva is meg fogják tudni oldani.

 

Szerintem a tabi Flextronics-ot kiszolgáló járatok közül is lesz néhány, amin meg fog csappanni az utaslétszám. Pl. azok a falvak felé induló járatokon, amikre közel 1(!) órát kell várniuk az embereknek. Meg a mindehová betérő járatok...

Előzmény: trizs77 (62620)
trizs77 Creative Commons License 2016.10.26 0 0 62622

Az volt a csúcs év.

 

A cikk azt írja, 1977-ben, hogy 1978-ra 800 új autóbuszt terveznek venni.

Ok.

Nos abból 1197 új autóbusz lett 1978-ban.

 

A hazai szervezett közforgalmú autóbusz közlekedés, kb. 100 éves történetének autóbusz beszerzési csúcspontja.

 

 

Akkoriban ha 800 új autóbuszt ígértek (egy évre) akkor 99%-ban az meg is jött, vagy több jött.

 

Nem 10 éves használt nyugati, hanem gyári új autóbusz.

 

Ma 4 évre nem mernek 800 új buszt ígérni, s ha jön is valami kicsike mennyiség, azt úgy adják elő, mintha világcsúcsot döntöttek volna.

 

Az 1978-as csúcs - valószínűleg - már nem fog megismétlődni.

Valószínűleg szükség sincs arra, hogy egyetlen év alatt közel 1200 új autóbusz érkezzen a hazai, közforgalmú, helyközi közlekedésbe.

Pontosabban most épp, szükség lenne rá úgy 4 éven át, de nem a jármű csereciklus miatt, hanem mert az elmúlt 10 évben, trehány módon, csalárd állami politikával kivéreztetik a közforgalmú autóbusz üzemeket.

 

 

Előzmény: Törölt nick (62621)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.25 0 0 62621

1977. január

 

trizs77 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 62620

Nem hiszem, hogy nagyban érinti majd a Volánok utasszámát, de befolyással lehet rá, kis mértékben:

 

http://faktor.hu/faktor-koltsegterites-munka-tamogatas?source=hirkereso

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.24 0 0 62619

"cserébe a Kontóhoz pedig kerülnek új emberek...."

Kell a hely a haverok gyerekeinek.

Előzmény: Irisbus (62618)
Irisbus Creative Commons License 2016.10.24 0 0 62618

Most azzal, hogy a bérszámfejtést és egy pár dolgot kiszerveznek a KK-tól az MVM Kontónak, azzal azt érik el, hogy a KK-któl repülnek emberek, cserébe a Kontóhoz pedig kerülnek új emberek....

 

Ez lesz a nagy bürokrácia csökkentésből... 

Előzmény: kristoof (62616)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.24 0 0 62617

Én nem a sofőröket rúgnám ki, szerencsétlen minimálbér közeli nettójával (KK-nál, Volánnál, ált. ezek volt buszosok akiknek az orvosin megbuktak és nem vezethetnek buszt). Azt a 30-40 igazgatót és osztályvezetőt aki pl. nálunk is van a KK-nál.

 

Az egyik területi igazgatóságon van egy un. ellátási és üzemeltetési igazgatóság osztály.... itt van az igazgató és a helyettese.

 

Van ez ellátási osztályvezető, az üzemeltetési osztályvezető.

 

Van az ellátási csoport vezető, az üzemeltetési csoportvezető...............

 

és a két csoport tulajdonképen 1, azaz egy ember. Ő dolga igazából a busztakarítókat felügyelni....

 

((((DE a takarítók már külsős cég (valamikor az ellátási csoport tulkép a takarítók, konyhások voltak)))))

 

1 dolgozóra 6 felettes.

 

Gyakorlatilag mindegyiknek abból áll a napi dolga, elolvassa a napi sajtót, ineternetezget. 

 

Felettem is van 1 igazgató meg 2 helyettese. Alattam meg 2 osztályvezető helyettes.... 

Előzmény: kristoof (62616)
kristoof Creative Commons License 2016.10.24 0 0 62616

Na mondjuk állami bürokrácia csökkentés címszó alatt, ezekkel kellene kezdeni a kirúgásokat.

Előzmény: Törölt nick (62615)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.24 0 0 62615

Állami szférában bizonyos vezetői szint felett vannak sofőrök, céges kocsival.

 

Közalkalmazottak.

 

Ha szerencséje van csak munkaidőben rángat, ha nem akkor szabadidőben is (hozzad-vigyed a családot is).

 

Nálunk a 90-es években voltak (több, 5-6) sofőr.

 

Volt a vezérignek és helyettesének, gazdig, forg.ig, jogász...stb.

 

Előzmény: kristoof (62614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!