Nincs szerencséjük, többnyire helyi erővel (Tatabánya, Kecskemét, stb) töltik fel az egyik leányvállalatot, viszont nem MVM-es kollektív szerződéssel lesznek foglalkoztatva, így a juttatások is gyakorlatilag maradnak, senki nem nyer ezzel semmit...
Reimport után, idehaza, nem helyi, hanem helyközi flottába sorolták.
Valóban kevés az ablak a hazai viszonyokhoz, viszont ha felnyitod 45 fokban a négy tetőszellőzőt és elhúzod a kettő db elhúzható ablakot a bal oldalon, akkor +40 fok ide, +40 fok oda, nem Te, hanem az utasaid csukják be, húzzák be a szellőző nyílásokat.
Elég ha 5 km-t mégy vele folyamatosan 50 km/h sebességgel.
Ez egy NDK kivitel, gyárilag a második és az utolsó ajtóval szemben van egy nyitható ablaka, így kérte annó a megrendelő. A régebbi változaton meg még kisebb volt az elhúzható ablak. Szar volt, igen, valahogy mégis túlélte mindenki. Sőt - most kapaszkodj meg - ilyenek még a mai napig közlekednek az országban sok helyen, tehát egy olyan fél év múlva akár élőben is letesztelheted, hogy milyen.
Az utolsó széria 66-os 1972. novemberétől 1973. április elejéig jött ki. Az első eresztés Karosa 1973 szeptemberében és novemberében került állományba, az egrieknek az utóbbiból jutott.
1978-as év típusban hogy nézett ki? Döntő többségében már Ikarus 200-as széria? Mert volt egy év anno (lehet tán ez) amikor nagyon sok buszt kaptunk de a java 66os volt meg pár 55 egy pár 255 és 266.....lehet hogy pont 78 volt...
Inkább vidéken, aprófalvas helyeken, ahol kevés a járat és rossz csatlakozási lehetőségek vannak. Ha a hajnali járaton eddig voltak - mondjuk - tízen, és ebből csak kettő dönt úgy, hogy autóval megy, és fölajánlja, hogy van nála még négy hely...
Az egyik kollégám egy olyan zsákfaluból jár, ahonnan dokihoz azért nem a kistérségi központba, hanem nagyobb helyekre járnak az emberek, mert busz úgysincs, akkor legalább ki tudják nézelődni magukat. A falu bekötőútjánál sokan szoktak stoppost játszani, hátha megy a falu felé valaki autóval, aki föl tudja őket venni. Odáig van busz. Kollégám mondta, hogy eddig a bérlet érte meg jobban anyagilag. Jövőre autóval fog járni. A felesége is ingázik, két saroknyira dolgozik tőlünk. Eddig is megvárták egymást - busz híján - autóval járva is meg fogják tudni oldani.
Szerintem a tabi Flextronics-ot kiszolgáló járatok közül is lesz néhány, amin meg fog csappanni az utaslétszám. Pl. azok a falvak felé induló járatokon, amikre közel 1(!) órát kell várniuk az embereknek. Meg a mindehová betérő járatok...
A cikk azt írja, 1977-ben, hogy 1978-ra 800 új autóbuszt terveznek venni.
Ok.
Nos abból 1197 új autóbusz lett 1978-ban.
A hazai szervezett közforgalmú autóbusz közlekedés, kb. 100 éves történetének autóbusz beszerzési csúcspontja.
Akkoriban ha 800 új autóbuszt ígértek (egy évre) akkor 99%-ban az meg is jött, vagy több jött.
Nem 10 éves használt nyugati, hanem gyári új autóbusz.
Ma 4 évre nem mernek 800 új buszt ígérni, s ha jön is valami kicsike mennyiség, azt úgy adják elő, mintha világcsúcsot döntöttek volna.
Az 1978-as csúcs - valószínűleg - már nem fog megismétlődni.
Valószínűleg szükség sincs arra, hogy egyetlen év alatt közel 1200 új autóbusz érkezzen a hazai, közforgalmú, helyközi közlekedésbe.
Pontosabban most épp, szükség lenne rá úgy 4 éven át, de nem a jármű csereciklus miatt, hanem mert az elmúlt 10 évben, trehány módon, csalárd állami politikával kivéreztetik a közforgalmú autóbusz üzemeket.
Most azzal, hogy a bérszámfejtést és egy pár dolgot kiszerveznek a KK-tól az MVM Kontónak, azzal azt érik el, hogy a KK-któl repülnek emberek, cserébe a Kontóhoz pedig kerülnek új emberek....
Én nem a sofőröket rúgnám ki, szerencsétlen minimálbér közeli nettójával (KK-nál, Volánnál, ált. ezek volt buszosok akiknek az orvosin megbuktak és nem vezethetnek buszt). Azt a 30-40 igazgatót és osztályvezetőt aki pl. nálunk is van a KK-nál.
Az egyik területi igazgatóságon van egy un. ellátási és üzemeltetési igazgatóság osztály.... itt van az igazgató és a helyettese.
Van ez ellátási osztályvezető, az üzemeltetési osztályvezető.
Van az ellátási csoport vezető, az üzemeltetési csoportvezető...............
és a két csoport tulajdonképen 1, azaz egy ember. Ő dolga igazából a busztakarítókat felügyelni....
((((DE a takarítók már külsős cég (valamikor az ellátási csoport tulkép a takarítók, konyhások voltak)))))
1 dolgozóra 6 felettes.
Gyakorlatilag mindegyiknek abból áll a napi dolga, elolvassa a napi sajtót, ineternetezget.
Felettem is van 1 igazgató meg 2 helyettese. Alattam meg 2 osztályvezető helyettes....