Persze, rossz példa mindig lesz, bár nem értem, aki ilyen módon él, miért nem aranyórát hamisít.. :-))) Azért ma 500Ft-ért jóféle szűrőket is lehet kapni, nem csak az utolsó vackokat...
Mann szűrőkben kb = Lemförder futómű alaktrészekben.
A lengyel szűrő is ugyanúgy néz ki, sőt lehet ugyanúgy is szűr, csak nem mindig lehetsz biztos benne.
Az ISO meg a nagy autógyártói tanúsítványok megbízhatóságot suggallnak és nem ok nélkül.
Persze, hogy nem voltam ott egyiknek sem a gyártásánál, épp ezért bízok meg a nagy nevekben és nem feltétlen az ismeretlenekben.
Egyszer vettem valami lengyelt olcsón és gondoltam utána nézek a cégnek.
ők azt állították magukról, hogy több nagy neves autógyár minősített beszállítói.
Kiderült, hogy kis sufni cég és amilyen referenciákra hivatkoztak azok nem léteztek, más cégek meg kikérték maguknak, hogy rájuk ne hivatkozzon, mert ők nem fogadják el, mint beszállítót.
Ezek után nem vettem többször ilyen olajszűrőt. (kb 500ft volt, egy magyar kb 1000-1200, a Mann meg 1800-4000. és nem csak a Puntóba valóról beszélek)
De kérdés, csak ugye a Mann, mint egyetlen gyártó lett megjelölve, holott annak, hogy "rossz szűrőt" vegyünk, manapság elég kicsi az esélye, és ebben venne van az 500Ft-os SCT és az 1500Ft-os Mahle is. Természetesen én is az utóbbit vettem, mert ennyin nem múlik. de azért olyan nincs, hogy az egyik tuti rossz, csak mert olcsó, a másik meg jó. Egyébként ott volt a szmájli a végén....
a motortérben amúgy a fékvezetékek alatt van kb, épp hogy hozzá lehet férni. ahogy írtam, ez a hátsó ablakmosóhoz vezető cső és a tartályból (a szivattyúból) kijövő cső összekötője.
amúgy ez az a szmötyi, amiből az ablakmosó lötty fordítva behelyezve szökőkútként tört fel, normál irányba berakva meg egyszerűen kicsepegett. mi ennek a neve? vajon lehet ilyet kapni? azért tennék egy próbát egy újjal, sztem csak tönkrement ebben valami. ja, a valós életben úgy 2 cm hosszú az egész.
Más kérdés az olajszűrőknél, hogy itt már mindenki bérgyárt mindenkinek - ahogy más alkatrészeknél is - az ember sokszor nem is tudja, hogy mit vesz valójában :)..
1.) Én vettem már tőlük egyszer sokéve gumit. Régi volt és az egyik szálszakadásos - azaz kuka..
Egy hónapja én is végig jártam ezt a témát, mert off-os autóm egy éve téligumival vettem. Abból kettő kuka, kettő viszont újszerű. Nyári gumihoz viszont más méretű felnit szeretnék majd jövőre, de ugye az idei év nagyberuházása egy punto cabrio volt és nem nyertem a lottón mostanában, hogy minden összejöjjön :).. Emiatt egy szezonra kerestem 2db 16-os használt nyári gumit a mostani alufelnikre ideiglenesen.
Néztem a használtgumik.com-ot, de szerintem viszonylag drága és tényleg nem túl fiatal a legtöbb. Vaterán, Racig-bazaron ki lehet néha jobbat is fogni. Én legalább '08-'09-es gumira vadásztam, mert már megjártam az öreg felkeményedett és repedezett gumikkal. Végül helyi lomis piacon (Veszprém) találtam 4000Ft/pár áron 205/55R16 Dunlop SP Sport 2010-es gumit mm profillal . Ugyan 100% garancia ott sincs (bár szóban sokan ott is adnak), de szerintem a lomis piacokon olcsóbb a gumi némi alku után általában, mint a neten. Viszont ha valaki nem veszprém,vas és zala megye környékén lakik, akkor ez a verzió útiköltséggel együtt már nem feltételnül olcsó.
2. esetleg megpróbálhatsz a szivárgó lyukra olaj- (vagy hűtővíz-)tömítő pasztát kenni - ha nem olyan erős a szivárgás, akkor az is segíthet.
(3.) Olajszűrővel kapcsolatban szerintem elég nehéz tapasztalatot mondani. Még senkitől nem hallottam olyant az életemben idáig, hogy "szétment a motorom, mert egyértelműen rossz volt az olajszűrőm és az okozta"..
