Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29407

A 80-lovas punyeszba ajánlj kérlek 500ft-ért jó szűrőt, érdekelne, helyet is mondhatsz ahol kapható.

És ez most komoly.

Előzmény: R!ck4 (29405)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29406

Persze, a rossz itt megfoghatatlan, mert ha nem krepál be épp a kocsid olajacsere után, akkor feltételezheted, hogy nem volt gond az olajszűrővel.

Én nem a mann-nál dolgozom és boltot sem üzemeltetek.

Csak ajánlottam egyet.

Bosch ugyanúgy megbízható kategória.

 

Azért mikor a haverom Vectrája kikönyökölt egy olajcsere után közvetlenül, akkor elgondolkodott pár dolgon:

a szerelő és az alkatrészek is benne voltak...

Előzmény: R!ck4 (29403)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29405

Persze, rossz példa mindig lesz, bár nem értem, aki ilyen módon él, miért nem aranyórát hamisít.. :-))) Azért ma 500Ft-ért jóféle szűrőket is lehet kapni, nem csak az utolsó vackokat...

Előzmény: Gyozi2 (29404)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29404

Mann szűrőkben kb = Lemförder futómű alaktrészekben.

A lengyel szűrő is ugyanúgy néz ki, sőt lehet ugyanúgy is szűr, csak nem mindig lehetsz biztos benne.

Az ISO meg a nagy autógyártói tanúsítványok megbízhatóságot suggallnak és nem ok nélkül.

Persze, hogy nem voltam ott egyiknek sem a gyártásánál, épp ezért bízok meg a nagy nevekben és nem feltétlen az ismeretlenekben.

 

Egyszer vettem valami lengyelt olcsón és gondoltam utána nézek a cégnek.

ők azt állították magukról, hogy több nagy neves autógyár minősített beszállítói.

Kiderült, hogy kis sufni cég és amilyen referenciákra hivatkoztak azok nem léteztek, más cégek meg kikérték maguknak, hogy rájuk ne hivatkozzon, mert ők nem fogadják el, mint beszállítót.

 

Ezek után nem vettem többször ilyen olajszűrőt. (kb 500ft volt, egy magyar kb 1000-1200, a Mann meg 1800-4000. és nem csak a Puntóba valóról beszélek)

 

 

Előzmény: Gyozi2 (29402)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29403

De kérdés, csak ugye a Mann, mint egyetlen gyártó lett megjelölve, holott annak, hogy "rossz szűrőt" vegyünk, manapság elég kicsi az esélye, és ebben venne van az 500Ft-os SCT és az 1500Ft-os Mahle is. Természetesen én is az utóbbit vettem, mert ennyin nem múlik. de azért olyan nincs, hogy az egyik tuti rossz, csak mert olcsó, a másik meg jó. Egyébként ott volt a szmájli a végén....

Előzmény: Gyozi2 (29402)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29402

Nem értem a kérdésed.

Vagy nem is kérdés?

 

Előzmény: R!ck4 (29395)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29401

Szerintem keresd őket, mond el mi kell, és elpostázzák:

http://fiatalkatreszek.hu/

 

Előzmény: El Padre (29399)
El Padre Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29400

a motortérben amúgy a fékvezetékek alatt van kb, épp hogy hozzá lehet férni. ahogy írtam, ez a hátsó ablakmosóhoz vezető cső és a tartályból (a szivattyúból) kijövő cső összekötője.

Előzmény: El Padre (29399)
El Padre Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29399

amúgy ez az a szmötyi, amiből az ablakmosó lötty fordítva behelyezve szökőkútként tört fel, normál irányba berakva meg egyszerűen kicsepegett. mi ennek a neve? vajon lehet ilyet kapni? azért tennék egy próbát egy újjal, sztem csak tönkrement ebben valami. ja, a valós életben úgy 2 cm hosszú az egész.

nemszabad Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29398

Van két eladó Punto I-es normál-tehát nem ültető- első rugóm 75 lovas autóból.Esetleg csere is

érdekel:bal első lámpa,első lengéscsillapító,175/65 R14 Good Year GT2-es gumi.

Tel:20/955-0672,vagy itt.

Abras Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29397

Eredeti Fiat tokban van, nem lehet szétnyitni, egybe van öntve. Csak ha szétvágnám, de akkor meg nem tudom használni.

Előzmény: R!ck4 (29391)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29396

Más kérdés az olajszűrőknél, hogy itt már mindenki bérgyárt mindenkinek - ahogy más alkatrészeknél is - az ember sokszor nem is tudja, hogy mit vesz valójában :)..