Én használtam már Alco-t, Mann Filter-t, Bosch-t, Unix-ot és még vagy 10 félét és egyik alatt sem ment szét egyetlen motor sem - különbséget sem éreztem soha. A Punto-ba csak azért raktam legutóbb Bosch-t, mert olcsó volt és jol mutat a motortérben - ennyi :).
Hasznaltgumik.com ldalon én már vásároltam, nincsenek komplett szettek, csak egy kettő, elfékezett garnitórákból veszik ki a jókat és úgy válogatják össze, tehát simán lehet hogy a balos gumid 2 évvel öregebb mint a jobbos, és azt szlovéniában gyártották, a másikat meg németorzágban...
Nekem se tetszett amit akkor vettem, igaz nem fizettem túl sokat érte.. Racing- baza.hu-n nézz körül, de jó állapotó michelin garnitúrákat már 18 körül felszerelve kellene kapni..
Ha van működőképes központi zárad, akkor egy sima bicskakulcs szett is elég hozzá - felesleges motorokkal venni. Azt egy autóvillámosságis ráköti a kp-zár reléd vezérlő kábel-párjára és már vezérli is.
Sziasztok! Lenne egy elég nagy problémám! Tegnap szétbarmolták a vezető oldali zárat a 2-es Puntomban (2001). A kettő cseréje nagyon drága lenne. Viszont! Arra gondoltam hogy a bicskakulcs.hu-n kapható "Központizár + bicskakulcs szett"-tel meg lehetne oldani az ajtónyitás problémát? Az egy darab "gyári" kulcsomon (valószínűleg másolt) nincsen táviránytós ajtónyitás. Viszont a kocsiban központi zár van! Vajon meg lehet úgy csinálni, hogy ezzel a rendszerrel gombbal tudjam nyitni az ajtókat és így nem cseréltetném a zárat hanem letakarnám a kulcslyukat hogy ne is próbálkozzanak. Szerintetek?
ja, még valami: MANN olajszűrőkkel van valakinek tapasztalata? lassan aktuális az olajcsere, és csak ezért nem mennék szervízbe. az olaj már megvan (valvoline topgard, mint értesültem, ez egy az egyben a durablend, csak a hipermarketeknek eladva), már csak szűrőt kéne választanom. most alap unix van benne.
1. ügy: nyári gumi. nincs pénzem újra, szerintetek honnan érdemes használtat vadászni? a hasznaltgumik.com jónak tűnik, csak sajnos a gyártási évet nem tüntetik fel (csak a profilmélységet), márpedig az sem mindegy... egyéb tipp használt gumikhoz? olyan goodyear duragrip/continental ecocontact kategóriában keresek használtat.
2. ügy: ablakmosó. szóval már párszor eljátszotta, hogy egyszerűen elcsepeg a folyadék a tartályból, és már sikerült is azonosítani, hogy hol -- a tartály maga rendben van (kibontottam a kerékűrnél, átnéztem, nem szivárog sehol) --, mégpedig a hátra vezető csőnél. van ott egy kis műanyag bizbasz a tartályból kijövő gumicső és a hátra vezető gumicső között, kb. így néz ki:
=(•)=
és a pötty az, ahol kicsöpög. van rajta egy háromszög jelzés is (gondolom, a folyadékirány), kipróbáltam megfordítva is berakni, akkor egy ráterhelés után elkezdett belőle kis szökőkútszerűen jönni a lé. visszafordítottam, így "csak" pár nap alatt csepegett le a 2 liter. :( gondolkodom azon is, hogy egyszerűen leragasztom szigszalaggal, hogy ne csöpögjön, és nem használom a hátsó ablakmosót. vagy érdemes cserélni ezt a kis szmötyit? ha igen, mi a neve? vagy egyéb tipp?
Nem haszálom már a Punto-t, most is csak a gázpapírozás miatt kellett volna mennem vele, de sebaj, gariban javítják, még jobban át lesz nézve, és még alaposabban meg lesz csinálva. Aztán a műszaki után meghirdetem, felújított motorral, friss vizsgával, hátha örülni fog neki valalki hogy lesz egy jó kiskocsija... :-((
Majd azért a kis mértékű kopogásokra figyelj a későbbiekben, mert nálam már volt ilyen "felütős" autó és egyszercsak elkezdett kopogni és még az volt a szerencse, hogy elég volt a hajtókar csészéket cserélni.
Közben le lett kapva a vezérműtengely, az új szelepek mellett új vezetők is kerültek bele, valószínű nem lett jól dörzsárazva, a 25km alatt beledagadt a szelepszár, megfogta, a dugó meg ment felfelé... Odakoppintott, és már nem is tud rendesen feljönni, van kb 1.5mm... Hengerfej le, új szelep, új vezető, új tömítések...