Lehet pl magyar is egy neves szűrő valójában :)

http://www.armafilt.hu/hu/bemutatkozas.html

R!ck4 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29395

A mann olyan szűrőt gyárt, ami nem rossz, vagy csak szimplán fizet, ha tönkremegy a motor? :-))

Előzmény: Gyozi2 (29394)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 29394

A Mann az egyik legjobb szűrőgyártó.

Vedd meg nyugodtan.

Nem tét nélküli az olajszűrő minősége, csak sokan ezt nem tudják/elbagatelizálják.

Ha egy rossz szűrő miatt bekrepál a motorod (vagy feltöltősnél a turbód) nagy eséllyel nem fogod tudni ráverni a szűrő gyártójára,

viszont magadat fogod hibáztatni. Feltéve persze, ha kiderül, hogy az volt a hibás.

Előzmény: El Padre (29386)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29393

bocs a lényeg lemaradt..

gumit mm profillal=gumit 4mm profillal

Előzmény: Törölt nick (29392)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29392

1.) Én vettem már tőlük egyszer sokéve gumit. Régi volt és az egyik szálszakadásos - azaz kuka..

Egy hónapja én is végig jártam ezt a témát, mert off-os autóm egy éve téligumival vettem. Abból kettő kuka, kettő viszont újszerű. Nyári gumihoz viszont más méretű felnit szeretnék majd jövőre, de ugye az idei év nagyberuházása egy punto cabrio volt és nem nyertem a lottón mostanában, hogy minden összejöjjön :).. Emiatt egy szezonra kerestem 2db 16-os használt nyári gumit a mostani alufelnikre ideiglenesen.

Néztem a használtgumik.com-ot, de szerintem viszonylag drága és tényleg nem túl fiatal a legtöbb. Vaterán, Racig-bazaron ki lehet néha jobbat is fogni.  Én legalább '08-'09-es gumira vadásztam, mert már megjártam az öreg felkeményedett és repedezett gumikkal. Végül  helyi lomis piacon (Veszprém) találtam 4000Ft/pár áron 205/55R16 Dunlop SP Sport 2010-es gumit mm profillal . Ugyan 100% garancia ott sincs (bár szóban sokan ott is adnak), de szerintem a lomis piacokon olcsóbb a gumi némi alku után általában, mint a neten. Viszont ha valaki nem veszprém,vas és zala megye környékén lakik, akkor ez a verzió útiköltséggel együtt már nem feltételnül olcsó.

2. esetleg megpróbálhatsz a szivárgó lyukra  olaj- (vagy hűtővíz-)tömítő pasztát kenni - ha nem olyan erős a szivárgás, akkor az is segíthet.

(3.) Olajszűrővel kapcsolatban szerintem elég nehéz tapasztalatot mondani. Még senkitől nem hallottam olyant az életemben idáig, hogy "szétment a motorom, mert egyértelműen rossz volt az olajszűrőm és az okozta"..

Én használtam már Alco-t, Mann Filter-t, Bosch-t, Unix-ot és még vagy 10 félét és egyik alatt sem ment szét egyetlen motor sem - különbséget sem éreztem soha.  A Punto-ba csak azért raktam legutóbb Bosch-t, mert olcsó volt és jol mutat a motortérben - ennyi :).

Előzmény: El Padre (29385)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29391

A másolt kulcsodat szétpattintva találsz elemet, meg mellette egy 20Ft-osnyi méretű elektronikát?

Előzmény: Abras (29387)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29390

Hasznaltgumik.com ldalon én már vásároltam, nincsenek komplett szettek, csak egy kettő, elfékezett garnitórákból veszik ki a jókat és úgy válogatják össze, tehát simán lehet hogy a balos gumid 2 évvel öregebb mint a jobbos, és azt szlovéniában gyártották, a másikat meg németorzágban...

Nekem se tetszett amit akkor vettem, igaz nem fizettem túl sokat érte.. Racing- baza.hu-n nézz körül, de jó állapotó michelin garnitúrákat  már 18 körül felszerelve kellene kapni..

Előzmény: El Padre (29385)
Abras Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29389

Köszönöm a gyors segítséget!

Előzmény: Törölt nick (29388)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29388

Ha van működőképes központi zárad, akkor egy sima bicskakulcs szett is elég hozzá - felesleges motorokkal venni. Azt egy autóvillámosságis ráköti a kp-zár reléd vezérlő kábel-párjára és már vezérli is.

Előzmény: Abras (29387)
Abras Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29387

Sziasztok! Lenne egy elég nagy problémám! Tegnap szétbarmolták a vezető oldali zárat a 2-es Puntomban (2001). A kettő cseréje nagyon drága lenne. Viszont! Arra gondoltam hogy a bicskakulcs.hu-n kapható "Központizár + bicskakulcs szett"-tel meg lehetne oldani az ajtónyitás problémát? Az egy darab "gyári" kulcsomon (valószínűleg másolt) nincsen táviránytós ajtónyitás. Viszont a kocsiban központi zár van! Vajon meg lehet úgy csinálni, hogy ezzel a rendszerrel gombbal tudjam nyitni az ajtókat és így nem cseréltetném a zárat hanem letakarnám a kulcslyukat hogy ne is próbálkozzanak. Szerintetek?

El Padre Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29386

ja, még valami: MANN olajszűrőkkel van valakinek tapasztalata? lassan aktuális az olajcsere, és csak ezért nem mennék szervízbe. az olaj már megvan (valvoline topgard, mint értesültem, ez egy az egyben a durablend, csak a hipermarketeknek eladva), már csak szűrőt kéne választanom. most alap unix van benne.

El Padre Creative Commons License 2013.05.13 0 0 29385

oj, két ügyben kérnék tanácsot, ha nem gond. :)

 

1. ügy: nyári gumi. nincs pénzem újra, szerintetek honnan érdemes használtat vadászni? a hasznaltgumik.com jónak tűnik, csak sajnos a gyártási évet nem tüntetik fel (csak a profilmélységet), márpedig az sem mindegy... egyéb tipp használt gumikhoz? olyan goodyear duragrip/continental ecocontact kategóriában keresek használtat.

 

2. ügy: ablakmosó. szóval már párszor eljátszotta, hogy egyszerűen elcsepeg a folyadék a tartályból, és már sikerült is azonosítani, hogy hol -- a tartály maga rendben van (kibontottam a kerékűrnél, átnéztem, nem szivárog sehol) --, mégpedig a hátra vezető csőnél. van ott egy kis műanyag bizbasz a tartályból kijövő gumicső és a hátra vezető gumicső között, kb. így néz ki:

=(•)=

és a pötty az, ahol kicsöpög. van rajta egy háromszög jelzés is (gondolom, a folyadékirány), kipróbáltam megfordítva is berakni, akkor egy ráterhelés után elkezdett belőle kis szökőkútszerűen jönni a lé. visszafordítottam, így "csak" pár nap alatt csepegett le a 2 liter. :( gondolkodom azon is, hogy egyszerűen leragasztom szigszalaggal, hogy ne csöpögjön, és nem használom a hátsó ablakmosót. vagy érdemes cserélni ezt a kis szmötyit? ha igen, mi a neve? vagy egyéb tipp?

 

előre is köszi!

R!ck4 Creative Commons License 2013.05.11 0 0 29384

Sajnálom, mint ahogy az amerikai kocsikat is, de azok is csak  a helyet foglalják.... Meg lesz mindene csinálva, és mehet, jól jár aki megveszi..

Előzmény: GYURMA 944 (29382)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.05.11 0 0 29383

Májá áftomobilá. :-) (Illetve nejemé)

 

 

GYURMA 944 Creative Commons License 2013.05.11 0 0 29382

Pláne, ha még az ár is jó fekvésben van.

Nem sajnálod eladni?  Főleg, hogy meg is javíttatod.

Előzmény: R!ck4 (29381)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 29381

Nem haszálom  már a Punto-t, most is csak a gázpapírozás miatt kellett volna mennem vele, de sebaj, gariban javítják, még jobban át lesz nézve, és még alaposabban meg lesz csinálva. Aztán a műszaki után meghirdetem, felújított motorral, friss vizsgával, hátha örülni fog neki valalki hogy lesz egy jó kiskocsija... :-((

Előzmény: GYURMA 944 (29380)
GYURMA 944 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 29380

OK4

Majd azért a kis mértékű kopogásokra figyelj a későbbiekben, mert nálam már volt ilyen "felütős" autó és egyszercsak elkezdett kopogni és még az volt a szerencse, hogy elég volt a hajtókar csészéket cserélni.

Előzmény: R!ck4 (29378)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 29379

Egyébként ez egyedi eset volt, a szerlősrác is oda hord minden hengerfejet, és sok év alatt nem volt gond egyikkel sem, én szopcsiztam be csak..

Előzmény: GYURMA 944 (29372)
R!ck4 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 29378

Közben le lett kapva a vezérműtengely, az új szelepek mellett új vezetők is kerültek bele, valószínű nem lett jól dörzsárazva, a 25km alatt beledagadt a szelepszár, megfogta, a dugó meg ment felfelé... Odakoppintott, és már nem is tud rendesen feljönni, van kb 1.5mm... Hengerfej le, új szelep, új vezető, új tömítések...

Előzmény: GYURMA 944 (29372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!